Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #1 Skrevet 19. september 2015 Er vi flere her inne som har interiør som hobby? Jeg er veldig glad i hjemmet mitt og elsker å vaske ig pynte 😍 flere her som deler denne hobbyen? Til dere som kommer til å mene at det går utover barna så får jeg bare si at jeg nok har mer tid til barna enn mange andre. Skolebarna kommer hjem kl 15.00 hver dag og yngste skolebarnet har fri 1 dag i uken. Timene som barna er hjem brukes på de. Slik, da slipper vi noe gnål om det og tråden kan handle om det den skal. Lidenskap for hus, hjem og interiør. Er vi flere her inne? Hvilken stil har du? Anonymous poster hash: d98d1...a11
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #2 Skrevet 19. september 2015 Tja.. Men kan ikke si at jeg elsker å vaske da...🙈 Har en nordisk stil.. Anonymous poster hash: 89770...bf8
Elsker livet Skrevet 19. september 2015 #3 Skrevet 19. september 2015 Jeg er glad i interiør og liker å ha det rent og ryddig. Jeg har en litt maskulin enkel stil med få farger. Det går mest i beige, grått, hvitt og svart. Jeg foretrekker stort merker som har typisk nordisk stil som nur, house doctor, bloomingville, ferm living, fatboy, hay, kartell, kähler, menu, architectmade, normann copenhagen, by lassen o.l.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #4 Skrevet 19. september 2015 Jeg er glad i interiør og liker å ha det rent og ryddig. Jeg har en litt maskulin enkel stil med få farger. Det går mest i beige, grått, hvitt og svart. Jeg foretrekker stort merker som har typisk nordisk stil som nur, house doctor, bloomingville, ferm living, fatboy, hay, kartell, kähler, menu, architectmade, normann copenhagen, by lassen o.l. Høres ut som du har et fint hjem 😍 Selv så er jeg glad i store ting, har endel fra kahler og kartell. Ellers så går det mye i sølv og svart. Bruker også beige, grått, rosa, hvitt og blått i sesong. Fargene bruker jeg på lys, puter og tepper. 💕 hi. Anonymous poster hash: d98d1...a11
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #5 Skrevet 19. september 2015 Jeg får helt hetta når jeg kommer inn i overstyla hjem. Har en venninne som styrer med dette. Synes nesten aldri det er pent, klarer ikke slappe av hos henne og det er neste alltid en følelse av utstilling. Anonymous poster hash: 838a2...e49
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #6 Skrevet 19. september 2015 "Et pent hjem" - hva er det? Vi har jo svært forskjellige stiler og smaker. Jeg liker ikke "saueflokkinteriør" men mange gjør jo nettopp det. Eksempelbilder kanskje? Anonymous poster hash: de478...b58
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #7 Skrevet 19. september 2015 "Et pent hjem" - hva er det? Vi har jo svært forskjellige stiler og smaker. Jeg liker ikke "saueflokkinteriør" men mange gjør jo nettopp det. Eksempelbilder kanskje? Anonymous poster hash: de478...b58 Et pent hjem er jo individuelt. Derfor spurte jeg også om stil. Poenget var vel om det var flere som er opptatt av interiør og det å ha det ryddig, rent og pent slik man selv liker det. Jeg har som sagt en stil som jeg forklarte lenger opp, endel liker ikke den stilen men en helt annen stil som for eksempel nordisk, shabby chic osv osv. Hi. Anonymous poster hash: d98d1...a11
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #8 Skrevet 19. september 2015 Flere som har denne interessen? Hi Anonymous poster hash: d98d1...a11
Kathrine. Skrevet 19. september 2015 #9 Skrevet 19. september 2015 Eg er egentlig interessert men har ikke alltid så fint hus så gir litt opp innimellom. Som regel et eller flere rom med rot. Og kvar gang eg har stor-rydda et rom tenker eg at eg må holde det i orden fra No. Er veldig fornøgd i perioder. Som når eg nettopp har ommøblert eller kjøpt nye gardiner el.l. Veldig glad i blått. Mye brunt og blått og noe sølv/glass her. Liker moderne og nordisk stil.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #10 Skrevet 19. september 2015 Jeg liker å ha det pent rundt meg, men er ikke så påvirket av trender. Har en bekjent som var helt på englekjøret. Nå er huset fylt opp av mangekantet messing kählervaser i all verdens farger og størrelser. Her er det blanding av gamle, arvede møbler (både gamle bymøbler i mahogny og teakmøbler fra 60tallet), kunst, slettvoll og litt IKEA. Det er lunt og fint og et hjem å leve i. Stor tumleplass for barna og en deilig hage. Anonymous poster hash: 5625e...848
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #11 Skrevet 19. september 2015 Jeg liker å ha det pent rundt meg, men er ikke så påvirket av trender. Har en bekjent som var helt på englekjøret. Nå er huset fylt opp av mangekantet messing kählervaser i all verdens farger og størrelser. Her er det blanding av gamle, arvede møbler (både gamle bymøbler i mahogny og teakmøbler fra 60tallet), kunst, slettvoll og litt IKEA. Det er lunt og fint og et hjem å leve i. Stor tumleplass for barna og en deilig hage. Anonymous poster hash: 5625e...848 Mangekantet messing OG kählervaser skulle det være. Anonymous poster hash: 5625e...848
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #12 Skrevet 19. september 2015 Dytter litt 😊 hi Anonymous poster hash: d98d1...a11
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #13 Skrevet 19. september 2015 Jeg vet ikke hva min stil heter, men jeg ønsker å ha det fint rundt meg. Omgi meg med farger og interiør jeg trives i. I tv stua har jeg en stående fjærlampe, lykter med stearinlys, grå sofa og eikesofabord. Et bilde er i lillafarge, de andre i gråtoner. Spisestua stort spisebord i eik; grå stoler. Alltid friske blomster. Veggene hvite og grå; er glad i sølvrammer, kahler vaser. En liten smakebit fra mitt hjem 😉 Anonymous poster hash: 5f61c...0fc
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #14 Skrevet 19. september 2015 Jeg er interessert i interiør. Men ikke i slike merke og moteting. Jeg liker å finne personlige ting som sier noe om meg og oss som bor her, og da syns jeg ikke kahlervaser er tingen... Jeg kjøper altså ikke etter mote, men ettersom jeg finner noe jeg virkelig liker og som ikke alle andre har. Anonymous poster hash: 76469...354
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #15 Skrevet 19. september 2015 Jeg liker å ha det pent rundt meg, men er ikke så påvirket av trender. Har en bekjent som var helt på englekjøret. Nå er huset fylt opp av mangekantet messing kählervaser i all verdens farger og størrelser. Her er det blanding av gamle, arvede møbler (både gamle bymøbler i mahogny og teakmøbler fra 60tallet), kunst, slettvoll og litt IKEA. Det er lunt og fint og et hjem å leve i. Stor tumleplass for barna og en deilig hage. Anonymous poster hash: 5625e...848 Høres fint ut hos deg. Får fnatt av intetsigende hjem der alt er nyeste av de kjente merkene. Har ei venninne som alltid kjøper det som er in der og da. Kjøper jeg er interiørblade så kan jeg forutse hva nytt hun har neste gang jeg kommer på besøk Anonymous poster hash: 998ed...1b2
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #16 Skrevet 20. september 2015 Jeg liker klare, glade farger, og er allergisk mot grått. Vegger foretrekker jeg dog å ha hvite. Jeg "samler" på designskatter, og har en del lamper og stoler og annet rusk som har en spesiell historie for meg (kjøpt nytt, arvet eller på loppis), alt fra mer eller mindre kjente designere jeg liker. Jeg er ikke glad i ubrukelig nips, her brukes alt og tåler en støyt, også fra viltre barn. Og om noen søler i designstolen min, er det ingen krise. Hos oss kan store og små komme innom når de vil, og det er ingen krise om noen glemmer å ta av seg på beina (selv om jeg også har et par nokså svindyre tepper). Et fargerikt brukshjem som kan være ganske stilig når jeg får ryddet ;-) Anonymous poster hash: 175ff...03c
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #17 Skrevet 20. september 2015 Dere som er flinke på det, post noen bilder da. Jeg er ikke så god på det og trenger noen tips. Vi har et pent hjem forsåvidt, ting her er sølv,hvitt og krystallaktig. Men det forblir det samme året igjennom og mannen klager på at jeg er så dårlig på det området."alle andre damer er så flinke, men ikke du" sier han stadig vekk Anonymous poster hash: 6f04b...f48
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #18 Skrevet 20. september 2015 Jeg liker å ha det pent hjemme. Tror alle gjør det. Men jeg er ikke på hvit, grått, beige bølgen. Hadde blitt deprimert om jeg måtte bo et sted uten farger. Leste en sak i VG helg om Fargerike Dagny og jeg er helt i samme gate som henne. Spesielt barnerommene. De skal ha glade farger. Barn elsker farger. Jeg liker gammelt design og har en del arvegods. Dype lenestoler med løveføtter. Skatoll i flammebjørk og selvsagt litt moderne møbler. Sofaen er stor og moderne. Avtagbart trekk. Har rødt (brukes til jul) beige og blå. Jeg liker blomster. Planter solsikker i krukker. Elsker solsikker og særlig på vinteren. Synes solsikker er så glade vennlige blomster. Samme med margeritter. En sommerblomst og det er koselig å ha den inne på vinteren. Jeg er mest fornøyd med kjøkkenet. Vi har 40 kvm kjøkken og har et diiiigert spisebord. På ene siden en 200 år gammel brisk og moderne spisestuestoler på andre. Kjøpte en stor lysekrone på brukthandel og fikk satt inn ny ledning på den. Peis fikk vi endelig i sommer på kjøkkenet. Stor murt peis. Jeg elsker interiør men tror mange synes mitt hjem er MYE. 🙊 Anonymous poster hash: 8c74b...de2
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #19 Skrevet 20. september 2015 Jeg liker å ha det pent rundt meg, men er ikke så påvirket av trender. Har en bekjent som var helt på englekjøret. Nå er huset fylt opp av mangekantet messing kählervaser i all verdens farger og størrelser. Her er det blanding av gamle, arvede møbler (både gamle bymøbler i mahogny og teakmøbler fra 60tallet), kunst, slettvoll og litt IKEA. Det er lunt og fint og et hjem å leve i. Stor tumleplass for barna og en deilig hage. Anonymous poster hash: 5625e...848 Høres fint ut hos deg. Får fnatt av intetsigende hjem der alt er nyeste av de kjente merkene. Har ei venninne som alltid kjøper det som er in der og da. Kjøper jeg er interiørblade så kan jeg forutse hva nytt hun har neste gang jeg kommer på besøk Anonymous poster hash: 998ed...1b2 Her også ei sånn venninne. Skal hun ha seg noe nytt, feks et pledd, en vase, en lampe, kan du banne på hun velger den som er mest pop der og da. Personlig får jeg heeeelt fnatt av Kahlervasen. Folk går mann av huse for å kjøpe seg opptil flere. Vasen er forsåvidt helt grei den, men ikke noe mer. Virker som det er blitt noe man bare måååå ha! Holdt på å tilte den dagen jeg fikk en i gave! 😂 takket selvsagt og satt den på en hylle. Så nå tror alle som besøker meg at jeg også er en Kahlerdame 😖 Anonymous poster hash: d1615...325
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #20 Skrevet 20. september 2015 Jeg liker å ha det pent hjemme. Tror alle gjør det. Men jeg er ikke på hvit, grått, beige bølgen. Hadde blitt deprimert om jeg måtte bo et sted uten farger. Leste en sak i VG helg om Fargerike Dagny og jeg er helt i samme gate som henne. Spesielt barnerommene. De skal ha glade farger. Barn elsker farger. Jeg liker gammelt design og har en del arvegods. Dype lenestoler med løveføtter. Skatoll i flammebjørk og selvsagt litt moderne møbler. Sofaen er stor og moderne. Avtagbart trekk. Har rødt (brukes til jul) beige og blå. Jeg liker blomster. Planter solsikker i krukker. Elsker solsikker og særlig på vinteren. Synes solsikker er så glade vennlige blomster. Samme med margeritter. En sommerblomst og det er koselig å ha den inne på vinteren. Jeg er mest fornøyd med kjøkkenet. Vi har 40 kvm kjøkken og har et diiiigert spisebord. På ene siden en 200 år gammel brisk og moderne spisestuestoler på andre. Kjøpte en stor lysekrone på brukthandel og fikk satt inn ny ledning på den. Peis fikk vi endelig i sommer på kjøkkenet. Stor murt peis. Jeg elsker interiør men tror mange synes mitt hjem er MYE. 🙊 Anonymous poster hash: 8c74b...de2 Hvilke sofa har du? Og hvor har du kjøpt den? Har fra IKEA nå og bytter trekk på den, men skal snart bytte ut og lurer på hvilke andre steder man får kjøpt med byttbart og vaskbart trekk 😊 Anonymous poster hash: f5896...173
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #21 Skrevet 20. september 2015 Jeg liker å ha det pent hjemme. Tror alle gjør det. Men jeg er ikke på hvit, grått, beige bølgen. Hadde blitt deprimert om jeg måtte bo et sted uten farger. Leste en sak i VG helg om Fargerike Dagny og jeg er helt i samme gate som henne. Spesielt barnerommene. De skal ha glade farger. Barn elsker farger. Jeg liker gammelt design og har en del arvegods. Dype lenestoler med løveføtter. Skatoll i flammebjørk og selvsagt litt moderne møbler. Sofaen er stor og moderne. Avtagbart trekk. Har rødt (brukes til jul) beige og blå. Jeg liker blomster. Planter solsikker i krukker. Elsker solsikker og særlig på vinteren. Synes solsikker er så glade vennlige blomster. Samme med margeritter. En sommerblomst og det er koselig å ha den inne på vinteren. Jeg er mest fornøyd med kjøkkenet. Vi har 40 kvm kjøkken og har et diiiigert spisebord. På ene siden en 200 år gammel brisk og moderne spisestuestoler på andre. Kjøpte en stor lysekrone på brukthandel og fikk satt inn ny ledning på den. Peis fikk vi endelig i sommer på kjøkkenet. Stor murt peis. Jeg elsker interiør men tror mange synes mitt hjem er MYE. 🙊 Anonymous poster hash: 8c74b...de2 Hvilke sofa har du? Og hvor har du kjøpt den? Har fra IKEA nå og bytter trekk på den, men skal snart bytte ut og lurer på hvilke andre steder man får kjøpt med byttbart og vaskbart trekk 😊 Anonymous poster hash: f5896...173 Gøteborg fra IKEA. ELSKER den. Mannen og jeg kan ligge to i bredden. Anonymous poster hash: 8c74b...de2
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #22 Skrevet 20. september 2015 Jeg er også veldig interessert i interiør, men vet ikke helt hvilke stil jeg har. Mye gammelt som er arvet og som er veldig personlig. Jeg kunne aldri byttet ut etter moter og selv om jeg synes det er tøft med en minimalistisk stil, så hadde jeg ikke trivdes å bo slik. Jeg har fått bedre plass nå og når alt er ferdig oppusset ser jeg frem til luftigere rom og mindre ting på samme sted. Jeg liker blanding med moderne og gammelt og kjøper det jeg synes er fint. Jeg er dessverre ikke så glad i å vaske, så deler ikke den interessen, men gjør selvsagt det som må gjøres og trives best når det er ryddig og rent. Jeg prøver å holde det på en slags koselig minimalisme 😉 nok til at jeg får den nordiske "hyggen" men ikke så lite at det blir minimalistisk. Anonymous poster hash: f5896...173
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #23 Skrevet 20. september 2015 Jeg elsker interiør! Men har ikke nordisk stil, eller følger noen trendbølge. Vi har et veldig stort og gammelt hus, med god takhøyde og dype vinduskarmer. Alle rommene er veldig store, og må ha interiør og møbler deretter. Mest fornøyd er jeg med inngangspartiet, som har åpent helt opp til taket, med en majestetisk trapp og antikk lysekrone. Når vi flyttet inn var alle vegger malt hvite før visning. Det ble helt feil for huset, som krever mye farge for å være et hjem, og ikke et sterilt bygg. I stua har vi en vintage chesterfield skinnsofa og grønne toner, støvet kakigrønn på veggene og litt mørkere grønne detaljer på puter, samt grovere tekstiler og noen designperler. Det jeg har brukt mest penger på av interiør er kunst (store oljemalerier) og belysning. Handler mye på bruktmarkeder, ikke bare i Norge. Bruker også finn, og har funnet noen skatter. En gang fant jeg et gammelt designerbord på loppemarked som ble mitt for 70 kr Jeg bruker veldig lang tid på å bestemme meg for hva som skal få komme inn, og liker klassiske møbler som er like aktuelle i dag som for 10 år siden. Hos oss i dette huset passer denne stilen bra. I en mindre leilighet hadde det blitt helt feil. Hjemmet vårt har vært med i et av norges største interiørmagasin, noe jeg selvfølgelig er veldig stolt av. Anonymous poster hash: 78e35...b41
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #24 Skrevet 20. september 2015 Jeg elsker interiør! Men har ikke nordisk stil, eller følger noen trendbølge. Vi har et veldig stort og gammelt hus, med god takhøyde og dype vinduskarmer. Alle rommene er veldig store, og må ha interiør og møbler deretter. Mest fornøyd er jeg med inngangspartiet, som har åpent helt opp til taket, med en majestetisk trapp og antikk lysekrone. Når vi flyttet inn var alle vegger malt hvite før visning. Det ble helt feil for huset, som krever mye farge for å være et hjem, og ikke et sterilt bygg. I stua har vi en vintage chesterfield skinnsofa og grønne toner, støvet kakigrønn på veggene og litt mørkere grønne detaljer på puter, samt grovere tekstiler og noen designperler. Det jeg har brukt mest penger på av interiør er kunst (store oljemalerier) og belysning. Handler mye på bruktmarkeder, ikke bare i Norge. Bruker også finn, og har funnet noen skatter. En gang fant jeg et gammelt designerbord på loppemarked som ble mitt for 70 kr Jeg bruker veldig lang tid på å bestemme meg for hva som skal få komme inn, og liker klassiske møbler som er like aktuelle i dag som for 10 år siden. Hos oss i dette huset passer denne stilen bra. I en mindre leilighet hadde det blitt helt feil. Hjemmet vårt har vært med i et av norges største interiørmagasin, noe jeg selvfølgelig er veldig stolt av. Anonymous poster hash: 78e35...b41 Fikk veldig lyst å se huset ditt 😊 Anonymous poster hash: f5896...173
Pengetreet Skrevet 20. september 2015 #25 Skrevet 20. september 2015 Jeg liker best hjem som tydelig gjenspeiler de som bor der og ikke slavisk følger en stil. Hjemmet mitt er nok for mye hummer og kanari til at det faller i smak hos de trendbevisste, mye pga jeg er over gjennomsnittet opptatt av gjenbruk og lavt forbruk Her er så og si alt arvet eller kjøpt brukt. Stilen ligger vel nærmest den landelige stilen, men uten masseproduserte chabby chic gjenstander. Den ene veggen er dekket med bokhyller og kunsten på veggen har vi produsert selv. Fargene er holdt i hvitt og turkis med en dæsj rosa/magenta her og der og treverket er en blanding av mørkt og hvitmalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå