Gå til innhold

Fattigdom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har krav på nødhjelp fra nav. Da får du penger til mat. Har dere kirkens bymisjon eller andre hjelpeorganisasjoner i nærheten? De deler gjerne ut mat, og pent brukte klær til barna.

Anonymous poster hash: d5db6...29d

Om man har lite penger fordi man blir trukket i lønn pga gjeld så får man ikke. Da får man bare beskjed om å få stoppet trekkene, fordi nav "dekker ikke gjeld".

Anonymous poster hash: f3bd5...620

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo evt sjekke om det er noen stipend/Legater du kan søke på ?

Her i Oslo finnes det en utlånsordning (gratis) av sportsutstyr/ski/skøyter o.l. -Finnes det noe tilsvarende i din kommune?

PC/ internett kan du bruke gratis på bibliotek/Nav

Anonymous poster hash: 80a48...a8f
Skrevet

Du kan jo evt sjekke om det er noen stipend/Legater du kan søke på ?

Her i Oslo finnes det en utlånsordning (gratis) av sportsutstyr/ski/skøyter o.l. -Finnes det noe tilsvarende i din kommune?

PC/ internett kan du bruke gratis på bibliotek/Nav

Anonymous poster hash: 80a48...a8f
Skrevet

Jeg tror ihvertfall at det er mange idrettsforeninger og andre aktiviteter som vil la barna være med uten å betale. Her i kirken er det flere kor, jeg kan aldri tenke meg at de ikke lar barn få være med fordi foreldrene har dårlig råd.

Men du må be om hjelp HI.

Jeg har og mye avlagte sko og klær, om du trenger og vil ha noe brukt.

Skrevet

Takk for masse fine svar igjen! :-)

Vi har kontaktet namsmann, statens innkrevningssentral og kommunen for å få hjelp. Håper at ting blir litt lettere fremover.

Det ser dessverre ut som det er litt saksbehandlingstid så jeg har sett på alle tips jeg har fått her og prøver å se om det er noen steder jeg kan få hjelp litt raskt.

Når så mye av lønnen trekkes hjelper det ikke å være verdens mest sparsommelige. Det er rett og slett ikke noe igjen.

Jeg trodde heller ikke at det var mulig å trekke så mye, men jeg hadde en periode i vår hvor ALL lønnen min ble trukket. Da fikk de justert trekket etter jeg sendte inn alt de trengte av opplysninger.

Takk igjen! Dette gjør så jeg ikke føler meg like alene :-)

HI

Anonymous poster hash: 1dee6...ed2

Skrevet

Som noen over her har nevn, det trenger ikke være en aktiv hjelp oss å hjelpe i nærheten av deg for at du skal få hjelp. Kontakt hovedorganisasjonen eller de som er nærmest der du bor så vil de forsøke å hjelpe med feks gavekort til en matbutikk du har i nærheten. Det er lov å be om hjelp når man sitter vanskelig i det. Selvforkyldt eller ikke.

Håper det går mot lettere tider

Anonymous poster hash: 631c1...04f
Skrevet

Forstår deg veldig godt HI, Her søkte vi nødhjelp på mandag, fikk da 700,- de mener skal holde til den 30 sep. sitter nå med 300 som skal holde til alt av mat pluss drivstoff så samboeren kommer seg på jobb. Vi prøver vårt beste å få det til å gå rundt, men pga gammel gjeld hos han, er det umulig. Vi har nå mellom 24 og 28 tusen pr mnd (alt etter hvor mye han jobber, og om jeg får noe mer enn mine 10% vikariat pr mnd) Når vi har 23 000 så ligger vi med 4000 i minus, pga gjelden hans. Gjeldsinnkrevere bryr seg ikke med at jeg nå kun har en jobb som gir meg 3000 pr mnd, de mener steil at jeg skal dekke halvparten av utgiftene, så samboeren forskuddstrekks 6000 pr mnd, samt han må betale 2000 pr mnd i en gjeldsordning, har samlede utgifter på 15 000 pr mnd. Bhg kan vi ikke gi opp, siden jeg søker det jeg kan av jobber, i håp om å klare å kapre en jobb som gir mer inntekter enn den magre jeg har nå.

Vi er begge utslitt.

Anonymous poster hash: 82caf...83b
Skrevet

Jeg har sendt en melding til nærmeste hjelp oss å hjelpe nå, så håper jeg at jeg får raskt svar :-)

Og til den i samme situasjon, takk for at du skrev. Unner ingen å stå oppi dette, for det er utmattende som du sier. Jeg er rød i øynene av mangel på søvn for jeg bekymrer meg hele tiden for mangel på penger.

Jeg vet at jeg alltid får tak i noe barna kan spise, om de så sendes avgårde på overnatting.

Vi har alltid hatt litt i skuffer og skap slik at vi i det minste kan lage pannekaker eller grøt. Men nå begynner det å bli tømt overalt.

Har aldri vært så tom for alt. Helt absurd faktisk.

Håper dere også får hjelp og at vi begge snart er ut av dette.

Første skritt er iallefall å be om hjelp,og det har vi gjort.

Klem

Anonymous poster hash: 1dee6...ed2

Skrevet

Frivilligsentralene har også ofte mulighet for å hjelpe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...