Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #1 Skrevet 10. september 2015 Altså, er det lov til å skrive på dialekt? Etter min mening burde det kun være tillatt å skrive på de offisielle skriftspråkene, og dialektinnlegg burde blitt slettet tvert. Anonymous poster hash: f75c5...216
Førstemann Skrevet 10. september 2015 #2 Skrevet 10. september 2015 Det er ikke lov nei. Har vært en del innlegg på dialekt her i det siste, forferdelig å lese. Jeg logger meg rett ut igjen.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #3 Skrevet 10. september 2015 Det er ikke forbudt, men man må jo regne med at mange ikke gidder å lese innlegget dersom man skriver på dialekt. Det blir i så fall deres problem. Anonymous poster hash: 5f5f5...5ac
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #4 Skrevet 10. september 2015 Fra forumreglene: " Øvrige regler: * Innlegg som postet på Barn i magen/Din baby skal være skrevet på bokmål eller nynorsk så lenge dette er mulig, Hvis norsk ikke er morsmålet kan man skrive på svensk, dansk eller engelsk. Det er ikke tillatt å skrive på dialekt eller bruke sms-språk, om det er skrevet på en måte moderator ikke forstår. " Anonymous poster hash: d50a5...aa2
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #5 Skrevet 10. september 2015 Hmm er det forbudt eller ikke?? Jeg bruker evigheter på å lese et dialektinnlegg. Skjønner virkelig ikke poenget heller, alle lærer da å skrive enten bokmål eller nynorsk på skolen. Er det kun for å provosere/irritere? Anonymous poster hash: f75c5...216
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #6 Skrevet 10. september 2015 Fra forumreglene: " Øvrige regler: * Innlegg som postet på Barn i magen/Din baby skal være skrevet på bokmål eller nynorsk så lenge dette er mulig, Hvis norsk ikke er morsmålet kan man skrive på svensk, dansk eller engelsk. Det er ikke tillatt å skrive på dialekt eller bruke sms-språk, om det er skrevet på en måte moderator ikke forstår. " Anonymous poster hash: d50a5...aa2 Så flott! Da gjenstår bare spørsmålet om hvorfor moderator ikke håndhever denne forumregelen like strengt som de øvrige.. Anonymous poster hash: f75c5...216
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #7 Skrevet 10. september 2015 Herregud. Her må det jammen meg være mange som har for lite å fylle dagene med. Er du så dum at du ikke skjønner hva som står i et innlegg, ja da er det vel pokker meg bare å hoppe over det og gå til neste. Man MÅ ikke lese alle innlegg her inne. Anonymous poster hash: bac89...904
MammaTilNick Skrevet 10. september 2015 #8 Skrevet 10. september 2015 Jeg har ingen problem med å lese dialekt. Ser jo helst at folk skriver bokmål. Eneste innleggene jeg hopper over er de som er skrevet på nynorsk.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #9 Skrevet 10. september 2015 Jeg har ingen problem med å lese dialekt. Ser jo helst at folk skriver bokmål. Eneste innleggene jeg hopper over er de som er skrevet på nynorsk. So da e beire at me helder skrive pao dialekt enn pao nynorsk no, also. Mykje ein skal høyre før øyrene dette ao! - Eg har ikkje sansen for å skrive dialekt i innlegga, sjølv om eg klarar å lese det ved å høyre dei for meg i hovudet. Alle bør kunne forhalde seg til nynorsk eller bokmål. Anonymous poster hash: 413fb...d38
Førstemann Skrevet 10. september 2015 #10 Skrevet 10. september 2015 Herregud. Her må det jammen meg være mange som har for lite å fylle dagene med. Er du så dum at du ikke skjønner hva som står i et innlegg, ja da er det vel pokker meg bare å hoppe over det og gå til neste. Man MÅ ikke lese alle innlegg her inne. Anonymous poster hash: bac89...904 Selvfølgelig skjønner alle hva som står der, det er bare forferdelig irriterende å les det.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #11 Skrevet 10. september 2015 Jeg synes det er relativt få innlegg med dialekt. Hva slags dialekt er det snakk om? Anonymous poster hash: b21a3...02c
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #12 Skrevet 10. september 2015 Fra forumreglene: " Øvrige regler: * Innlegg som postet på Barn i magen/Din baby skal være skrevet på bokmål eller nynorsk så lenge dette er mulig, Hvis norsk ikke er morsmålet kan man skrive på svensk, dansk eller engelsk. Det er ikke tillatt å skrive på dialekt eller bruke sms-språk, om det er skrevet på en måte moderator ikke forstår. " Anonymous poster hash: d50a5...aa2 Så flott! Da gjenstår bare spørsmålet om hvorfor moderator ikke håndhever denne forumregelen like strengt som de øvrige.. Anonymous poster hash: f75c5...216 Det er ikke tillatt å skrive på dialekt eller bruke sms-språk, om det er skrevet på en måte moderator ikke forstår. " Derfor, kanskje? Anonymous poster hash: c192d...82f
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #13 Skrevet 10. september 2015 Jeg synes det er relativt få innlegg med dialekt. Hva slags dialekt er det snakk om? Anonymous poster hash: b21a3...02c For eksempel Karmøy-dialekt eller lignende har versert mye i det siste, bla i tråden "hvordan fortelle venninne som sliter at jeg er gravid?". Den er helt forferdelig å lese! Anonymous poster hash: f75c5...216
☆☆☆ Skrevet 10. september 2015 #14 Skrevet 10. september 2015 Jeg har ingen problem med å lese dialekt. Ser jo helst at folk skriver bokmål. Eneste innleggene jeg hopper over er de som er skrevet på nynorsk.Førr å føye mej itte dine særheite ska ej frå no av skriv innlegga mine på dialekta mi, vil jo kje plage dej med nynorsken so du tydlivis he store problem me. De e jo so mykkje kjekkare å sku lese på et par honder forskjellie dialekte selfølgeli. Eller kanskje ikkje. Eg kan leve fint med at du ikkje les det eg skriv. Går neppe glipp av svar med substans av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #15 Skrevet 10. september 2015 Herregud. Her må det jammen meg være mange som har for lite å fylle dagene med. Er du så dum at du ikke skjønner hva som står i et innlegg, ja da er det vel pokker meg bare å hoppe over det og gå til neste. Man MÅ ikke lese alle innlegg her inne. Anonymous poster hash: bac89...904 De som vil skrive dialekt kan hoppe over dette forumet og gå til ett annet. Anonymous poster hash: 7b8ba...d4a
Leeloo76 Skrevet 10. september 2015 #16 Skrevet 10. september 2015 Jeg synes (god) nynorsk er nydelig å lese, selv om det var hatfag på skolen!
Gjest Darwinia:-) Skrevet 10. september 2015 #17 Skrevet 10. september 2015 Jeg har ingen problem med å lese dialekt. Ser jo helst at folk skriver bokmål. Eneste innleggene jeg hopper over er de som er skrevet på nynorsk.Førr å føye mej itte dine særheite ska ej frå no av skriv innlegga mine på dialekta mi, vil jo kje plage dej med nynorsken so du tydlivis he store problem me. De e jo so mykkje kjekkare å sku lese på et par honder forskjellie dialekte selfølgeli. Eller kanskje ikkje. Eg kan leve fint med at du ikkje les det eg skriv. Går neppe glipp av svar med substans av den grunn. Det er 10 ganger lettere å lese det siste avsnittet. Problemet med å skrive dialekt er jo at det finnes uendelig mange dialektvarianter. En person som er født og oppvokst på vestlandet vil ha en annen versjon av vestlandsdialekten enn en som flyttet fra vestlandet som 16 åring. En sørlending som bor i hjembyen men gifter seg med en vestlending vil ofte bli litt påvirket. To personer født og oppvokst i samme by kan ha forskjellig dialekt avhengig av hvilken kant av byen de kommer fra osv, osv. Dialekt er utrolig flytende. Nynorsk, derimot, er konstant. Mye lettere å forholde seg til. Jeg hopper ofte over innlegg skrevet på dialekt. Når den som skriver, bevisst skriver på en måte som for de aller, aller fleste er vanskeligere å forstå enn de offisielle skriftspråkene, da gidder jeg rett og slett ilke lese.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #18 Skrevet 10. september 2015 Jeg scroller lett forbi dialekt- innlegg Anonymous poster hash: a793e...4f3
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #19 Skrevet 10. september 2015 Jeg tenker at så lenge det står at det ikke er tillat å skrive på dialekt, så må moderatorene overholde det. Det er vel derfor de har alle de her reglene Anonymous poster hash: cb70c...add
MammaTilNick Skrevet 10. september 2015 #20 Skrevet 10. september 2015 Jeg har ingen problem med å lese dialekt. Ser jo helst at folk skriver bokmål. Eneste innleggene jeg hopper over er de som er skrevet på nynorsk.Førr å føye mej itte dine særheite ska ej frå no av skriv innlegga mine på dialekta mi, vil jo kje plage dej med nynorsken so du tydlivis he store problem me. De e jo so mykkje kjekkare å sku lese på et par honder forskjellie dialekte selfølgeli. Eller kanskje ikkje. Eg kan leve fint med at du ikkje les det eg skriv. Går neppe glipp av svar med substans av den grunn. Nå skrev jeg ikke dette for å rakke ned på dialekt eller nynorsk da. At du skriver på nynorsk plager meg heller ikke
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #21 Skrevet 10. september 2015 Nææh, æ d ik låv d daa? Måå da fæ skrive slik æn vill vette?? Dik skjønne da å æ skriv? Anonymous poster hash: 842a5...df2
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #22 Skrevet 10. september 2015 Jeg har ingen problem med å lese dialekt. Ser jo helst at folk skriver bokmål. Eneste innleggene jeg hopper over er de som er skrevet på nynorsk. Var ikke spesielt god i norskfaget du da? Anonymous poster hash: 8184e...248
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #23 Skrevet 10. september 2015 Altså, er det lov til å skrive på dialekt? Etter min mening burde det kun være tillatt å skrive på de offisielle skriftspråkene, og dialektinnlegg burde blitt slettet tvert.Anonymous poster hash: f75c5...216 det synes jeg er dømmende og diskriminerende...... Er du trangsynt? Anonymous poster hash: 8a037...ab4
MammaTilNick Skrevet 10. september 2015 #24 Skrevet 10. september 2015 Jeg har ingen problem med å lese dialekt. Ser jo helst at folk skriver bokmål. Eneste innleggene jeg hopper over er de som er skrevet på nynorsk. Var ikke spesielt god i norskfaget du da? Anonymous poster hash: 8184e...248 Vel, med dysleksi så var det en utfordring. For meg er det enklere å forholde meg til bokmål. Litt værre med nynorsk
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #25 Skrevet 10. september 2015 Jeg synes det er relativt få innlegg med dialekt. Hva slags dialekt er det snakk om? Anonymous poster hash: b21a3...02c For eksempel Karmøy-dialekt eller lignende har versert mye i det siste, bla i tråden "hvordan fortelle venninne som sliter at jeg er gravid?". Den er helt forferdelig å lese! Anonymous poster hash: f75c5...216 Du må nok lese deg opp på dialekter, for det der er langt fra Karmøy-dialekt. Feil fylke til og med. Det heter ikke "da" for "det" på Karmøy. Anonymous poster hash: 2637a...8d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå