Gå til innhold

Mistrives som småbarnsmor


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av sutring, krangling, rot overalt, bæring av barn +++ Er jeg den eneste som syns det er et skikkelig slit?



Anonymous poster hash: 9bce9...3f2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, du er ikke eneste. Enda godt for oss som føler det slik, at barna bare blir eldre og eldre 😊

Skrevet

Jeg elsker å være småbarnsmor og syns sånne som deg bør tenke seg grundig om før de får flere barn!

 

Anonymous poster hash: b6bf1...655

Skrevet

Jeg er helt enig med deg, det er utmattende. Men det er jo ikke utmattende hele døgnet, hver dag. Det er mange flotte stunder der jeg kjenner stolthet og lykke i løpet av en dag med barna. Det er bare så mye lettere å se det vanskelige.

 

Anonymous poster hash: 2225f...b0c

Skrevet

Jeg elsker å være småbarnsmor og syns sånne som deg bør tenke seg grundig om før de får flere barn!

 

Anonymous poster hash: b6bf1...655

 

Kanskje jeg kommer til å elske å være tenåringsmor, mens du kommer til å mistrives med det. Hvem vet. Så du burde passe deg litt med sånne uttalelser ;)

 

Anonymous poster hash: 9bce9...3f2

Skrevet

Jeg synes ærlig talt det var veldig slitsomt frem til ungene ble omtrent 3-4 år gamle. Det var selvfølgelig koselig, ikke misforstå, men da var det ofte sånn at jeg synes det var deilig å komme på jobb for å hvile og så gruet jeg meg ofte til helgene. Nå er barna litt eldre og jeg har det overhodet ikke slik lenger. Jeg trives som bare det, hviler ikke lenger på jobb og jeg gleder meg i bøtter og spann til helgene. Kan med andre ord bare være en fase for deg også :-)



Anonymous poster hash: e033f...21d
Skrevet

 

Jeg er så lei av sutring, krangling, rot overalt, bæring av barn +++ Er jeg den eneste som syns det er et skikkelig slit?

 

Anonymous poster hash: 9bce9...3f2

Det er veldig slitsomt til tider. Og har man lite avlastning fra f.eks besteforeldre, så kan det være vanskelig å komme seg igjen. Men trøsten er at det blir bedre ;) Mye lettere når ungene blir større. Det blir da selvsagt andrevutfordringer, men da kan man i alle fall snakke og kommunisere bedre med barna. Det synes jeg var veldig godt i hvert fall ;)

 

 

Anonymous poster hash: 537fe...ce2

Skrevet

 

Jeg er så lei av sutring, krangling, rot overalt, bæring av barn +++ Er jeg den eneste som syns det er et skikkelig slit?

 

Anonymous poster hash: 9bce9...3f2

I dag har jeg bare lyst til å grine. Skulle ønske jeg gledet meg til å være sammen ned ungene, men gruet meg bare til å hente dem. Sitter nå på do for å litt fred og hører på kranglinga deres og lekeslossinga. Dagen har starta 4.30 hele uka, skittentøyskurven er breddfull, jeg burde gått en tur i dag fordi jeg er tjukk, men jeg har bare lyst på godteri. I de korte periodene jeg sover greit syns jeg livet med barn er ganske gøy, men det har pokker ikke vært mange av de periodene de siste seks åra.

 

 

 

Anonymous poster hash: eb4a7...1a8

Skrevet

 

 

Jeg elsker å være småbarnsmor og syns sånne som deg bør tenke seg grundig om før de får flere barn!

 

Anonymous poster hash: b6bf1...655

Kanskje jeg kommer til å elske å være tenåringsmor, mens du kommer til å mistrives med det. Hvem vet. Så du burde passe deg litt med sånne uttalelser ;)

 

Anonymous poster hash: 9bce9...3f2

Sorry, men som tenåringsmamma kan jeg si at jeg elsker det også! 😄

 

Anonymous poster hash: b6bf1...655

Skrevet

 

 

 

Jeg elsker å være småbarnsmor og syns sånne som deg bør tenke seg grundig om før de får flere barn!

 

Anonymous poster hash: b6bf1...655

Kanskje jeg kommer til å elske å være tenåringsmor, mens du kommer til å mistrives med det. Hvem vet. Så du burde passe deg litt med sånne uttalelser ;)

 

Anonymous poster hash: 9bce9...3f2

Sorry, men som tenåringsmamma kan jeg si at jeg elsker det også! 😄

 

Anonymous poster hash: b6bf1...655

Og hva hvis DU mistrives med det også? Kan lett bli rot, bråk i tillegg til sene kvelder, mye bekymring osv!

 

Anonymous poster hash: b6bf1...655

Skrevet

Så godt å høre at det er flere som syns småbarnstiden er utmattende. Veldig mange måltider her blir spist med hyl og skrik. Minstemann skal bare bæres. Ungene krangler. Osv.

 

Jeg satt akkurat nå og kikket på kalenderen for å se hvor lenge det er igjen til minstemann fyller år,og dermed blir litt større.

 

Fetteren min og samboeren venter barn i mars -16. Jeg hadde mest lyst til å si stakkars dere, men tok meg i det og gratulerte dem istedenfor.

 

Anonymous poster hash: b9ea9...7b0

Skrevet

 

 

 

Jeg elsker å være småbarnsmor og syns sånne som deg bør tenke seg grundig om før de får flere barn!

 

Anonymous poster hash: b6bf1...655

Kanskje jeg kommer til å elske å være tenåringsmor, mens du kommer til å mistrives med det. Hvem vet. Så du burde passe deg litt med sånne uttalelser ;)

 

Anonymous poster hash: 9bce9...3f2

Sorry, men som tenåringsmamma kan jeg si at jeg elsker det også! 😄

 

Anonymous poster hash: b6bf1...655

Så fantastisk det må være å være mrs Perfect!

Vi andre er bare såååå misunnelige!

 

*knis*

 

Anonymous poster hash: add12...b33

Skrevet

Jeg elsker å være småbarnsmor og syns sånne som deg bør tenke seg grundig om før de får flere barn!

 

Anonymous poster hash: b6bf1...655

 

Hvorfor det? Småbarnstiden varer tross alt bare i 4-5 år, etter de har man store barn/tenåringer hjemme i ca 15 år og så voksne barn resten av livet (forhåpentligvis). Man bør da absolutt ikke la være å få flere barn bare fordi man synes en bitte liten del av tilværelsen som mamma er litt slitsom!

 

Til HI:

Nei, du er absolutt ikke alene. Jeg kunne ikke fordra den tiden. Jeg elsker selvsagt ungene og hadde mange gode stunder med dem, og det var mye kos, men du verden så deilig å bli ferdig! Jeg har ikke savnet den tiden så mye som et nanosekund en gang. Nå har jeg store barn og tenåringer og trives som plommen i egget! Det kan fortsatt være krangling, og ikke minst sinneutbrudd og masse hormoner, men det er enklere å takle fordi jeg ikke lenger må gå "oppi" dem hele tiden slik som når de er små.

 

Anonymous poster hash: 9914b...9c1

Skrevet

 

 

 

Jeg elsker å være småbarnsmor og syns sånne som deg bør tenke seg grundig om før de får flere barn!

 

Anonymous poster hash: b6bf1...655

Kanskje jeg kommer til å elske å være tenåringsmor, mens du kommer til å mistrives med det. Hvem vet. Så du burde passe deg litt med sånne uttalelser ;)

 

Anonymous poster hash: 9bce9...3f2

Sorry, men som tenåringsmamma kan jeg si at jeg elsker det også! 😄

 

Anonymous poster hash: b6bf1...655

Er for mye realist til å tro du elsker alt ved småbarnstid og tenåringstid...

 

Jeg er også begge deler - og tenårene er barnemat! Eller har du bare hatt en om gangen kanskje?😉

 

Anonymous poster hash: 33245...16f

Skrevet

Tro meg! Det blir bedre. Jeg lover! 😊

 

Nå er mine 4, 6 og 9, og jeg har endelig kommet meg! Jeg var vært gjennom mange tunge og slitsomme stunder. Der jeg ikke har ant hvordan jeg skal klare å overleve! Jeg har følt så mange ganger at jeg har vært på nippet til å havne på galehus!

 

Jeg har grått i fortvilelse og av utmattelse. Jeg har bitt tennene sammen og prøvd å bare overleve.

 

Nå er de så store at de er mye ute med venner. Jeg føler endelig at jeg får lov til å sette meg ned og puste litt.

 

Men når jeg nå ser på barna mine, tenker jeg at det jammen har vært verdt slitet! Jeg har tre fantastiske og lykkelige barn! Jeg føler at jeg har gjort noe riktig! 😊

 

Jeg har tre mennesker som elsker mammaen sin (og pappaen) over alt på denne jord. Jeg føler meg så heldig. 😊

 

Sender det en trøsteklem. Vet hvordan du har det. Men det BLIR lettere med tiden!! ❤️

Skrevet

 

 

 

 

Jeg elsker å være småbarnsmor og syns sånne som deg bør tenke seg grundig om før de får flere barn!

 

Anonymous poster hash: b6bf1...655

Kanskje jeg kommer til å elske å være tenåringsmor, mens du kommer til å mistrives med det. Hvem vet. Så du burde passe deg litt med sånne uttalelser ;)

 

Anonymous poster hash: 9bce9...3f2

Sorry, men som tenåringsmamma kan jeg si at jeg elsker det også! 😄

 

Anonymous poster hash: b6bf1...655

Så fantastisk det må være å være mrs Perfect!

Vi andre er bare såååå misunnelige!

 

*knis*

 

Anonymous poster hash: add12...b33

Oi! Så jeg er perfekt? Tusen takk! Trodde ikke det at jeg elsker å være mamma automatisk gjør meg perfekt, men siden du sier det, så!👍

 

Anonymous poster hash: b6bf1...655

Skrevet

Herregud.

Noen liker best babytiden, andre småbarn, mens atter andre syns det er mest gøy med større barn som skjønner mer og er lettere å ha med på ting. Tenåringer og voksne barn kan man reflektere og ha dypere samtaler med. Flott for oss som liker det.

Nekter å tro at noen syns alt er gøy med å ha barn.

Kan vel ikke akkurat si at jeg misliker småbarnstiden, men man kan lett føle seg ufri, særlig med flere små barn. Tiden mellom 1-3 år er den jeg liker "minst". Alltid kjekt når barna blir mer selvstendige. Er vel det som er målet også, tom for fru verdensmester som har svart tidligere her. :P

Skjønner deg godt hi. Jeg har barn fra 2-18 år.

Skrevet

 

 

 

 

Jeg elsker å være småbarnsmor og syns sånne som deg bør tenke seg grundig om før de får flere barn!

 

Anonymous poster hash: b6bf1...655

Kanskje jeg kommer til å elske å være tenåringsmor, mens du kommer til å mistrives med det. Hvem vet. Så du burde passe deg litt med sånne uttalelser ;)

 

Anonymous poster hash: 9bce9...3f2

Sorry, men som tenåringsmamma kan jeg si at jeg elsker det også! 😄

 

Anonymous poster hash: b6bf1...655

Er for mye realist til å tro du elsker alt ved småbarnstid og tenåringstid...

 

Jeg er også begge deler - og tenårene er barnemat! Eller har du bare hatt en om gangen kanskje?😉

 

Anonymous poster hash: 33245...16f

Jeg kunne godt ha byttet ut skittentøyskurven min med noen andre og fått litt mer søvn, men det hjelper å se lyspunkter i det som skjer! Å sitte oppe med en liten baby klokka tre om natta er ikke så verst når du har verdens nydelige lille tass i fanget ditt, og det er ganske herlig å bli vekket av et stort smil av en overlykkelig treåring klokka fem om morgen, eller når en hormonfull og for det meste ganske sur 14-åring kommer og setter seg i armkroken og sier unnskyld for at hun var så gretten tidligere på dagen! Det er herlig å være både småbarnsmamma og tenåringsmamma! Men klart, noen ser bare det negative i alt som skjer, og jeg er redd dere kommer til å angre på det når barna er store og har flyttet ut.

 

Anonymous poster hash: b6bf1...655

Skrevet

Tro meg! Det blir bedre. Jeg lover! 😊

 

Nå er mine 4, 6 og 9, og jeg har endelig kommet meg! Jeg var vært gjennom mange tunge og slitsomme stunder. Der jeg ikke har ant hvordan jeg skal klare å overleve! Jeg har følt så mange ganger at jeg har vært på nippet til å havne på galehus!

 

Jeg har grått i fortvilelse og av utmattelse. Jeg har bitt tennene sammen og prøvd å bare overleve.

 

Nå er de så store at de er mye ute med venner. Jeg føler endelig at jeg får lov til å sette meg ned og puste litt.

 

Men når jeg nå ser på barna mine, tenker jeg at det jammen har vært verdt slitet! Jeg har tre fantastiske og lykkelige barn! Jeg føler at jeg har gjort noe riktig! 😊

 

Jeg har tre mennesker som elsker mammaen sin (og pappaen) over alt på denne jord. Jeg føler meg så heldig. 😊

 

Sender det en trøsteklem. Vet hvordan du har det. Men det BLIR lettere med tiden!! ❤️

Må bare si; jeg digger deg. Har hengt på dib noen år nå, og jeg må si at du slår meg som en ærlig, morsom og intelligent dame.

 

Anonymous poster hash: 34a4e...9f7

Skrevet

Her har jeg null avlastning fra familien (verken min eller svigers, eller svigers gir vel minimalt med avlastning hvis vi SPØR først, og tar bare med seg det ene av 4 barna vi har på overnatting). Svært lite avlastning fra faren, det meste er på meg - alle aktiviteter, alt husarbeid, lekser osv. I tillegg er jeg hovedansvarlig for familieøkonomien (kun jeg har inntekt), og det er kun jeg som har lappen. På toppen av det hele er jeg kronisk syk, og kommer til å dø ganske ung. Blir dårligere og dårligere for hvert år, og det hjelper ikke med at alt faller på meg. Synes det er beintøft og skikkelig slitsomt. Elsker mine barn over alt på jord, men selve småbarnstiden er noe herk. Du perfekte anonyme, du eeeelsker bæsjebleier, spy og gulp, ikke sove på flere måneder, ikke kunne sitte i fred på do osv. Jada, bare skryt du. jeg liker verken bæsj, spy eller timesvis med hyl.



Anonymous poster hash: 09e8b...16b
Skrevet

Jeg elsker å være småbarnsmor ❤❤❤

Jeg kan bli kjempe sliten iblandt men mannen er jo gulle god å flink med ungene å lar meg slappe av når jeg trenger å lade batteriene. Aner ikke va jeg skulle gjort uten han ❤❤

 

Men holdt ut damer! Tror nok alle mødre kan bli helt utkjørt

 

Anonymous poster hash: aeb64...f2f

Skrevet

 

Jeg er så lei av sutring, krangling, rot overalt, bæring av barn +++ Er jeg den eneste som syns det er et skikkelig slit?

 

Anonymous poster hash: 9bce9...3f2

Denne tråden trengte jeg idag. Godt og lese at andre har det på samme måte. Får bare håpe på at det blir bedre.

 

Anonymous poster hash: fc374...c4e

Skrevet

 

 

 

 

 

Jeg elsker å være småbarnsmor og syns sånne som deg bør tenke seg grundig om før de får flere barn!

 

Anonymous poster hash: b6bf1...655

Kanskje jeg kommer til å elske å være tenåringsmor, mens du kommer til å mistrives med det. Hvem vet. Så du burde passe deg litt med sånne uttalelser ;)

 

Anonymous poster hash: 9bce9...3f2

Sorry, men som tenåringsmamma kan jeg si at jeg elsker det også! 😄

 

Anonymous poster hash: b6bf1...655

Er for mye realist til å tro du elsker alt ved småbarnstid og tenåringstid...

 

Jeg er også begge deler - og tenårene er barnemat! Eller har du bare hatt en om gangen kanskje?😉

 

Anonymous poster hash: 33245...16f

Jeg kunne godt ha byttet ut skittentøyskurven min med noen andre og fått litt mer søvn, men det hjelper å se lyspunkter i det som skjer! Å sitte oppe med en liten baby klokka tre om natta er ikke så verst når du har verdens nydelige lille tass i fanget ditt, og det er ganske herlig å bli vekket av et stort smil av en overlykkelig treåring klokka fem om morgen, eller når en hormonfull og for det meste ganske sur 14-åring kommer og setter seg i armkroken og sier unnskyld for at hun var så gretten tidligere på dagen! Det er herlig å være både småbarnsmamma og tenåringsmamma! Men klart, noen ser bare det negative i alt som skjer, og jeg er redd dere kommer til å angre på det når barna er store og har flyttet ut.

 

Anonymous poster hash: b6bf1...655

Jeg ser poenget ditt, men når "babyen" har våknet hver time døgnet rundt i åtte måneder, når eldste våknet 3-8 ganger ila natta helt til han var to, og barna er 3 og 6 og du fortsatt legger deg kl 22.00 og mest sannsynlig må opp en gang om natta og flere ganger i uka er våken fra 4.30, når ungene sloss hvis du ikke sitter/står/går som et skjold mellom dem. Da er det rett og slett vanskelig å nyte de herlige øyeblikkene i perioder. Du ser ikke fordi øynene svir, du hører ikke fordi øresusen overdøver, du lukter ikke fordi svettelukta fra deg selv etter dagen som skjold river i nesa og du kjenner ikke varmen fra barna fordi det svir i kroppen fordi du er så sliten. Og hjernen din er lagd av grøt og hodepinen oppå der lar deg ikke prosesere det du opplever av gode øyeblikk.

 

Skulle ønske jeg ikke var så sliten. Skulle ønske jeg kunne nyte hvert gode øyeblikk.

 

 

 

Anonymous poster hash: eb4a7...1a8

Skrevet

Barseltiden var tøff, etter det har det vært bare moro med fine gutten min!

 

Anonymous poster hash: 91946...354

Skrevet

Du vi er mange i samme båt. Jeg er så sliten at jeg ikke vil gjøre noe annet enn å sove. Så det skal jeg nå som ungene er lagt, maten ryddet bort og tennene pusset. God natt!

 

Anonymous poster hash: 031e2...a4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...