Katta82 Skrevet 10. september 2015 #26 Skrevet 10. september 2015 Jeg synes det er relativt få innlegg med dialekt. Hva slags dialekt er det snakk om? Anonymous poster hash: b21a3...02c For eksempel Karmøy-dialekt eller lignende har versert mye i det siste, bla i tråden "hvordan fortelle venninne som sliter at jeg er gravid?". Den er helt forferdelig å lese! Anonymous poster hash: f75c5...216 Hoho! E sikkert meg.. Må sei eg føle meg beæra! Ein heil tråd te æra for mine dialektinnlegg. Og nei. Ikkje Karmøy. Rekne me da ikkje e blitt moderert fordi moderator faktisk forstår ka eg skrive.. Ska lova at "skikkelig" nynorsk e mykje vanskeligare å lesa enn detta her. Syns da e synd at ein reagere meir negativt på saklige og medfølande dialektinnlegg enn all den drittslengingo mange i sårbare livssituasjonar blir utsett for her inne!!
Katta82 Skrevet 10. september 2015 #27 Skrevet 10. september 2015 Jeg synes det er relativt få innlegg med dialekt. Hva slags dialekt er det snakk om? Anonymous poster hash: b21a3...02c For eksempel Karmøy-dialekt eller lignende har versert mye i det siste, bla i tråden "hvordan fortelle venninne som sliter at jeg er gravid?". Den er helt forferdelig å lese!Anonymous poster hash: f75c5...216 Du må nok lese deg opp på dialekter, for det der er langt fra Karmøy-dialekt. Feil fylke til og med. Det heter ikke "da" for "det" på Karmøy.Anonymous poster hash: 2637a...8d0 Heilt riktig! Feil fylke te og me
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #28 Skrevet 10. september 2015 Syns faktisk at det e lættar å læs innlæggan som e skrevve på nynorsk einn bokmål. Av ein eller anna grunn. Skjønne ho som skriv rogalæinning å æ. Værre å skjønn dæm når dæm snakke... Rogalæinningan altså. Sjø. Anonymous poster hash: e0105...df1
Katta82 Skrevet 10. september 2015 #29 Skrevet 10. september 2015 Syns faktisk at det e lættar å læs innlæggan som e skrevve på nynorsk einn bokmål. Av ein eller anna grunn. Skjønne ho som skriv rogalæinning å æ. Værre å skjønn dæm når dæm snakke... Rogalæinningan altså. Sjø.Anonymous poster hash: e0105...df1 Eg slite me å forstå karmøybuen eg og..
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #30 Skrevet 10. september 2015 Skjønner egentlig ikke at det kan være en regel. Er ikke det diskriminering? Uansett, jeg lar bare vær å lese det som ikke er på bokmål. Ingen som tvinger noen til å lese det på dialekt. Anonymous poster hash: 7c67d...d72
Katta82 Skrevet 10. september 2015 #31 Skrevet 10. september 2015 Det må nesten vere ein sånn regel. Moderator e nødd til å kunne forstå ka som står der for å veta om ho/han må sensurera Står ikkje at det ikkje e lov. Står at det må skrivast sånn at moderator forstår. Syns du løyse da på ein god måte!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #32 Skrevet 10. september 2015 Jeg synes det er relativt få innlegg med dialekt. Hva slags dialekt er det snakk om? Anonymous poster hash: b21a3...02c For eksempel Karmøy-dialekt eller lignende har versert mye i det siste, bla i tråden "hvordan fortelle venninne som sliter at jeg er gravid?". Den er helt forferdelig å lese! Anonymous poster hash: f75c5...216 Hoho! E sikkert meg.. Må sei eg føle meg beæra! Ein heil tråd te æra for mine dialektinnlegg. Og nei. Ikkje Karmøy. Rekne me da ikkje e blitt moderert fordi moderator faktisk forstår ka eg skrive.. Ska lova at "skikkelig" nynorsk e mykje vanskeligare å lesa enn detta her. Syns da e synd at ein reagere meir negativt på saklige og medfølande dialektinnlegg enn all den drittslengingo mange i sårbare livssituasjonar blir utsett for her inne!! Jeg som var HI i den tråden, og kjente meg irritert at noen la igjen en kommentar om innlegget ditt på dialekt. Jeg synes innlegget var helt forståelig, og det var jo et svar til meg. Når ikke jeg reagerte, så skjønner jeg ikke hvorfor noen andre skulle bry seg med å kommentere det! Åsså lage en hel tråd om det etterpå... Sitere reglene om igjen, når det står "om det er skrevet på en måte moderator ikke forstår"... Tenker selv at det skal mye til for at det blir uforståelig... Jeg er helt enig i at det er synd at noen reagerer negativt på dialektbruk enn innlegg som rett og slett er hjerteløse! Anonymous poster hash: c65b0...486
☆☆☆ Skrevet 10. september 2015 #33 Skrevet 10. september 2015 (endret) Skjønner egentlig ikke at det kan være en regel. Er ikke det diskriminering? Uansett, jeg lar bare vær å lese det som ikke er på bokmål. Ingen som tvinger noen til å lese det på dialekt. Anonymous poster hash: 7c67d...d72 Diskriminering av kven da? Dei som ikkje ønskar å gjere seg best mogleg forstått ved å nytte dei offisielle skriftspråka i norge, evt engelsk/svensk/dansk? Faktum er at dei fleste finn det slitsomt å lese på andres egenkomponerte skriftspråk, og at forumeigar har laga ein regel for kva språk som kan nyttast på forumet. LMD, for å bryte ein forumregel. Endret 10. september 2015 av ★
Katta82 Skrevet 10. september 2015 #34 Skrevet 10. september 2015 Jeg synes det er relativt få innlegg med dialekt. Hva slags dialekt er det snakk om? Anonymous poster hash: b21a3...02c For eksempel Karmøy-dialekt eller lignende har versert mye i det siste, bla i tråden "hvordan fortelle venninne som sliter at jeg er gravid?". Den er helt forferdelig å lese! Anonymous poster hash: f75c5...216 Hoho! E sikkert meg.. Må sei eg føle meg beæra! Ein heil tråd te æra for mine dialektinnlegg. Og nei. Ikkje Karmøy. Rekne me da ikkje e blitt moderert fordi moderator faktisk forstår ka eg skrive.. Ska lova at "skikkelig" nynorsk e mykje vanskeligare å lesa enn detta her. Syns da e synd at ein reagere meir negativt på saklige og medfølande dialektinnlegg enn all den drittslengingo mange i sårbare livssituasjonar blir utsett for her inne!! Jeg som var HI i den tråden, og kjente meg irritert at noen la igjen en kommentar om innlegget ditt på dialekt. Jeg synes innlegget var helt forståelig, og det var jo et svar til meg. Når ikke jeg reagerte, så skjønner jeg ikke hvorfor noen andre skulle bry seg med å kommentere det! Åsså lage en hel tråd om det etterpå... Sitere reglene om igjen, når det står "om det er skrevet på en måte moderator ikke forstår"... Tenker selv at det skal mye til for at det blir uforståelig... Jeg er helt enig i at det er synd at noen reagerer negativt på dialektbruk enn innlegg som rett og slett er hjerteløse! Anonymous poster hash: c65b0...486 E heilt enig! Da eg syns e verst e at da e respektlaust mot trådstartarane. Dei som starte trådar har ofte et behov for skikkelige svar. Uansett ka andre måtte meina om problemstillingen så e den viktig for den det gjeld. Viss ein ikkje kan svara skikkelig på det tråden handlar om, kan ein rett og slett bare la ver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå