Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #26 Skrevet 15. september 2015 8 år...? På Stortinget har de vel hatt noe sånt som 60 år i flertall, med noen avbrudd her og der... Kikk på bankkontoen din og se om du får inn barnetrygd hver måned, så ser du beviset på det! Barselpermisjon med lønn, barnehageutbygging og andre goder til småbarnsforeldre: alt dette kan du takke sosialistisk blokk på Stortinget for. I tillegg til lønn under sykdom, arbeidsledighetstrygd og mye annet. Men dette er dine blå venner i ferd med å nedbygge - nå vil de fjerne sykepenger etter 8 uker. (Får håpe du ikke får kreft, da. Den varer nemlig gjerne mer enn 8 uker ...) Anonymous poster hash: 8616d...538 For noe vas. Det er ikke snakk om å ta vekk sykepengene etter 8 uker, det er snakk om å stille aktivitetskrav etter 8 uker. Har du kreft og ikke kan jobbe kommer ingen og tar fra deg sykepengene... Blir så oppgitt av sånne som skal krisemaksimere for størst mulig reaksjon. Sånn er min 8 år gamle datter og, drama, drama og drama.Aktivitetskrav er en måte å diskreditere legens kompetanse på. Samme som skoledebattene, der alle andre enn lærere skal mene noe om læring. Anonymous poster hash: 8616d...538 Og begge debattene er nødvendige. Sykefraværet i dette landet er sinnsykt og nivået for "syk nok til å være hjemme fra jobb" er så lavt at det er sprøtt. Jeg har selv opplevd at leger vil sykemelde meg i 6-8 uker for noe som kommer til å gå over på kortere tid og på tross av reglene om at de kun skal sykemelde for 2 uker om gangen. Det norske folk er bortskjemte. Enten strammer vi inn nå ellers forsvinner velferdsgoder for godt et stykke frem i tid. På samme måte som i skoledebatten: anekdotiske bevis om hva jeg selv opplevde som elev, forteller lite om hjernen hos barn eller om barns læring. Hva du selv har opplevd som pasient forteller ikke noe om nordmenns folkehelse. Anonymous poster hash: 8616d...538
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå