Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #26 Skrevet 9. september 2015 Vet det ikke er så lett som det høres ut som, men du må søke hjelp. Én ting hadde vært hvis du var engstelig på grunn av dagens situasjon i verden med tanke på IS, muligheten for bruk av atomvåpen i krig og andre ting som er reelle trusler. Det blir noe annet når du begrunner frykten med uskyldige naturfenomener som måneformørkelse og mener dette vil innebære noe mer enn den i virkeligheten gjør... Synes dette fremstår på grensa til å være en vrangforestilling og med tanke på at du er gravid skal man være obs fødselsdepresjon og psykose. Søk hjelp! Anonymous poster hash: 640ed...608
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #27 Skrevet 9. september 2015 Vet det ikke er så lett som det høres ut som, men du må søke hjelp. Én ting hadde vært hvis du var engstelig på grunn av dagens situasjon i verden med tanke på IS, muligheten for bruk av atomvåpen i krig og andre ting som er reelle trusler. Det blir noe annet når du begrunner frykten med uskyldige naturfenomener som måneformørkelse og mener dette vil innebære noe mer enn den i virkeligheten gjør... Synes dette fremstår på grensa til å være en vrangforestilling og med tanke på at du er gravid skal man være obs fødselsdepresjon og psykose. Søk hjelp! Anonymous poster hash: 640ed...608 Ja har time hos lege til fredag, så får snakke med han da, men har en lege jeg syns det er vanskelig å snakke med. Anonymous poster hash: 5c3da...a22
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #28 Skrevet 9. september 2015 Syke syke menneske. Og forresten, ingen overlever livet.. Anonymous poster hash: 78974...c87
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #29 Skrevet 9. september 2015 Syke syke menneske. Og forresten, ingen overlever livet.. Anonymous poster hash: 78974...c87 Du er syk :-) Anonymous poster hash: 5c3da...a22
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #30 Skrevet 9. september 2015 Prat med hs, de har som regel mulighet til å henvise videre. Mye kortere ventetid der enn gjennom legen( har jeg fått erfare) Anonymous poster hash: 5fd37...b7a
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #31 Skrevet 9. september 2015 Syke syke menneske. Og forresten, ingen overlever livet.. Anonymous poster hash: 78974...c87 Herregud, du er sannelig ikke oppegående du heller. Det er klart HI er syk og trenger hjelp, men det er bare ondskapsfullt å sparke de som ligger nede. HI, dette kan du få hjelp for. Om du ikke kan prate med fastlegen din, kan du kanskje henvises av jordmor/helsesøster? Bekymringsangst (GAD) er ikke så uvanlig, og det finnes godt utprøvde behandlingsmåter for å mestre dette også uten medikamenter. Håper det går bedre med deg snart Anonymous poster hash: 370a5...ca6
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #32 Skrevet 9. september 2015 Syke syke menneske. Og forresten, ingen overlever livet.. Anonymous poster hash: 78974...c87 Herregud, du er sannelig ikke oppegående du heller.Det er klart HI er syk og trenger hjelp, men det er bare ondskapsfullt å sparke de som ligger nede. HI, dette kan du få hjelp for. Om du ikke kan prate med fastlegen din, kan du kanskje henvises av jordmor/helsesøster? Bekymringsangst (GAD) er ikke så uvanlig, og det finnes godt utprøvde behandlingsmåter for å mestre dette også uten medikamenter. Håper det går bedre med deg snart Anonymous poster hash: 370a5...ca6 Tusen takk 😊 Ja skal til legen på fredag så får jeg prøve å snakke med han da, om det ikke går, ringer jeg jm. For jeg vet jo at jeg trenger hjelp, jeg vet at jeg er syk og det der, har bare veldig vanskeligheter å snakke med noen om det annsikt til annsikt! Anonymous poster hash: 5c3da...a22
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #33 Skrevet 13. september 2015 Noen her inne som kan hjelpe/berolige meg litt da? Uten spydene og dumme kommentarer! Anonymous poster hash: 5c3da...a22
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #34 Skrevet 13. september 2015 Jeg hadde lignende følelser i årene opp mot 2012, bare motsatt - jeg ønsket at verden skulle gå under. Ja, jeg var svært deprimert på den tiden. Alt jeg tenkte på, og leste om dreide seg om verdens undergang. Man blir liksom fanget der, i en ond sirkel, og følelsen blir matet så den vokser og vokser! Jeg gikk tilslutt til legen, ble sykemeldt for depresjon, og henvist til DPS hvor jeg havnet i gruppeterapi. Det var en sorggruppe jeg gikk i, da det var sorg som utløste min sykdom. Men det viktigste jeg gjorde, det var å slutte å lese disse dommedagsprofetiene. Jeg måtte slutte å gå inn på de nettsidene som matet denne følelsen i meg. 20. desember 2012 var jeg på bedringens vei, men jeg satt allikevel med den tanken bakerst i hodet - "la det skje". Men det gjorde det såklart ikke. Og derifra ble jeg bedre og bedre, til tross for at verden heiv seg på neste dommedagsprofeti. Vi skal nok leve lenge enda, og jorden enda lenger. Det kan jeg garantere deg Anonymous poster hash: 1de43...5c9
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #35 Skrevet 13. september 2015 Jeg tror ikke vi trenger å bekymre oss for jordas undergang. Tenk så utrolig mange år vi har vært her. Tenk så sakte ting skjer ute i verdensrommet. Jorda kan være i ferd med å gå under nå, men allikevel vil det ikke skje før om 10.000 år. De aller, aller fleste av oss har nok et langt liv foran oss. Prøv å tenke på andre ting. Les en koselig bok for å få tankene litt over på noe annet. Anonymous poster hash: 8d1a6...ca4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå