Gå til innhold

Latterlig mye bidrag på mannens eks!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har reda seg bra! Hun får faktisk en totalsum på 9500,- for sine to barn som hun har med to forskjellige!

Tror dere hun jobber?? Neida, hun er arbeidsledig og går på kafé hele dagene. Hun har råd til det nå... Mens vi her i huset snur på hver krone for å få endene til å møtes. Mannen min må betale den skrekkelige sum på 4500,- pr mnd, og vi har knapt til salt i maten pga dette. Her er mye samvær og!

Hadde jeg visst at dette skulle bli en ett så stort irritasjonsmoment så hadde jeg aldri flytta inn. Kanskje jeg burde bli alenemor jeg og??

Anonymous poster hash: 9d101...bb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva???

Tenkt at han må betalt nesten 5000 kr måneden for ungen. OG være sammen med ungen i tillegg!!! MAKAN altså.

Anonymous poster hash: b3a8e...b48

Skrevet

Thats life.

Her betaler mannen 11 200 for to barn i mnd, i tillegg har hun barn med en til som betaler 3200 i bidrag. Hun jobber heller ikke for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 9ea91...c4b

Skrevet

Thats life.

Her betaler mannen 11 200 for to barn i mnd, i tillegg har hun barn med en til som betaler 3200 i bidrag. Hun jobber heller ikke for å si det sånn.

Pluss 3 barnetrygd gjør i underkant av 20.000. Ikke fett med 3 barn å forsørge.

Slutt å syt.

Anonymous poster hash: 72406...608

Skrevet

Hun har reda seg bra! Hun får faktisk en totalsum på 9500,- for sine to barn som hun har med to forskjellige!

Tror dere hun jobber?? Neida, hun er arbeidsledig og går på kafé hele dagene. Hun har råd til det nå... Mens vi her i huset snur på hver krone for å få endene til å møtes. Mannen min må betale den skrekkelige sum på 4500,- pr mnd, og vi har knapt til salt i maten pga dette. Her er mye samvær og!

Hadde jeg visst at dette skulle bli en ett så stort irritasjonsmoment så hadde jeg aldri flytta inn. Kanskje jeg burde bli alenemor jeg og??Anonymous poster hash: 9d101...bb2

Jaja, du får tenke på at hun ikke får arbeidsledighetstrygd for alltid.. Og for alt du vet kan hun ha utfordringer som bidrar til at hun ikke kan være i jobb nå..

Anonymous poster hash: 956fc...4e9

Skrevet

Samme situasjon her i gården :( 

Anonymous poster hash: 6f8c7...1f1
Skrevet

Min sambo betalte 4800 fordi moren til barnet ikke gidda å jobbe. Hun var faktisk åpen om at hun planla å bli ufør! Hvorfor jobbe liksom, for hun fikk så mye av nav, og fra fedrene til barna sine. Hun har nå fire barn med tre forskjellige, og er ikke sammen med noen av de. Hun har vært utro mot de alle, derav bruddene. Men, når vi andre sitter med egne hus og normal økonomi, henger hun etter.

Puss til henne, kjerring som hun er!

Anonymous poster hash: 13072...33e

Skrevet

Kan far ha barnet 50-50? Må jo være mye kjekkere å betale på et barn som bor hos seg og man får være sammen med!

Anonymous poster hash: 06fc1...2d7

Skrevet

Akkurat samme sum her. Selv får jeg ikke noe i bidrag fra barnas far. Det endrer seg vel når han ikke er student lenger, men jeg er veldig sikker på at det ikke blir mange tusen i mnd hvertfall.

Jeg prøver å tenke at det er sånn det er i noen år. Jeg har barna på privatskole som koster penger og samboeren betaler bidrag. Sånn er det i endel år til uten at vi får gjort noe med det. Etterhvert blir ett og ett barn myndig og vi får bedre og bedre råd.

Anonymous poster hash: 9865f...af6

Skrevet

Men dette vil vel si at far tjener en del. Jeg skal endre bidraget nå, far betaler nå 4500 kr for 2 barn, han har samvær med en helg i måneden. Og han tjener bra. Men tror ikke han ender på mer enn ca 8000 kr for 2 barn. Da med både høy inntekt, og lite samvær. Jeg har inntekt under 200 000.

Anonymous poster hash: c7009...68e
Skrevet

HI her!

Dette er faktisk kopiert og limt inn her fra ei jeg kjenner som fikk dette på Facebook av mannens dame og mitt barns stemor. Jeg vet at hun også forteller dette til alle som gidder å høre på, og her følte jeg at jeg kanskje fikk ett innblikk i hva andre deretter tenker om meg... Utrolig kjipt!

Jeg har to barn med to forskjellige. Far til ene barnet fikk nettopp brev fra NAV om at han måtte betale 6700,- i mnd. Siden jeg ikke jobber pga helsemessige årsaker så valgte jeg å tilby en privat avtale på 4500,-. Syntes det var rettferdig...

Far til barn nr 2 betaler over 5000,-. Han har ikke samvær i det hele tatt. Dette er grunngitt og dømt i tingretten.

Jeg skulle heller ønske at jeg var på jobb og tjente mer penger, for med ett barn med spesielle behov og med egen sykdom, så blir det ganske trangt.

Nå ser jeg hvor viktig det er å forsvare seg... Og det tror jeg faktisk at jeg skal begynne med heretter.

Takk for deres tid.

Skrevet

Thats life.Her betaler mannen 11 200 for to barn i mnd, i tillegg har hun barn med en til som betaler 3200 i bidrag. Hun jobber heller ikke for å si det sånn.Anonymous poster hash: 9ea91...c4b

Pluss 3 barnetrygd gjør i underkant av 20.000. Ikke fett med 3 barn å forsørge. Slutt å syt. Anonymous poster hash: 72406...608

Ikke glem aap hun frog stønad til barnetilsyn. Dama har det fett! Men vi har et godt forhold vi altså. Syter ikke.

Skrevet

Thats life.Her betaler mannen 11 200 for to barn i mnd, i tillegg har hun barn med en til som betaler 3200 i bidrag. Hun jobber heller ikke for å si det sånn.Anonymous poster hash: 9ea91...c4b

Pluss 3 barnetrygd gjør i underkant av 20.000. Ikke fett med 3 barn å forsørge. Slutt å syt. Anonymous poster hash: 72406...608
Ikke glem aap hun frog stønad til barnetilsyn. Dama har det fett! Men vi har et godt forhold vi altså. Syter ikke.

Jeg har faktisk ikke aap, for jeg fullt mellom to stoler.

Jeg har 5300,- i hjelpepenger, ca 3000 i barnetrygd, og 9600,- i bidrag.

Og jeg klager heller ikke!

Hi

Skrevet

Vel, dere som har mann som betaler masse bidrag; dere fant dere en mann som ikke vil ha så mye samvær med barna sine. Han har valgt det selv.

Men jeg synes bidragene er helt hinsides! Her tjener sambo over dobbelt så mye som meg. Jeg hadde ikke fått i nærheten med mine 300 000 i lønn. Ikke ifølge bidragsveilederen.

Anonymous poster hash: 2cdc2...670

Skrevet

Her har fedrene fra 1-1.5 mill i året.

Skrevet

Hadde jeg visst at dette skulle bli en ett så stort irritasjonsmoment så hadde jeg aldri flytta inn. Kanskje jeg burde bli alenemor jeg og??

Enda en stemor som ikke unner fars særkullsbarn bidrag. Hva er det ned dere!?

Anonymous poster hash: 25b64...85a

Skrevet

Vel, dere som har mann som betaler masse bidrag; dere fant dere en mann som ikke vil ha så mye samvær med barna sine. Han har valgt det selv.

Men jeg synes bidragene er helt hinsides! Her tjener sambo over dobbelt så mye som meg. Jeg hadde ikke fått i nærheten med mine 300 000 i lønn. Ikke ifølge bidragsveilederen. Anonymous poster hash: 2cdc2...670

vel, så fint du har fasiten da!

Her har barnets mor faktisk ødelagt forholdet mellom barnet og faren (min sambo) med å si ting som at pappa vil ikke ha deg, løyet til oss om at barnet var alvorlig syk og i tillegg oppgitt hundretusener for lite i inntekt for å snyte på bidraget!

Har sittet i megling der megleren tilslutt har himlet med øynene over moren til barnet!

Så ikke si at alle fedre har valgt det selv! Og du er ikke allvitende! Rart du ikke vet det, du som vet alt....

Skrevet

Dette handler ikke om å betale for egne barn, selvfølgelig skal man det. Men man må jo se på hele husholdningen synes jeg, og betale ut fra evne, akkurat som man ville gjort om ungene bodde hos deg.

Før var bidragsreglene annerledes. Nå taes det ikke hensyn til om barnefar har flere barn i eget hushold eller samlet økonomi i husholdningen. Synes det er helt feil jeg, for alle søskene (altså halvsøsken) skal vel ha rett på like mye?

Det har det ikke vært mulighet til her etter at bidrag har blitt betalt. Og her er det altså ikke snakk om en mor med dårlig råd, denne mammaen er god for mange, mange millioner og har mange millioner i vente også. Pengene kommer bare ikke som lønn, men som utbytte som bygger opp firma...og arv og gaver.

Mens vi har snudd på hver en krone, så har halvsøskene til våre unger veltet seg i alt av dyre reiser, merkeklær, mobiler, ja alt igrunn.

Anonymous poster hash: d3f13...c08

Skrevet

Dette handler ikke om å betale for egne barn, selvfølgelig skal man det. Men man må jo se på hele husholdningen synes jeg, og betale ut fra evne, akkurat som man ville gjort om ungene bodde hos deg.

Før var bidragsreglene annerledes. Nå taes det ikke hensyn til om barnefar har flere barn i eget hushold eller samlet økonomi i husholdningen. Synes det er helt feil jeg, for alle søskene (altså halvsøsken) skal vel ha rett på like mye?

Det har det ikke vært mulighet til her etter at bidrag har blitt betalt. Og her er det altså ikke snakk om en mor med dårlig råd, denne mammaen er god for mange, mange millioner og har mange millioner i vente også. Pengene kommer bare ikke som lønn, men som utbytte som bygger opp firma...og arv og gaver.

Mens vi har snudd på hver en krone, så har halvsøskene til våre unger veltet seg i alt av dyre reiser, merkeklær, mobiler, ja alt igrunn.Anonymous poster hash: d3f13...c08

Og jo, han ville ha masse samvær, men mor ville ikke følge opp. Hun snakket stygt om han, og hvis ungene ikke ville hos far, nektet hun å la far ta de med uansett. Jeg stod i timesvis med middagen klar og ventet på utfallet av samvær hver uke. Til slutt ville hun ha oss ut av byen, og siden far uansett ikke fikk ungene så mye så flyttet vi, men ikke langt, bare nabobyen.

Anonymous poster hash: d3f13...c08

Skrevet

Her har vi satt all gjeld på mannens navn, selv om jeg eier 50% av alt. Han har også nå adoptert mine 2 barn. Vi gikk fra å måtte betale nesten 10 000kr for deres 3 felles barn, til å nå betale litt i overkant av 3000 Kr. Det er nesten 7000 i differanse, og tro meg, det merker vi!! 👍

Anonymous poster hash: 45644...239

Skrevet

Men jeg synes bidragene er helt hinsides! Her tjener sambo over dobbelt så mye som meg. Jeg hadde ikke fått i nærheten med mine 300 000 i lønn. Ikke ifølge bidragsveilederen. Anonymous poster hash: 2cdc2...670

Haha, det kan du si på generelt grunnlag :P min mann har utvida samvær med barna. 50-50 er ikke å anbefale så lenge de er under skolealder og mor er ikke samarbeidsvillig på det området.

Skrevet

Her har vi satt all gjeld på mannens navn, selv om jeg eier 50% av alt. Han har også nå adoptert mine 2 barn. Vi gikk fra å måtte betale nesten 10 000kr for deres 3 felles barn, til å nå betale litt i overkant av 3000 Kr. Det er nesten 7000 i differanse, og tro meg, det merker vi!! 👍

Omg det er jo på lik linje med de fedrene som ikke jobber på papiret og kun jobber svart. Eller setter firmaet på den nye dama slik at han slipper å forsørge barna sine....

Anonymous poster hash: 92250...08a

Skrevet

Omg det er jo på lik linje med de fedrene som ikke jobber på papiret og kun jobber svart. Eller setter firmaet på den nye dama slik at han slipper å forsørge barna sine....

Svart er uaktuelt her, men vurderte lenge frem og tilbake hvordan vi skulle gjøre det med inntekten.. Han jobber i offentlig sektor, så vårt alternativ var det eneste som lot seg gjennomføre....

Skrevet

vel, så fint du har fasiten da!

Her har barnets mor faktisk ødelagt forholdet mellom barnet og faren (min sambo) med å si ting som at pappa vil ikke ha deg, løyet til oss om at barnet var alvorlig syk og i tillegg oppgitt hundretusener for lite i inntekt for å snyte på bidraget!

Har sittet i megling der megleren tilslutt har himlet med øynene over moren til barnet!

Så ikke si at alle fedre har valgt det selv! Og du er ikke allvitende! Rart du ikke vet det, du som vet alt....

Det var ikke slike tilfeller jeg siktet til, men fedre som selv har VALGT å ikke ha samvær med barna sine. Det var absolutt ikke vondt ment!

Og jeg syns det er helt forferdelig med de mødrene son ødelegger ungene sine sånn! Forhåpentligvis vil sannheten komme for en dag og ungene skjønner hva som er rett og galt. Ikke hos alle, men hos noen.

Hilsen ei som er datteren til en alenemor.

Anonymous poster hash: 2cdc2...670

Skrevet

Svart er uaktuelt her, men vurderte lenge frem og tilbake hvordan vi skulle gjøre det med inntekten.. Han jobber i offentlig sektor, så vårt alternativ var det eneste som lot seg gjennomføre....

Håper jo I mitt stiller sinn at han Gjør det samme med deg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...