Gå til innhold

er hele DIB rødgrønne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så overrasket over hvor slemme kommentarer på DIB er i henhold til politikk. 

Og det virker som alle de sure ekle svarene kommer fra de som skal være så inkluderende, ha godt verdigrunnlag. (rødgrønne) Og på DIB er det de som lever på korrekt vis.  

Ironisk må jeg si. 

Anonymous poster hash: 8d5ad...196
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er så overrasket over hvor slemme kommentarer på DIB er i henhold til politikk.

Og det virker som alle de sure ekle svarene kommer fra de som skal være så inkluderende, ha godt verdigrunnlag. (rødgrønne) Og på DIB er det de som lever på korrekt vis.

Ironisk må jeg si.

Anonymous poster hash: 8d5ad...196

Blir ikke klok på dette innlegget. Du er rødgrønn selv, men skuffa over dine meningsfeller og deres måte å svare på?

Eller er det sånn at du anser de rødgrønnes verdigrunnlag for å være det beste og mest inkluderende, men ser ikke ut til å bekjenne deg til samme politiske fløy - allikevel vil du ha vennlige og inkluderende svar?

Selv dibbere er bare mennesker, altså...

(Jeg syns ellers din konklusjon er feil. De som straks går i skyttergravene er de grunnleggende apolitiske personene som

kun uttaler seg om politikk når det gjelder farlige muslimer...)

Anonymous poster hash: 8616d...538

Skrevet (endret)

Morsomt at du stiller det spørsmålet i overskriften, for jeg sitter nemlig igjen med inntrykk av at veldig mange på DIB er mørkeblå, på grensen til Brune.

Ironisk indeed.

Endret av stjertløvetann
Skrevet

Jeg har alltid stemt på den blå siden. I år vurderte jeg å stemme grønt, og endte med å stemme rødt. 

Så, jeg er visst blitt litt regnbuefarget. Tror det skyldes den en måned gamle bylten som ligger å sover så søtt :P 

Jeg fremstår nok svært blå her inne, selv om jeg egentlig står med en fot i hver grav.

Anonymous poster hash: c063a...0eb
Skrevet

Husk at slike svar ikke representerer alle medlemmene. Det er enkelte brukere som går inn i alle tråder for å lage kvalm..

Anonymous poster hash: e5e0c...8f9

Skrevet

Her inne kan mange masse om politikk og diskuterer på et saklig nivå synes jeg.

Så har du brølapene som ikke kan like mye og blir usaklige når de ikke klarer følge debatten.

Anonymous poster hash: 745eb...758

Skrevet

Nei, jeg er blå.

Har ikke behov for å hyle og rope så mye om det fordi.

Jeg syns Ap velgerne syter og dømmer alle som ikke stemmer Rødt og Ap.

Men orker ikke å diskutere med dem.

Jeg velger heldigvis selv hva jeg stemmer, og jeg syns at H er de som tenker slik jeg vil ha det.

Anonymous poster hash: 58d44...869

Skrevet

Nei, jeg er blå.

Har ikke behov for å hyle og rope så mye om det fordi.

Jeg syns Ap velgerne syter og dømmer alle som ikke stemmer Rødt og Ap.

Men orker ikke å diskutere med dem.

Jeg velger heldigvis selv hva jeg stemmer, og jeg syns at H er de som tenker slik jeg vil ha det.

Anonymous poster hash: 58d44...869

Men å sutre og dømme ALLE som stemmer AP og rødt er helt innafor.

Dømming er dømming.

Blir jo idiotisk

Anonymous poster hash: 745eb...758

Skrevet

Aboslutt ikke, er blå :) kommer ALDRI til og stemme på AP. på stortinget fikk de 8 år og ødela mye,mens den nye ,får neppe mer enn 4,fordi folk er så jæ... utålmodig, tar tid og få ting på rett kjør igjen etter AP styrte

Skrevet

8 år...?

På Stortinget har de vel hatt noe sånt som 60 år i flertall, med noen avbrudd her og der... Kikk på bankkontoen din og se om du får inn barnetrygd hver måned, så ser du beviset på det! Barselpermisjon med lønn, barnehageutbygging og andre goder til småbarnsforeldre: alt dette kan du takke sosialistisk blokk på Stortinget for. I tillegg til lønn under sykdom, arbeidsledighetstrygd og mye annet. Men dette er dine blå venner i ferd med å nedbygge - nå vil de fjerne sykepenger etter 8 uker. (Får håpe du ikke får kreft, da. Den varer nemlig gjerne mer enn 8 uker ...)

Skrevet

8 år...?

På Stortinget har de vel hatt noe sånt som 60 år i flertall, med noen avbrudd her og der... Kikk på bankkontoen din og se om du får inn barnetrygd hver måned, så ser du beviset på det! Barselpermisjon med lønn, barnehageutbygging og andre goder til småbarnsforeldre: alt dette kan du takke sosialistisk blokk på Stortinget for. I tillegg til lønn under sykdom, arbeidsledighetstrygd og mye annet. Men dette er dine blå venner i ferd med å nedbygge - nå vil de fjerne sykepenger etter 8 uker. (Får håpe du ikke får kreft, da. Den varer nemlig gjerne mer enn 8 uker ...)

Skrevet

8 år...?

det med sykepengene er helt riktig, flere som utnytter den

Skrevet

Det har vel noe med at "den kule gjengen", de som sitter her inne 22 timer i døgnet, har bestemt seg for at det er korrekt å være rød. Og når noen ikke er korrekte, eller Gud forby velger frp, så er det fritt fram for å hakke og slenge med spydigheter. Argumentene ser ut til å være at "Er man så dum at man velger frp, så fortjener man å høre det".

Hilsen venstrevelger.

Anonymous poster hash: 0b1d6...09a
Skrevet

8 år...?

For noe vas. Det er ikke snakk om å ta vekk sykepengene etter 8 uker, det er snakk om å stille aktivitetskrav etter 8 uker. Har du kreft og ikke kan jobbe kommer ingen og tar fra deg sykepengene... Blir så oppgitt av sånne som skal krisemaksimere for størst mulig reaksjon. Sånn er min 8 år gamle datter og, drama, drama og drama.

Skrevet

8 år...?

For noe vas. Det er ikke snakk om å ta vekk sykepengene etter 8 uker, det er snakk om å stille aktivitetskrav etter 8 uker. Har du kreft og ikke kan jobbe kommer ingen og tar fra deg sykepengene... Blir så oppgitt av sånne som skal krisemaksimere for størst mulig reaksjon. Sånn er min 8 år gamle datter og, drama, drama og drama.

Hehe!  :Nikke:

Skrevet

Jeg følger Senterpartiet selv.
Må nå si det, at jeg tror ikke det går ut på om man er rød,grønn eller blå, men hvordan man er som menneske generelt, hvordan man oppfører seg her inne. Om man er lik i virkeligheten, eller veldig beskjeden i virkeligheten, varierer nok like mye som alt annet her.
Kjenner folk som følger ulike partier, og vi er da menneskelige ovenfor hverandre likevel :)

Anonymous poster hash: 86730...f06
Skrevet

Aboslutt ikke, er blå :) kommer ALDRI til og stemme på AP. på stortinget fikk de 8 år og ødela mye,mens den nye ,får neppe mer enn 4,fordi folk er så jæ... utålmodig, tar tid og få ting på rett kjør igjen etter AP styrte

Du er klar over at mens de rødgrønne "ødela" store deler av europas økonomi lagt i ruiner på grunn av markedskreftene? 

Anonymous poster hash: bc97a...65d

Skrevet

Du er klar over at mens de rødgrønne "ødela" store deler av europas økonomi lagt i ruiner på grunn av markedskreftene? 

Du er klar over at mens de rødgrønne "ødela" ble store deler av europas økonomi lagt i ruiner på grunn av markedskreftene?

Skrevet

8 år...?

Aktivitetskrav er en måte å diskreditere legens kompetanse på. Samme som skoledebattene, der alle andre enn lærere skal mene noe om læring.

Skrevet

Det har vel noe med at "den kule gjengen", de som sitter her inne 22 timer i døgnet, har bestemt seg for at det er korrekt å være rød. Og når noen ikke er korrekte, eller Gud forby velger frp, så er det fritt fram for å hakke og slenge med spydigheter. Argumentene ser ut til å være at "Er man så dum at man velger frp, så fortjener man å høre det".

Hilsen venstrevelger.

Hvilken kul gjeng?

Skrevet

Man legger kanskje merke til det man ønsker å se? Eller det man overraskes over? Jeg synes ofte DiB fremstår som ganske blått. I hvert fall temmelig polarisert. Og nettet er neppe et godt sted for reflekterte diskusjoner. Det blir fort sånn at en eller annen slenger ut "Du burde ikke hatt barn" eller tilsvarende og får svar i samme gate. Som regel fører diskusjonene (eller diskusjonsformen) til at man blir enda sikrere på det man mente i utgangspunktet og enda sikrere på at "de andre er dumme".

Skrevet

Det er like mye hets begge veier! De blå klaller AP-velgere for sytete, de røde kalle FRP-velgere for idioter. Ingen av delene er greit. At man er grunnleggende uenig i andres synspunkter gir en likevel ikke rett til å bli ufin.

Anonymous poster hash: 85c32...f05
Skrevet

Her inne sitter mange småbarnsmødre. Jeg har erfart både på meg selv og andre at man mister perspektivet på det store bildet når en har små barn. Derfor blir diskusjonene her inne veldig følelsesladet og lite saklige. For meg føltes for eksempel kontantstøtte som en viktig sak da jeg hadde babyer. I ettertid ser jeg at konsekvensene for samfunnet som helhet er store og at konsekvensene for den enkelte nok føles større enn de er når en står midt i det. Derfor er jeg for andre løsninger for å lette hverdagen til foreldre med små barn enn betaling for å bli hjemme.

Skrevet

8 år...?

Aktivitetskrav er en måte å diskreditere legens kompetanse på. Samme som skoledebattene, der alle andre enn lærere skal mene noe om læring.

Og begge debattene er nødvendige. Sykefraværet i dette landet er sinnsykt og nivået for "syk nok til å være hjemme fra jobb" er så lavt at det er sprøtt. Jeg har selv opplevd at leger vil sykemelde meg i 6-8 uker for noe som kommer til å gå over på kortere tid og på tross av reglene om at de kun skal sykemelde for 2 uker om gangen.

Det norske folk er bortskjemte. Enten strammer vi inn nå ellers forsvinner velferdsgoder for godt et stykke frem i tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...