Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #1 Skrevet 10. september 2015 Så er hun på danskebåten med samboeren sin. Hva skal man synes om slikt? Hun ble sykmeldt i går. Anonymous poster hash: cf3f2...8e3
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #2 Skrevet 10. september 2015 Ingenting. Vet du hvorfor hun er sykemeldt? Om en har brukket benet, skal han holde hus i et par mnd uten "lov" å gå ut fordi personen er sykemeldt? Anonymous poster hash: 868db...e4c
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #3 Skrevet 10. september 2015 Det kommer vel an på hvorfor hun er sykmeldt det. Har ikke du egne saker å passe på, for øvrig? Anonymous poster hash: c3287...be6
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #4 Skrevet 10. september 2015 Jeg er enig at det ikke ser ryddig ut. Og man skal i utgangspunktet ikke dra utenlands når man er sykemeldt. Med mindre det er årsaker til at hun får lov av lege og NAV. Anonymous poster hash: 6e383...07c
Stridsmøy Skrevet 10. september 2015 #5 Skrevet 10. september 2015 Ingenting, vi vet ikke hva som er grunnen til sykemeldingen til kollegaen din. Er uendelig mye man kan bli sykemeldt for. Noen sykemeldingsgrunner er ikke kun fysiske plager vet du.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #6 Skrevet 10. september 2015 Jeg ville faktisk sagt ifra til sjefen.. Det kan jo være hun har en god grunn, men snylting av sykepenger er et stort problem og absolutt ikke greit i mine øyne! Men hun er bra dum når hun legger det ut på fb da.. Anonymous poster hash: b9605...70d
HvittHus Skrevet 10. september 2015 #7 Skrevet 10. september 2015 Tja hva tenker man? Jeg tenker iallefall at det er lite smart å legge ut bilder fra ferieturen når man samme dag er blitt sykemeldt. Reel sykemelding eller ei, så skaper det masse spekulasjoner, noe som er uheldig for arbeidstakeren. Og så kjenner jeg at jeg lurer litt på om hun egentlig skulle ha arbeidet idag?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #8 Skrevet 10. september 2015 Jeg ville faktisk sagt ifra til sjefen.. Det kan jo være hun har en god grunn, men snylting av sykepenger er et stort problem og absolutt ikke greit i mine øyne! Men hun er bra dum når hun legger det ut på fb da.. Anonymous poster hash: b9605...70d Slike som deg er grunnen til at jeg ikke en gang drar på butikken selv om jeg har vært sykemeldt for utbrenthet. Anonymous poster hash: 065bc...c5e
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #9 Skrevet 10. september 2015 Jeg regner med at hun skulker. Det finnes sikkert legitime grunner til å bli sykmeldt i går og sitte på danskebåten i dag, men det mest nærliggende er å regne med at hun har skaffet seg en sykmelding for å dra på tur. Jeg synes det er synd at ikke legene er strengere på sånt. Anonymous poster hash: 9beb3...bbc
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #10 Skrevet 10. september 2015 Om hun ble sykemeldt i går tviler jeg på at hun har rukket å søke nav om å få beholde sykepengene på utenlandsopphold (hovedregelen er jo at man må holde seg i landet når man mottar sykepenger). Høres litt mistenkelig ut og jeg hadde nok i mitt stille sinn tenkt svindel. Er noe annet når man er langtidssykemeldt og tar en svipptur til Danmark Anonymous poster hash: 705d2...6c3
HvittHus Skrevet 10. september 2015 #11 Skrevet 10. september 2015 Jeg ville faktisk sagt ifra til sjefen.. Det kan jo være hun har en god grunn, men snylting av sykepenger er et stort problem og absolutt ikke greit i mine øyne! Men hun er bra dum når hun legger det ut på fb da.. Anonymous poster hash: b9605...70d Slike som deg er grunnen til at jeg ikke en gang drar på butikken selv om jeg har vært sykemeldt for utbrenthet. Anonymous poster hash: 065bc...c5e Det er stor forskjell på å dra på butikken og å poste bilder fra danskebåten samme dag som du er blitt sykemeldt. Ingen ville ha hverken tenkt eller gjort noe som helst i din situasjon.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #12 Skrevet 10. september 2015 Får ikke dere DIBdamer til å henge på greip. Dere hater alle trygdesnyltere og de som ikke jobber. Blir man sykemeldt er det ok å reise på tur. Jo, jeg er enige at langtidssykemeldte må få ha et liv. Denne damen ble det i går. Altså har NOE oppstått som krever sykemelding. Vil tro man er akutt syk i starten av en sykemelding. Da trenger man hvile/pleie/behandling. En dansketur er IKKE ok på dette tidspunkt. Anonymous poster hash: 0a2e9...447
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #13 Skrevet 10. september 2015 Å himmel hvor lite du later til å vite om livet HI. Det er mange andre årsaker enn akutt fysisk sykdom som fører til sykemelding. Ta deg ei bolle og fokuser på ditt eget liv. Misunnelse er en særs dårlig egenskap. Anonymous poster hash: ab76d...c94
Gjest Skrevet 10. september 2015 #14 Skrevet 10. september 2015 (endret) Hva vet vi om grunnene hennes? Hun kan da vitterlig ha gått med smerter i en skulder lenge og så blitt SM for dette, og kanskje bestilt denne turen i forkant og leit om den går til spille, og at hun slapper av på turen? Ikke alle henger i taklampa og tenna i pianobaren, og hue ned i jägermeistern! Endret 10. september 2015 av Gjest
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #15 Skrevet 10. september 2015 Jeg har en slik kollega. Han ringer seg syk om morgenen og senere legger han ut bilder der han er på diverse med konen. Som åpen gård, bytur osv. Ja, det kan være en ok forklaring, men ikke hele tiden. Alle "vet" at han skulker, sjefen er virkelig lei da det går ut over de som er på jobb. Samtidig er det sjefen som må ta tak i det, og det er visst ikke så lett.. Anonymous poster hash: 1146c...221
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #16 Skrevet 10. september 2015 Hva vet vi om grunnene hennes? Hun kan da vitterlig ha gått med smerter i en skulder lenge og så blitt SM for dette, og kanskje bestilt denne turen i forkant og leit om den går til spille, og at hun slapper av på turen? Ikke alle henger i taklampa og tenna i pianobaren, og hue ned i jägermeistern! Siden det er midt i uka så er det vel ganske trolig at hun skulle vært på jobb i dag eller i morgen. Anonymous poster hash: 62a3e...e8e
Gjest Skrevet 10. september 2015 #17 Skrevet 10. september 2015 Hva vet vi om grunnene hennes? Hun kan da vitterlig ha gått med smerter i en skulder lenge og så blitt SM for dette, og kanskje bestilt denne turen i forkant og leit om den går til spille, og at hun slapper av på turen? Ikke alle henger i taklampa og tenna i pianobaren, og hue ned i jägermeistern! Siden det er midt i uka så er det vel ganske trolig at hun skulle vært på jobb i dag eller i morgen. Anonymous poster hash: 62a3e...e8e Det kan hende, om hun ikke hadde tatt ut fridager i forkant da? Ikke vet jeg, men må da være passe naut om hun er venner med alle kollegaene og legger ut slikt - OM hun skulker jobben.
Mamma_til_2 Skrevet 10. september 2015 #18 Skrevet 10. september 2015 Hvordan vet du at bildet er tatt idag? Har sett mange bilder på face som jeg har stusset over men som viser seg og være gamle bilder som noen har likt eller kommentert da poppe deretter opp på topp. Men uansett så er det da ikke din sak.
Lammeskanken Skrevet 10. september 2015 #19 Skrevet 10. september 2015 Men herregud da, det er en svipptur med danskebåten, ikke back packing i verden!!! Big deal liksom.. 😅 kanskje hun er sykemeldt for psykiske plager, ikke fysiske og da kan det være greit å komme seg ut å være sosial og kose seg litt.. 😊 Teit å måtte bry seg så fælt om hva andre gjør og ikke gjør.. er du moralpolitiet kanskje?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #20 Skrevet 10. september 2015 Men herregud da, det er en svipptur med danskebåten, ikke back packing i verden!!! Big deal liksom.. kanskje hun er sykemeldt for psykiske plager, ikke fysiske og da kan det være greit å komme seg ut å være sosial og kose seg litt.. Teit å måtte bry seg så fælt om hva andre gjør og ikke gjør.. er du moralpolitiet kanskje? Tenker hun blir fornøyd når hun kommer tilbake og og får spørsmål om hun bare er deprimert eller om det feiler henne noe alvorlig :-D Anonymous poster hash: 9beb3...bbc
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #21 Skrevet 10. september 2015 Hmmm, når hun ble sykemeldt i går og er ute og reiser idag er jeg enig i at det ser litt ille ut. Når det er sagt: ble selv sykemeldt i dag, men jeg kunne fint reist på en avslapningstur selv om jeg ikke klarer min jobb som er fysisk arbeid i høyt tempo. Kan jo være noe psykisk, noe som er påvirket av arbeidsmiljøet eller noe sånt. Man kan faktisk reise på tur med skade en e,ler annen plass også, brukket arm eller ben f.eks. Anonymous poster hash: e20d2...5eb
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #22 Skrevet 10. september 2015 Her må jeg bare kommentere... For et år siden gikk jeg på en skikkelig smell og ble utbrent, deprimert og fikk angst. Et par dager etter dette tilbydde en god venn seg å passet barnet mitt, så jeg og samboer kunne ta oss en hopp-på-tur til syden! Hadde vennen min tilbydd meg det samme dag som jeg fikk sykemelding hadde vi dratt dagen etter om det var mulig. Den uken gjorde underverker for meg pg det samme gjorde sommerferien vi hadde med barnet like etterpå. Alle mine venner og familie viste om situasjonen, så jeg la ut bilder så de kunne se at jeg endelig hadde det litt bra. Hva kolleger tenker spiller ingen rolle, man må ha tillit til at hver enkelt tar ansvar for seg selv. Når det er sagt var jeg åpen om min situasjon til både sjef og kolleger og jeg tror alle unnet meg disse reisene og å få det bra igjen. Anonymous poster hash: 623a1...936
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #23 Skrevet 10. september 2015 Her må jeg bare kommentere... For et år siden gikk jeg på en skikkelig smell og ble utbrent, deprimert og fikk angst. Et par dager etter dette tilbydde en god venn seg å passet barnet mitt, så jeg og samboer kunne ta oss en hopp-på-tur til syden! Hadde vennen min tilbydd meg det samme dag som jeg fikk sykemelding hadde vi dratt dagen etter om det var mulig. Den uken gjorde underverker for meg pg det samme gjorde sommerferien vi hadde med barnet like etterpå. Alle mine venner og familie viste om situasjonen, så jeg la ut bilder så de kunne se at jeg endelig hadde det litt bra. Hva kolleger tenker spiller ingen rolle, man må ha tillit til at hver enkelt tar ansvar for seg selv. Når det er sagt var jeg åpen om min situasjon til både sjef og kolleger og jeg tror alle unnet meg disse reisene og å få det bra igjen. Anonymous poster hash: 623a1...936 Fikk du søkt om sykepenger i utlandet på den korte tiden fra sykemelding til tur? Eller fikk du urettmessige sykepenger? Da er jo du like ille.. Anonymous poster hash: 6e383...07c
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #24 Skrevet 10. september 2015 Her må jeg bare kommentere... For et år siden gikk jeg på en skikkelig smell og ble utbrent, deprimert og fikk angst. Et par dager etter dette tilbydde en god venn seg å passet barnet mitt, så jeg og samboer kunne ta oss en hopp-på-tur til syden! Hadde vennen min tilbydd meg det samme dag som jeg fikk sykemelding hadde vi dratt dagen etter om det var mulig. Den uken gjorde underverker for meg pg det samme gjorde sommerferien vi hadde med barnet like etterpå. Alle mine venner og familie viste om situasjonen, så jeg la ut bilder så de kunne se at jeg endelig hadde det litt bra. Hva kolleger tenker spiller ingen rolle, man må ha tillit til at hver enkelt tar ansvar for seg selv. Når det er sagt var jeg åpen om min situasjon til både sjef og kolleger og jeg tror alle unnet meg disse reisene og å få det bra igjen. Anonymous poster hash: 623a1...936 Fikk du søkt om sykepenger i utlandet på den korte tiden fra sykemelding til tur? Eller fikk du urettmessige sykepenger? Da er jo du like ille.. Anonymous poster hash: 6e383...07c Jeg rakk såklart ikke å få innvilget sykepenger nei.... Men jeg sendte søknad og var villig til å ta reisen uten lønn dersom det ikke ble innvilget! Sykemelding og sykepenger er to forskjellige ting. Man kan være sykemeldt, uten å ha krav på sykepenger. Det kan godt være at denne kollegaen også valgte å ta den risikoen. Får man det ikke innvilget i ettertid, så trekker de sykepenger som evt har blitt utbetalt for perioden i utlandet. Jeg fikk innvilget dette etter jeg kom tilbake, siden reisen i mitt tilfelle sannsynligvis var positivt for mitt sykdomsbilde. Anonymous poster hash: 623a1...936
Mandala Skrevet 10. september 2015 #25 Skrevet 10. september 2015 Å reise dagen etter sykemelding ser selvsagt ikke bra ut. Jeg tenker ikke at kollegaen skulker, men at hun burde tenkt seg bedre om ang å legge ut på fb om turen. Nettopp pga det ikke ser bra ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå