Hengebuksvinet Skrevet 19. september 2015 #26 Skrevet 19. september 2015 Tolker innlegget ditt som at han reiser mye I job, bade innenlands og utenlands. Stemmer dette? I så fall hadde jeg blitt litt bekymret for at han ikke har rent mel I posen, for det er jo ofte slik at man på seg selv kjenner andre. (Mener ikke å skremme deg). Men uansett. Kan han reise, må vel også du kunne reise. Stiller det seg annerledes om du ønsker å reise til en by I Norge? Eller er han negative uansett?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #27 Skrevet 19. september 2015 Tolker innlegget ditt som at han reiser mye I job, bade innenlands og utenlands. Stemmer dette? I så fall hadde jeg blitt litt bekymret for at han ikke har rent mel I posen, for det er jo ofte slik at man på seg selv kjenner andre. (Mener ikke å skremme deg). Men uansett. Kan han reise, må vel også du kunne reise. Stiller det seg annerledes om du ønsker å reise til en by I Norge? Eller er han negative uansett? Det er en definisjon om han reiser mye.... Men ca 1 uke i måneden er han borte. Noen ganger mer, andre ganger færre. Han reiser som regel innenlands. Jeg har blitt litt påvirket av dere og dermed tok jeg dette temaet opp med han i dagtidlig. Sa jeg virkelig ønsker å reise, og hvis ikke han lar meg gjøre dette, så reiser jeg uansett. Kjenner jeg har fått nok! Så nå er det dårlig stemning i huset. Men, det går virkelig en F i meg. Han har mange "gode" argumenter; som f.eks at han aldri vet når HAN må reise bort, og derfor blir barnevakt et problem. Men nå er jeg lei!! Hvorfor må jeg stanse mitt liv fordi og alltid stå disponibel??!! Anonymous poster hash: 1c69b...0cc
Salomine Skrevet 19. september 2015 #28 Skrevet 19. september 2015 Jeg hadde nok bare gitt beskjed om at jeg og en venninne reiser til London,vi tenker å reise den helgen men dersom det er vanskelig for han kan vi evt reise den eller den helga og så får han være med å avgjøre hvilken , men ikke om du skal reise eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #29 Skrevet 19. september 2015 Og dette sjarmtrollet er du sammen med fordi? Anonymous poster hash: 8e376...4d0
*Miss Marple* Skrevet 19. september 2015 #30 Skrevet 19. september 2015 Tolker innlegget ditt som at han reiser mye I job, bade innenlands og utenlands. Stemmer dette? I så fall hadde jeg blitt litt bekymret for at han ikke har rent mel I posen, for det er jo ofte slik at man på seg selv kjenner andre. (Mener ikke å skremme deg). Men uansett. Kan han reise, må vel også du kunne reise. Stiller det seg annerledes om du ønsker å reise til en by I Norge? Eller er han negative uansett?Det er en definisjon om han reiser mye.... Men ca 1 uke i måneden er han borte. Noen ganger mer, andre ganger færre. Han reiser som regel innenlands. Jeg har blitt litt påvirket av dere og dermed tok jeg dette temaet opp med han i dagtidlig. Sa jeg virkelig ønsker å reise, og hvis ikke han lar meg gjøre dette, så reiser jeg uansett. Kjenner jeg har fått nok! Så nå er det dårlig stemning i huset. Men, det går virkelig en F i meg. Han har mange "gode" argumenter; som f.eks at han aldri vet når HAN må reise bort, og derfor blir barnevakt et problem. Men nå er jeg lei!! Hvorfor må jeg stanse mitt liv fordi og alltid stå disponibel??!! Anonymous poster hash: 1c69b...0cc Da må han faktisk si til sin arbeidsgiver at han ikke kan reise den aktuelle helgen. Mange menn blir veldig bortskjemt når de har en kone som alltid ordner opp hjemme, min mann inkludert, så da kan nok både mann og sjef få litt hakeslepp når kona faktisk også har behov for et liv utenfor husets fire vegger. Jeg heier på deg og syns du er tøff som sto opp for deg selv mot han i dag! Ikke la han manipulere og sutre seg til at du får så dårlig samvittighet at du avlyser turen nå jeg tror faktisk at denne kampen er viktig å ta for deg hvis du ikke vil våkne en dag og oppdage at du blir tatt fullstendig for gitt.
Mia_73 Skrevet 19. september 2015 #31 Skrevet 19. september 2015 Helt enig med Miss Marple. Mannen og hans arbeidsgiver har faktisk godt å oppdage at han ikke kan reise hvorsomhelst nårsomhelst. Din mann har en familie og dermed forpliktelser. Jeg syns 1 uke reisevirksomhet hver eneste måned er mye! Det er en 4.del av året og da skal du ha ansvaret for hus og barna alene. Makan så frekt å forsøke å nekte deg å komme deg vekk og få litt egentid.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #32 Skrevet 19. september 2015 Enig med de andre her, dette er en kamp du bør ta, Hi. Godt du har tatt det opp igjen i dag. Neste samtale, snu om på hele situasjonen. Spør ham hvordan han ville følt det om dere bodde et sted du ville bo, du reiste mye i jobben, han måtte alltid være hjemme med barna. Han kunne ikke drive med hobbyen sin, han fikk ikke lov å reise på en tur med kompiser - fordi du skulle være fri til å reise. Spør hvordan han ville føle det om han alltid måtte være hjemme og du var borte så mye. Hvordan det ville være om du brukte så mye penger på din hobby, men at du nektet ham å bruke penger han selv hadde spart. Ville han ha likt å bli styrt slik av deg? Ville han ha akseptert det? Ville han akseptert å bli parkert langt oppi nord mens du reiste minst en uke i måneden, mens han ikke fikk lov av deg å reise? Og så må dere snakke om forholdet deres. Han sier han synes dere skal bruke mer tid på forholdet - og det kastes ut når du vil bort én gang, få dager på en jentetur. Hva legger han i at dere bør bruke mer tid på forholdet og sammen? Hva tenker han seg dere skal gjøre praktisk for å få til dette fremover? Er han villig til å bytte jobb eller gi beskjed om at han ikke kan reise så mye? Er han villig til å kutte ned på hobbyen sin - både av tidsgrunner og med tanker på det økonomiske? Vil han bruke mer tid på deg og ungene? Dere har tydeligvis grei økonomi. Når han reiser så mye så burde vel også en del av merinntektene kunne brukes på felles goder - f.eks. planlegge en ferie til neste år. Om hans hobby er så dyr så bør han også kunne kutte noe ned på utgiftene der. Så må dere finne ut når dere har mulighet til å ha ferie sammen. Det bør være mulig å få 1-2 uker sammen, det må ikke være tre uker sammenhengende. Om han er seriøs i sin uttalelse om at dere bør bruke mer tid på hverandre og forholdet, da må han også ha konkrete planer om hvordan dere kan få dette til - ellers er det bare et tomt argument han bruker nå for å gi deg skyldfølelse slik at du skal la være å reise, og da manipulerer han deg. Manipulasjon på en slik måte har ingenting med et godt forhold å gjøre. Og når dere har snakket sammen om alt dette, så si at ikke bare skal du reise på denne turen til London, men du forventer at han støtter deg i det, at han ikke lager flere sure miner rundt det, og at han viser at han gleder seg på dine vegne. Da vil du se at han er seriøs om å forbedre forholdet, at han også tenker på deg og din trivsel - ikke bare sin egen. Godt tur! Anonymous poster hash: d0c93...0e5
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #33 Skrevet 19. september 2015 Herregud da. Hva feiler denne mannen?! Hadde aldri godtatt å hatt det sånn. Virkelig! Det er dine penger, og du lever en gang. SELVSAGT skal du kunne unne deg en Londontur med ei veninne! Kjenner jeg blir mektig provosert. Hvem tror denne mannen at han er?! Aldri hørt om noen som ikke får dra på en weekend med ei veninne. Spyr av denne mannen. 14 dagers fylletur til syden er noe annet.. Men en WEEKEND til LONDON med ei VENINNE?! Nei, vettu! Unner han deg virkelig ikke dette?! Hadde HELT klart dratt uansett!! Anonymous poster hash: 4a5bc...729
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #34 Skrevet 19. september 2015 Hadde mannen min nektet meg å reise et sted, så hadde jeg reist på pur f...selv om jeg ikke egentlig hadde lyst å reise! Hadde aldri funnet meg i noe slikt! Mannen min bestemmer overhodet ikke over meg!!! (selvsagt forutsatt at vi hadde økonomien i orden) Anonymous poster hash: 926c7...dab
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #35 Skrevet 19. september 2015 Her er det også ensidig, og jeg er på skilsmissens rand. Jeg er aldri noe sted, bortsett fra treninger SAMMEN med det eldste barnet, mens mannen "passer" de minste. Han reiste mye i jobben før, nå går han arbeidsledig og gjør ikke en dritt av husarbeid. Hver gang jeg er ute av huset og han må "passe" de minste er han alltid muggen når jeg kommer hjem, nekter meg sex osv. Sist jeg var på ferie måtte jeg ta alle ungene med alene (minste var da 4 måneder), fordi han skulle til fjells med kompiser. Reis sier jeg bare, og be ham holde kjeft hvis han surer og maser. Anonymous poster hash: 17292...804
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #36 Skrevet 19. september 2015 Jeg har ingen familie rundt hvor vi bor. Det er uaktuelt å la ungene være hos noen venner en hel langhelg. Vi har begge travle jobber og det er ofte vanskelig å få oss fri samtidig over en lengre periode. Derfor har vi ikke feriert mye sammen.Så det er her mye av årsaken ligger. Han mener at siden vi ikke har reist på ferie sammen, så burde jeg ikke prioritere dette med venner. Vi har kjøpt oss et helt nytt hus og har høyt lån, men som sagt klarer vi dette fint økonomisk. Anonymous poster hash: 1c69b...0cc Du sa jo at betingelsen for å bo der dere bor, var at dere skulle ha mulighet til å reise? Da bryter han jo avtalen. Jeg tipper han er sjalu og ikke unner deg fornøyelsen. Det er et veldig, veldig usjarmerende trekk ved en mann. Anonymous poster hash: 016b8...06a
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #37 Skrevet 19. september 2015 Her hadde det ikke vært åpning for å nekte meg å reise, da jeg aldri hadde spurt om lov. Hadde han prøvd seg på å nekte hadde jeg nok ledd høyt og reist likevel. Hadde han blitt sur for det, hadde nok ikke dette vært en mann jeg kunne vært i et forhold med da det strider mot alt jeg mener et forhold mellom to voksne mennesker skal være. Anonymous poster hash: d428e...097
Luksusdyret Skrevet 19. september 2015 #38 Skrevet 19. september 2015 Jeg har ingen familie rundt hvor vi bor. Det er uaktuelt å la ungene være hos noen venner en hel langhelg. Vi har begge travle jobber og det er ofte vanskelig å få oss fri samtidig over en lengre periode. Derfor har vi ikke feriert mye sammen.Så det er her mye av årsaken ligger. Han mener at siden vi ikke har reist på ferie sammen, så burde jeg ikke prioritere dette med venner. Vi har kjøpt oss et helt nytt hus og har høyt lån, men som sagt klarer vi dette fint økonomisk. Anonymous poster hash: 1c69b...0cc Du sa jo at betingelsen for å bo der dere bor, var at dere skulle ha mulighet til å reise? Da bryter han jo avtalen. Jeg tipper han er sjalu og ikke unner deg fornøyelsen. Det er et veldig, veldig usjarmerende trekk ved en mann. Anonymous poster hash: 016b8...06a Jeg mistenker at han flørter mye på disse jobbturene sine og er livredd for at HI skal gjøre det samme. På seg selv kjenner man som regel andre, det er ikke vanlig å NEKTE en voksen person du liksom skal elske, som er hjemme med barna slik at du får mulighet til å reise mye i jobben, en jentetur i løpet av mange år, med mindre du selv har svin på skogen. Dessverre.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #39 Skrevet 19. september 2015 Jeg har ingen familie rundt hvor vi bor. Det er uaktuelt å la ungene være hos noen venner en hel langhelg. Vi har begge travle jobber og det er ofte vanskelig å få oss fri samtidig over en lengre periode. Derfor har vi ikke feriert mye sammen.Så det er her mye av årsaken ligger. Han mener at siden vi ikke har reist på ferie sammen, så burde jeg ikke prioritere dette med venner. Vi har kjøpt oss et helt nytt hus og har høyt lån, men som sagt klarer vi dette fint økonomisk. Anonymous poster hash: 1c69b...0cc Du sa jo at betingelsen for å bo der dere bor, var at dere skulle ha mulighet til å reise? Da bryter han jo avtalen. Jeg tipper han er sjalu og ikke unner deg fornøyelsen. Det er et veldig, veldig usjarmerende trekk ved en mann. Anonymous poster hash: 016b8...06a Jeg mistenker at han flørter mye på disse jobbturene sine og er livredd for at HI skal gjøre det samme. På seg selv kjenner man som regel andre, det er ikke vanlig å NEKTE en voksen person du liksom skal elske, som er hjemme med barna slik at du får mulighet til å reise mye i jobben, en jentetur i løpet av mange år, med mindre du selv har svin på skogen. Dessverre. Tror også det... Anonymous poster hash: 016b8...06a
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #40 Skrevet 19. september 2015 Hm. Jeg tror ikke at han er utro eller flørter mye.. Men man kan jo aldri være 100% sikker selvfølgelig. Men han er en veldig familiær mann og egentlig et kupp utenom denne nevnte adferden 😉Han er ikke kontrollerende eller manipulerende ellers... HI Anonymous poster hash: 1c69b...0cc
Luksusdyret Skrevet 19. september 2015 #41 Skrevet 19. september 2015 Hm. Jeg tror ikke at han er utro eller flørter mye.. Men man kan jo aldri være 100% sikker selvfølgelig. Men han er en veldig familiær mann og egentlig et kupp utenom denne nevnte adferden Han er ikke kontrollerende eller manipulerende ellers... HI Anonymous poster hash: 1c69b...0cc De beste "family guys" kan flørte rått på jobbreisene sine og spille snill gutt for konemor hjemme. Sier ikke at DIN gjør det, bare at "familiemann"-image ikke er helt uforenlig med flørting med andre damer. Får håpe at han skjerper seg og innser at det han prøver på faktisk er frihetsbegrensning.
Yellow Brick Road Skrevet 19. september 2015 #42 Skrevet 19. september 2015 Jeg tror at du må ta en god prat med mannen din. Løsningen er ikke å bare reise, og det er neimen ikke lett heller. Og det med at mannen flørter vilt på sine jobbreiser og tror at du gjør det sammen, henger ikke på greip. Jo, det kan det forsåvidt gjøre, men jeg kan komme på mange andre grunner til at han ikke vil at du skal reise. Det eneste som kan ordne opp i dette er kommunikasjon, ikke en sint og sur samtale, men en god samtale om hva dere forventer og ønsker av hverandre og hvordan dere skal løse det når dere er uenige om det og hvordan dere skal gi og ta for å få det bra begge to. Jeg ville ikke ha hatt det fint på helgetur med en venninne om jeg hadde dratt uten at mannen ville at jeg skulle dra, og jeg ville ikke hatt det godt med meg selv hjemme heller om det var min mann som gjorde noe jeg ikke ville at han skulle gjøre og jeg syntes at jeg hadde en god grunn til det. Det betyr ikke at jeg synes at du skal bli hjemme eller at jeg synes at det er riktig av mannen å nekte deg å dra, her i huset verken nekter vi hverandre noe eller trosser vi hverandre, vi kommer fram til løsninger ved å prate sammen de gangene vi ikke er enige. Når det er sagt, hadde jeg nok ikke kunne leve med en mann som nektet meg å dra avgårde med venninner eller for å dyrke hobbyen min av og til. Nei, kanskje må det noe drastisk til her, men først og fremst må det en god samtale til!
*Miss Marple* Skrevet 19. september 2015 #43 Skrevet 19. september 2015 Hm. Jeg tror ikke at han er utro eller flørter mye.. Men man kan jo aldri være 100% sikker selvfølgelig. Men han er en veldig familiær mann og egentlig et kupp utenom denne nevnte adferden 😉Han er ikke kontrollerende eller manipulerende ellers... HI Anonymous poster hash: 1c69b...0cc Jeg tror heller ikke at det trenger å være problemet hans, selv om man her inne er veldig raske til å antyde flørting og utroskap (var det noe om at på seg selv kjenner man andre😝). Det er vel heller det at han ikke er vant med å ta ansvar for barn og hjem. Mulig han også oppriktig mener at du bør bruke dine oppsparte midler på hele familien uten å tenke over hvor mye han bruker på egen hobby. Nei, reis du, og vis mannen at han har en selvstendig kone med bein i nesa 😊
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #44 Skrevet 19. september 2015 Takk for gode svar! Jeg har fått blod på tann og kommer til å reise 😉Skal snakke godt med han selvfølgelig i forkant. Har allerede sendt mld til min venninne om at vi må begynne å se oss etter en tur før jul 😄😉 Anonymous poster hash: 1c69b...0cc
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #45 Skrevet 19. september 2015 Takk for gode svar! Jeg har fått blod på tann og kommer til å reise 😉Skal snakke godt med han selvfølgelig i forkant. Har allerede sendt mld til min venninne om at vi må begynne å se oss etter en tur før jul 😄😉 Anonymous poster hash: 1c69b...0cc
soleia Skrevet 19. september 2015 #46 Skrevet 19. september 2015 Han vågar vel ikkje innrømme at han kvier seg for ei heil helg åleine med ungane, men det kan han ha godt av. Du kan ikkje vere "fanga" i heimen fordi han skal kunne vere reiseklar for jobben sin til ei kvar tid. Slik fungerar ikkje familielivet, og det må då både han og arbeidsgjevaren forstå. God tur til London!
sug lut Skrevet 19. september 2015 #47 Skrevet 19. september 2015 Du er da et voksent menneske, det er bare å reise, det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå