Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #1 Skrevet 17. september 2015 Får åpne med at dette ikke er et tiggerinnlegg, jeg ser det fort kan bli mistanke om det om man tar opp det med Jeg er bunnløst fortvilet. I over ett år har vi hatt så utrolig dårlig råd. Jeg har barn, men kan ikke kjøpe en eneste ting til de. Jeg sliter når de skal i bursdag. Barnet mitt hadde bursdag for noen måneder siden og jeg har ikke kunnet holde barnebursdag enda. Jeg har ikke telefonabonnement mer, ikke nett så jeg får sneket meg inn på et svakt åpnet nett som virker av og til. Bilen har vi måtte selge, men jeg hadde ikke hatt råd til bensin uansett. Jeg må si nei til absolutt alt barna mine spør om,og det skjærer i hjertet mitt. Denne mnd skal jeg klare å få 2000 kr til å rekke til ALT utenom husleie,og det til 6 personer. Middagen i dag var kokt ris kokt i buljong og noen pølsebiter kun til barna. Turdag på skolen er et mareritt. Andre barn får med seg juice,kjeks og pølser. Jeg klarer stort sett ikke å få til å gi mine barn slike ting. Vi kan ikke være med på mye sosialt for det er ofte penger som må ut. Hver minste lille ting er vanskelig å få til. Nå er det vinter snart og ungene trenger selvfølgelig noe nytt. Jeg bruker alt jeg kan flere år, men noe går i stykker. Og det verste med det hele... Det er selvforskyldt. Jeg var dårlig til å styre økonomien tidligere, mannen studerte og gjeld hopet seg opp. Nå sitter vi med lønnstrekk og jeg har nærmest gått i bakken av alt kjøret... Så jeg er Jeg har ingen jeg kan fortelle disse tingene til, så måtte få det ut et sted. Tips og råd taes i mot med stor takk! :-) Anonymous poster hash: 1dee6...ed2
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #2 Skrevet 17. september 2015 Se på sidene "hjelp oss å hjelpe" på Facebook. Kanskje dere får hjelp der? Ser på de lokale sidene her at folk stiller med kaker, mat og gaver til bursdagsbarn. Ellers poser med bleier og dagligvarer, klær etc. Hvis du ikke vil be om hjelp der var det for en tid siden en blogger som la ut tips til veldig billig bursdag, hvor hun resverte pannekaker og gele. Skal se om jeg kan finne det igjen Anonymous poster hash: 220da...1c0
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #3 Skrevet 17. september 2015 Her: http://casakaos.blogg.no/1429780955_barnebursdag_p_budsje.html Anonymous poster hash: 220da...1c0
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #4 Skrevet 17. september 2015 Ift klær og utstyr ville jeg fulgt med på gisbort på finn. Det er og flere grupper på facebook som selger billig/eller gir bort leker, kaker, klær og utstyr til familier med dårlig råd. Ellers mener jeg de fleste kommuner har aktivitetskort man kan få om man har dårlig råd, da kan man delta på en del aktiviteter gratis. Uten at jeg har noe med det, og at du trenger å svare. Hvem er det som gjør trekkene? Trodde det var en grense for hvor mye som kunne trekkes pr mnd ift hva pengene skal rekke til. 2000kr høres veldig lite ut for en familie på 6, ihvertfall om det skal dekke alt av livsopphold. Har du vært i kontakt med NAV? Man skal ha et minimum å leve for. Har dere snakket med de som trekker dere om at de trekker mer enn økonomien deres tåler? Anonymous poster hash: 3f251...8e5
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 17. september 2015 #5 Skrevet 17. september 2015 det er grenser for hvor mye som kan trekkes, dere skal sitte igjen med noe å leve for. Hva som er minimum vet jeg ikke, men det er langt mer enn 2000 ihvertfall! Ta kontakt med NAV og be om hjelp. Kanskje er det noen støtteordninger for dere (bostøtte?), eller kanskje dere blir trukket for mye?
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #6 Skrevet 17. september 2015 Hvor gamle er barna dine, og bor du i Oslo? Anonymous poster hash: b0d88...2be
Mamma_til_2 Skrevet 17. september 2015 #7 Skrevet 17. september 2015 Det er grenser for hvor mye dere kan trekkes, dere skal ha nok igjen til mat ol! Snakk med nav!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #8 Skrevet 17. september 2015 Takk for masse flotte svar! Helt klump i halsen her. Det finnes grenser for hva som kan trekkes, men det er en prosess å få det stoppet. Vi har søkt om hjelp til økonomien i kommunen,der er det 4 måneders ventetid. Og vi har nå 2 måneder igjen å vente der. Lønnstrekk er både fra namsmannen og statens innkrevningssentral. Disse to har ikke oversikt over hva den andre trekker. Man må søke om å endre trekket, og det har vi gjort. Vi har ikke husleiekontrakt og fikk beskjed om at det må leveres inn. Huseier bor i Spania så det er også omstendig. Jeg prøvde å sende inn utskrift fra nettbanken som viser hva vi har betalt. Så trekkene blir nok redusert kraftig, men akkurat nå er det en helt vannvittig ventetid. Facebookgruppen var en veldig god idé. :-) For noen måneder siden hadde jeg syntes det var så grusomt flaut at jeg ikke hadde våget. Men nå har jeg kommet langt forbi det. Vi trenger mat mer enn stolthet. Tusen tusen takk! Det hjelper stort å bare "fortelle" det til noen. Anonymous poster hash: 1dee6...ed2
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #9 Skrevet 17. september 2015 Jeg jobber i barneverntjenesten og vi bidrar økonomisk med ting til barna - som å betale for fritidsaktiviteter, utstyr til dette, vi har dekket egenandel til leirskoleopphold, utstyr til skiturer etc. Vi kan også dekke barnehage og SFO. Vi kan også inngå samarbeid med NAV og kommunen for sammen å bidra til å endre / lette familiens økonomi. Det hjelper ikke på alt, men det kan hjelpe litt. Anonymous poster hash: 9c850...6e1
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #10 Skrevet 17. september 2015 Bor ikke i Oslo,og har store og små barn :-) HI Anonymous poster hash: 1dee6...ed2
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #11 Skrevet 17. september 2015 Jeg jobber i barneverntjenesten og vi bidrar økonomisk med ting til barna - som å betale for fritidsaktiviteter, utstyr til dette, vi har dekket egenandel til leirskoleopphold, utstyr til skiturer etc. Vi kan også dekke barnehage og SFO. Vi kan også inngå samarbeid med NAV og kommunen for sammen å bidra til å endre / lette familiens økonomi. Det hjelper ikke på alt, men det kan hjelpe litt. Anonymous poster hash: 9c850...6e1 Det er en mulighet jeg aldri har tenkt har eksistert en gang. Tusen hjertelig takk for tips. Jeg tar så gjerne i mot alt jeg kan få av hjelp, og bare det å gjøre at ungene ikke merker så mye til dårlig råd hadde vært en ENORM lettelse. Anonymous poster hash: 1dee6...ed2
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #12 Skrevet 17. september 2015 Jeg jobber i barneverntjenesten og vi bidrar økonomisk med ting til barna - som å betale for fritidsaktiviteter, utstyr til dette, vi har dekket egenandel til leirskoleopphold, utstyr til skiturer etc. Vi kan også dekke barnehage og SFO. Vi kan også inngå samarbeid med NAV og kommunen for sammen å bidra til å endre / lette familiens økonomi. Det hjelper ikke på alt, men det kan hjelpe litt. Anonymous poster hash: 9c850...6e1 Det er en mulighet jeg aldri har tenkt har eksistert en gang. Tusen hjertelig takk for tips. Jeg tar så gjerne i mot alt jeg kan få av hjelp, og bare det å gjøre at ungene ikke merker så mye til dårlig råd hadde vært en ENORM lettelse. Anonymous poster hash: 1dee6...ed2 Bare hyggelig Håper dere får den hjelpen dere trenger og ønsker Anonymous poster hash: 9c850...6e1
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #13 Skrevet 17. september 2015 Vil bare si at jeg forstår fortvilelsen din, og at du ikke er alene. Bare hold ut i to mnd til, så blir det nok litt bedre! Anonymous poster hash: 2968f...c59
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #14 Skrevet 17. september 2015 Veldig mange idrettslag ol vil også være villige til å la ungene være med på noen aktiviteter om dere forteller hvordan det ligger an. Fisketurer, soppturer ol er hyggelig for hele familien. Er dere heldige har dere med dere middagen hjem. Det monner ikke mye men er koselig å gjøre sammen. Mange hageeiere har nå masse frukt de ikke kommer til å høste. Spør om du får plukke en del. Mange synes bare det er hyggelig at frukten kommer til nytte. Anonymous poster hash: acb5d...ab2
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #15 Skrevet 17. september 2015 Du har krav på nødhjelp fra nav. Da får du penger til mat. Har dere kirkens bymisjon eller andre hjelpeorganisasjoner i nærheten? De deler gjerne ut mat, og pent brukte klær til barna. Anonymous poster hash: d5db6...29d
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #16 Skrevet 17. september 2015 Masse flotte tips! :-) Jeg kikket etter siden på facebook, men det er ingen aktiv side her i dette fylket. Nabofylket har en aktiv side, men regner med man må hente maten og det har jeg ikke penger til :-) haha! Snakk om å ha det flott! Kirkens bymisjon er det her, så de leverer ut mat? Da skal jeg sjekke der. Tusen tusen takk! Og til deg som vet hvordan det er... KLEM til deg! Anonymous poster hash: 1dee6...ed2
Østerdølen Skrevet 17. september 2015 #17 Skrevet 17. september 2015 HEI. Jeg har vært der du er,og jeg vil så gjerne hjelpe deg.Kan du sende meg en pm?
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #18 Skrevet 17. september 2015 Uffameg så fortvilende! Hvor gamle er barna dine? Og hvilke kjønn? Kanskje jeg har noe de kan bruke? Anonymous poster hash: 25860...cdc
Katta82 Skrevet 17. september 2015 #19 Skrevet 17. september 2015 HEI. Jeg har vært der du er,og jeg vil så gjerne hjelpe deg.Kan du sende meg en pm? Til meg og!
Mamma_til_2 Skrevet 17. september 2015 #20 Skrevet 17. september 2015 Masse flotte tips! :-) Jeg kikket etter siden på facebook, men det er ingen aktiv side her i dette fylket. Nabofylket har en aktiv side, men regner med man må hente maten og det har jeg ikke penger til :-) haha! Snakk om å ha det flott! Kirkens bymisjon er det her, så de leverer ut mat? Da skal jeg sjekke der. Tusen tusen takk! Og til deg som vet hvordan det er... KLEM til deg! Anonymous poster hash: 1dee6...ed2 Den siden som heter hjelp oss og hjelpe kan hjelpe selv om de er i ett annet fylke, de har egen markant som de kan distribuere penger fra eller e kan sende ett gavekort fra en matbutikk i posten ☺ Kontakt de ☺
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #21 Skrevet 17. september 2015 Jeg forstår at dette ikke er et tiggerinnlegg men vil du si hvilken landsdel/fylke du hører til, og hvor gamle/hvilket kjønn barna dine er? Anonymous poster hash: 9a684...313
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #22 Skrevet 17. september 2015 Jeg forstår at dette ikke er et tiggerinnlegg men vil du si hvilken landsdel/fylke du hører til, og hvor gamle/hvilket kjønn barna dine er? Anonymous poster hash: 9a684...313 Vil bare si at vi er sikkert mange med flere barn og mye til overs som er for lite, og jg bidrar gjerne med litt Anonymous poster hash: 9a684...313
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #23 Skrevet 17. september 2015 Så gode dere er alle sammen! Jeg er utrolig glad jeg skrev her inne. Det var på ingen måte for å tigge jeg skrev her, det var for å tømme ut litt vonde tanker. Setter også veldig pris på dere som tilbyr å hjelpe, men jeg føler dette er en så selvforskyldt situasjon at det ville vært å utnytte andres godhet :-) Klemmer til dere alle! HI Anonymous poster hash: 1dee6...ed2
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #24 Skrevet 18. september 2015 Vil bare sende deg en stor klem😃 stå på😃 Anonymous poster hash: bfbcb...aa4
Lammeskanken Skrevet 18. september 2015 #25 Skrevet 18. september 2015 Hvis du skulle få muligheten til å dra til Oslo, så vet jeg at Fattighuset i Oslo deler ut mat, klær og leker/kosmetikk/hudpleieprodukter. Og BlåKors har også mat utdeling. Frelsesarmeen tror jeg også kan hjelpe. Hjelpende hender vet jeg kan reise å levere mat til deg hvis nøden er stor. Er veldig mange snille mennesker som helt sikkert vil hjelpe dere Kanskje hvis du ringer disse stedene, kanskje de kan kjøre til deg med noe mat? Jeg har vært i samme situasjon selv, og det er helt forfærdelig å ikke kunne unne barna sine noen ting. Masse lykke til og håper dere får mere mat på bordet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå