Gå til innhold

Redd konstant!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så fryktelig redd om dagen, jeg er redd for jordas undergang! Jeg er livredd, det ødelegger hverdagen min, fordi jeg kun tenker på det! Tørr ikke å snakke med så mange om det heller. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! 😢 ventet også et barn i oktober, og vil så gjerne få opplevd det.

Er det fler som har det sånn? Hva skal jeg gjøre??

Anonymous poster hash: 5c3da...a22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger hjelp. Dette er ikke normalt. Snakk med fastlegen din og få henvisning til psykolog!

Anonymous poster hash: 356c1...c89

Skrevet

Hvorfor er du redd for at jorden skal gå under nå, da? Helt konkret?

Anonymous poster hash: 4d740...f35
Skrevet

Hvorfor er du redd for at jorden skal gå under nå, da? Helt konkret?

Anonymous poster hash: 4d740...f35

Har lest så mye om ting som har falt fra himmelen, og mye greier på nettet. Også er det jo den blodmånen og måneformørkelsen som skjer i sept. Jeg bare har en så dårlig magefølelse!

Skrevet

Du trenger hjelp. Dette er ikke normalt. Snakk med fastlegen din og få henvisning til psykolog!

Anonymous poster hash: 356c1...c89

Jeg vet jeg trenger hjelp! Men klarer ikke å snakke med legen om det! Jeg aner ikke hva jeg skl si. Jeg føler meg dum når jeg sier at jeg er så redd.

Skrevet

Jeg var også redd for alt når vi ventet vårt første barn. Tror det har noe med at underbevisstheten er bekymret for fremtiden til barnet. Det gikk over hos meg.

Anonymous poster hash: a4171...fe5
Skrevet

Jeg var også redd for alt når vi ventet vårt første barn. Tror det har noe med at underbevisstheten er bekymret for fremtiden til barnet. Det gikk over hos meg.

Anonymous poster hash: a4171...fe5

Ja får håpe det går over her også, dette er slitsomt!

Husker jeg hadde det sånn her i 2012 også, men ikke fult så ille.

Skrevet

Hei!

Jeg har det også sånn... Og da snakker vi atomkrig, synkehull, IS, jordas undergang.

Jeg må nesten le når jeg skriver dette, men jeg kan ikke le for lenge, for om 10 minutt kan jeg kjenne angsten snike oå.

Har endelig innsett at jeg må ha hjelp, og har fått legetime i morgen. Det koster meg mye av meg selv, for det er jo litt flaut. Men det koster meg mer å ødelegge hver en dag og natt med disse tankene.

Lykke til, dette klarer du!

Anonymous poster hash: 36afe...51a

Skrevet

Hva skal legen gjøre? Kan de hjelpe ? Vil ikle bli proppa med angstpiller å div

Skrevet

Hva skal legen gjøre? Kan de hjelpe ? Vil ikle bli proppa med angstpiller å div

Jeg har heller ikke lyst til å bli medisinert av noe slag.

Men jeg håper fastlegen min kan henvise meg videre til psykolog eller noe lignende.

Så jeg har ikke noe erfaring å komme med, desverre...

Håper jo jeg skal sitte igjen med det tilslutt.

Det føles ut som ingen i verden kan hjelpe meg med dette, men nå plages jeg så mye, at "alt" er verdt et forsøk :)

Av forskjellige grunner nytter det ikke å snakke med noen i familien min om dette, og da trenger jeg en nøyral profesjonel person. Men det har vært en lang veg å gå, bare det å bestille meg time for å snakke om det med fstlegen.

Jeg vil egentlig bare råde deg til å hoppe i det! :)

Skrevet

H E R R E G U D ! ! ! 😂😂😂

Anonymous poster hash: 78974...c87

Skrevet

Jeg har det også sånn, men "kun" dødsangst... Det ødelegger skikkelig.

Jeg kan ikke se filmer som "day after tomorrow" , filmer om undergang, katastrofer etc. Får angst og panikk av å se det. Slitt veldig med dette siden jeg var lita jente. Tror det startet da jeg fikk lære at jeg må dø en dag. Det kom som et sjokk, en tanke jeg strever med å akseptere HELE tida..

Anonymous poster hash: b863b...ecd

Skrevet

Unnskyld meg??

Skrevet

Unnskyld meg??

Skrevet

Unnskyld meg??

ikke bry deg om sånne som er kun inne og skriver for å lage krangling/diskusjon!

Anonymous poster hash: b863b...ecd

Skrevet

Du kan jo le :-) men du virker lite medfølende når du skriver det slik.

Det er lett å tenke "herregud, det er bare å ta seg sammen", for der har jeg vært selv.

Og ja, i lang tid klarte jeg å gjøre tiltak som dempet angsten. Men nå går det ikke lengre, og man skal være forsiktig med å le av andres problemer, før man har vært der selv.

Jeg fikk meg i allefall en real tankevekker.

Skrevet

Om du er gravid og ikke vil snakke med fastlegen om det, kan du jo ta kontakt med helsesøster. Det er mange tanker og hormoner som herjer i kroppen nå, som virkelig kan spille hodene våre et puss. Mange(alle?) helsestasjoner har psykolog knyttet til seg. Det går an å få en time eller tre der, og evt bli henvist videre til dps. Om ikke annet kan det jo være godt å prate med helsesøster om du har en ok en som skal følge deg i tiden etter fødsel og.

Lurt å ta en prat før babyen kommer, slik at du ikke får deg en real fødselsdepresjon i tillegg.

Anonymous poster hash: 4f894...727
Skrevet

Om du er gravid og ikke vil snakke med fastlegen om det, kan du jo ta kontakt med helsesøster. Det er mange tanker og hormoner som herjer i kroppen nå, som virkelig kan spille hodene våre et puss. Mange(alle?) helsestasjoner har psykolog knyttet til seg. Det går an å få en time eller tre der, og evt bli henvist videre til dps. Om ikke annet kan det jo være godt å prate med helsesøster om du har en ok en som skal følge deg i tiden etter fødsel og.

Lurt å ta en prat før babyen kommer, slik at du ikke får deg en real fødselsdepresjon i tillegg.

Anonymous poster hash: 4f894...727

Ja er nødt til å gjøre det! Trenger hjelp fort merker jeg.

Skrevet

Prøv å tenke på at dersom jorda går under, er det absolutt ingenting du kan gjøre fra eller til. Din redsel hjelper ikke. Et bibelvers jeg liker som omhandler dette er Matteus 6:27: "Hvem av dere kan vel med all sin bekymring legge en eneste alen til sin livslengde?"

Anonymous poster hash: 959ee...76e

Skrevet

Prøv å tenke på at dersom jorda går under, er det absolutt ingenting du kan gjøre fra eller til. Din redsel hjelper ikke. Et bibelvers jeg liker som omhandler dette er Matteus 6:27: "Hvem av dere kan vel med all sin bekymring legge en eneste alen til sin livslengde?"

Ja jeg vet, å det skremmer meg det også!

Skrevet

Ja jeg vet, å det skremmer meg det også!

Det er så vanskelig å forklare hvor redd jeg er, jeg vil ikke dø med at jorda går under, jeg vil bli gammel å se sønnen min vokse opp..

Skrevet

Lær av Kjakan:

- Gunnar kalkulerte med at han aldri kom til å overleve krigen. Den første og eneste gangen han ga uttrykk for redsel var 2. mai 1945. Midt under aksjonen da Oslogjengen stakk av gårde med arkivene til justis- og politidepartementene, kom nervene.

- Han skjønte plutselig at han mest sannsynlig kom til å overleve krigen. Han skalv i beina og klarte ikke å si noe da han ble konfrontert av en patruljerende vakt.

Gjengitt fra Dagbladet.

DU kommer IKKE til å overleve livet. Om jorda går under i morgen, får du ikke se sønnen din vokse opp. Det er ingen grunn til redsel.

Skrevet

Lær av Kjakan:

- Gunnar kalkulerte med at han aldri kom til å overleve krigen. Den første og eneste gangen han ga uttrykk for redsel var 2. mai 1945. Midt under aksjonen da Oslogjengen stakk av gårde med arkivene til justis- og politidepartementene, kom nervene.

- Han skjønte plutselig at han mest sannsynlig kom til å overleve krigen. Han skalv i beina og klarte ikke å si noe da han ble konfrontert av en patruljerende vakt.

Gjengitt fra Dagbladet.

DU kommer IKKE til å overleve livet. Om jorda går under i morgen, får du ikke se sønnen din vokse opp. Det er ingen grunn til redsel.

Blir ikke akkurat no mindre redd av det der da.

Skrevet

Lær av Kjakan:

Gjengitt fra Dagbladet.

Vel, sånn er det jo bare. Mitt poeng er: Du må gi blaffen, siden du ikke kan gjøre noe fra eller til. Det kan godt hende jorda går under snart. Det kan godt hende IS tar over, at krigene i verden sprer seg, at det kommer en kjempefarlig pandemi, at en meteoritt treffer jorda. Du får heller ta det som en bonus hvis du får se sønnen din vokse opp.  

Skrevet

Lær av Kjakan:

Gjengitt fra Dagbladet.

Vel, sånn er det jo bare. Mitt poeng er: Du må gi blaffen, siden du ikke kan gjøre noe fra eller til. Det kan godt hende jorda går under snart. Det kan godt hende IS tar over, at krigene i verden sprer seg, at det kommer en kjempefarlig pandemi, at en meteoritt treffer jorda. Du får heller ta det som en bonus hvis du får se sønnen din vokse opp.

Jaja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...