Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #1 Skrevet 14. september 2015 Trist men orker ikke en mann lenger som setter sine behov før familien og barna sine behov. Nå har jeg fått nok etter 16 års samliv. Har informert de største barna og jentungen på 12 år begynte å gråte og var helt fra seg. Sa hun kunne prøve å snakke med sin far om dette før jeg flytter men jeg tror ikke han endrer seg. Hele helgen har han ødelagt for sin familie og prioritert sine ting han har ønsket å gjøre. Badet har ikke vært vasket på snart 3 uker forruten om toalettet og det ser mildt sagt helt bombet ut så nei nå kan jeg bo for meg selv og prioritere meg selv så kan han sitte her med 3 unger, minste flytter med meg siden han er bare 9 måneder. Værsegod, 16 års samliv og med husmortjeneste og kokkehjelp, sykepleier og avlaster er over, velkommen til din nye hverdag snart sier jeg bare. Anonymous poster hash: 332ad...a64
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #2 Skrevet 14. september 2015 Trist men orker ikke en mann lenger som setter sine behov før familien og barna sine behov. Nå har jeg fått nok etter 16 års samliv. Har informert de største barna og jentungen på 12 år begynte å gråte og var helt fra seg. Sa hun kunne prøve å snakke med sin far om dette før jeg flytter men jeg tror ikke han endrer seg. Hele helgen har han ødelagt for sin familie og prioritert sine ting han har ønsket å gjøre. Badet har ikke vært vasket på snart 3 uker forruten om toalettet og det ser mildt sagt helt bombet ut så nei nå kan jeg bo for meg selv og prioritere meg selv så kan han sitte her med 3 unger, minste flytter med meg siden han er bare 9 måneder. Værsegod, 16 års samliv og med husmortjeneste og kokkehjelp, sykepleier og avlaster er over, velkommen til din nye hverdag snart sier jeg bare. Anonymous poster hash: 332ad...a64 Stakkars barn sier bare jeg... Anonymous poster hash: 870ed...b50
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #3 Skrevet 14. september 2015 Hvorfor flytter du fra barna? Vil du ikke ha omsorg for de mer? Eller er det hans barn? Anonymous poster hash: bde9e...95b
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #4 Skrevet 14. september 2015 Hvorfor flytter du fra BARNA, hva galt har de gjort? Tror du har misforstått hva en skilsmisse er. Anonymous poster hash: fc08b...1d6
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #5 Skrevet 14. september 2015 Så god mor du er, flytte fra dine barn selv om mannen er udugelig. Nå har du gjort en tabbe som barna kommer til å huske for testen av livet. Jenta di tror det er hennes feil og vil prøve å prate med faren. Du kommer til å få et dårlig forhold til barna dine, de kommer aldri til å stole på deg igjen. Hva med å være voksen? Helt greit å flytte fra mannen, men man flytter ikke. Bare fra barna sine. Om det eneste problemet er rotete hus og dårlige rutiner så må dette fikes. Hva med å reise på en ukes ferie? Hva med å få familien til å hjelpe til i huset? Stakkars barna dine. Anonymous poster hash: b4d81...f71
Gjest deterbaremeg:):) Skrevet 14. september 2015 #6 Skrevet 14. september 2015 Det er nå så at du drar, men for meg høres det ut som bare slipper alt og går, uten hensyn til de eldste barna dine. Har ikke de noe de skulle sagt? Sier du det til barna før du forteller det til mannen? Skjønner du er lei, og regner med det er mye informasjon som vi ikke får frem av innlegget ditt, men tenk en gang til på barna, er det dem sin skyld at mannen ikke tar tak? Tror ikke det, de er uansett ett resultat av deres oppdragelse. For meg høres det ut som du vil straffe far med å bruke barna...
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #7 Skrevet 14. september 2015 Og hvorfor har du fått 4 barn med denne mannen? Anonymous poster hash: b4d81...f71
Mamma_til_2 Skrevet 14. september 2015 #8 Skrevet 14. september 2015 Ok, ganske drastisk det da, hva med og få de eldste barna på husvask og rydding, og hvorfor har du ikke vasket badet på 3 uker?? det er jo ikke hygienisk! Og hvorfor snakket du ikke med mannen din før du snakket med barna, stakkars de!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #9 Skrevet 14. september 2015 Jeg håper du er så sint og frustrert nå at du sier ting du ikke mener. At du flytter i fra mannen er en ting men hva galt har barna gjort? Skal de straffes for at faren er en fjott? Dessuten gjør jo du akkurat det samme som din mann, du prioriterer deg selv fremfor barna. Pust med magen HI å les hva du skriver. Anonymous poster hash: c0c8c...028
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #10 Skrevet 14. september 2015 Jeg flytter fra barna fordi de vil bo her i vår bolig, det er deres valg og jeg har tenkt å finne meg en liten 2 roms så om de brått ikke vil bo hos sin far etter jeg har pakket sakene mine så får de komme på besøk og evnt reise hjem når de skal sove om natten. Jeg elsker ungene mine, men har ikke økonomi før felles bolig er solgt å kjøpe noe så alle ungene kan bo sammens med meg. Regner med far vil stå på kravene sine for både barnebidrag og mer til. Men vi krangler bare når det er snakk om å endre seg så nei nå har jeg fått nok for å si det slik. Anonymous poster hash: 332ad...a64
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #11 Skrevet 14. september 2015 Hadde dere svart det samme til en mann som ville ha skilsmisse og som lot eksen bo igjen i huset med barna? Anonymous poster hash: d0917...a98
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #13 Skrevet 14. september 2015 Jeg flytter fra barna fordi de vil bo her i vår bolig, det er deres valg og jeg har tenkt å finne meg en liten 2 roms så om de brått ikke vil bo hos sin far etter jeg har pakket sakene mine så får de komme på besøk og evnt reise hjem når de skal sove om natten. Jeg elsker ungene mine, men har ikke økonomi før felles bolig er solgt å kjøpe noe så alle ungene kan bo sammens med meg. Regner med far vil stå på kravene sine for både barnebidrag og mer til. Men vi krangler bare når det er snakk om å endre seg så nei nå har jeg fått nok for å si det slik. Anonymous poster hash: 332ad...a64 Du elsker barna dine? Men har ikke plass til de på overnatting? En 12 år gammel jente som kan besøke sin mor, men må reise til far for å sove? Hvor gamle er de andre barna? Tenker du far klarer ta seg av dem når du flytter? Dersom han er en idiot og kun prioriterer seg selv så er det ikke sikkert det endres? Hva med barna da? Anonymous poster hash: b4d81...f71
Gjest Antarctica Skrevet 14. september 2015 #14 Skrevet 14. september 2015 Jeg flytter fra barna fordi de vil bo her i vår bolig, det er deres valg og jeg har tenkt å finne meg en liten 2 roms så om de brått ikke vil bo hos sin far etter jeg har pakket sakene mine så får de komme på besøk og evnt reise hjem når de skal sove om natten. Jeg elsker ungene mine, men har ikke økonomi før felles bolig er solgt å kjøpe noe så alle ungene kan bo sammens med meg. Regner med far vil stå på kravene sine for både barnebidrag og mer til. Men vi krangler bare når det er snakk om å endre seg så nei nå har jeg fått nok for å si det slik. Anonymous poster hash: 332ad...a64 Du elsker barna dine? Men har ikke plass til de på overnatting? En 12 år gammel jente som kan besøke sin mor, men må reise til far for å sove? Hvor gamle er de andre barna? Tenker du far klarer ta seg av dem når du flytter? Dersom han er en idiot og kun prioriterer seg selv så er det ikke sikkert det endres? Hva med barna da? Anonymous poster hash: b4d81...f71 Han får øve seg, da. Til nå har jo hun gått inn og dekket hans underskudd. Han får begynne å gjøre det selv.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #15 Skrevet 14. september 2015 De andre barna er 15, 13, 12 og 9 måneder, siste var et rent uhell men slikt kan skje. verdens herligste plugg. Jeg er lei, er det ingen forståelse for dette da? Anonymous poster hash: 332ad...a64
Østerdølen Skrevet 14. september 2015 #16 Skrevet 14. september 2015 Om det hadde vært mannen som gjorde det slik hadde INGEN av dere løftet øyenbrynene! You go girl!I disse likestillingens tider,la han få kjenne på ansvaret selv!La han ta det ansvaret du har tatt i alle år. Men når det er sagt,tror jeg du burde forklare 12 åringen hvorfor du gjør dette,og at hun IKKE har noe skyld,eller at hun har noe ansvar for å fikse dette!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #17 Skrevet 14. september 2015 Helt greit å gå fra mannen og forlange at han tar litt ansvar omsider... men er det ikke litt dårlig gjort å skille barna? Anonymous poster hash: 20d60...27a
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #18 Skrevet 14. september 2015 Ok, ganske drastisk det da, hva med og få de eldste barna på husvask og rydding, og hvorfor har du ikke vasket badet på 3 uker?? det er jo ikke hygienisk! Og hvorfor snakket du ikke med mannen din før du snakket med barna, stakkars de! Ungene skal vaske huset fordi FAR ikke gidder? Tja, de kan jo ta seg jobb også? Og forsørge ham, så han kan drive med egne ting? Hun har fire barn, ikke fem. Anonymous poster hash: 44d4c...956
Gjest deterbaremeg:):) Skrevet 14. september 2015 #19 Skrevet 14. september 2015 Hadde dere svart det samme til en mann som ville ha skilsmisse og som lot eksen bo igjen i huset med barna? Anonymous poster hash: d0917...a98 Hvis det fremstår som at ungene blir en del av en straff for den ubrukelige partneren, så ja.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #20 Skrevet 14. september 2015 Hadde dere svart det samme til en mann som ville ha skilsmisse og som lot eksen bo igjen i huset med barna? Anonymous poster hash: d0917...a98 Hvis det fremstår som at ungene blir en del av en straff for den ubrukelige partneren, så ja. Er det en straff å ta seg av sine egne barn? Mannen må jo se det som et privilegium å endelig bli kjent med dem. Anonymous poster hash: 44d4c...956
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #21 Skrevet 14. september 2015 Får spesielt vondt av 12-åringen, sa du virkelig at hun kunne prøve å snakke med sin far for å endre oppførselen hans?! Altfor tung bør for et barn! Tenk deg hva h*n prøver å komme opp med, for å redde familien! Jeg tror dette er et trolleinnlegg! Anonymous poster hash: a4c5e...baf
*Miss Marple* Skrevet 14. september 2015 #22 Skrevet 14. september 2015 Du lar en 12 åring snakke med far for å få han til å forandre seg? Det var litt ev en byrde å legge på en liten jente. Og jeg hadde ikke syns det var greit om en far hadde gjort det samme som hi her.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #23 Skrevet 14. september 2015 De andre barna er 15, 13, 12 og 9 måneder, siste var et rent uhell men slikt kan skje. verdens herligste plugg. Jeg er lei, er det ingen forståelse for dette da? Anonymous poster hash: 332ad...a64 Jeg tror jeg svarte deg i det forrige innlegget ditt også rundt å flytte fra barna, og at du da kan miste muligheten til å få hovedomsorgen. Ditt svar da var egentlig ganske så gjennomtenkt, og da er min oppfattning av at du har vurdert alle aspekter og mener at det beste er at barna blir hos faren. Jeg hadde nok ikke gjort det selv og ville nok stått på mitt at huset måtte selges snarest slik at jeg hadde muligheten til å kjøpe meg et større leilighet slik at barna kunne bodd hos meg også. Hvis jeg husker korrekt fra ditt forrige innlegg så sa du noe om at du var villig til å flytte inn igjen om mannen din våknet og forsto at han må ta mye mer ansvar, og i det tilfellet er det kanskje ikke ønskelig å selge huset med engang. Hvis det er med i vurderingen så kan du kreve din mann for husleie av din del av huset. Når min eksmann flyttet ut fra vårt felles hus tok det 4 måneder før jeg kjøpte ham ut, og i de 4 månedene betalte jeg husleie til han (han benytte advokat for å få dette) på kr 8000 i måneden (markedsleie lå til grunn), men mannen måtte da også være med på å dekke alle løpende kostnader på huset så i realiteten betalte jeg han 3000 kr i måneden. Anonymous poster hash: 6784b...f9d
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #24 Skrevet 14. september 2015 De andre barna er 15, 13, 12 og 9 måneder, siste var et rent uhell men slikt kan skje. verdens herligste plugg. Jeg er lei, er det ingen forståelse for dette da? Anonymous poster hash: 332ad...a64 Jeg tror jeg svarte deg i det forrige innlegget ditt også rundt å flytte fra barna, og at du da kan miste muligheten til å få hovedomsorgen. Ditt svar da var egentlig ganske så gjennomtenkt, og da er min oppfattning av at du har vurdert alle aspekter og mener at det beste er at barna blir hos faren. Jeg hadde nok ikke gjort det selv og ville nok stått på mitt at huset måtte selges snarest slik at jeg hadde muligheten til å kjøpe meg et større leilighet slik at barna kunne bodd hos meg også. Hvis jeg husker korrekt fra ditt forrige innlegg så sa du noe om at du var villig til å flytte inn igjen om mannen din våknet og forsto at han må ta mye mer ansvar, og i det tilfellet er det kanskje ikke ønskelig å selge huset med engang. Hvis det er med i vurderingen så kan du kreve din mann for husleie av din del av huset. Når min eksmann flyttet ut fra vårt felles hus tok det 4 måneder før jeg kjøpte ham ut, og i de 4 månedene betalte jeg husleie til han (han benytte advokat for å få dette) på kr 8000 i måneden (markedsleie lå til grunn), men mannen måtte da også være med på å dekke alle løpende kostnader på huset så i realiteten betalte jeg han 3000 kr i måneden. Anonymous poster hash: 6784b...f9d Unger på 15, 13 og 12 velger selv hvem de vil bo hos hvis begge muligheter står åpne, så det å "få hovedomsorgen" er vel neppe noe å tenke på. Babyen må vel uansett bli med mor - kanskje ammer hun ennå, og far er neppe i permisjon slik det høres ut? Anonymous poster hash: 44d4c...956
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #25 Skrevet 14. september 2015 Får spesielt vondt av 12-åringen, sa du virkelig at hun kunne prøve å snakke med sin far for å endre oppførselen hans?! Altfor tung bør for et barn! Tenk deg hva h*n prøver å komme opp med, for å redde familien! Jeg tror dette er et trolleinnlegg! Anonymous poster hash: a4c5e...baf Som jeg leser det var det jenta selv som ville påvirke faren. Ikke mor som ba henne om det. Anonymous poster hash: 44d4c...956
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå