Gå til innhold

Stengt skole idag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ehm ... Hørt om SKOLERUTEN???

Du vet, den planen som alle skoler har for når de har planleggingsdager osv? Som alle elever får utdelt og som ligger på skolens hjemmeside? Det er faktisk DITT ansvar å følge med på når skolen har stengt eller ei, ikke læreren sitt å skrive det på planen.

Anonymous poster hash: 0d246...38c

Har du giddet og lest alt jeg har skrevet så vet jeg hele skoleruten med tanke på ferier og plan.dager, men valgdagen har jeg ikke enset rett og slett siden dette ikke har vært en problemstilling før!

Og elevene her får ikke skoleruten skrevet ut med hjem men den ligger inne på skolens hjemmeside som pdf!

Skolen sa til elevene på fredag at de hadde glemt og skrive dette på planen!  De pleier og skrive alt slikt siden det er mange barn med foreldre som ikke har tilgang eller kunnskaper om pc.

Det endrer ikke det faktum at det er tåpelig å bli irritert på skolen/læreren fordi du ikke synes du fikk beskjed i god nok tid når dette faktisk er noe som står på skoleruten og du teknisk sett dermed burde ha visst om siden skolestart. Du kan komme med så mange unnskyldninger du bare vil, men det er uansett ditt ansvar å følge med selv og da også bare dumt å bli sur på andre når di ikke klarer det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehm ... Hørt om SKOLERUTEN???

Du vet, den planen som alle skoler har for når de har planleggingsdager osv? Som alle elever får utdelt og som ligger på skolens hjemmeside? Det er faktisk DITT ansvar å følge med på når skolen har stengt eller ei, ikke læreren sitt å skrive det på planen.

Har du giddet og lest alt jeg har skrevet så vet jeg hele skoleruten med tanke på ferier og plan.dager, men valgdagen har jeg ikke enset rett og slett siden dette ikke har vært en problemstilling før!

Og elevene her får ikke skoleruten skrevet ut med hjem men den ligger inne på skolens hjemmeside som pdf!

Skolen sa til elevene på fredag at de hadde glemt og skrive dette på planen!  De pleier og skrive alt slikt siden det er mange barn med foreldre som ikke har tilgang eller kunnskaper om pc.

Det endrer ikke det faktum at det er tåpelig å bli irritert på skolen/læreren fordi du ikke synes du fikk beskjed i god nok tid når dette faktisk er noe som står på skoleruten og du teknisk sett dermed burde ha visst om siden skolestart. Du kan komme med så mange unnskyldninger du bare vil, men det er uansett ditt ansvar å følge med selv og da også bare dumt å bli sur på andre når di ikke klarer det.

Har jeg skrevet at jeg er sur på skolen? jeg har fri i dag selv og syns det er supert med selskap hjemme men jeg mener at og gi en hel skole muntlig beskjed på en fredag kan gjøre at mange barn glemmer og videreføre denne og dermed kan føre til mange barn som dukker opp på skolen :)

er ikke sur eller irritert, og som jeg har skrevet så har jeg lest skoleruten men valgdagen gikk meg hus forbi :)

Skrevet

Det er klart skolen burde minnet om at det er fri i dag. Det er også klart at vi foreldre bør legge inn alle fridager i kalenderen så snart skoleruta er ferdig. Så heldig du er som har fri i dag, da kan dere kose dere sammen :)

Skrevet

Det er litt godt gjort av foreldrene å ikke få med seg at det er fri på valgdagen. Det er ikke som en planleggingsdag som kan komme "når som helst". Der kan jeg forstå at det glipper noen ganger. Å sende ungene på skolen på en dag som i dag er omtrent som å sende dem på skolen på julaften. De fleste vet om det er fri selv om de ikke får spessiell beskjed.

Anonymous poster hash: 9091f...a02

Her er begge barna på skolen, og det er skoledag. De går på forskjellige skoler og. Ene skolen brukes som valglokale og.  Er ikke sånn at alle skoler stenger av den grunn.

Anonymous poster hash: e5d56...f25

Skrevet

Her er ingen av skolene stengt, flere av dem brukes som valglokale. Og har opplevd før at ting manglet i skoleruta, og man fikk beskjed i ukeplanen.

Skrevet

Valgdag er alltid skolefri der skolene brukes som valglokale, det burde ikke komme som noen bombe og står i skoleruta.

Det stemmer da ikke, skole som normalt her selv om deler av skolen er brukt som valglokale

Anonymous poster hash: 42065...f90

Skrevet

Valgdag er alltid skolefri der skolene brukes som valglokale, det burde ikke komme som noen bombe og står i skoleruta.

Herregud! Glemte at det var valgdag! Hvordan er det mulig?! Haha. Da faller det på MIN urimelighet selvsagt, og jeg hadde tatt bommerter på min kappe :PJeg har selvsagt forhåndsstemt :biggrin:Godt jeg ikke har skolebarn..Anonymous poster hash: dd429...85c

Om denne var til meg så har jeg og forhåndsstemt, men jeg har ikke glemt at det er valgdag, men tenkte ikke på at skolen skulle brukes og at den da stengte! Resten av skoleruten har jeg god kontroll på helt til sommerferien :)

Det er en sannhet med modifikasjoner Sug Lut! Jeg bor i en stor kommune og i min umiddelbare nærhet er det 4 skoler som brukes som valglokaler idag, og ikke en eneste av de skolene er stengt. Anonymous poster hash: 5b1d2...584

Nei, den var myntet på meg selv.

Anonymous poster hash: dd429...85c

Skrevet

Og her var skolen stengt, selv om den ikke ble brukt som valglokale...

Anonymous poster hash: df864...210
Skrevet

Tull og fjas. Her brukes skolens aula til valglokale, ikke en sjel som får fri av den grunn. På den forrige skolen barnet mitt gikk ble gymsalen brukt. Det mest dramatiske utslaget av det var utegym.

Anonymous poster hash: 5c057...6b2

Samme her.

Anonymous poster hash: 956b4...ec4

Skrevet

Her i kommunen er det ikke stengt på valgdagen.

Anonymous poster hash: ba3cf...5d0

Skrevet

Skole stengt her i dag, selv om skolen ikke blir brukt til valglokale. Men SFO var åpen.

Skrevet

😂😂😂

Anonymous poster hash: 2bd9c...f4f

Skrevet

Jeg synes at skolen burde sendt ut en melding om skolefri når de hadde glemt å sette det på planene.  

Skrevet

Her var også skolen stengt i dag.

Skrevet

Hos oss var detvturdag, og Sfo etterpå som vanlig.

Anonymous poster hash: 90171...04d

Skrevet

Det er litt godt gjort av foreldrene å ikke få med seg at det er fri på valgdagen. Det er ikke som en planleggingsdag som kan komme "når som helst". Der kan jeg forstå at det glipper noen ganger. Å sende ungene på skolen på en dag som i dag er omtrent som å sende dem på skolen på julaften. De fleste vet om det er fri selv om de ikke får spessiell beskjed.

Hmm, her har vi aldri fri på valgdagen....

Anonymous poster hash: 9e6bc...f53

Skrevet

Det er litt godt gjort av foreldrene å ikke få med seg at det er fri på valgdagen. Det er ikke som en planleggingsdag som kan komme "når som helst". Der kan jeg forstå at det glipper noen ganger. Å sende ungene på skolen på en dag som i dag er omtrent som å sende dem på skolen på julaften. De fleste vet om det er fri selv om de ikke får spessiell beskjed.

Ikke alle skoler som brukes til valg er stengt!

Nei, men de fleste vet hva som gjelder for deres skole. Spessielt når barnet er så stort at det har vært valg før mens det har gått på skolen. Det er sært å ta det som en selvfølge at skolen er åpen i dag.

Når det er sakt så kan alle gjøre rare tabber av og til. Jeg har gjort min del, om enn på andre områder.

På ungene sin skole har det vanligvis vært stengt og elevfri på valgdagen. For to år siden var det derimot ikke det. Da var det opptatt i gymsalen, men elevene var på skolen som vanlig. I år stod det oppført elevfri på skoleruten på hjemmesiden til kommunen, men ved en feiltakelse var denne ikke oppført på oversikten vi fikk fra skolen. Jeg sendte da en medling til ene læreren og spurte. Fikk bekreftet at det var fri på valgdagen og i forrige uke ble det sendt ut sms til foreldrene om dette, elelrs tipper jeg at ganske mange hadde bommet der ja ;)

Anonymous poster hash: 6687c...ed2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...