Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #26 Skrevet 11. september 2015 Jobber begge 100 % med to barn på 1 og 3 år. Vi er begge lærere og veksler på å sitte lenge på jobb og hente tidlig. Ideelt å være lærer i småbarnstiden, selv om det resulterer i mye kvelds- og helgejobbing. Men godt å styre det selv, og godt for samvittigheten ovenfor barna. De blir levert kl 08 og hentet kl 14-15 hver dag Anonymous poster hash: d4da3...154 Jeg var lærer til for inntil et år siden, om kom meg aldri fra jobb før 16 pga møter, samarbeidstid osv. Mye hvordan får dere til dette i full stilling? Anonymous poster hash: 2127a...171 Vi jobber på ulike skoler og har fellestid på forskjellige dager. Jeg er ferdig 1430 mandag, han 1600, jeg er ferdig 1600 tirsdag, han 1500. Onsdag arbeider vi begge til 1500, tordag+fredag jobber vi begge til 1400. Jeg er ungdomsskolelærer og har en del hulltimer hvor jeg prøver å få til møter med ppt,bup og foreldre. Han jobber på mellomtrinnet og må ofte ha møtene etter endt arbeidstid torsdag og fredag. Da henter jeg. Når det er kontaktmøter tar vi hver vår uke hvor vi har alle møtene på kveldstid (19-21 hele uka). Går ganske greit å få det til å gå opp. Vi jobber mye på kveldene etter barna har lagt seg da. Ca 2 kvelder i uka. Jeg pleier også gå på jobb hver søndag ettermiddag fra 18-22. Anonymous poster hash: d4da3...154
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #27 Skrevet 11. september 2015 Jeg regnet ut hva det ville bety for min pensjon dersom jeg går redusert i 2-3 år, 80%. Det utgjorde 150 kr mnd.... Det skal jeg kunne leve med for å ha mer tid med ungene... (Dersom det skal måles i penger) Anonymous poster hash: d74e2...155
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #28 Skrevet 11. september 2015 Hvis jeg går ned i % kan jeg vel spare til pensjon på eget initiativ. Vi har delvis felles økonomi og begge sparer ved siden. Har ingen følelse på at det vil bli slutt. Vi har det fint og jeg tenker ikke at jeg vil ut. Likevel, plutselig en dag går mannen og da sitter jeg der med mindre formue og en 80% stilling. Anonymous poster hash: da4b4...e60 Hvis du har små barn og søker om redusert stilling så mister du ikke 100% stillingen. Du går bare ned midlertidig i stilling, og går tilbake til 100% når perioden du har søkt for er over Anonymous poster hash: e6d5c...ff4
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #29 Skrevet 11. september 2015 Ja, jeg har heldigvis fleksitid, jobber derfor fra 7-15. Mannen jobber 8-16. Han leverer ungene på barnehagen om morgenen, mens jeg henter dem på ettermiddagen. Anonymous poster hash: ae96c...214
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #30 Skrevet 11. september 2015 To barnehagebarn. Mannen jobber offshore, og jeg jobber også 100%.. Har spurt om å få redusert stillingsprosenten min😁 Anonymous poster hash: 1652a...4fe
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #31 Skrevet 12. september 2015 Vi gjorde det så lenge vi hadde to barn, da vi fikk nr tre og fire med bare 1,5 år mellom gikk jeg ned i 70% stilling. Jeg taper ikke noe på det siden omsorg for barn under 6 år gir like mye pensjonspoeng som jeg fikk i full jobb (tjente under 400.000 i full stilling) Men barna våre har aldri hatt veldig lange dager i barnehagen da, mannen jobber 7 til 15 og jeg begynner på jobb kl 9, så barna har blitt levert av meg 8.30 og hentet av mannen 15.30 Nå har jeg en fridag i uken og jobber 6 timersdag fire dager i uken. Anonymous poster hash: d75b3...9f3
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #32 Skrevet 12. september 2015 Jeg jobber redusert og mannen er selvstendig næringsdrivende. Har ikke satt barn til verden for kun å ha tid til de i helgene. Barna er i bhg fra 9-9.30 til 15. Man får senke levestandarden og bruke tid på barna sine. Må være forferdelig for små barn å bli levert kl 7 og ikke hentes før 16-17. Anonymous poster hash: 0f345...815 Dårlig gjort og arrogant å skrive slik. Noen har ikke noe valg. Anonymous poster hash: da4b4...e60
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #33 Skrevet 12. september 2015 Hvis jeg går ned i % kan jeg vel spare til pensjon på eget initiativ. Vi har delvis felles økonomi og begge sparer ved siden. Har ingen følelse på at det vil bli slutt. Vi har det fint og jeg tenker ikke at jeg vil ut. Likevel, plutselig en dag går mannen og da sitter jeg der med mindre formue og en 80% stilling. Anonymous poster hash: da4b4...e60 Hvis du har små barn og søker om redusert stilling så mister du ikke 100% stillingen. Du går bare ned midlertidig i stilling, og går tilbake til 100% når perioden du har søkt for er over Anonymous poster hash: e6d5c...ff4 Nei da. Jeg vet jeg lett får meg 100% igjen. Tenker mest på min egen formue. Jeg er veldig opptatt av å ta vare på egne interesser også. Selvsagt kommer barnet først. Har bare en liten stemme inni meg som tenker at det er jeg personlig som taper økonomisk. HI Anonymous poster hash: da4b4...e60
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #34 Skrevet 12. september 2015 Vi begge jobber 100%. Barna er i bhg 9 timer hver dag. Jeg lever senest 07:45 og henter senest 16:30. Har dessverre ikke muligheten til redusert! Anonymous poster hash: a34a6...1d5
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #35 Skrevet 12. september 2015 Tre barn (to på skole og en i barnehage) og begge i 100% jobb med i stillinger som krever mer enn 40 timers uker (kompenseres ikke med overtid eller avspasering dessverre, men gode lønninger). Hektisk til tider, men går greit. En av oss drar tidlig på jobb og kan hente ca 15.30. Den andre leverer i 8.15-tiden og kommer hjem senere. Vi er heldige som har fleksible jobber! Anonymous poster hash: 46692...1be
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #36 Skrevet 12. september 2015 Hvis jeg går ned i % kan jeg vel spare til pensjon på eget initiativ. Vi har delvis felles økonomi og begge sparer ved siden. Har ingen følelse på at det vil bli slutt. Vi har det fint og jeg tenker ikke at jeg vil ut. Likevel, plutselig en dag går mannen og da sitter jeg der med mindre formue og en 80% stilling. Anonymous poster hash: da4b4...e60 Hvis du har små barn og søker om redusert stilling så mister du ikke 100% stillingen. Du går bare ned midlertidig i stilling, og går tilbake til 100% når perioden du har søkt for er over Anonymous poster hash: e6d5c...ff4 Nei da. Jeg vet jeg lett får meg 100% igjen. Tenker mest på min egen formue. Jeg er veldig opptatt av å ta vare på egne interesser også. Selvsagt kommer barnet først. Har bare en liten stemme inni meg som tenker at det er jeg personlig som taper økonomisk. HI Anonymous poster hash: da4b4...e60 Du søker jo bare om permisjon fra din 100% stilling, når du har ansvar for barn under 6 år skal det mye til å få nei på en slik permisjonssøknad. Jeg kjenner flere som har 10-20% permisjon fra stillingen sin når barna er små, også går de opp til 100% igjen når barna vokser til litt. Om dere går fra hverandre deler dere vel formuen likt selv om du har jobbet redusert en periode for å ta deg av felles barn? Men det er jo klart formuen blir litt mindre om de 20% du evt går ned brukes til å betale ned lån og ikke til luksus og rent forbruk. Anonymous poster hash: d75b3...9f3
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #37 Skrevet 12. september 2015 Jeg er alene med mitt barn. Jobber 100 % Anonymous poster hash: 307ae...4a7
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #38 Skrevet 12. september 2015 Gikk ned fra 100 til 90 % stilling fra denne mnd for å få en dag sammen med datteren min. skulle gjerne hatt fri en dag i uke, men det var ikke mulig, så da får man ta det man får . Anonymous poster hash: 1d3b5...a7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå