Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #1 Skrevet 8. september 2015 Skal være turnering snart for syvåringene, og laget til jenta har meldt på to lag. Treneren har toppet det ene laget, og de dårligste er på det andre laget. Han mener at det er lettere for de "dårlige" å skinne gjennom når ingen av de beste er på samme lag. Men det kommer til å ende med at ungene kommer til å merke at lagene er delt opp etter ferdighetene, og de dårlige kommer til å tape alle kampene. Er dette et kjøpbart argument fra trenerens side? Anonymous poster hash: 70688...0f6
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #2 Skrevet 8. september 2015 Helt på trynet gjort av treneren. Anonymous poster hash: 5327a...9fc
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #3 Skrevet 8. september 2015 Synes ikke det er greit. Anonymous poster hash: b5782...4ac
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #4 Skrevet 8. september 2015 Stiller de mot de samme lagene, eller er de meldt på i øvd og uøvd? Det er jo et poeng da, at de svakeste ikke tør å avslutte når de er på lag med de "gode". Hvis de ikke har noen av de gode på laget, må de ta ansvar selv. Mange barn vokser på dette. Anonymous poster hash: ea89b...fb4
Helene Harepus Skrevet 8. september 2015 #5 Skrevet 8. september 2015 Jeg vil tro at tanken bak er at det er muligens lettere for alle barna å få mestringsfølelse og utvikle seg videre hvis de er på lag med noen på likt nivå?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #6 Skrevet 8. september 2015 Hos oss har de delt opp sånn at de beste er jevnt fordelt på de 3 lagene. De jobber hardt med passningsspill, og alle får like mye spilletid. Resultatet er 3 jevne lag som stort sett vinner kampene sine og som har supert samhold, og alle får deltatt. Treneren deres høres ut som en dårlig trener. Anonymous poster hash: 50bff...947
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #7 Skrevet 8. september 2015 De har ikke øvd i lag med disse gruppene, og spiller mot forskjellige lag. Anonymous poster hash: 70688...0f6
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #8 Skrevet 8. september 2015 De har ikke øvd i lag med disse gruppene, og spiller mot forskjellige lag. Anonymous poster hash: 70688...0f6 Men er det forskjellig nivå på lagene de møter? Sånn at det "toppede" laget møter bedre lag enn de andre? Anonymous poster hash: ea89b...fb4
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #9 Skrevet 8. september 2015 Hvorfor ikke, tenker jeg... Våre barn går på turn og der er alle delt inn etter ferdigheter. Vi har et barn som er tatt ut på eliteparti, et annet ikke. Helt greit! Anonymous poster hash: 524ff...38e
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #10 Skrevet 8. september 2015 Nei, de har ikke satt opp kampene etter ferdighetene på spillerne. Så det er helt tilfeldig om det er gode eller dårlige lag de møter. Jeg tenker egentlig først og fremst på hvilket signal det sendes ut til disse syvåringene! Anonymous poster hash: 70688...0f6
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #11 Skrevet 8. september 2015 Hvorfor ikke, tenker jeg... Våre barn går på turn og der er alle delt inn etter ferdigheter. Vi har et barn som er tatt ut på eliteparti, et annet ikke. Helt greit! Anonymous poster hash: 524ff...38e Det blir noe helt annet, dette er lagidrett for sjuåringer som maks har spilt organisert fra de var seks år. Anonymous poster hash: f857c...98f
hms33 Skrevet 8. september 2015 #12 Skrevet 8. september 2015 Nja.... Kanskje litt drøyt med 7 åringer, men helt vanlig litt høyere opp!!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #13 Skrevet 8. september 2015 Syns det er helt fair og treneren har et godt poeng. Vi må slutte med dette tullet om at alt skal være så politisk korrekt og likt hele tiden. Noen er faktisk bedre enn andre. De beste får utviklet seg med jevnspilte og de som ikke er like god får også en sjanse til å gjøre det bra. Det er dermed ikke sagt at de taper alle kampene. Min sønn har spilt hundrevis av kamper, noen taper de soleklart og noen vinner de soleklart. Det er veldig forskjellig nivå på den alderen. Anonymous poster hash: 3028a...564
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #14 Skrevet 8. september 2015 Jeg tenker at det er helt greit. De gode må få lov til å være gode. De skal ikke måtte spille seg nedover. Anonymous poster hash: 61b07...d36
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #15 Skrevet 8. september 2015 Til dere siste i debatten, det er faktisk ikke "lov" jfr reglene innen barneidrett at lagene toppes. Og vi snakker om sjuåringer her, ikke sikkert at de som utmerker seg denne sesongen ender opp som stjerner når de går over til 7'er og 11'er. Gode spillere kan hospitere på høyere aldersklasser. Anonymous poster hash: f857c...98f
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #17 Skrevet 8. september 2015 Til dere siste i debatten, det er faktisk ikke "lov" jfr reglene innen barneidrett at lagene toppes. Og vi snakker om sjuåringer her, ikke sikkert at de som utmerker seg denne sesongen ender opp som stjerner når de går over til 7'er og 11'er. Gode spillere kan hospitere på høyere aldersklasser. Anonymous poster hash: f857c...98f Jeg har en gutt som fikk begynne med 1. klassingene da han gikk i barnehagen, men nå som han selv har vært skolegutt i et par år, får han ikke lov lengre. Det er ingen her som får trene med en annen aldersgruppe og det syns jeg er utrolig synd. Han spiller vel fotball ihvertfall 20 timer i uken likevel, men kun et par timer organisert, er dessverre for dårlig tilbud her. Anonymous poster hash: 3028a...564
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #18 Skrevet 8. september 2015 Veldig bra. For noen på det "svakeste" laget vil de endelig oppleve å være best. Og motsatt på det andre. Anonymous poster hash: 046a7...153
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #19 Skrevet 8. september 2015 Til dere siste i debatten, det er faktisk ikke "lov" jfr reglene innen barneidrett at lagene toppes. Og vi snakker om sjuåringer her, ikke sikkert at de som utmerker seg denne sesongen ender opp som stjerner når de går over til 7'er og 11'er. Gode spillere kan hospitere på høyere aldersklasser. Anonymous poster hash: f857c...98f Jeg har en gutt som fikk begynne med 1. klassingene da han gikk i barnehagen, men nå som han selv har vært skolegutt i et par år, får han ikke lov lengre. Det er ingen her som får trene med en annen aldersgruppe og det syns jeg er utrolig synd. Han spiller vel fotball ihvertfall 20 timer i uken likevel, men kun et par timer organisert, er dessverre for dårlig tilbud her.Anonymous poster hash: 3028a...564 Stakkars dere! Anonymous poster hash: cce75...778
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #20 Skrevet 8. september 2015 Til dere siste i debatten, det er faktisk ikke "lov" jfr reglene innen barneidrett at lagene toppes. Og vi snakker om sjuåringer her, ikke sikkert at de som utmerker seg denne sesongen ender opp som stjerner når de går over til 7'er og 11'er. Gode spillere kan hospitere på høyere aldersklasser. Anonymous poster hash: f857c...98f Jeg har en gutt som fikk begynne med 1. klassingene da han gikk i barnehagen, men nå som han selv har vært skolegutt i et par år, får han ikke lov lengre. Det er ingen her som får trene med en annen aldersgruppe og det syns jeg er utrolig synd. Han spiller vel fotball ihvertfall 20 timer i uken likevel, men kun et par timer organisert, er dessverre for dårlig tilbud her. Anonymous poster hash: 3028a...564 Det ville jeg tatt opp med treneren og klubben, om han er på nivå med de på årstrinn over bør han få trene med dem. Trodde det var vanlig at talenter fikk trene på høyere trinn? Anonymous poster hash: f857c...98f
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #21 Skrevet 8. september 2015 Det hjelper ikke hva dere måtte mene. Det er uke lov å toppe lag i barneidretten. Anonymous poster hash: 6e484...5dc
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #22 Skrevet 8. september 2015 Til dere siste i debatten, det er faktisk ikke "lov" jfr reglene innen barneidrett at lagene toppes. Og vi snakker om sjuåringer her, ikke sikkert at de som utmerker seg denne sesongen ender opp som stjerner når de går over til 7'er og 11'er. Gode spillere kan hospitere på høyere aldersklasser. Anonymous poster hash: f857c...98f Jeg har en gutt som fikk begynne med 1. klassingene da han gikk i barnehagen, men nå som han selv har vært skolegutt i et par år, får han ikke lov lengre. Det er ingen her som får trene med en annen aldersgruppe og det syns jeg er utrolig synd. Han spiller vel fotball ihvertfall 20 timer i uken likevel, men kun et par timer organisert, er dessverre for dårlig tilbud her. Anonymous poster hash: 3028a...564 Det ville jeg tatt opp med treneren og klubben, om han er på nivå med de på årstrinn over bør han få trene med dem. Trodde det var vanlig at talenter fikk trene på høyere trinn? Anonymous poster hash: f857c...98f Vi har en god tone med treneren til det eldre laget og har prøvd, men dessverre er reglene i klubben sånn. Han har vokst opp med disse guttene og spiller ut de fleste av de som er året eldre. Dessverre får en nesten si, siden det ikke er lov å være bedre. Fotball er lidenskapen hans og jeg ser ham sjeldent annet enn til middag og lekser. Han er ute og spiller hver eneste dag i flere timer. Vi vurderer faktisk å flytte for å komme i nærområdet til en klubb med "barneakademi" for at han skal få trene mer organisert da han elsker det, men føler det er drastisk å flytte alle barna fra nærområdet de trives i kun pga det. Anonymous poster hash: 3028a...564
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #23 Skrevet 8. september 2015 Helt greit på en turnering. Her har de faste lag i serien, lag som er oppdelt etter klasser. På alle turneringer blander trenerene lagene. Noen ganger er alle de gode på et lag, andre ganger ikke. Det er sant at det er lettere for de mindre gode å trø til for laget dersom ikke de aller beste er med. De beste på den alderen er ofte ego, vil ikke sentre ballen til mindre gode spillere og gjør mye selv. Anonymous poster hash: a57b7...d48
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #24 Skrevet 8. september 2015 Det er utrolig kjipt for de som er gode, har god fotballforståelse og vil vinne kampene å spille med de som bare står og ser på mens ballen triller forbi, dribler sine egne spillere og ikke følger med og har generelt ingen peiling på hva de driver med! Gutten min er så frustrert etter hver kamp, for han blir driblet av sine egne, de løper ikke frem for å støtte ham, men står i en klynge og snakker sammen, eller løper på ham! Treneren tør ikke å ha alle de gode utpå på en gang, men hadde han gjort det hadde de hatt mye mer spennende kamper! Nå taper de med 10 mål nesten hver kamp fordi alle skal spille like lenge... Hadde de bare delt laget i to og samlet de som virkelig vil spille fotball og forstår spillet på et lag... Nå vil han slutte, samme med jenta mi på 13 som ikke får spille med guttene lenger, men med jentene på 11 forside mangler spillere. Hun får ingen utfordring på det nivået! Anonymous poster hash: 7f7f7...2f2
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #25 Skrevet 8. september 2015 Til dere siste i debatten, det er faktisk ikke "lov" jfr reglene innen barneidrett at lagene toppes. Og vi snakker om sjuåringer her, ikke sikkert at de som utmerker seg denne sesongen ender opp som stjerner når de går over til 7'er og 11'er. Gode spillere kan hospitere på høyere aldersklasser. Anonymous poster hash: f857c...98f Jeg har en gutt som fikk begynne med 1. klassingene da han gikk i barnehagen, men nå som han selv har vært skolegutt i et par år, får han ikke lov lengre. Det er ingen her som får trene med en annen aldersgruppe og det syns jeg er utrolig synd. Han spiller vel fotball ihvertfall 20 timer i uken likevel, men kun et par timer organisert, er dessverre for dårlig tilbud her. Anonymous poster hash: 3028a...564 Det ville jeg tatt opp med treneren og klubben, om han er på nivå med de på årstrinn over bør han få trene med dem. Trodde det var vanlig at talenter fikk trene på høyere trinn? Anonymous poster hash: f857c...98f Vi har en god tone med treneren til det eldre laget og har prøvd, men dessverre er reglene i klubben sånn. Han har vokst opp med disse guttene og spiller ut de fleste av de som er året eldre. Dessverre får en nesten si, siden det ikke er lov å være bedre. Fotball er lidenskapen hans og jeg ser ham sjeldent annet enn til middag og lekser. Han er ute og spiller hver eneste dag i flere timer. Vi vurderer faktisk å flytte for å komme i nærområdet til en klubb med "barneakademi" for at han skal få trene mer organisert da han elsker det, men føler det er drastisk å flytte alle barna fra nærområdet de trives i kun pga det. Anonymous poster hash: 3028a...564 Hvis det er sånn at han er "ute på løkka" og spiller med gutta ville jeg ikke vært bekymra, da får han brynt seg uansett. Akademier og organisert trening ødelegger for mye løkketrening, De som spiller på løkke blir gode uansett Anonymous poster hash: f857c...98f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå