Gå til innhold

Angrer på at jeg stemte!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hos oss vurdere ap og høyre å samarbeide, da kjenner jeg jeg gir litt opp...!

Anonymous poster hash: adf58...5a9

Fra Molde? ;)

http://www.rbnett.no/valg/article11568077.ece

Anonymous poster hash: 71b97...a19

Nei

Da er det flere plasser i landet ;) Det er jo logisk når Ap og Høyre begynner å samarbeide... da spiller det snart ingen rolle hva man stemmer, man har ingen aning hvilken politikk man får uansett.

Nei, jeg kjenner at når man kan være så lobotomerte å tenke at dette er et lurt samarbeide etter at valgresultatet generelt på landsbasis viser at ap er vinneren på bekostning av h, kan de søren ikke komme å klage når de mister stemmer igjen ved neste valg! De spiller jo falitt med hele med politikken sin. Ap får heller svelge en kamel og drite i hele makten enn å komme til makten koste hva de koste vil. Jeg ser de ihvertfall har noen felles saker i Molde. Her er det ingen store saker i gang på samme måte og det hele ser ut til å dreie seg om at to av høyre sine kandidater er "så greie å snakke med". Jeg kjenner jeg blir litt varm i topplokket altså! Neste gang står valget mellom FrP og sv, trolig eneste måten å få noen litt ensartet politikk. Alle andre kan jo samarbeide, så hva er egentlig vitsen?

Ja, jeg er enig i at akkurat tilfellet i Molde i år er litt spesielt. Sykehussaken er svært viktig for kommunen og nærområdene, og det kan for såvidt være taktisk lurt å ha "en fot i begge leire" med tanke på neste stortingsvalg.

Men ellers er jeg helt enig med deg, de ødelegger for seg selv, de mister tillit hos velgerne. Jeg tror velgerne vil føle seg maktesløse - det spiller jo ingen rolle hva man stemmer, politikerne trikser og mikser som de selv vil på tvers av ytterpunktene. Det inngir ingen tillit til partiene eller valgordningene.

Og argumentene de bruker på ditt hjemsted er jo rimelig håpløs. Det høres ut som om det er kameraderi blant politikerne der, at de ikke er så tydelige på hva som er viktig politikk. At en annen person er grei å snakke med er ikke et godt nok argument til å svikte velgerne sine (i Molde har de tross alt forholdsvis gode grunner akkurat her og nå).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I byen min er det 50% valgdeltakelse

Historisk lavt. Flaut rett og slett

Anonymous poster hash: eddf5...7fc

Bor du også i Sarpsborg? Pinlig🙈

Anonymous poster hash: ebe44...f28

Skrevet

Flertallet valgte sofaen, under 60% valgdeltakelse, flaut! 

Ikke alle har den store trua på at det betyr noe uansett. Pluss mange ikke finner det partiet som passer dem best. Noen klarer rett og slett ikke å bestemme seg. Og noen er anarkister. Mange forskjellige grunner.

Du kan jo se på Irak som hadde 100% valgdeltagelse under Sadam, ikke helt å foretrekke det heller. Så at ikke alle stemmer er i og for seg et godt tegn også.

Skrevet

Hos oss vurdere ap og høyre å samarbeide, da kjenner jeg jeg gir litt opp...!Anonymous poster hash: adf58...5a9

Fra Molde? ;)http://www.rbnett.no/valg/article11568077.eceAnonymous poster hash: 71b97...a19
NeiAnonymous poster hash: adf58...5a9

Da er det flere plasser i landet ;) Det er jo logisk når Ap og Høyre begynner å samarbeide... da spiller det snart ingen rolle hva man stemmer, man har ingen aning hvilken politikk man får uansett. Anonymous poster hash: 71b97...a19
Selv om de samarbeider om mye betyr ikke det at partiene har like mye makt. Et pari med få representanter i kommunestyret får ikke gjennom mange av sine fanesaker selv om de samarbeider med at stort parti. De får litt bedre påvirkningsmulighet, men ikke enormt mye mer.

Selv om Ap og H skulle samarbeide vil jo begge partier forsøke å få gjennom mest mulig av sin politikk.

Anonymous poster hash: 3eb97...cf1

Skrevet

Når omtrent hvem som helst samarbeider for å dele makta - og unngå å overlate den til noen andre... da er det faktisk ikke spesielt rart det blir så lav valgdeltakelse! Hva er vitsen i å stemme når politikerne allierer seg med "fienden" og dropper valgløftene sine for å få med seg nok mandater til et flertallsamarbeid?

Sperregrensen bør økes. Evt bør antall partier reduseres. Smått likegyldig hvem som kommer til makta sånn som ting har blitt (like partier og usannsynoige koallisjoner)...

Anonymous poster hash: 8fa47...f97

Skrevet

Ikke alle har den store trua på at det betyr noe uansett. Pluss mange ikke finner det partiet som passer dem best. Noen klarer rett og slett ikke å bestemme seg. Og noen er anarkister. Mange forskjellige grunner.

Du kan jo se på Irak som hadde 100% valgdeltagelse under Sadam, ikke helt å foretrekke det heller. Så at ikke alle stemmer er i og for seg et godt tegn også.

Da stemmer man blankt. 

Skrevet

Da stemmer man blankt. 

Ja, stemmer det for de som ikke klarer å bestemme seg. Men hva med anarkister? De er jo helt imot systemet man har i dag, de ønsker at folket skal styre og ikke politikerne. Så det kan tenkes at hvis dem stemmer blir det jo å støtte systemet som dem er imot. Bare en tanke ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...