Gå til innhold

Er forholdet mitt til mannen min helt uvanlig godt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i grunnen aldri reflektert så mye over det, bare antatt at vår forhold er helt normalt. Sånn som alle andre.

De siste par årene har jeg imidlertid begynt å lure litt likevel. Jeg synes det popper opp den ene skilsmissen etter den andre i bekjentskapskretsen, og så leser jeg om det ene forholdet etter det andre her inne som ikke fungerer noe videre bra. Kanskje vi ikke er så normale og vanlige likevel?

Vi har nå vært sammen i 19 år og har selvsagt hatt våre bølgedaler, men det har aldri vært noe veldig alvorlig. Og selvsagt er ikke alt rosenrødt. Jeg kan irritere meg grønn over at han kan bruke en time på å komme seg ut døren alene, mens jeg er klar med fire barn på 10 minutter, og han irriterer seg grønn over at jeg er vimsete og litt slurvete når en del ting skal gjøres. Så vi er ikke perfekte altså ;) Men ...

Vi har aldri noen sinne sagt noe stygt til hverandre, og vi har aldri virkelig kranglet som i rope til hverandre. Når vi er uenige snakker vi sammen og lytter til det den andre sier, og så prøver vi å finne løsninger og kompromisser som begge kan leve med. Dersom noe plager en av oss, så tar vi det opp og snakker gjennom det i stede for å la problemet vokse seg stort.

Begge to er opptatt av at den andre skal ha det bra, og gjør gjerne ting for den andre som å lage en ekstra god middag, ta den andre sin del av husarbeidet når man ser at den andre er sktra sliten osv. Vi deler på alle oppgaver sik at vi har omtrent like mye på oss begge to, men uten noen nazi 50-50 på absolutt alt heller. Bare slik at begge skal få slappet litt av og ikke føle at man må ta alt alene.

Og f.eks. det jeg ofte leser her inne med at man aldri kan være sikker på at partneren ikke er utro osv. Jo, det kan jeg faktisk. Etter så mange år, og så utrolig mye som vi snakker sammen både med og uten ord, kjenner jeg mannen min (som også er min aller beste venn) ut og inn. Jeg kan avlese den minste enringen i ansiktsuttrykket hans, bevegelsene hans, tonefallet, og han kan det samme med meg. Er jeg for eksempel lei meg kan jeg si "hei" i telefonen med en stemme jeg tror er normal, men får umiddelbart et: "Hva er det?" i retur fordi han hører det med en gang. Jeg kjenner hans moral og hvordan han hater løgn og utroskap, så det, sammen med hvor utrolig godt jeg kjenner ham, er jeg faktisk 100% sikker på at han aldri har sviktet meg. Og ikke tror jeg noen av oss føler behovet heller. Vi har faktisk ganske mye (og god) sex, minst tre ganger i uken.

Så, hva mener dere. Er vi helt normale slik jeg lenge har trodd, eller har vi et usedvanlig godt forhold slik jeg begynner å mistenke at vi kanskje har? Det er jo mulig at det tross alt bare er skyggesiden av forholdene som kommer fram her inne og at slik vi har det egentlig er det vanlige ;)

Anonymous poster hash: 749f1...30e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du er fryktelig naiv...

Anonymous poster hash: b9bc3...a6e

Skrevet

Hvorfor?

HI

Skrevet

På hvilken måte skulle dette vært et unormalt flott forhold? Et helt alminnelig forhold i mine øyne....

Anonymous poster hash: 3c37e...777

Skrevet

For meg er dette et unormalt flott forhold. Hadde gitt mye for å oppleve dette, aldri opplevd og er over 40.

Kos dere videre.

Anonymous poster hash: 681fb...244

Skrevet

For meg er det dette som er et normalt forhold. Ganske likt mitt og mannens forhold, var unge når vi ble sammen og vi har også vært sammen i 19 år. De fleste av våre venner har også forhold som ligner på dette. Men skjønner, spesielt etter å ha lest litt her på forumet, at det er langt fra alle forhold som er slik...

Skrevet

Tenker at dere har et helt normalt og velfungerende forhold. Vi har det mye likt. Tror nok helst det er at man hører/leser om de som har det dårlig eller opplever kjipe ting ift partneren sin som gjør at man tenker at dette er unormalt godt. Det burde være sånn som det du beskriver tenker jeg, for at man skal kunne være sammen.

Anonymous poster hash: e0203...5d0
Skrevet

Høres flott ut -slik har vi det også :)

Tror likevel ikke det er normalen da det er så mye skilsmisser, utroskap og dårlige forhold rundt omkring oss...

Anonymous poster hash: d9b77...88d
Skrevet

Helt normalt forhold i min omgangskrets. Men så er vi over 35 og alle vi kjenner har oppegående menn som prioriterer barna foran pcspilling! Tror ingen av de fedrene vi kjenner spiller pc/Xbox osv.

Anonymous poster hash: 8230f...f5e

Skrevet

Normalt forhold, trodde jeg hadde et slikt jeg også.

Helt til mannen var utro, jeg hadde ingen anelse og hans moral var også at utroskap var feil.

Prøver å jobbe meg gjennom det men ting blir aldri slik det var.

Anonymous poster hash: 18fcd...59c

Skrevet

Typisk på trigge.

Anonymous poster hash: 3f85f...ca9

Skrevet

Takker for tilbakemeldinger så langt :) Ja, jeg har jo også alltid tenkt at vi har et helt normalt forhold, men har altså begynt å stusse litt de siste årene. Vi ble sammen som ganske unge, men er i andre del av 30-årene nå begge to. Begge prioriterer barna og familie og har alltid gjort det.

Jeg lurer fortsatt på hvorfor ene anonyme mente jeg var naiv? Fordi jeg stoler på ham? Hadde jeg ikke kunnet det, hadde det vel tross alt ikke vært verd å bli i forholdet heller, hadde det?

HI

Skrevet

Verken eller

Det er bare at her inne hører vi ofte om de dårlige forholdene.

Vi har det likt, er heller naiv og fornøyd enn paranoid når jeg ikke har noen grunn til det.

Anonymous poster hash: b5b20...94b

Skrevet

Jeg tenker dere har et normalt godt forhold.

Slik har min mann og jeg det også.

Men; du kan aldri være 100% sikker på at aldri utroskap vil skje!

Jeg er 10 år eldre enn deg og med 10 års lenge livserfaring, så vet jeg en ting sikkert "Man kan ALDRI si ALDRI!"

Anonymous poster hash: dc5b2...aa9
Skrevet

Dere har et normalt forhold blant de som holder sammen. Slik har vi det også. Ønsker hverandre det beste, og tilrettelegger slik at den andre kan få litt fri når den er sliten. Krever ikke 50/50 av hverandre hver eneste dag, men samlet sett så går vi opp i opp. Har respekt for hverandre, og prater om det meste. Og bærer ikke nag hvis vi har sagt vi har diskutert ferdig.

Skrevet

Slik har vi det også.

Bare vært sammen i syv år da.

Etter å ha lest litt her inne setter jeg bare mer og mer pris på mannen min. Jeg blir ofte sjokkert over hvordan enkelte har det.

Vi er også flinke til å gjøre det lille ekstra for hverandre.

Skal mannen jobbe lang dag hender det jeg står opp en halv time før for å lage ekstra god lunsj til han.

Han gir meg fotmassasje nesten hver kveld.

Vi passer på hverandre og ser når den andre trenger noe ekstra. Kos, fri, et varmt bad.

Vi har aldri kranglet, har hatt én eneste diskusjon der vi var uenige.

Jeg er heldig.

Anonymous poster hash: 7fe7c...dfd

Skrevet

Jeg tenker at dere har et normalt godt forhold. Det har vi også, vi har vært sammen i 18 år :)

Anonymous poster hash: f0429...c2c

Gjest Sommerfuggel
Skrevet

Jeg tenker at det er sånn alle normale forhold BURDE være, men har fortsatt til gode å oppleve det selv :P

Skrevet

Jeg tenker dere har et normalt godt forhold.

Slik har min mann og jeg det også.

Men; du kan aldri være 100% sikker på at aldri utroskap vil skje!

Jeg er 10 år eldre enn deg og med 10 års lenge livserfaring, så vet jeg en ting sikkert "Man kan ALDRI si ALDRI!"

Anonymous poster hash: dc5b2...aa9

Selvsagt kan jeg ikke si aldri om fremtiden, men jeg kan si at jeg er sikker på fortiden og her og nå. Jeg føler meg 100% sikker på at mannen min aldri har vært utro mot meg, hva som skjer videre kan jeg jo ikke vite. Jeg synes likevel at risikoen for at det skulle skje med oss er særdeles liten dersom forholdet vårt fortsetter slik det er nå og har vært de siste årene :)

HI

Skrevet

Gni det inn.

Anonymous poster hash: 3fd8e...ead

Skrevet

Slik har vi det også selv etter 12 år sammen

Anonymous poster hash: c5f8e...d9b

Skrevet

Jeg tror dere har et normalt godt forhold. Det er bare her inne man får inntrykk av at normalen er late, unnasluntrende, egoistiske og utro menn.

De fleste har nok forhold som går i bølgedaler, men som har en gjensidig respekt for hverandre i bunn som gjør at man kommer gjennom de utfordringer man møter på.

Skrevet

Det høres i alle fall ut som om dere passer sammen - og jeg tenker det er uhyre viktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...