Mamma_til_2 Skrevet 14. september 2015 #1 Skrevet 14. september 2015 Skulle sende jenta på skolen i dag og da sier hun, mamma, vi har fri i dag! når jeg da sier at det har ikke jeg hørt noe om så sier hun at lærerne hadde glemt og skrive det på planen så de fikk muntlig beskjed på fredag, ikke noe galt med muntlige beskjeder men slike beskjeder kan godt komme skriftlig. Min jente går i 3.kl og kan fint glemme muntlige beskjeder spesielt om det er andre ting som opptar henne, og på fredag skulle hun ha overnattings-besøk så da var det kun det hun tenkte på Jeg bare lurer på hvor mange barn som ble sent på skolen idag, jeg var jo hjemme og kunne skjekke skoleruten og der sto det at de hadde fri, men ikke alle foreldre er hjemme eller tenker på og sjekke skoleruten på hjemmesiden til skolen, for man måtte inn på kalenderen og lese ett pdf dokument, skolen hadde ikke skrevet dette på forsiden under viktige hendelser/ beskjeder.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #2 Skrevet 14. september 2015 Fryktelig dårlig av skolen. Greit nok at man kan sjekke skoleruta og ha oversikt i god tid på den måten, men likevel synes jeg det skulle kommet skriv i god tid, altså før fredag også. Jeg hadde slitt maks om skolen var stengt idag og jeg kun hadde helga på meg for å finne alternative løsninger. Anonymous poster hash: dd429...85c
sug lut Skrevet 14. september 2015 #3 Skrevet 14. september 2015 Valgdag er alltid skolefri der skolene brukes som valglokale, det burde ikke komme som noen bombe og står i skoleruta.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #4 Skrevet 14. september 2015 Valgdag er alltid skolefri der skolene brukes som valglokale, det burde ikke komme som noen bombe og står i skoleruta. Det er det ikke her. 1.og 2.klasse blir sendt på tur, men de andre er på skolen som vanlig. Anonymous poster hash: d28ee...b4b
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #5 Skrevet 14. september 2015 Valgdag er alltid skolefri der skolene brukes som valglokale, det burde ikke komme som noen bombe og står i skoleruta.Akkurat som jeg går rundt å vet on skolrn skal brukes som valglokale eller ikke da.. Anonymous poster hash: c61e9...ce0
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #6 Skrevet 14. september 2015 Valgdag er alltid skolefri der skolene brukes som valglokale, det burde ikke komme som noen bombe og står i skoleruta. Herregud! Glemte at det var valgdag! Hvordan er det mulig?! Haha. Da faller det på MIN urimelighet selvsagt, og jeg hadde tatt bommerter på min kappe Jeg har selvsagt forhåndsstemt Godt jeg ikke har skolebarn.. Anonymous poster hash: dd429...85c
Mamma_til_2 Skrevet 14. september 2015 Forfatter #7 Skrevet 14. september 2015 Valgdag er alltid skolefri der skolene brukes som valglokale, det burde ikke komme som noen bombe og står i skoleruta. Ser den, men her er det mange skoler og det falt meg rett og slett ikke inn at skolen var stengt bare pga av valget, de kan vel bare bruke gymsalen og aulaen En venninne av meg har sin gutt på skolen og den skal brukes til valg men da bare gymsalen så skolen går som normalt
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #8 Skrevet 14. september 2015 Det er litt godt gjort av foreldrene å ikke få med seg at det er fri på valgdagen. Det er ikke som en planleggingsdag som kan komme "når som helst". Der kan jeg forstå at det glipper noen ganger. Å sende ungene på skolen på en dag som i dag er omtrent som å sende dem på skolen på julaften. De fleste vet om det er fri selv om de ikke får spessiell beskjed. Anonymous poster hash: 9091f...a02
Mamma_til_2 Skrevet 14. september 2015 Forfatter #9 Skrevet 14. september 2015 Valgdag er alltid skolefri der skolene brukes som valglokale, det burde ikke komme som noen bombe og står i skoleruta. Herregud! Glemte at det var valgdag! Hvordan er det mulig?! Haha. Da faller det på MIN urimelighet selvsagt, og jeg hadde tatt bommerter på min kappe Jeg har selvsagt forhåndsstemt Godt jeg ikke har skolebarn.. Anonymous poster hash: dd429...85c Om denne var til meg så har jeg og forhåndsstemt, men jeg har ikke glemt at det er valgdag, men tenkte ikke på at skolen skulle brukes og at den da stengte! Resten av skoleruten har jeg god kontroll på helt til sommerferien
Mamma_til_2 Skrevet 14. september 2015 Forfatter #10 Skrevet 14. september 2015 Det er litt godt gjort av foreldrene å ikke få med seg at det er fri på valgdagen. Det er ikke som en planleggingsdag som kan komme "når som helst". Der kan jeg forstå at det glipper noen ganger. Å sende ungene på skolen på en dag som i dag er omtrent som å sende dem på skolen på julaften. De fleste vet om det er fri selv om de ikke får spessiell beskjed. Anonymous poster hash: 9091f...a02 Ikke alle skoler som brukes til valg er stengt!
☆☆☆ Skrevet 14. september 2015 #11 Skrevet 14. september 2015 Valgdag er alltid skolefri der skolene brukes som valglokale, det burde ikke komme som noen bombe og står i skoleruta. Einaste konsekvens valgdagen hadde på min skule var at det var utegym uansett ver fordi gymsalen var oppteken.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #12 Skrevet 14. september 2015 Valgdag er alltid skolefri der skolene brukes som valglokale, det burde ikke komme som noen bombe og står i skoleruta. Tull og fjas. Her brukes skolens aula til valglokale, ikke en sjel som får fri av den grunn. På den forrige skolen barnet mitt gikk ble gymsalen brukt. Det mest dramatiske utslaget av det var utegym. Anonymous poster hash: 5c057...6b2
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #13 Skrevet 14. september 2015 Det er litt godt gjort av foreldrene å ikke få med seg at det er fri på valgdagen. Det er ikke som en planleggingsdag som kan komme "når som helst". Der kan jeg forstå at det glipper noen ganger. Å sende ungene på skolen på en dag som i dag er omtrent som å sende dem på skolen på julaften. De fleste vet om det er fri selv om de ikke får spessiell beskjed. Anonymous poster hash: 9091f...a02 Ikke alle skoler som brukes til valg er stengt! Nei, men de fleste vet hva som gjelder for deres skole. Spessielt når barnet er så stort at det har vært valg før mens det har gått på skolen. Det er sært å ta det som en selvfølge at skolen er åpen i dag. Når det er sakt så kan alle gjøre rare tabber av og til. Jeg har gjort min del, om enn på andre områder. Anonymous poster hash: 9091f...a02
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #14 Skrevet 14. september 2015 Valgdag er alltid skolefri der skolene brukes som valglokale, det burde ikke komme som noen bombe og står i skoleruta.Akkurat som jeg går rundt å vet on skolrn skal brukes som valglokale eller ikke da.. Anonymous poster hash: c61e9...ce0 Seriøst? Vet du ikke hvor ditt eget valglokale er (for jeg regner med at når barnet ditt sokner til en skole som er valglokale, så er det også ditt valglokale..)? Anonymous poster hash: 5470b...047
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #15 Skrevet 14. september 2015 Jeg tar det absolutt som en selvfølge at skolene er åpne idag. Jeg har aldri opplevd stengt skole for noen av mine barn eller stebarn, selvom skolene brukes som valglokale. Anonymous poster hash: 24e29...45e
Mamma_til_2 Skrevet 14. september 2015 Forfatter #16 Skrevet 14. september 2015 Det er litt godt gjort av foreldrene å ikke få med seg at det er fri på valgdagen. Det er ikke som en planleggingsdag som kan komme "når som helst". Der kan jeg forstå at det glipper noen ganger. Å sende ungene på skolen på en dag som i dag er omtrent som å sende dem på skolen på julaften. De fleste vet om det er fri selv om de ikke får spessiell beskjed. Anonymous poster hash: 9091f...a02 Ikke alle skoler som brukes til valg er stengt! Nei, men de fleste vet hva som gjelder for deres skole. Spessielt når barnet er så stort at det har vært valg før mens det har gått på skolen. Det er sært å ta det som en selvfølge at skolen er åpen i dag. Når det er sakt så kan alle gjøre rare tabber av og til. Jeg har gjort min del, om enn på andre områder. Anonymous poster hash: 9091f...a02 Dette er første gangen det er valg på den skolen etter at jenta mi startet, så nei jeg har ikke hatt denne problemstillingen før! Og når venninner av meg sine barn har skole i dag selv om det er valg på de skolene de går så falt det meg ikke inn at min datters skole skulle stenge helt!
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. september 2015 #17 Skrevet 14. september 2015 Her brukes og skolen som valglokale, men ungene har ikke fri av den grunn. Så syns ikke det var så urimelig å "ta feil"... Skolen bør jo i det minste opplyse om det i god tid!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #18 Skrevet 14. september 2015 Det er litt godt gjort av foreldrene å ikke få med seg at det er fri på valgdagen. Det er ikke som en planleggingsdag som kan komme "når som helst". Der kan jeg forstå at det glipper noen ganger. Å sende ungene på skolen på en dag som i dag er omtrent som å sende dem på skolen på julaften. De fleste vet om det er fri selv om de ikke får spessiell beskjed. Anonymous poster hash: 9091f...a02 Her er det motsatt.. Skolen har alltid holdt stengt på valgdagen, bortsett fra i år. Da har de kun "stengt" gymsalen.. Så hvis man ikke har sjekket opp dette så kan det fort være det mangler noen barn i dag.. Anonymous poster hash: 655e1...368
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #19 Skrevet 14. september 2015 Valgdag er alltid skolefri der skolene brukes som valglokale, det burde ikke komme som noen bombe og står i skoleruta. Det er det ikke her! De minste er på tur, resten av elevene er på skolen. Så det er ikke alltid skolefri nei. Her er det mange som har planleggingsdag i dag. Anonymous poster hash: db667...66b
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #20 Skrevet 14. september 2015 Ehm ... Hørt om SKOLERUTEN??? Du vet, den planen som alle skoler har for når de har planleggingsdager osv? Som alle elever får utdelt og som ligger på skolens hjemmeside? Det er faktisk DITT ansvar å følge med på når skolen har stengt eller ei, ikke læreren sitt å skrive det på planen. Anonymous poster hash: 0d246...38c
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #21 Skrevet 14. september 2015 Valgdag er alltid skolefri der skolene brukes som valglokale, det burde ikke komme som noen bombe og står i skoleruta. Herregud! Glemte at det var valgdag! Hvordan er det mulig?! Haha. Da faller det på MIN urimelighet selvsagt, og jeg hadde tatt bommerter på min kappe Jeg har selvsagt forhåndsstemt Godt jeg ikke har skolebarn.. Anonymous poster hash: dd429...85c Om denne var til meg så har jeg og forhåndsstemt, men jeg har ikke glemt at det er valgdag, men tenkte ikke på at skolen skulle brukes og at den da stengte! Resten av skoleruten har jeg god kontroll på helt til sommerferien Det er en sannhet med modifikasjoner Sug Lut! Jeg bor i en stor kommune og i min umiddelbare nærhet er det 4 skoler som brukes som valglokaler idag, og ikke en eneste av de skolene er stengt. Anonymous poster hash: 5b1d2...584
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #22 Skrevet 14. september 2015 Det er litt godt gjort av foreldrene å ikke få med seg at det er fri på valgdagen. Det er ikke som en planleggingsdag som kan komme "når som helst". Der kan jeg forstå at det glipper noen ganger. Å sende ungene på skolen på en dag som i dag er omtrent som å sende dem på skolen på julaften. De fleste vet om det er fri selv om de ikke får spessiell beskjed. Anonymous poster hash: 9091f...a02 Å?? Mine barn I 3 og 5 klasse har ikke fri. Skolen jeg jobber på (ungdomsskole) er ikke stengt. Slutt å være så bastant!! Anonymous poster hash: 4f101...585
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #23 Skrevet 14. september 2015 Ehm ... Hørt om SKOLERUTEN??? Du vet, den planen som alle skoler har for når de har planleggingsdager osv? Som alle elever får utdelt og som ligger på skolens hjemmeside? Det er faktisk DITT ansvar å følge med på når skolen har stengt eller ei, ikke læreren sitt å skrive det på planen. Anonymous poster hash: 0d246...38c Slapp av da Vanligvis står det på ukeplanen om skolen er stengt eller ikke. Dette gjelder uansett om det er planleggingsdager, høstferie eller annet. Selvsagt kan man skrive ut skoleruta og følge med på den, men det er uansett vanlig at man får en "påminnelse" rett før. Anonymous poster hash: 09297...90a
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #24 Skrevet 14. september 2015 Har aldri hørt om skoler som holder stengt på grunn av valg... Anonymous poster hash: d09f9...d29
Mamma_til_2 Skrevet 14. september 2015 Forfatter #25 Skrevet 14. september 2015 Ehm ... Hørt om SKOLERUTEN??? Du vet, den planen som alle skoler har for når de har planleggingsdager osv? Som alle elever får utdelt og som ligger på skolens hjemmeside? Det er faktisk DITT ansvar å følge med på når skolen har stengt eller ei, ikke læreren sitt å skrive det på planen. Anonymous poster hash: 0d246...38c Har du giddet og lest alt jeg har skrevet så vet jeg hele skoleruten med tanke på ferier og plan.dager, men valgdagen har jeg ikke enset rett og slett siden dette ikke har vært en problemstilling før! Og elevene her får ikke skoleruten skrevet ut med hjem men den ligger inne på skolens hjemmeside som pdf! Skolen sa til elevene på fredag at de hadde glemt og skrive dette på planen! De pleier og skrive alt slikt siden det er mange barn med foreldre som ikke har tilgang eller kunnskaper om pc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå