Gå til innhold

Jeg vil ikke ha flyktninger hit.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om 20 år er etniske nordmenn sikkert i mindre tall .Utlendinger presser ut unge etter unge. Nordmenn får i gjennomsnitt 2 barn.Utlendinger får sånn ca 4 -5 unger.

Skremmende utvikling.Jeg ønsker ikke utlendinger velkommen.

Om 20-30 år så kanskje det er muslimsk styre.Det ender vel med at vi alle må gå i burka.Fordi flertallet bestemmer det.

Tenker dere noen gang over konsekvenser av hva som vil skje hvis det blir for mange mørke her?

Anonymous poster hash: 99214...01e

godt skrevet og sagt ,støtter deg fullt ut :blomst:

Anonymous poster hash: d2d15...ea0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er utrolig trist og se alle de barna som sliter,men dessverre er det jo mest unge menn som kommer hit, jeg er ikke rasist,men ønsker ikke så mange hit, de kan bli i tyskland eller de landene de kommer til, uten Hellas,de sliter jo veldig selv

Skrevet

Om 20 år er etniske nordmenn sikkert i mindre tall .Utlendinger presser ut unge etter unge. Nordmenn får i gjennomsnitt 2 barn.Utlendinger får sånn ca 4 -5 unger.

Om 20-30 år så kanskje det er muslimsk styre.Det ender vel med at vi alle må gå i burka.Fordi flertallet bestemmer det.

Tenker dere noen gang over konsekvenser av hva som vil skje hvis det blir for mange mørke her?

Jeg er delevis enig med deg, HI. Men jeg sier ja til flyktninger. Men mener at innvandring må begrenses, hvis det fortsetter slik det er nå. Vi skal klare å ta oss av de som kommer og integrere de i samfunnet, santidig som vi skal ta vare på de som alt bor i Norge.

Anonymous poster hash: 64453...bb9

Skrevet

Er utrolig trist og se alle de barna som sliter,men dessverre er det jo mest unge menn som kommer hit, jeg er ikke rasist,men ønsker ikke så mange hit, de kan bli i tyskland eller de landene de kommer til, uten Hellas,de sliter jo veldig selv

Hvorfor er det bedre at de blir i Tyskland? Så du slipper å plages med dem?

Og når man uttaler 'jeg er ikke rasist, men...", så er det som regel akkurat det man er.

Skrevet

Da synes jeg du kan pakke sakene dine å dra. Ønsker heller ikke å bo med slike egoistiske mennesker som deg.

Anonymous poster hash: 31d71...47f

Skrevet

Synes det er skummelt at så mange er trangsynte.

Anonymous poster hash: 2ac3a...8a9

Skrevet

Jeg ønsker ikke ha deg i landet heller! Synest det er en uting at såpass rasistiske, lite empatiske og uintelligente mennesker skal være en del av det norske samfunn.

Anonymous poster hash: 32fcc...4b0

Skrevet

Krig er ræva. Det er ikke et valg å bli flyktning og når katastrofen er faktum,da er det bare å brette opp ermer. Sååå løsningen er å ikke starte krigen og hvis en er spesielt ond og bare må ødelegge noens liv,da er det smartere å ikke starte krig i et land med 40 mill innbyggere. War comes back and bites your ass,sooner or later! Krigen i Syria varer nå i 4år og regningen kommer først nå. Det vi har stelt i stand,må vi betale.

Anonymous poster hash: 9da00...4dd

Skrevet

Som jeg har gjentatt til det kjedsommelige: Syrere er jevnt over høyt utdannede, ressurssterke og relativt sekulære. Det er svært høy sannsynlighet for at integrering av disse vil gå veldig greit, og være sammenlignbart med integrering av bølgen av urbane iranere som flyktet da sjahen falt.

Det er overhodet ikke en gruppe som kan sammenlignes med utfordringene man ser ved integrering av f.eks somaliere eller afghanere, som jevnt over er analfabeter og lite vant med moderne samfunn.

Religionen er virkelig ikke det vesentlige her.

At det i hovedsak (og veldig langt fra bare) er menn som kommer, handler som oftest om at disse velger å gjennomføre flukten for å kunne søke om familiegjenforening fordi de vet at det er forjævlig risikabelt å ta med seg kone og barn og sin gamle mor for å padle over Middelhavet. De vil heller risikere sitt eget liv enn gamlemors, rett og slett. Av samme grunn søker veldig mange seg til de landene som nå har en asylpolitikk hvor sannsynligheten er høy for å få opphold og relativt raskt kunne søke om familiegjenforening. Det har lite med at de ikke synes det er kule nok trygdeordninger i Ungarn eller at Danmark er litt for flatt eller hva-nå-ignorantene-måtte-påstå.

Anonymous poster hash: 401bd...fd5
Skrevet

"Jeg er ikke rasist, men..."

Når man trenger å bruke den setningen, så har man gjerne noen tilbøyeligheter, jo.

Gjest vinterbrud
Skrevet

Mange innvandrere som kommer hit,er fra blant annet Polen ,Sverige og andre Europeiske land.

Skrevet

Når det gjelder familiegjenforening, hvordan kommer de andre seg hit?

Bare lurer. Slipper de den farlige ferden?

Skrevet

Det nytter ikke å diskutere med ignorante idioter, fåfengt fra starten av..

Så "utlendinger " er én homogen gruppe? Enten er man norsk eller så er man medlem av den ensartede kategorien utlendinger?

Skrevet

Ja, om familiegjenforening er innvilget, vil de aktuelle familiemedlemmene få utstedt visum ved nærmeste norske utenriksstasjon (hvor de også må på intervju før det innvilges, en særdeles langdryg og vanskelig prosess og nok en god grunn til å velge Sverige eller Tyskland fremfor inhumane asylsinker som Norge). Når man kan legge frem lovlige reisedokumenter, vil flyselskapene akseptere å ta en om bord og de kan enkelt og greit ta fly fra f.eks Jordan eller Tyrkia.

Skrevet

Som jeg har gjentatt til det kjedsommelige: Syrere er jevnt over høyt utdannede, ressurssterke og relativt sekulære. Det er svært høy sannsynlighet for at integrering av disse vil gå veldig greit, og være sammenlignbart med integrering av bølgen av urbane iranere som flyktet da sjahen falt.

Det er overhodet ikke en gruppe som kan sammenlignes med utfordringene man ser ved integrering av f.eks somaliere eller afghanere, som jevnt over er analfabeter og lite vant med moderne samfunn.

Religionen er virkelig ikke det vesentlige her.

At det i hovedsak (og veldig langt fra bare) er menn som kommer, handler som oftest om at disse velger å gjennomføre flukten for å kunne søke om familiegjenforening fordi de vet at det er forjævlig risikabelt å ta med seg kone og barn og sin gamle mor for å padle over Middelhavet. De vil heller risikere sitt eget liv enn gamlemors, rett og slett. Av samme grunn søker veldig mange seg til de landene som nå har en asylpolitikk hvor sannsynligheten er høy for å få opphold og relativt raskt kunne søke om familiegjenforening. Det har lite med at de ikke synes det er kule nok trygdeordninger i Ungarn eller at Danmark er litt for flatt eller hva-nå-ignorantene-måtte-påstå.

Ok, så hvis du bodde med familien din i et land hvor bombene falt over hodet på deg og fremmede menn voldtok deg og barna dine over en lav sko, så hadde du syntes at der hadde vært helt fair at mannen din lot dere være igjen der for å finne et bedre sted? Du hadde syntes at det var helt ok at dere måtte risikere livet hver dag?

Faen heller, man reiser heller sammen på den farlige turen enn å forlate kone og barn i en sannsynligvis sikker død.

At så få mennesker skjønner at det er MANGE lykkejegere vei hit, fatter jeg ikke.

Anonymous poster hash: fa35b...d00

Skrevet

Ja, om familiegjenforening er innvilget, vil de aktuelle familiemedlemmene få utstedt visum ved nærmeste norske utenriksstasjon (hvor de også må på intervju før det innvilges, en særdeles langdryg og vanskelig prosess og nok en god grunn til å velge Sverige eller Tyskland fremfor inhumane asylsinker som Norge). Når man kan legge frem lovlige reisedokumenter, vil flyselskapene akseptere å ta en om bord og de kan enkelt og greit ta fly fra f.eks Jordan eller Tyrkia.

Ok. Takk for svar.

Skrevet

Godt å se det er flere her som er skeptisk til å ta inn drøssevis av flyktninger.Vi må utslette isis .

Vi kan ikke ha hele Syria i Norge.

Skrevet

Ok, så hvis du bodde med familien din i et land hvor bombene falt over hodet på deg og fremmede menn voldtok deg og barna dine over en lav sko, så hadde du syntes at der hadde vært helt fair at mannen din lot dere være igjen der for å finne et bedre sted? Du hadde syntes at det var helt ok at dere måtte risikere livet hver dag?

Faen heller, man reiser heller sammen på den farlige turen enn å forlate kone og barn i en sannsynligvis sikker død.

At så få mennesker skjønner at det er MANGE lykkejegere vei hit, fatter jeg ikke.

Anonymous poster hash: fa35b...d00

Familiene sitter jo stort sett ikke inne i Syria og venter, da. De sitter i overbefolkede, bedritne flyktningeleirer i Libanon, til dels Jordan og Tyrkia. Ofte med usikker tilgang på mat, ekstreme hygieniske forhold og sykdommer som florerer, barna har ingen mulighet for skolegang og det finnes overhodet ingen fremtid å satse på.

Jeg tror du vet veldig lite om hva du snakker om, og veldig lite om det syriske samfunnet pre-borgerkrig. Les en bok eller noe.

Skrevet

Og når man uttaler 'jeg er ikke rasist, men...", så er det som regel akkurat det man er.

må lov til og ha meninger uten og be kalt rasist altså. alle mener ikke likt i denne saken og det bør godtas

Skrevet

Godt å se det er flere her som er skeptisk til å ta inn drøssevis av flyktninger.Vi må utslette isis .

Vi kan ikke ha hele Syria i Norge.

Men du syns tyrkerne fint kan ha et par millioner syrere så lenge de ikke er hos oss? Eller grekerne kan ta dem? Få huet ut av ræva og innse at det IKKE er vi som har problemer her!

Anonymous poster hash: 6fe55...0ee

Skrevet

må lov til og ha meninger uten og be kalt rasist altså. alle mener ikke likt i denne saken og det bør godtas

Alle mener visst helt likt, nemlig at flyktninger bør være noen andres problem. Men når de nå er alles problem, så er det bare å brette ermene opp og finne ut hva som må gjøres. Tyskland har ikke eneansvaret her, selv om det hadde vært veldig behagelig.

Anonymous poster hash: 6fe55...0ee

Skrevet

Innlegg i tråden er slettet etter denne regelen:

Hatefullt innhold mot en folkegruppe, religion, livssyn, legning eller rase. Moderatorene forholder seg til Straffelovens § 135a.

Resten av tråden er under vurdering og oppsikt, og vi ber dere om å respektere forumreglene.

Himmel og hav

Brukermoderator

Skrevet

Hvordan skal Norge bli i fremtiden.Skremmende hvilken vei det går.Har ingen ting i mot utlendinger.Men alt med måte.Vi kan ikke være Europas sosial kontor.

Da er det i det minste beroligende å vite at mange av de syriske flyktningene som kommer hit åpenbart har mer utdannelse enn deg, og slike mennesker trenger vi faktisk.

Anonymous poster hash: a937c...867

Om du ikke visste det så er det nedgangstider nå. Selv nordmenn med språkkunnskaper og relevant utdanning får ikke jobb, og man ser folk bli desperate over jobber som krever liten til ingen utdannelse. Det er naivt å tro at dette går bra. Vi har ikke resursene til å hjelpe våre egne, langt mindre innvandrere/asylsøkere som allerede er her. Ikke med arbeid. Ikke ved sykdom. Ikke ved psykisk sykdom

Anonymous poster hash: c72ad...723

Skrevet

Det er ingen grunn til å godta dumme meninger bare fordi de er noens mening, altså. Selvfølgelig må man forholde seg til at tullinger innehar dem, men like selvfølgelig står man fritt til å kategorisere vedkommende basert på meningene og motargumentere alt man lyster.

Skrevet

Men spørsmålet mitt vil du ikke svare på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...