Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #1 Skrevet 8. september 2015 Jeg prøver virkelig hardt. Prøver og ikke hisse meg opp eller bli irritert av alle utsagnene og meningene rundt mitt barn. Men noen ganger renner det dessverre over. I et selskap i helgen skulle jeg og min man trekke oss tilbake da toåringen begynte og bli trøtt, det nærmet seg leggetid. Midt i toårstrassen som han er protesterte han selvfølgelig, og svigermor sier la han nå være han koser seg i selskapet. Vi overhører henne og fortsetter og kle på sønnen vår. Hun fortsatte og mase om at vi ikke trengte og være så strenge. Mannen min sa da at det er vår sønn, og at vi bestemmer. Deretter presterer svigermor og si til sin sønn midt i 30-årene:"men du er min sønn, så du burde høre på meg!" !!! Hva skal man si?! Hjelp! Makan til folk! Anonymous poster hash: 2300c...eb7
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #2 Skrevet 8. september 2015 "Du motsa deg sjøl akkurat!" Anonymous poster hash: 8e7f7...5c3
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #3 Skrevet 8. september 2015 "Du motsa deg sjøl akkurat!" Anonymous poster hash: 8e7f7...5c3 Det er det man skal si mener du? 😜 Anonymous poster hash: 2300c...eb7
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 8. september 2015 #4 Skrevet 8. september 2015 Du lager et problem ut av en filleting..
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #5 Skrevet 8. september 2015 Du lager et problem ut av en filleting.. Dette var bare et lite eksempel da. Ja, dette var én ting. Synes det er respektløst og snakke sånn til sin sønn. Nekter og tro at noen orker og høre på sånt bestandig uten og bli litt smågal.. Anonymous poster hash: 2300c...eb7
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #6 Skrevet 8. september 2015 "Du motsa deg sjøl akkurat!" Anonymous poster hash: 8e7f7...5c3 Det er det man skal si mener du? 😜 Anonymous poster hash: 2300c...eb7 Ja, de fleste slike folk summer seg litt når de blir arrestert på fersk gjerning. Men trå varsomt i svigers-farvann, det er best å la mannen ta kampen mot sine foreldre. Det positive oppi dette er at du og mannen er på lag. Anonymous poster hash: 8e7f7...5c3
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 8. september 2015 #7 Skrevet 8. september 2015 Du lager et problem ut av en filleting..Dette var bare et lite eksempel da. Ja, dette var én ting. Synes det er respektløst og snakke sånn til sin sønn. Nekter og tro at noen orker og høre på sånt bestandig uten og bli litt smågal.. Anonymous poster hash: 2300c...eb7 Hadde det vært så farlig å være litt til ? Er det virkelig så ille at hun ville være sammen med barnebarnet sitt? Dere virket vrange!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #8 Skrevet 8. september 2015 hun mente det godt.. syns ikke det var ille.. Anonymous poster hash: ea6bc...b3e
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #9 Skrevet 8. september 2015 Slik er mange besteforeldre, i mitt tilfelle er det min mor. Hun elsker å fore ungene med godteri, la dem sitte altfor lenge med I-pad (ungene blir slitne og sure av det) og andre ting jeg synes er unødvendig. Moren min skaper konflikter med å diskutere oppdragelsen av ungene foran ungene, og ungene blir forvirret pga lojalitet overfor oss som foreldre og også overfor sin mormor. Det høres ut som om mannen din sier tydelig i fra. Og da trenger ikke du si noe. Gjentar det seg, så får han si enda tydeligere i fra. Jeg har gitt klar (og høylytt) beskjed til min mor - om hun ikke klarer å innrette seg, så får hun rett og slett ikke se barnebarna sine så ofte. Hun har himlet med øynene, men det tåler jeg. Vær raus mot svigermor, hun mener det nok bare vel 😊 Men la mannen plassere skapet om hun går for langt 😉 Anonymous poster hash: b40f4...4c5
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #10 Skrevet 8. september 2015 hun mente det godt.. syns ikke det var ille.. Anonymous poster hash: ea6bc...b3e Hehe.. Mente det godt.... Anonymous poster hash: 2300c...eb7
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #11 Skrevet 8. september 2015 Du lager et problem ut av en filleting..Dette var bare et lite eksempel da. Ja, dette var én ting. Synes det er respektløst og snakke sånn til sin sønn. Nekter og tro at noen orker og høre på sånt bestandig uten og bli litt smågal.. Anonymous poster hash: 2300c...eb7 Hadde det vært så farlig å være litt til ? Er det virkelig så ille at hun ville være sammen med barnebarnet sitt? Dere virket vrange! Vrange? Har du barn? Ser for meg scenarioet: "kom sønn nå skal vi hjem" sønnen-"nei!" Svigermor:"la han være" Meg: "okei" ... Virkelig..? Anonymous poster hash: 2300c...eb7
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #12 Skrevet 8. september 2015 Du lager et problem ut av en filleting..Dette var bare et lite eksempel da. Ja, dette var én ting. Synes det er respektløst og snakke sånn til sin sønn. Nekter og tro at noen orker og høre på sånt bestandig uten og bli litt smågal.. Anonymous poster hash: 2300c...eb7 Hadde det vært så farlig å være litt til ? Er det virkelig så ille at hun ville være sammen med barnebarnet sitt? Dere virket vrange! En overtrøtt og sliten 2 åring bør få konmet seg hjem i seng i stedet for å pushe videre på det grinete humøret på den lille ungen. Ikke mye kos med et slikt humør på er barn. Så her var svigermor den vrange. Anonymous poster hash: 8e7f7...5c3
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #13 Skrevet 8. september 2015 Du lager et problem ut av en filleting..Dette var bare et lite eksempel da. Ja, dette var én ting. Synes det er respektløst og snakke sånn til sin sønn. Nekter og tro at noen orker og høre på sånt bestandig uten og bli litt smågal.. Anonymous poster hash: 2300c...eb7 Hadde det vært så farlig å være litt til ? Er det virkelig så ille at hun ville være sammen med barnebarnet sitt? Dere virket vrange!En overtrøtt og sliten 2 åring bør få konmet seg hjem i seng i stedet for å pushe videre på det grinete humøret på den lille ungen. Ikke mye kos med et slikt humør på er barn. Så her var svigermor den vrange. Anonymous poster hash: 8e7f7...5c3 Takk👍👏 Anonymous poster hash: 2300c...eb7
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 8. september 2015 #14 Skrevet 8. september 2015 Du lager et problem ut av en filleting..Dette var bare et lite eksempel da. Ja, dette var én ting. Synes det er respektløst og snakke sånn til sin sønn. Nekter og tro at noen orker og høre på sånt bestandig uten og bli litt smågal.. Anonymous poster hash: 2300c...eb7 Hadde det vært så farlig å være litt til ? Er det virkelig så ille at hun ville være sammen med barnebarnet sitt? Dere virket vrange!Vrange? Har du barn? Ser for meg scenarioet: "kom sønn nå skal vi hjem" sønnen-"nei!" Svigermor:"la han være" Meg: "okei" ... Virkelig..? Anonymous poster hash: 2300c...eb7 Jeg kunne fint sagt at ok vi kan bli litt lenger. Ja jeg har barn. Heldigvis er jeg ikke så firkantet at regler og sengetider må følges slavisk.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #15 Skrevet 8. september 2015 Du lager et problem ut av en filleting..Dette var bare et lite eksempel da. Ja, dette var én ting. Synes det er respektløst og snakke sånn til sin sønn. Nekter og tro at noen orker og høre på sånt bestandig uten og bli litt smågal.. Anonymous poster hash: 2300c...eb7 Hadde det vært så farlig å være litt til ? Er det virkelig så ille at hun ville være sammen med barnebarnet sitt? Dere virket vrange!Vrange? Har du barn? Ser for meg scenarioet: "kom sønn nå skal vi hjem" sønnen-"nei!" Svigermor:"la han være" Meg: "okei" ... Virkelig..? Anonymous poster hash: 2300c...eb7 Jeg kunne fint sagt at ok vi kan bli litt lenger. Ja jeg har barn. Heldigvis er jeg ikke så firkantet at regler og sengetider må følges slavisk. Det er heldigvis ikke vi heller. 👍 men jeg kjenner barnet mitt såpass godt at når han er trøtt trenger han og sove, ikke og sitte og bli proppa i enda mer søtsaker og bli overtrøtt. Anonymous poster hash: 2300c...eb7
Pobie Skrevet 9. september 2015 #16 Skrevet 9. september 2015 Istedenfor å overse, ville jeg sagt "Dette er den vanlige leggetiden hans" og hvis hun da fortsetter "Han blir veldig grinete i morgen hvis han ikke får nok søvn" og hvis hun fremdeles ikke tier, ville jeg sagt noe slik som at "søvn er veldig viktig for at hjernen skal utvikle seg normalt. Han MÅ få nok søvn og dette er leggetiden hans". Hvis hun fortsatte etter det, ville jeg oversett og fortsatt med det jeg gjorde. Men å si at "vi bestemmer" er ikke noe godt argument. Forklar det heller med ting hun ikke kan argumentere mot, f eks at dette er alltid leggetiden hans, han trenger en viss mengde søvn, det er viktig for utviklingen, osv. Men jeg tror også jeg ville forlatt rommet og tatt med barnet inn på soverommet og kledd av og på der, bare for å slippe å måtte forklare det.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #18 Skrevet 9. september 2015 Du lager storm i et vannglass. Anonymous poster hash: eaf02...378
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #19 Skrevet 9. september 2015 Har også en svigermor som er sånn HI, så jeg føler med deg. Jeg har lært å bare ignorere henne når hun kommer med sånne kommentarer. Heldigvis har jeg også en mann som kan si ifra til sin mor når hun går over streken. Tror ikke det går å forandre sånne mennesker. Det beste er å bare overse dårlig oppførsel. Passe på at man ikke snakker nedsettende om henne rundt barna da, greit at de får kjenne henne på egne premisser Anonymous poster hash: b5fec...962
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #20 Skrevet 9. september 2015 Jeg synes ikke dette var noe ille. Greit nok at det var riktig av dere å dra hjem, men hvordan du kan gå den kommentaren fra svigermor til å bli et irritasjonsmoment, skjønner jeg rett og slett ikke. Og kommentaren om at "og du er min sønn og burde høre på meg!" var jo bare morsom! Og helt sikkert sagt for å dekke over at hun ble flau over å bli satt på plass i full offentlighet. Anonymous poster hash: 8903e...434
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #21 Skrevet 9. september 2015 Jeg synes ikke dette var noe ille. Greit nok at det var riktig av dere å dra hjem, men hvordan du kan gå den kommentaren fra svigermor til å bli et irritasjonsmoment, skjønner jeg rett og slett ikke. Og kommentaren om at "og du er min sønn og burde høre på meg!" var jo bare morsom! Og helt sikkert sagt for å dekke over at hun ble flau over å bli satt på plass i full offentlighet. Anonymous poster hash: 8903e...434 Hadde du vært der hadde du skjønt at dette ikke var morsomt. Og hadde du vært i mine sko i periode hadde du skjønt problemet.. Anonymous poster hash: 2300c...eb7
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #22 Skrevet 9. september 2015 Siden det er flere som ikke forstår at svigermor kan være irriterende. Her er et nytt eksempel på et av hennes utsagn: "jeg har jo alltid ønsket at (min mann) skulle finne ei jente i (byen der hun bor) det er jo så mange søte jenter der. Hun har også stadig meninger om påkledning til sønnen vår. Før vi giftet oss skulle hun ha oss til og ha bryllupet i samme kirke hun giftet seg i, og som er nærmeste kirken i hennes by. Ble fornærmet når ikke det ble slik. Hun fikk likevel sitt andre bryllup, da hun tok over hele bryllupsfesten. Bestemte hvordan alt skulle være pyntet, hvordan alle skulle sitte. Hva vi skulle spise... Det er så mye mer... Anonymous poster hash: 2300c...eb7
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #23 Skrevet 9. september 2015 Så lenge dere lar henne holde på sånn, så vil hun fortsette. Så enkelt, og så vanskelig Anonymous poster hash: 95339...aad
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #24 Skrevet 9. september 2015 Jeg synes du er for rigid. Om ingen koste seg kunne dere vel vært litt lenger. Vi har og en slik familie som dere er. Uansett hva som skjer MÅ de hjel til kl sju. Spiller ingen rolle om det er julaften, bursdag eller begravelse. For et trist og innholdsløst liv... Anonymous poster hash: 8a404...99c
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #25 Skrevet 9. september 2015 Jeg synes du er for rigid. Om ingen koste seg kunne dere vel vært litt lenger. Vi har og en slik familie som dere er. Uansett hva som skjer MÅ de hjel til kl sju. Spiller ingen rolle om det er julaften, bursdag eller begravelse. For et trist og innholdsløst liv... Anonymous poster hash: 8a404...99c Ingen=ungen Anonymous poster hash: 8a404...99c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå