Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #26 Skrevet 8. september 2015 Til dere siste i debatten, det er faktisk ikke "lov" jfr reglene innen barneidrett at lagene toppes. Og vi snakker om sjuåringer her, ikke sikkert at de som utmerker seg denne sesongen ender opp som stjerner når de går over til 7'er og 11'er. Gode spillere kan hospitere på høyere aldersklasser. Anonymous poster hash: f857c...98f Jeg har en gutt som fikk begynne med 1. klassingene da han gikk i barnehagen, men nå som han selv har vært skolegutt i et par år, får han ikke lov lengre. Det er ingen her som får trene med en annen aldersgruppe og det syns jeg er utrolig synd. Han spiller vel fotball ihvertfall 20 timer i uken likevel, men kun et par timer organisert, er dessverre for dårlig tilbud her. Anonymous poster hash: 3028a...564 Det ville jeg tatt opp med treneren og klubben, om han er på nivå med de på årstrinn over bør han få trene med dem. Trodde det var vanlig at talenter fikk trene på høyere trinn? Anonymous poster hash: f857c...98f Vi har en god tone med treneren til det eldre laget og har prøvd, men dessverre er reglene i klubben sånn. Han har vokst opp med disse guttene og spiller ut de fleste av de som er året eldre. Dessverre får en nesten si, siden det ikke er lov å være bedre. Fotball er lidenskapen hans og jeg ser ham sjeldent annet enn til middag og lekser. Han er ute og spiller hver eneste dag i flere timer. Vi vurderer faktisk å flytte for å komme i nærområdet til en klubb med "barneakademi" for at han skal få trene mer organisert da han elsker det, men føler det er drastisk å flytte alle barna fra nærområdet de trives i kun pga det. Anonymous poster hash: 3028a...564 Hvis det er sånn at han er "ute på løkka" og spiller med gutta ville jeg ikke vært bekymra, da får han brynt seg uansett. Akademier og organisert trening ødelegger for mye løkketrening, De som spiller på løkke blir gode uansett Anonymous poster hash: f857c...98f Den ble litt upresis....jeg fikk inntrykk av at dere har et miljø på løkka av spillere i varierende alder som spiller sammen. Det å flytte til et større sted som har "akademi" kan føre til mer organisert trening, men at "løkka" forsvinner fordi de fleste spiller organisert og aldri driver på løkka Anonymous poster hash: f857c...98f
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #27 Skrevet 8. september 2015 Det er utrolig kjipt for de som er gode, har god fotballforståelse og vil vinne kampene å spille med de som bare står og ser på mens ballen triller forbi, dribler sine egne spillere og ikke følger med og har generelt ingen peiling på hva de driver med! Gutten min er så frustrert etter hver kamp, for han blir driblet av sine egne, de løper ikke frem for å støtte ham, men står i en klynge og snakker sammen, eller løper på ham! Treneren tør ikke å ha alle de gode utpå på en gang, men hadde han gjort det hadde de hatt mye mer spennende kamper! Nå taper de med 10 mål nesten hver kamp fordi alle skal spille like lenge... Hadde de bare delt laget i to og samlet de som virkelig vil spille fotball og forstår spillet på et lag... Nå vil han slutte, samme med jenta mi på 13 som ikke får spille med guttene lenger, men med jentene på 11 forside mangler spillere. Hun får ingen utfordring på det nivået! Anonymous poster hash: 7f7f7...2f2 Hvor gammel er gutten da? At jenta på 13 må spille på lag med jenter 11 er jo ikke riktig! Anonymous poster hash: f857c...98f
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #28 Skrevet 8. september 2015 Fordeler og ulemper med det. Hos oss blir ikke lagene toppet, men de blir jevnt fordelt utifra hva de er gode på. De har to lag som spiller vanlige kamper, disse lagene blir fordelt for hvert halvår slik at de å lære seg å spille med alle. De må lære seg å spille utifra hvem de spiller med, så rullere litt men ikke for mye er lurt. På cuper er det andre lag, da fordeles det utifra hvem som har meldt seg på eller de bare bestemmer noe. En cup min datter var på for litt siden ble så sur da hn fant ut hvem som skulle spille, det varbare de "dårlige"' mente hun. Da hadde jeg en lang samtale med henne, for det er ikke noen som er bra og dårlige. Det er like mye hennes jobb å gjøre de andre gode, det er hun som må lære seg å lese de, lære seg å bruke deres gode sider for å spille bra selv. At ikke er like gode kan jeg våre enig i, men det er ett lag spill og det må ungene lære seg. Jenta mi tok faktisk dette til seg, og hun brukte det. De vant ikke alle kampene de spilte, men de vant flere. De spilte så utrolig bra sammen og hun var strålende fornøyd etterpå. Mamma hadde vist rett fikk jeg høre i bilen hjem, de dårlige var ikke dårlige, de spilte bare anderledes. Så utifra erfaringenfra denne cupet kan det ha noe for seg å toppe ett lag og ha ett "bånn" lag. Kanskje de "dårlig" gjør det bra sammen uten de bra som ofte trumfer gjennom ting og er ego på banen. Men at dette skal skje hele tiden er jeg ikke enig i, men innimellom kan det være bra. Det viktigste er at ungene lærer å bruke hverandres positive og negative ting på banen. De må lære å lese hverandre, samarbeide og spille på lag. Min datter har sagt hun er den dårligste keeperen de har på laget og noen av de andre spillerene har støttet henne i det. Men da hun måtte trå til her omdagen pga skader så endret dette seg. Hun kom kry som en hane hjem etter en kamp: hun hadde reddet laget fra å tape. Hun hadde reddet baller, hun hadde skadet seg og viste stolt frem en kul i hode og ett blåmerke på låret. Så da var hun plutselig ikke dårlig lengre.,,, Anonymous poster hash: a6dae...dda
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #29 Skrevet 8. september 2015 Det er utrolig kjipt for de som er gode, har god fotballforståelse og vil vinne kampene å spille med de som bare står og ser på mens ballen triller forbi, dribler sine egne spillere og ikke følger med og har generelt ingen peiling på hva de driver med! Gutten min er så frustrert etter hver kamp, for han blir driblet av sine egne, de løper ikke frem for å støtte ham, men står i en klynge og snakker sammen, eller løper på ham! Treneren tør ikke å ha alle de gode utpå på en gang, men hadde han gjort det hadde de hatt mye mer spennende kamper! Nå taper de med 10 mål nesten hver kamp fordi alle skal spille like lenge... Hadde de bare delt laget i to og samlet de som virkelig vil spille fotball og forstår spillet på et lag... Nå vil han slutte, samme med jenta mi på 13 som ikke får spille med guttene lenger, men med jentene på 11 forside mangler spillere. Hun får ingen utfordring på det nivået! Anonymous poster hash: 7f7f7...2f2 Hvor gammel er gutten da? At jenta på 13 må spille på lag med jenter 11 er jo ikke riktig! Anonymous poster hash: f857c...98f 8.. Anonymous poster hash: 7f7f7...2f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå