Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #1 Skrevet 15. september 2015 Å ikke stemme er det samme som å gi en stemme til de som fører en politikk du ikke er enig i. Forstår ikke folk det? Noen skriker opp om Frp velger osv. Men de verste er jo de som oppfører seg som maneter uten ryggrad, og lar være å stemme. Anonymous poster hash: 7b430...510
februarprins2013 Skrevet 15. september 2015 #2 Skrevet 15. september 2015 for det første slutt og døm folk uten du vet grunnen
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 15. september 2015 #3 Skrevet 15. september 2015 Det er faktisk bare utrolig trist!! I kommunen jeg bor i var det UNDER 50% som brukte stemmeretten sin! Én ting er de som faktisk ikke klarer å komme seg til valglokalene pga sykdom osv, en annen ting er de som bare ikke gidder. Jeg syns det er rart at voksne mennesker ikke er mer stolte av stemmeretten sin. Vi er heldige som kan få være med å bestemme. Ikke alle har den muligheten, og historisk sett er det ikke lenge siden vi ikke kunne heller.. Rett og slett stusselig!
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #4 Skrevet 15. september 2015 Det er faktisk ikke alle som bryr seg med politikken, mange som synes alle politikere svikter når alt kommer til alt. Så er det de som ikke får stemt, av ulike grunner. Jeg stemte selv, men å komme her å kjefte på folk for at de ikke stemmer er latterlig, det er ikke en plikt å stemme, det er et valg. Anonymous poster hash: dee73...be6
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #5 Skrevet 15. september 2015 Tror du at de 40% sitter her inne? Hmm.. Du må ha stemt Ap Anonymous poster hash: 15bc0...5c3
Modesty Blaise. Skrevet 15. september 2015 #6 Skrevet 15. september 2015 Ut i fra hva enkelte her inne får gulpet ut av seg, så er jeg ganske sikker på at en stor andel av de 40% henger her inne....
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #7 Skrevet 15. september 2015 I Romerikets Blad i dag sto det i en tabell at i Gjerdrum var det kun ca7% og i Nittedal ca 10% som stemte. Hvis det ikke var trykkfeil, så hadde jeg som politiker i de kommunene, uavhengig av parti og hvem som faktisk fikk flest stemmer, sittet igjen med følelsen av totalt mislykket valgkamp. Anonymous poster hash: 00eb8...981
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #8 Skrevet 15. september 2015 Det er greit nok at de ikke vil stemme, men da har de heller absolutt ingen rett til å klage over hvordan kommunen blir styrt. Aldri. Anonymous poster hash: 22587...935
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #9 Skrevet 15. september 2015 Det er greit nok at de ikke vil stemme, men da har de heller absolutt ingen rett til å klage over hvordan kommunen blir styrt. Aldri. Anonymous poster hash: 22587...935 Neida, jeg har ikke tenkt å klage på hvordan kommunen jeg akkurat har flyttet fra blir styrt. Det er ikke min sak lenger. Anonymous poster hash: 6d7ed...801
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #10 Skrevet 15. september 2015 Det er ikke alle som orker, gidder eller evner å sette seg inn i politikk. Dessverre. Men at det var snakk om så høye tall forbauser meg! Anonymous poster hash: d1eee...770
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #11 Skrevet 15. september 2015 Jeg har termin 16. oktober. Skulle stemme, men bestemte meg heller for å føde akkurat denne dagen. Beklager så mye Hadde ikke forhåndsstemt siden det ikke var i mine villeste fantasier at jeg skulle være såpass "opptatt" på valgdagen. Venninna mi stemte ikke fordi hun var utenlands, og ikke hadde planlagt godt nok til å forhåndsstemme. En kollega/venninne stemte ikke fordi hun rett og slett ikke bryr seg. En annen kollega stemte ikke fordi hun mener at alle lover gull og grønne skoger, og alt bare er jug likevel. Farmor stemte ikke fordi hun er innlagt på sykehuset. Tanta mi stemmer ikke fordi hun rett og slett ikke vet hva hun skal stemme. Hun vel vel ikke engang hvem som har makten i dag, verken i kommunen eller på stortinget. Hun vet hvem kongen er, og der stopper det Alle har sin grunn. Ikke alle grunner er like gode, men alle har sin grunn. Å ikke stemme kan være helt ok det. Bedre å la de som engasjerer seg stå for stemmingen. Skulle alle som er som tanta mi stemt bare for å stemme (type tipping), hva hadde resultatet blitt da? Men enig i at de som ikke stemmer bør holde seg for gode til å klage. Anonymous poster hash: 5afec...57f
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #12 Skrevet 15. september 2015 Det er greit nok at de ikke vil stemme, men da har de heller absolutt ingen rett til å klage over hvordan kommunen blir styrt. Aldri. Anonymous poster hash: 22587...935 Har enda til gode å møte noen som ikke har stemt, som klager over hvordan kommunen drives, som kompis av samboeren sier "jeg er glad jeg ikke stemte, så slipper jeg å irritere meg så mye" Anonymous poster hash: dee73...be6
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #13 Skrevet 15. september 2015 Jeg stemte ikke, skulle stemme men hadde en syk baby som ikke ville noenting annet enn å ligge hos meg. Mannen stemte på vei hjem fra jobb, guttungen ramlet og slo seg når jeg forsøkte å gå, og gråt i ca en halvtime, så måtte mannen kjøre den andre på trening og være der (han trener de) Jeg var hjemme med syk baby. Mannen skulle prøve å legge, men da hylte baby som en stukken gris så jeg endre opp med å vugge han i søvn. Når jeg endelig kom meg ut av soverommet var klokken over 8. Neste år skal jeg forhåndstemme:) Anonymous poster hash: b2da9...db5
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #14 Skrevet 15. september 2015 Det er faktisk ikke alle som bryr seg med politikken, mange som synes alle politikere svikter når alt kommer til alt. Så er det de som ikke får stemt, av ulike grunner. Jeg stemte selv, men å komme her å kjefte på folk for at de ikke stemmer er latterlig, det er ikke en plikt å stemme, det er et valg. Anonymous poster hash: dee73...be6 Helt enig. Hverken Hi eller noen andre har noe med å rakke ned på de som ikke stemmer uansett hvilken grunn de har. Vedder på at Hi ser på seg selv som en svært tolerant og inkluderende person. Det er hun tydeligvis ikke. Anonymous poster hash: 21a06...4c3
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #15 Skrevet 15. september 2015 Det er faktisk ikke alle som bryr seg med politikken, mange som synes alle politikere svikter når alt kommer til alt. Så er det de som ikke får stemt, av ulike grunner. Jeg stemte selv, men å komme her å kjefte på folk for at de ikke stemmer er latterlig, det er ikke en plikt å stemme, det er et valg. Anonymous poster hash: dee73...be6 Mye mer latterlig at folk som ikke stemmer klager på avgjørelser I samfunnet etc... Anonymous poster hash: e40f1...f1c
kristinehufine Skrevet 15. september 2015 #16 Skrevet 15. september 2015 Jeg har stemt. Men tidligere har jeg latt være (ikke hver gang). Grunnen er at jeg ikke hadde satt meg nok inn i hva de ulike partiene står for! Da blir det litt dumt å bare velge på måfå for å gjøre andre fornøyde? Vet om flere som ikke har stemt. Dessverre tror jeg mange ikke bryr seg, og ikke kan nok om politikken generelt...
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #17 Skrevet 15. september 2015 Det er faktisk ikke alle som bryr seg med politikken, mange som synes alle politikere svikter når alt kommer til alt. Så er det de som ikke får stemt, av ulike grunner. Jeg stemte selv, men å komme her å kjefte på folk for at de ikke stemmer er latterlig, det er ikke en plikt å stemme, det er et valg. Anonymous poster hash: dee73...be6 Mye mer latterlig at folk som ikke stemmer klager på avgjørelser I samfunnet etc... Anonymous poster hash: e40f1...f1c Og nok en gang påpeker jeg at det er ikke alle de som dropper å stemme, som sitter å klager over politikken, hvorfor? De bryr seg ikke. Blir så feil å si at alle som ikke stemmer, sitter å klager, for slik er det jo ikke i virkeligheten. Anonymous poster hash: dee73...be6
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #18 Skrevet 15. september 2015 Skam dere? Er du klein eller? Man har stemmerett, ikke stemmeplikt. Hvilken grunn andre har for å ikke stemme vet da vel ikke du noe om? Skam dere? Jeg må le.. Anonymous poster hash: 96510...f2f
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #19 Skrevet 15. september 2015 Idiot er et ord som kommer fra gresk ἰδιώτης (idiōtis), «en person som ikke er interessert i politikk», «en person uten yrkeskunnskaper» eller «en vanlig innbygger», fra ἴδιος (idios), «egen», «privat».[1] Ordets latiniserte form eridiota, «ordinær person», i vulgærlatin utviklet det seg imidlertid til å betegne en «uutdannet eller uvitende person». Ordets moderne betydning og form stammer fra gammelfransk idiote. Det relaterte ordet idioti kan ha blitt dannet i analogi til ord av typen profeti (fra profet).[2] Ordet har kognater i mange andre språk. Anonymous poster hash: 7b430...510
MJ<3 Skrevet 15. september 2015 #20 Skrevet 15. september 2015 Er det ikke bedre å la være å stemme enn å stemme på et parti kun for å stemme på noe. Dersom man ikke bryr seg, eller ikke har satt seg inn i politikken, er det jo bare idiotisk å legge en stemme et sted bare for å ha stemt?
Villbringebringebær Skrevet 15. september 2015 #21 Skrevet 15. september 2015 Jeg har termin 16. oktober. Skulle stemme, men bestemte meg heller for å føde akkurat denne dagen. Beklager så mye Hadde ikke forhåndsstemt siden det ikke var i mine villeste fantasier at jeg skulle være såpass "opptatt" på valgdagen. Venninna mi stemte ikke fordi hun var utenlands, og ikke hadde planlagt godt nok til å forhåndsstemme. En kollega/venninne stemte ikke fordi hun rett og slett ikke bryr seg. En annen kollega stemte ikke fordi hun mener at alle lover gull og grønne skoger, og alt bare er jug likevel. Farmor stemte ikke fordi hun er innlagt på sykehuset. Tanta mi stemmer ikke fordi hun rett og slett ikke vet hva hun skal stemme. Hun vel vel ikke engang hvem som har makten i dag, verken i kommunen eller på stortinget. Hun vet hvem kongen er, og der stopper det Alle har sin grunn. Ikke alle grunner er like gode, men alle har sin grunn. Å ikke stemme kan være helt ok det. Bedre å la de som engasjerer seg stå for stemmingen. Skulle alle som er som tanta mi stemt bare for å stemme (type tipping), hva hadde resultatet blitt da? Men enig i at de som ikke stemmer bør holde seg for gode til å klage. Anonymous poster hash: 5afec...57f For en omgangskrets! Omg! Tanten din burde vel omtrent legges inn så lite opplyst hun er! Går an å stemme blankt..
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #22 Skrevet 15. september 2015 I Romerikets Blad i dag sto det i en tabell at i Gjerdrum var det kun ca7% og i Nittedal ca 10% som stemte. Hvis det ikke var trykkfeil, så hadde jeg som politiker i de kommunene, uavhengig av parti og hvem som faktisk fikk flest stemmer, sittet igjen med følelsen av totalt mislykket valgkamp. Anonymous poster hash: 00eb8...981 Begge de nevnte kommunene hadde en valgdeltakelse på over 60%. Anonymous poster hash: c48b2...677
TPK Skrevet 15. september 2015 #23 Skrevet 15. september 2015 Det er faktisk ikke alle som bryr seg med politikken, mange som synes alle politikere svikter når alt kommer til alt. Så er det de som ikke får stemt, av ulike grunner. Jeg stemte selv, men å komme her å kjefte på folk for at de ikke stemmer er latterlig, det er ikke en plikt å stemme, det er et valg. Anonymous poster hash: dee73...be6 Helt enig. Hverken Hi eller noen andre har noe med å rakke ned på de som ikke stemmer uansett hvilken grunn de har.Vedder på at Hi ser på seg selv som en svært tolerant og inkluderende person. Det er hun tydeligvis ikke. Anonymous poster hash: 21a06...4c3 Det er da mange som ikke stemmer pga latskap! Gidder ikke sette seg inn i politikken, gidder ikke ta en valgomat eller to, og gidder ikke komme seg ut av sofaen for å stemme. DET er idiotisk, og de har vi "lov" å dømme!
Gjest Hercule Poirot Skrevet 15. september 2015 #24 Skrevet 15. september 2015 Det er utrolig trist at vi tar demokratiet vårt så for gitt at vi ikke engang gidder å stemme. Valgdeltakelse på rundt 60 % er altfor lavt.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #25 Skrevet 15. september 2015 Det er greit nok at de ikke vil stemme, men da har de heller absolutt ingen rett til å klage over hvordan kommunen blir styrt. Aldri. Anonymous poster hash: 22587...935 Klart vi har Anonymous poster hash: 0011a...62c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå