Gå til innhold

Latterlig mye bidrag på mannens eks!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har vi satt all gjeld på mannens navn, selv om jeg eier 50% av alt. Han har også nå adoptert mine 2 barn. Vi gikk fra å måtte betale nesten 10 000kr for deres 3 felles barn, til å nå betale litt i overkant av 3000 Kr. Det er nesten 7000 i differanse, og tro meg, det merker vi!! 👍

Anonymous poster hash: 45644...239

Omg det er jo på lik linje med de fedrene som ikke jobber på papiret og kun jobber svart. Eller setter firmaet på den nye dama slik at han slipper å forsørge barna sine....

Anonymous poster hash: 92250...08a

Svart er uaktuelt her, men vurderte lenge frem og tilbake hvordan vi skulle gjøre det med inntekten.. Han jobber i offentlig sektor, så vårt alternativ var det eneste som lot seg gjennomføre....

Håper jo I mitt stiller sinn at han Gjør det samme med deg....

Det samme med meg? På hvilken måte? Hvis vi går fra hverandre og betaling ift mine barn, hans adoptiv? De er allerede meget godt sikret etter sin avdøde far 😀

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har vi satt all gjeld på mannens navn, selv om jeg eier 50% av alt. Han har også nå adoptert mine 2 barn. Vi gikk fra å måtte betale nesten 10 000kr for deres 3 felles barn, til å nå betale litt i overkant av 3000 Kr. Det er nesten 7000 i differanse, og tro meg, det merker vi!! 👍

Omg det er jo på lik linje med de fedrene som ikke jobber på papiret og kun jobber svart. Eller setter firmaet på den nye dama slik at han slipper å forsørge barna sine....

Svart er uaktuelt her, men vurderte lenge frem og tilbake hvordan vi skulle gjøre det med inntekten.. Han jobber i offentlig sektor, så vårt alternativ var det eneste som lot seg gjennomføre....

Det samme med meg? På hvilken måte? Hvis vi går fra hverandre og betaling ift mine barn, hans adoptiv? De er allerede meget godt sikret etter sin avdøde far 😀

Allikevel så unner du ungene hans ingenting...sjarmerende trekk

Skrevet

Gjeld har ingen innvirkning på bidrag, jf NAV. Så dette må være trolling.

Anonymous poster hash: e3843...01c

Skrevet

Gjeld har ingen innvirkning på bidrag, jf NAV. Så dette må være trolling.

Anonymous poster hash: e3843...01c

Vi fikk på plass denne avtalen for 4-5 år siden, og jo, da hadde det mye å si. Om rådgiver der gjorde en feil, det vet jeg ingenting om, men vi reduserte bidraget kraftig ihvertfall!!

Skrevet

Dette handler ikke om å betale for egne barn, selvfølgelig skal man det. Men man må jo se på hele husholdningen synes jeg, og betale ut fra evne, akkurat som man ville gjort om ungene bodde hos deg.

Før var bidragsreglene annerledes. Nå taes det ikke hensyn til om barnefar har flere barn i eget hushold eller samlet økonomi i husholdningen. Synes det er helt feil jeg, for alle søskene (altså halvsøsken) skal vel ha rett på like mye?

Det har det ikke vært mulighet til her etter at bidrag har blitt betalt. Og her er det altså ikke snakk om en mor med dårlig råd, denne mammaen er god for mange, mange millioner og har mange millioner i vente også. Pengene kommer bare ikke som lønn, men som utbytte som bygger opp firma...og arv og gaver.

Mens vi har snudd på hver en krone, så har halvsøskene til våre unger veltet seg i alt av dyre reiser, merkeklær, mobiler, ja alt igrunn.

Anonymous poster hash: d3f13...c08

Hvis ungene bor hos en selv er det da ikke snakk om å "betale etter evne." Da har de jo fri tilgang på alle goder og ting som fins i deres hjem, inkludert deres boareal, bil osv.

Anonymous poster hash: 7e786...9f5

Skrevet

Dette handler ikke om å betale for egne barn, selvfølgelig skal man det. Men man må jo se på hele husholdningen synes jeg, og betale ut fra evne, akkurat som man ville gjort om ungene bodde hos deg.

Før var bidragsreglene annerledes. Nå taes det ikke hensyn til om barnefar har flere barn i eget hushold eller samlet økonomi i husholdningen. Synes det er helt feil jeg, for alle søskene (altså halvsøsken) skal vel ha rett på like mye?

Det har det ikke vært mulighet til her etter at bidrag har blitt betalt. Og her er det altså ikke snakk om en mor med dårlig råd, denne mammaen er god for mange, mange millioner og har mange millioner i vente også. Pengene kommer bare ikke som lønn, men som utbytte som bygger opp firma...og arv og gaver.

Mens vi har snudd på hver en krone, så har halvsøskene til våre unger veltet seg i alt av dyre reiser, merkeklær, mobiler, ja alt igrunn.

Anonymous poster hash: d3f13...c08

Hvis far ikke har råd til flere barn for å dekke utgiftene til dem han allerede har, så får han drite i å få flere barn da!

Er ikke en menneskerett å få alle de barna man har lyst på OG ha god råd.

Anonymous poster hash: f8bba...240

Skrevet

Her har vi satt all gjeld på mannens navn, selv om jeg eier 50% av alt. Han har også nå adoptert mine 2 barn. Vi gikk fra å måtte betale nesten 10 000kr for deres 3 felles barn, til å nå betale litt i overkant av 3000 Kr. Det er nesten 7000 i differanse, og tro meg, det merker vi!!

Anonymous poster hash: 45644...239 [/acronym

Klarer mor og barna seg da? 3000 kr er utrolig lite. Hvis  jeg og mannen min hadde gått fra hverandre og han hadde klart å sno seg unna ansvaret over barnet SITT på denne måte så hadde jeg altså blitt skikkelig forbannet. 

Skrevet

Thats life.Her betaler mannen 11 200 for to barn i mnd, i tillegg har hun barn med en til som betaler 3200 i bidrag. Hun jobber heller ikke for å si det sånn.Anonymous poster hash: 9ea91...c4b

Pluss 3 barnetrygd gjør i underkant av 20.000. Ikke fett med 3 barn å forsørge. Slutt å syt. Anonymous poster hash: 72406...608
Ikke glem aap hun frog stønad til barnetilsyn. Dama har det fett! Men vi har et godt forhold vi altså. Syter ikke.

Anonymous poster hash: 9ea91...c4b

Jeg har faktisk ikke aap, for jeg fullt mellom to stoler.

Jeg har 5300,- i hjelpepenger, ca 3000 i barnetrygd, og 9600,- i bidrag.

Og jeg klager heller ikke!

Hi

Anonymous poster hash: 9d101...bb2

Selvsagt høres det unektelig litt rart ut at hovedinntekten din er bidrag fra de fedrene. 

Anonymous poster hash: 9865f...af6

Skrevet

Thats life.Her betaler mannen 11 200 for to barn i mnd, i tillegg har hun barn med en til som betaler 3200 i bidrag. Hun jobber heller ikke for å si det sånn.Anonymous poster hash: 9ea91...c4b

Pluss 3 barnetrygd gjør i underkant av 20.000. Ikke fett med 3 barn å forsørge. Slutt å syt. Anonymous poster hash: 72406...608
Ikke glem aap hun frog stønad til barnetilsyn. Dama har det fett! Men vi har et godt forhold vi altså. Syter ikke.

Anonymous poster hash: 9ea91...c4b

Jeg har faktisk ikke aap, for jeg fullt mellom to stoler.

Jeg har 5300,- i hjelpepenger, ca 3000 i barnetrygd, og 9600,- i bidrag.

Og jeg klager heller ikke!

Hi

Selvsagt høres det unektelig litt rart ut at hovedinntekten din er bidrag fra de fedrene.

Anonymous poster hash: 9865f...af6

Det er pga bidragene jeg ikke får noe annet fra NAV. Men jeg har også oppsparte midler.

Det er ikke det som er saken og poenget mitt. Folk er raske med å dømme. Det er det jeg vil frem til!

Skrevet

Stakkars biologiske barn.... 😦

Skrevet

Shit! 9500 for å forsørge to barn?? Og mor skal vel også bidra med penger til mat, klær etc. Pluss barnetrygd.

Dette er hinsides. To barn koster ikke så mye per mnd!

Her virker det som far bidrar med (eks)ektefelle i tillegg.

Selv om mor ikke jobber så skal ikke far forsørge hennes utgifter.

Jeg er målløs!

Anonymous poster hash: e15bd...67d

Skrevet

Stakkars biologiske barn.... 😦

ENIG! Snakker om å bli ditcha...

Anonymous poster hash: 7e786...9f5

Skrevet

Shit! 9500 for å forsørge to barn?? Og mor skal vel også bidra med penger til mat, klær etc. Pluss barnetrygd.

Jeg er målløs!

*(eks)ektefellebidrag

Skrevet

Og hvem av dem betaler barnehageplass? Og barna spiser vel mat regner jeg med. Tror du barn er gratis HI? Sier seg selv at han må bidra til at barna har det de trenger. Det er derfor det heter barnebidrag! Er ikke gratis å ha barn vettu, samme hvor inderlig du skulle ønske å bruke mannens penger på noe annet enn barna hans.

Anonymous poster hash: 8fe89...618

Skrevet

Men dette vil vel si at far tjener en del. Jeg skal endre bidraget nå, far betaler nå 4500 kr for 2 barn, han har samvær med en helg i måneden. Og han tjener bra. Men tror ikke han ender på mer enn ca 8000 kr for 2 barn. Da med både høy inntekt, og lite samvær. Jeg har inntekt under 200 000.

Anonymous poster hash: c7009...68e

Ikke mer enn 8000? Nei, det er jo småpenger gitt....

Anonymous poster hash: 4fab4...3a9

Skrevet

LÆR DERE Å LESE!!!

Beløpet på 9500,- kommer fra TO fedre, og det er en TOTALSUM!

Herrefred...

Skrevet

Jeg er målløs!

Far nr en betaler 4500,-

Far nr to betaler 5000,-

Far nr to har ingen samvær grunnet rettslig dom.

Far nr en fikk av mor redusert bidraget fra 6500,- til 4500,-.

Ingen utgifter til bhg. Kun 2000,- i utgifter til Sfo.

Ingen stønad til barnetilsyn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...