Gå til innhold

Kollega som er sykmeldt, men på facebook..

Anbefalte innlegg

Skrevet

HI: Get a life!!!!!!!

Anonymous poster hash: 4dfe3...1bc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her må jeg bare kommentere... For et år siden gikk jeg på en skikkelig smell og ble utbrent, deprimert og fikk angst.

Et par dager etter dette tilbydde en god venn seg å passet barnet mitt, så jeg og samboer kunne ta oss en hopp-på-tur til syden!

Hadde vennen min tilbydd meg det samme dag som jeg fikk sykemelding hadde vi dratt dagen etter om det var mulig.

Den uken gjorde underverker for meg pg det samme gjorde sommerferien vi hadde med barnet like etterpå.

Alle mine venner og familie viste om situasjonen, så jeg la ut bilder så de kunne se at jeg endelig hadde det litt bra.

Hva kolleger tenker spiller ingen rolle, man må ha tillit til at hver enkelt tar ansvar for seg selv. Når det er sagt var jeg åpen om min situasjon til både sjef og kolleger og jeg tror alle unnet meg disse reisene og å få det bra igjen.

Anonymous poster hash: 623a1...936

Fikk du søkt om sykepenger i utlandet på den korte tiden fra sykemelding til tur? Eller fikk du urettmessige sykepenger? Da er jo du like ille..

Anonymous poster hash: 6e383...07c

Dere er klar over at Nav har en telefon hvor man kan ringe og forklare sin situasjon?

Jeg ble sykmeldt rett før en reise, ringte nav og fikk invilget tur med beskjed om å søke selv om det ikke var tid for å ha papirene i orden.

Pass deres egne saker!

Anonymous poster hash: 3a762...f8b

Skrevet

Jeg ville sagt det til sjefen også får sjefen ta stilling til om dette er noe å bry seg om. For alt du vet kanskje hun skal ha behandling i Danmark som gjør at hun er sykemeldt. Jeg ville uansett sagt det.

Anonymous poster hash: aa379...bf3

Skrevet

Hun er sm fra jobb ikke livet. Jeg trente mye da jeg var sm. Skulle gjerne jobbet, men fikk ikke lov av lege eller bedriften. Du vet ingenting om hennes grunner. Så fei for din egen dør først og fremst.

Anonymous poster hash: 936eb...a79
Skrevet

Lukter svidd. Ville nevnt det for arbeidsgiver, som til informasjon ikke må godta en sykemelding.

Anonymous poster hash: 37345...bc0

Skrevet

For alt du vet er hun sykemeldt og på vei til Danmark for eggbefruktning!

Herlighet, det får være måte på tystermentalitet da!

Anonymous poster hash: 7637e...a05

Skrevet

Det tenkte jeg på

Anonymous poster hash: 62a3e...e8e

Skrevet

Om hun ble sykemeldt i går tviler jeg på at hun har rukket å søke nav om å få beholde sykepengene på utenlandsopphold (hovedregelen er jo at man må holde seg i landet når man mottar sykepenger). Høres litt mistenkelig ut og jeg hadde nok i mitt stille sinn tenkt svindel.

Er noe annet når man er langtidssykemeldt og tar en svipptur til Danmark

Anonymous poster hash: 705d2...6c3

Man må ikke lenger søke, det er nå kun meldeplikt og egen erklæring for utenlandsopphold når man er sykemeldt. Vilkårene er de samme, men man må ikke lenger søke. 

Anonymous poster hash: ea47a...5ba

Skrevet

Om hun ble sykemeldt i går tviler jeg på at hun har rukket å søke nav om å få beholde sykepengene på utenlandsopphold (hovedregelen er jo at man må holde seg i landet når man mottar sykepenger). Høres litt mistenkelig ut og jeg hadde nok i mitt stille sinn tenkt svindel.

Er noe annet når man er langtidssykemeldt og tar en svipptur til Danmark

Anonymous poster hash: 705d2...6c3

Man må ikke lenger søke, det er nå kun meldeplikt og egen erklæring for utenlandsopphold når man er sykemeldt. Vilkårene er de samme, men man må ikke lenger søke.

Anonymous poster hash: ea47a...5ba

Hvis man vil motta sykepenger mens man er utenlands så må man søke.

Skrevet

Jeg reiste til syden i sommer som sykmeldt.

Legen skreiv på sykmeldingen at hun trodde ferien ville være god for meg og min familie da jeg var sykmeldt grunnet sorgreaksjon. Etter død i nær familie. Reiste dagen etter at jeg søkte om å beholde sykepenger i utlandet. Så man må søke, men er vist bare en formalitet. Så vil tru din kollega rakk og søke hvis hun er sykmeldt grunnet noe psykisk.

Anonymous poster hash: f552b...56d

Skrevet

Godt poeng!

Jeg har fått behandling som ikke tilbys ved norske sykehus i Sverige. Får være glad ingen av kollegene mine så meg på flyplassen ;)

Anonymous poster hash: 257ce...438

Skrevet

Det ser uansett ikke helt bra ut at hun poster dette offentlig. Unødvendig tenker jeg, hadde spart meg å poste de bildene, det skaper jo bare spekulasjoner. 

Anonymous poster hash: 87803...491
Skrevet

Skriv god bedring i en kommentar, og tagg sjefen din i bildene?

Anonymous poster hash: a2573...601

Skrevet

Nei for svarte! Hvis dame ble sykemeldt i går, og er på tur med danskebåten i dag, er hun ikke syk. Da har de funnet en impulstur å dra på, og antakeligvis hadde hun ikke flere feriedager/avspaseringer å ta av. Hadde varslet sjefen sporentreks, så hun fikk forklare seg! Ærlig talt!

Skrevet

Mange som tar danskebåten når de skal til danmark for å ha prøverørsforsøk. Og da er jo sykmelding planlagt i god tid og alt er avklart med nav på forhånd

Anonymous poster hash: 11571...52f

Skrevet

Mange som tar danskebåten når de skal til danmark for å ha prøverørsforsøk. Og da er jo sykmelding planlagt i god tid og alt er avklart med nav på forhånd

Anonymous poster hash: 11571...52f

Men uansett dårlig dømmekraft å poste det på Facebook når man har kollegaer der.

Skrevet

Nei for svarte! Hvis dame ble sykemeldt i går, og er på tur med danskebåten i dag, er hun ikke syk. Da har de funnet en impulstur å dra på, og antakeligvis hadde hun ikke flere feriedager/avspaseringer å ta av. Hadde varslet sjefen sporentreks, så hun fikk forklare seg! Ærlig talt!

Hvordan kan du være så påståelig?

Anonymous poster hash: 623a1...936

Skrevet

Jeg er 100 % sykemeldt for bekkenløsning! Og tenk det, har vært på harrytur til Sverige hele to ganger. Merket siste gangen at det ikke blir flere fordi jeg fikk så store smerter, men jeg har likevel vært to ganger etter jeg ble SM. Fælt menneske jeg er! Skulle vel helst sitte inne det halve året hvis det var opp til noen her. Dere har ikke peiling hva som feiler folk når de er sykemeldte. Men er enig i at de som legger masse bilder på Facebook er passe dumme. Mest fordi det skaper spekulasjoner om hvor syk man egentlig er, og det er virkelig det siste man trenger om man faktisk er syk! Ikke alle vil ønske å fortelle hvorfor de er sykemeldte heller, og det har man rett til å holde for seg selv. Det kan være psykiske ting, utbrenthet, abort og ting man ikke ønsker å snakke om.. Det er legen som vurderer sykemelding, og veldig rart at folk krever en forklaring akkurat som om de har rett på å vite! Følte selv at jeg nesten måtte juge om at jeg var dårligere enn jeg faktisk var, fordi det blir sett ned på å være sykemeldt. Fælt når fagpersoner anbefaler sykemelding for å unngå varige skader...

Skrevet

Blir en sykmeldt pga ivf? Har hatt fire forsøk,to i Danmark aldri sykmeldt for det.

Anonymous poster hash: 49fda...d42

Skrevet (endret)

Jeg ville faktisk sagt ifra til sjefen.. Det kan jo være hun har en god grunn, men snylting av sykepenger er et stort problem og absolutt ikke greit i mine øyne!

Men hun er bra dum når hun legger det ut på fb da..

Anonymous poster hash: b9605...70d

Slike som deg er grunnen til at jeg ikke en gang drar på butikken selv om jeg har vært sykemeldt for utbrenthet.

Anonymous poster hash: 065bc...c5e

Det er stor forskjell på å dra på butikken og å poste bilder fra danskebåten samme dag som du er blitt sykemeldt. Ingen ville ha hverken tenkt eller gjort noe som helst i din situasjon.

Tja. Det er kanskje først nå hun har fått tid til å legge ut bildene fra danskebåtturen som hun var på for noen uker siden...

Bilder som legges ut får dagens dato, selv om de er tatt for lenge siden.

Ellers er jeg uenig i at en danskebåttur er uforenlig med enhver type sykdom.

Endret av Virginia!
Skrevet

Du veit da ikke grunnen til å at hun er sykmeldt engang!Du har ikke noe med det heller.

Som andre sier,du trenger ikke være fysisk syk!Altså jeg har vært sykmeldt pga ekstreme nagesmerter som plutselig kunne dukke opp.I mange år!

Folk skal bry seg så fært så fort det ikke synes på utsiden!Man må ha brekt beinet eller blitt blå i huden for at det skal være greit!Det må synes!

Jeg var sykmeldt av og på i flere måneder.I de gode periodene uten smerter så koste jeg meg med hobbyen min.Dette reagerte de på jobben da på."Orker hun det ,så kan hun jobbe og!" "Hu sitter jo på Facebook,det orker a!"Det er ikke noe moro å være på denne "siden".

I denne perioden hadde jeg en god dag hvor jeg da fikk ryddet og ordnet i gangen.Ny duk på sjenken og nyvasket.Ble fornøyd og la ut bilde på fb.Da hadde en kollega av meg hørt en annen som hadde sett dette og hun hadde sagt: "Å driver a å pusser opp og nå da?!DET orker a!!!"

Dama har aldri vært hos meg før.Hu mente da at jwg hadde malt gangen og greier.

Folk vet faktisk ikke og har ikke det døyt noe med det.Bry deg om deg sjøl først.Den dagen du komme på "andre siden" av saken,så skal jeg love deg at du tenker annerledes og kanskje trekker tilbake litt av synsinga di.Det ser jeg gjelder for flere oppi tråden her og..

Pass på dere selv!

Anonymous poster hash: 26cee...694

Skrevet

Men herregud da, det er en svipptur med danskebåten, ikke back packing i verden!!! Big deal liksom.. kanskje hun er sykemeldt for psykiske plager, ikke fysiske og da kan det være greit å komme seg ut å være sosial og kose seg litt..

Teit å måtte bry seg så fælt om hva andre gjør og ikke gjør.. er du moralpolitiet kanskje?

Tenker hun blir fornøyd når hun kommer tilbake og og får spørsmål om hun bare er deprimert eller om det feiler henne noe alvorlig :-D

Anonymous poster hash: 9beb3...bbc

Hvorfor i all verden skal noen spørre henne om det? Andre enn arbeidsgiver har faktisk ikke rett til å vite HVORFOR man er sykemeldt. 😛

Folk må bare slutte å blande seg bort i saker de ikke har noe med å gjøre..

Skrevet

So what? Mind your own business, Hi.

Hvis man er sykemeldt så må man være bundet til senga, er det dét du mener??

Anonymous poster hash: c0a77...c44

Skrevet

Anonymous poster hash: 9beb3...bbc

Hvorfor i all verden skal noen spørre henne om det? Andre enn arbeidsgiver har faktisk ikke rett til å vite HVORFOR man er sykemeldt.

Folk må bare slutte å blande seg bort i saker de ikke har noe med å gjøre..

Arbeidsgiver har heller ingen rett til å vite hvorfor noen er sykmeldt.

Anonymous poster hash: aa4c1...2c7

Skrevet

Jeg ville faktisk sagt ifra til sjefen.. Det kan jo være hun har en god grunn, men snylting av sykepenger er et stort problem og absolutt ikke greit i mine øyne!

Men hun er bra dum når hun legger det ut på fb da..

Anonymous poster hash: b9605...70d

Slike som deg er grunnen til at jeg ikke en gang drar på butikken selv om jeg har vært sykemeldt for utbrenthet.

Anonymous poster hash: 065bc...c5e

Da er du veldig paranoid. Forskjell på nødvendig ærend og ferietur.

Anonymous poster hash: 99251...630

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...