Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #1 Skrevet 19. september 2015 Mannen nekter meg å reise sammen venninner utenlands. Jeg gar en konto som kun er min, så det står ikke på økonomien. Vi bor langt nord og en av kriteriene var at vi skulle reise mye. Men sånn har det ikke blitt. For det første så jobber både han og jeg mye, han er mye ute på jobbeise (mest innenlands), mens jeg er hjemme med min jobb, unger og aktiviteter. Jeg og venninnen min har har lyst til å reise på shoppingtur, bare en langhelg, til London -men mannen sier nei!! 😨Arg.... Hadde dere bestilt og dratt uansett? Vurderer nesten bare å gjøre det... Han har ingen grunn til ikke å stole på meg. Han argumentasjon er at vi må bruke pengene på noe annet (selv om det er mine!!! penger) og at vi heller må bruke tiden med hverandre. Nå er jeg sint!! Pinlig å si til venninnen min at jeg ikke kan dra fordi mannen ikke vil... snufs...! Anonymous poster hash: 1c69b...0cc
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #2 Skrevet 19. september 2015 Han er mye på reise, men du kan ikke reise noen steder?? Nei, vet du hva! Jeg hadde reist Anonymous poster hash: d4b35...41b
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #3 Skrevet 19. september 2015 Nå hadde ikke mannen nektet meg å reise noe sted, men hva slags rett har mannen din til å nekte deg noe som helst? Dere er begge voksne mennesker som er ansvarlig for deres handlinger. Jeg regner med at dere har klare linjer for hva som er greit og ikke greit i forholdet deres så her må du finne ut hvorfor han ikke vil at du skal dra. Kan det være at han synes det er skummelt å ha ungene ei helg alene? Anonymous poster hash: 08689...0e9
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #4 Skrevet 19. september 2015 Nå hadde ikke mannen nektet meg å reise noe sted, men hva slags rett har mannen din til å nekte deg noe som helst? Dere er begge voksne mennesker som er ansvarlig for deres handlinger. Jeg regner med at dere har klare linjer for hva som er greit og ikke greit i forholdet deres så her må du finne ut hvorfor han ikke vil at du skal dra. Kan det være at han synes det er skummelt å ha ungene ei helg alene? Anonymous poster hash: 08689...0e9 Hun skriver hvorfor han ikke vil at hun skal dra "Han argumentasjon er at vi må bruke pengene på noe annet (selv om det er mine!!! penger) og at vi heller må bruke tiden med hverandre" Anonymous poster hash: d4b35...41b
*Miss Marple* Skrevet 19. september 2015 #5 Skrevet 19. september 2015 Ja, jeg hadde reist uansett. Det er ingen som har nektet meg å gjøre noe siden jeg bodde hos mamma og pappa og som voksen kvinne med jobb og inntekt bestemmer jeg faktisk selv hva jeg skal bruk pengene mine på. Selvsagt kommer familien først, men har man økonomi til det er det jo vanvittig å nekte voksne folk noe. Skjønner at det legger en demper på turen at han er så negativ, man vil jo helst ha god stemning i heimen, men gir du deg på dette kan du risikere å få lov til mindre og mindre på egenhånd etterhvert. Fortell han at du kommer til å reise og at det er opp til han hvordan stemningen hos dere blir.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #6 Skrevet 19. september 2015 Så lenge det ikke er noe som gjør stort innhugg i familieøkonomien og som ville gjort at dere måtte leve stramt etterpå så hadde jeg gitt beng i hva han mener. Han er ikke faren din, du er ikke et barn, og du bestemmer over deg selv.. Konklusjon; jeg ville reist! Anonymous poster hash: ca1a2...8f2
SuperFries Skrevet 19. september 2015 #7 Skrevet 19. september 2015 Ingen kan nekte meg noe som helst med penger jeg selv har spart opp, utenom familieøkonomien. Så jeg hadde reist.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #8 Skrevet 19. september 2015 Nå hadde ikke mannen nektet meg å reise noe sted, men hva slags rett har mannen din til å nekte deg noe som helst? Dere er begge voksne mennesker som er ansvarlig for deres handlinger. Jeg regner med at dere har klare linjer for hva som er greit og ikke greit i forholdet deres så her må du finne ut hvorfor han ikke vil at du skal dra. Kan det være at han synes det er skummelt å ha ungene ei helg alene? Anonymous poster hash: 08689...0e9 Ærlig talt, hvis mannen synes det er skummelt å være en helg alene med sine egne barn må hi reise mye mer. Slik jeg forstår hi så reiser mannen mye og da vil jeg tro hi må ta mange dager med aleneansvar for barna, det får jaggu mannen klare også. Jeg blir så eitrane forbanna når folk her inne skal finne på de dårligste unnskyldninger for at en mann kan få oppføre seg som en herskesyk idiot. Anonymous poster hash: 6b361...bf2
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #9 Skrevet 19. september 2015 Men det er virkelig vanskelig å bare dra. Han har heller ikke tatt noen gutteturer, og han sier han heller ikke ønsker det uten oss. Det blir så dårlig stemning i heimen om jeg bare bestiller billett med min venninne uten at han er enig. Mannen min har en hobby som han bruker en del penger på. Siden jeg ikke har en slik hobby, ikke kjøper mye til meg selv eller snuser eller røyker, har jeg og min venninne satt ca 500 kr I mnd på en egen sparekonto. Så penger har jeg... Anonymous poster hash: 1c69b...0cc
Superdolly Skrevet 19. september 2015 #10 Skrevet 19. september 2015 Jeg er voksen og bestemmer selv, så jeg hadde ikke kommet på tanken å spørre om lov. Jeg hadde ganske enkelt informert ham om at den og den datoen drar jeg med en venninne til London. Argumentet om at dere må bruke tiden sammen som en familie kan du vri tilbake på ham selv; da får han kutte ned på reisevirksomheten da. Økonomien er bare tull å dra fram, dette er dine penger. Hvorfor skal han bestemme over dem? Nei, reis til London og kos deg med venninnen din.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #11 Skrevet 19. september 2015 Men får altså ikke lov til å bruke de 😯 Anonymous poster hash: 1c69b...0cc
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #12 Skrevet 19. september 2015 Hva er "noe annet" som dere bør bruke englene på? Hvis deres felles økonomi er stram og dere trenger penger til viktige ting som å reparere et tak som lekker, skoleturer for ungene, familieferie eller liknende er jeg enig med mannen. Uansett om det er dine egne penger må de viktige tingene betales først og dere bør ha en viss buffer som ikke brukes opp til tøys. Jeg forstår også at han synes det er stusselig om du reiser bort når han endelig kommer hjem. Det er klart han gjerne vil ha dere hjemme da. Det siste kan du jo løse ved å skaffe barnevakt og reise mens han er bortreist. Anonymous poster hash: 7ad58...1af
*Miss Marple* Skrevet 19. september 2015 #13 Skrevet 19. september 2015 Hva er "noe annet" som dere bør bruke englene på? Hvis deres felles økonomi er stram og dere trenger penger til viktige ting som å reparere et tak som lekker, skoleturer for ungene, familieferie eller liknende er jeg enig med mannen. Uansett om det er dine egne penger må de viktige tingene betales først og dere bør ha en viss buffer som ikke brukes opp til tøys. Jeg forstår også at han synes det er stusselig om du reiser bort når han endelig kommer hjem. Det er klart han gjerne vil ha dere hjemme da. Det siste kan du jo løse ved å skaffe barnevakt og reise mens han er bortreist. Anonymous poster hash: 7ad58...1af Nei, kjære folk! Hvor mye skal man degge om en mann da? Mannen min reiser mye og selv om vi syns det er fint å være sammen når han har fri så legger jeg da opp til å gjøre mine egne ting/reise når han er hjemme og kan ta seg av ungene. Å skaffe barnevakt for at en voksen mann skal slippe å være alene med egne barn er jo helt vanvittig. Kanskje far og barn tilogmed har godt av å få være alene sammen?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #14 Skrevet 19. september 2015 Jeg har ingen familie rundt hvor vi bor. Det er uaktuelt å la ungene være hos noen venner en hel langhelg. Vi har begge travle jobber og det er ofte vanskelig å få oss fri samtidig over en lengre periode. Derfor har vi ikke feriert mye sammen.Så det er her mye av årsaken ligger. Han mener at siden vi ikke har reist på ferie sammen, så burde jeg ikke prioritere dette med venner. Vi har kjøpt oss et helt nytt hus og har høyt lån, men som sagt klarer vi dette fint økonomisk. Anonymous poster hash: 1c69b...0cc
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #15 Skrevet 19. september 2015 Jeg hadde ikke spurt en gang, jeg!!! Jeg er voksen og bestemmer over meg selv!!!! Hadde bare fortalt at den helgen reiser jeg bort, så da må han være hjemme med ungene! Anonymous poster hash: ce980...277
frk Nilsen Skrevet 19. september 2015 #16 Skrevet 19. september 2015 Mannen min har lite interesse av gutteturer, men han nekter da ikke meg å reise på turer av den grunn. Du har spart panger så familieøkonomien vil ikke merke noe av dette. Far og barn har bare godt av tid sammen, uten at mor er tilstede. Gutta her elsker når jeg er ute på tur, da er det guttefest med pølser, de gjør aktiviteter jeg synes er kjedelige osv. Og jeg får påfyll mentalt av å være sammen med gode venninner uten mann og barn, garderoben får også et påfyll ;-) Jeg hadde reist uten å mukke! God tur til London hi
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #17 Skrevet 19. september 2015 Hvis dere kunne hatt bedre råd hvis du ikke sparte (og dere lever knipent nå) så skjønner jeg han godt. Og hvis du har skjult en konto for han så er det veldig dårlig gjort. Vi har felles økonomi, og jeg hadde aldri reist om jeg visste det gikk på bekostning av noe annet. Det hadde ikke han gjort heller. Men har dere god råd så skjønner jeg ikke hva som er problemet. Anonymous poster hash: d4371...f79
Superdolly Skrevet 19. september 2015 #18 Skrevet 19. september 2015 Til syvende og sist er dette ditt valg. Du kan velge å legge deg flat og la ham få bestemme hva du kan "få lov til" og ikke, og hva du kan "få lov til" å bruke dine egne (!) oppsparte penger på. Eller du kan velge å konfrontere ham med det han engang lovet, at dersom du gikk med på å bosette deg der han ønsket skulle du/ dere reise mye. Nå nekter han deg det. Han er en voksen mann. Han burde for lengst ha innsett at hans jobbing og reisevirksomhet holder deg fanget. I tillegg burde han være oppegående nok til å innse at et ekteskap (eller samboerforhold) fungerer best når begge parter er likeverdige. Hvorfor er det HAN som automatisk har rett til å bestemme over deg? Hva om du til gjengjeld prøvde å bestemme over ham? Jeg har temperament og kunne fint funnet på å si, greit, jeg kutter ut London. Men da skal du slutte å bruke penger på snus og hobby. For vi kan bruke de pengene på noe annet og dessuten tar hobbyen din tid vekk fra familien. Skal han bestemme over deg, må jo du kunne bestemme over ham.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #19 Skrevet 19. september 2015 Hvis dere faktisk ikke har vært på ferie sammen så har jeg litt forståelse for mannen som mener at dere bør prioritere en tur for dere framfor at du drar på jentetur. Her hadde mannen aldri nektet meg å dra. Jeg hadde heller ikke nektet han. Men hadde synes det car stusselig hvis han prioriterte gutteturer framfor familieferie. Anonymous poster hash: d20bc...598
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #20 Skrevet 19. september 2015 Ja, men problemet er å finne tid sammen. Det er ikke så lett å få fri fra jobb over lengre periode samtidig. Vi har 3 barn og bor langt nord, så det blir en helt annen prisklasse enn en jentetur til London... Det har vi ikke kapasitet til nå... Anonymous poster hash: 1c69b...0cc
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #21 Skrevet 19. september 2015 Hvis dere kunne hatt bedre råd hvis du ikke sparte (og dere lever knipent nå) så skjønner jeg han godt. Og hvis du har skjult en konto for han så er det veldig dårlig gjort. Vi har felles økonomi, og jeg hadde aldri reist om jeg visste det gikk på bekostning av noe annet. Det hadde ikke han gjort heller. Men har dere god råd så skjønner jeg ikke hva som er problemet. Anonymous poster hash: d4371...f79 Mannen har en hobby som krever mye penger, men HI er kjip som har spart 500,- i mnd over lang tid?!???!!! Jeg sjokkeres over damer som mener damer skal ofre alt for familien, men menn skal dulles med. Likestillingen er liksom ikke helt i boks... Anonymous poster hash: adea5...b4d
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #22 Skrevet 19. september 2015 Reis for en kjiping som gir deg dårlig samvittighet.. Er han ellers så manipulerende og kontrollerende? Anonymous poster hash: 3873a...ee7
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #23 Skrevet 19. september 2015 Hadde høvlet ned alle argumentene hans uten å ha dårlig samvittighet. -Han synes dere skal bruke pengene på andre ting. Vel da minner du han på hvor mye penger han bruker på sin hobby så dette er de pengene du har spart på å ikke ha noen dyr hobby -Han sier dere bør reise sammen Det er ikke egentlig noe argument så lenge han stadig reiser i sin jobb og får luftet vettet og kommet litt vekk fra hverdagen med tre barn, du trenger også å komme deg litt vekk fra ansvaret i heimen og med barna av og til -Dere bør bruke tiden sammen Jada, kvalitetstid med familien er viktig, men så lenge han finner tid til sin hobby og igjen reiser en del med sin jobb må han skjønne at du også trenger å ha noen "frikvarter" fra mammarollen og bare være deg selv og venninne et par dager. Anonymous poster hash: 876f7...b7d
Twintipp og himmelblå Skrevet 19. september 2015 #24 Skrevet 19. september 2015 Jeg hadde faktisk aldri vært i et forhold med noen som ønsket å berøve meg min frihet. Hadde bare sagt til mannen min at dersom du virkelig mener, og gjør seriøse forsøk på og ikke la meg dra, så kommer jeg til å miste respekt for forholdet vårt. Konsekvenser av dette er at du med dine kvelningsforsøk dreper mine følelser for deg, så det er svært ugunstig for deg å gjøre tapre forsøk på å forhindre meg i å dra. Og det er ikke spøk. Hadde mannen min nektet meg å reise på tur med venninner så hadde følelsene mine for ham kjølnet asap! Tror ikke jeg hadde klart å se på oss som likeverdige partnere med tillit og respekt lenger, og kun sett på ham som en dust! Du må ikke la mannen din nekte deg noe. Denne turen drar du på!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #25 Skrevet 19. september 2015 Hvis dere kunne hatt bedre råd hvis du ikke sparte (og dere lever knipent nå) så skjønner jeg han godt. Og hvis du har skjult en konto for han så er det veldig dårlig gjort. Vi har felles økonomi, og jeg hadde aldri reist om jeg visste det gikk på bekostning av noe annet. Det hadde ikke han gjort heller. Men har dere god råd så skjønner jeg ikke hva som er problemet. Anonymous poster hash: d4371...f79 Mannen har en hobby som krever mye penger, men HI er kjip som har spart 500,- i mnd over lang tid?!???!!! Jeg sjokkeres over damer som mener damer skal ofre alt for familien, men menn skal dulles med. Likestillingen er liksom ikke helt i boks... Anonymous poster hash: adea5...b4d Beklager, så ikke det om hobbyen! Mannen min sier aldri nei, det er jeg som begrenser meg selv hvis det er knapt med penger Anonymous poster hash: d4371...f79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå