Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #1 Skrevet 12. september 2015 synes dere? Jeg jobber i en liten stilling og har i perioder ekstrajobb. To barn. Må si at tanken på full stilling er fjern pr i dag.Synes på mange måter at det er full jobb å ha unger jeg, oppfølging av skole, klesvask og alle foreldrene som ringer for å avtale ting. Er også godt å ha det litt stille på dagen før det braker løs igjen etter skole og barnehage. Synes dere som jobber fullt at det er slitsomt eller er dere så glad i jobben at det blir lystbetont? Anonymous poster hash: be593...c80
sug lut Skrevet 12. september 2015 #2 Skrevet 12. september 2015 Å jobbe fullt og ha barn er helt normalt overkommelig og bør også være det for deg. Å forsørge seg er et minimumskrav.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #3 Skrevet 12. september 2015 Jeg er avhengig av å jobbe 100% men det må være lystbetont ja! Må ha en jobb jeg brenner for, ellers hadde jeg ikke fiksa. Anonymous poster hash: bc445...cc5
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #4 Skrevet 12. september 2015 Ja. Men det er på grunn av min til dels elendige helse, ikke jobben. Anonymous poster hash: 96aed...94f
LillaGorilla♥♥ Skrevet 12. september 2015 #5 Skrevet 12. september 2015 Tungt og tungt- det må nå gjøres da.
mamma_bergen Skrevet 12. september 2015 #6 Skrevet 12. september 2015 Jobber 100% som sykepleier og har et barn, i tillegg har jeg en diagnose som påvirker meg i forskjellig grad. Klart det er tungt til tider, men helt overkommelig Jeg er veldig glad i jobben min da og kunne ikke tenke meg å redusere eller bytte
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #7 Skrevet 12. september 2015 Jobber 3/4 stilling, studerer 100 %, har familie og den slags forpliktelser, en del verv og ansvar utenom. Går helt fint. Sliten til tider, ja, men det har ingen vondt av. Anonymous poster hash: 046c3...85b
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #8 Skrevet 12. september 2015 Jeg jobber 100% i turnus, har to barn og en mann som stort sett jobber på ettermiddag/kveldstid. Har en krevende, travel jobb, både psykisk og fysisk og er stort sett alene med barna på ettermiddagene. Så jeg syns det er ganske tungt igrunn. Anonymous poster hash: 7a8e7...7f9
SuperFries Skrevet 12. september 2015 #9 Skrevet 12. september 2015 Jobber 100%, samme gjør mannen. 2 barn, hus og fritidsaktiviteter. Ikke noe stress for meg. Kunne ikke tenke meg å jobbe mindre.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #10 Skrevet 12. september 2015 Jobber 100% som ped.leder og har to førskolebarn hjemme så kan bli i overkant mye trass, bleier etc men blir også mye latter, glede og kos både på jobb og hjemme. Barnehagejobben har jo ganske familievennlig i forhold til arbeidstider, 0 reising. Byttet jobb til en 10 min kjøretid til jobb så det hjelper på stressnivået. Trives i jobben og å ikke jobbe 100% har aldri vært et alternativ. Anonymous poster hash: ef77e...911
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #11 Skrevet 12. september 2015 3 barn, begge jobber fullt og har lang reisevei. Dritstress, og jeg er stuptrøtt når helgen kommer. Vi liker å ha det travelt, og selv om det ofte føles som om vi ikke rekker over alt så ser jeg ikke for meg å jobbe mindre. Men det har blitt noen grå hår de siste årene altså... Anonymous poster hash: b5758...338
junimamma81 Skrevet 12. september 2015 #12 Skrevet 12. september 2015 Jobber 100%, studerer og har noen verv. Men det er ikke tungt. Kan være sliten ja, men ikke tungt:-)
Yellow Brick Road Skrevet 12. september 2015 #13 Skrevet 12. september 2015 Ja, av og til er det tungt, men det er en del av livet det også.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #14 Skrevet 12. september 2015 Tungt? Nei. Mannen jobber turnus, så hverdagen går fint. MEN jeg syntes det ble for lite tid med barna. Ønsker ikke å se barna mine kun på helg og to-tre timer på ettermiddagen. Derfor valgte vi å starte pensjonsparing og redusere min stilling til 80%. I tillegg tar jeg en fridag litt "her og der" i sammenheng med ferier. På sommeren har jeg alltid fire uker ferie pluss to ulønnet permisjon. Anonymous poster hash: b2d0e...b8f
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #15 Skrevet 13. september 2015 Jeg synes det er tungt ja. Reiser hjemmefra kl 6.30 hver dag og er hjemme kl 17. Legger meg kl 20.30 for da er jeg kaputt. Så i ukedagene handler det mest om jobb,sove,rydde,rette lekser osv. Prøver å ha er liv i helgene da. Anonymous poster hash: 1446e...e33
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #16 Skrevet 13. september 2015 Ja. Full jobb, tre barn fra 1,5-10 år med ulike behov og aktiviteter, husbygging, verv i ulike sammenhenger er krevende. Jeg har ikke mer kapasitet igjen nå. Dessverre har jeg ikke mulighet til å jobbe redusert. Jeg går i vikariat som stadig forlenges. Arbeidsgiver vil ikke tillate redusert stilling. Ber jeg om det vil jeg ikke få forlenget vikariatet. Ungene er jo det antallet de er Gleder meg til husbygging er ferdig! Anonymous poster hash: f6aa7...521
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #17 Skrevet 13. september 2015 Både jeg og mannen jobber 100 %. Vi har tre barn og en travel livsstil med fritidsaktiviteter, verv og trening. Klart man er sliten innimellom. Spesielt etter perioder med fryktelig lite søvn pga barn med svært forstyrret nattesøvn. Men det å være sliten er en del av livet. Anonymous poster hash: 683af...38a
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #18 Skrevet 13. september 2015 Jeg jobbet 100% som butikkleder i tillegg til å ta et fag. Reduserte stillingen min til80% da jeg følte jeg trengte å ha et liv utenom. Anonymous poster hash: 95efe...7fa
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #19 Skrevet 13. september 2015 Hvem ville ikke hatt en stille stund midt på dagen? Men virkeligheten er at de fleste må jobbe fullt. At du bare jobber litt er en fin løsning for deg hvis det betyr at du klarer deg fint økonomisk uten offentlig støtte. Får du penger fra Nav så får du komme deg ut i 100% så fort som rakkarn! Anonymous poster hash: 909cf...06e
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #20 Skrevet 13. september 2015 Hvem ville ikke hatt en stille stund midt på dagen? Men virkeligheten er at de fleste må jobbe fullt. At du bare jobber litt er en fin løsning for deg hvis det betyr at du klarer deg fint økonomisk uten offentlig støtte. Får du penger fra Nav så får du komme deg ut i 100% så fort som rakkarn! Anonymous poster hash: 909cf...06e Det hun sa. Anonymous poster hash: fad2f...105
frk Nilsen Skrevet 13. september 2015 #21 Skrevet 13. september 2015 Jobber 100% av og til mer. Har to barn, en på skole en siste år i bhg. Drar hjemmefra rundt 6, hjemme 16.30-17. Har en time reisevei til jobben. Litt mindre når jeg sykler, men det er litt væravhenhig. Er trener for ungene, sitter i FAU, har styreverv.... Eneste jeg ikke har energi til er å holde huset prikkfritt Lager middag fra bunnen og baker det meste av brød. Trene selv gjør jeg ofte til eller fra jobb. Har en jobb jeg trives godt i, gode kolleger. Økonomisk hadde A/S familien klart seg med om jeg gikk ned i stilling, men kortere arbeidsdag for meg betyr ikke mindre arbeidsoppgaver, det betyr like mange på kortere tid. En fridag i uka hadde jeg bare sullet bort på TV og kaffe, muligens en date med støvsugeren om jeg hadde fått ånden over meg. Det er også noe med å bidra økonomisk til A/S familien ikke bare forvalte mannens penger.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #22 Skrevet 13. september 2015 Leste et sted for litt siden en påstand om at det virkelige skillet i befolkningen handler om de som hadde jobber som tar energi, og de som har jobber som gir energi. Jeg er så heldig at jeg får energi av jobben min, brenner for arbeidsoppgavene mine. Tenker også at det er min plikt å jobbe fullt og bidra til fellesskapet, siden jeg er frisk og har tatt en lang utdannelse. Selvsagt er jeg sliten i blant, med to små i barnehagealder, men det er på en måte tilfredsstillende å kjenne at jeg står på😊 Anonymous poster hash: 2190b...9dd
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #23 Skrevet 13. september 2015 Jeg har en psykisk krevende jobb som i perioder går hardt inn på meg. (Barnevern). Selvfølgelig er jeg sliten, i perioder hvor jobben spiser meg opp, og jeg ikke har tid til alt jeg skulle gjort... Men jeg ville ikke vært foruten, det er en fantastisk givende jobb. Å gå ned i stilling ville bare ført til mer kaos, mindre tid til å gjøre jobben. Vi får til livet med små barn, lekser, fritidsKtiviteter, husarbeid med mer helt ok. Men får ikke panikk om det flyter litt rundt oss noen dager... Anonymous poster hash: 48c0d...bf3
Chl85 Skrevet 13. september 2015 #24 Skrevet 13. september 2015 Jobber fullt med 2 barn i barnehage, går egentlig veldig greit. Bare å legge fram ting og lage matpakke dagen før, dusjer selv om kvelden, lage en enkel middagsmeny, dermed går det ganske greit
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #25 Skrevet 13. september 2015 Jeg jobber 100 % og kunne til tider tenkt meg å jobbe mer. Blir rastløs av å gå hjemme Har 2 barn som følges opp på firtidsaktiviteter, og driver selv med en sport på et nivå litt over gjennomsnittet. Anonymous poster hash: 21a56...9b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå