Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #26 Skrevet 13. september 2015 Jeg vokste opp sånn. Har aldri vært i tvil om at moren min elsket meg. Hun satt alltid meg først, gjorde alt for meg og gav meg alt. Men det er ikke nok - eller kanskje rettere sagt, det er altfor mye. Jeg skulle ønske noen hadde sett og grepet inn, for selv om det ikke var gjort av ondskap, så har det ødelagt meg. Det er 10 år siden jeg tok tak i kostholdet mitt og gikk ned i vekt (fra livsfarlig fedme), og fortsatt må jeg daglig jobbe hardt med dette. Jeg kommer nok aldri til å få et naturlig forhold til mat. Anonymous poster hash: 01433...9d4
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #27 Skrevet 13. september 2015 Man trenger ikke starte med å ringe barnevernet hver gang man synes noen gjør for mye av ditt eller for lite av datt. Her på forumet er man utrolig kjapp med å trekke barnevernkortet. Herregud så mange ressurser barnevernet må bruke på småting som folk med litt veiledning og hjelp fra venner kan ordne opp i selv. La barnevernet bruke ressursene sine på barn som virkelig trenger det, så kan du være en god nabo/venn som gir gode råd og hjelp til de som bare tenger litt veiledning innimellom. Det er lov å bry seg uten å ringe barnevern! Samtidig ser man så mange innlegg her på forumet av folk som er anonymt meldt til barnevernet uten å skjønne hva det dreier seg om, er det rart? Når rådene her inne er RING BARNEVERNET for enhver liten filleting? Jeg har nær famile som jobber i barnevernet, de drukner i henvendelser fra "bekymrede naboer" om barn som er for lenge oppe, blir lagt for tidlig, spiser usunnt og ikke minst for tjukke barn. Med fare for at de som faktisk opplever reell omsorgssvikt havner laaaangt ned i bunken og må vente på hjelp. Så, det var dagens utblåsning! Anonymous poster hash: df764...189 Det Hi forteller om ER reell omsorgssvikt! Det denne moren påfører barnet sitt er en hel rekke sykdommer. Fortsetter dette vil barnet trolig utvikle diabetes to svært tidlig, det får økt risiko for en hel rekke fysiske sykdommer. De første to årene og opp til fem år er de viktigste årene for utviklingen av immunforsvaret. Dette barnet får ikke mulighetene til å utvikle seg godt nok og vil trolig få en hel rekke livsstilssykdommer altfor, altfor tidlig. I tillegg så vil dette påvirke barnets psykiske helse og utvikling også. Dette er IKKE en bagatell, men reell omsorgssvikt som er så omfattende at denne moren trenger oppfølging over tid! Anonymous poster hash: bd59c...91e
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #28 Skrevet 13. september 2015 I og med at moren ikke gjør noe for å skjule dette, vil jeg tro hun ikke vet bedre. Prat med henne! Hjelper ikke det. helsestasjonen. Ingen bedring..BV. Anonymous poster hash: 5ac59...3ae
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #29 Skrevet 14. september 2015 Man trenger ikke starte med å ringe barnevernet hver gang man synes noen gjør for mye av ditt eller for lite av datt.Her på forumet er man utrolig kjapp med å trekke barnevernkortet. Herregud så mange ressurser barnevernet må bruke på småting som folk med litt veiledning og hjelp fra venner kan ordne opp i selv.La barnevernet bruke ressursene sine på barn som virkelig trenger det, så kan du være en god nabo/venn som gir gode råd og hjelp til de som bare tenger litt veiledning innimellom. Det er lov å bry seg uten å ringe barnevern!Samtidig ser man så mange innlegg her på forumet av folk som er anonymt meldt til barnevernet uten å skjønne hva det dreier seg om, er det rart? Når rådene her inne er RING BARNEVERNET for enhver liten filleting?Jeg har nær famile som jobber i barnevernet, de drukner i henvendelser fra "bekymrede naboer" om barn som er for lenge oppe, blir lagt for tidlig, spiser usunnt og ikke minst for tjukke barn. Med fare for at de som faktisk opplever reell omsorgssvikt havner laaaangt ned i bunken og må vente på hjelp.Så, det var dagens utblåsning!Anonymous poster hash: df764...189 Det Hi forteller om ER reell omsorgssvikt! Det denne moren påfører barnet sitt er en hel rekke sykdommer. Fortsetter dette vil barnet trolig utvikle diabetes to svært tidlig, det får økt risiko for en hel rekke fysiske sykdommer. De første to årene og opp til fem år er de viktigste årene for utviklingen av immunforsvaret. Dette barnet får ikke mulighetene til å utvikle seg godt nok og vil trolig få en hel rekke livsstilssykdommer altfor, altfor tidlig. I tillegg så vil dette påvirke barnets psykiske helse og utvikling også. Dette er IKKE en bagatell, men reell omsorgssvikt som er så omfattende at denne moren trenger oppfølging over tid! Anonymous poster hash: bd59c...91e Ja, men det finnes andre og "nærmere" instanser enn barnevernet. Helsestasjonen f.eks. For en toåring er helsestasjonen fortsatt tungt inne. Bruk de, dette er deres område. Anonymous poster hash: df764...189
Gjest Darwinia:-) Skrevet 14. september 2015 #30 Skrevet 14. september 2015 det er IKKE din sak. tror heller ikke på det.. Tviler på dette er sant Anonymous poster hash: e000d...bc4 Ikke hennes sak??? På grunn av mennesker som deg må barn leve under grov omsorgsvikt lengre enn nødvendig, i noen tilfeller med dødelig utfall. Fordi feige mennesker som deg ikke gidder å hjelpe. Du mener altså at hun bare skal sitte å se på at barnet feilernæres kraftig? I så fall:Skam deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå