Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #1 Skrevet 8. september 2015 Frokost: 2 grove skiver med peanøttsmør og jordbærsyltetøy, 1 glass ekstra lett melk, kaffe Lunsj: det som blir servert (suppe, knekkebrød, brød/rundstykker, grove pannekaker, kornblanding, enkle middagsretter osv) Mellom: noen ganger husmann knekkebrød med leverpostei Middag: Laks, kylling, kyllingkjøttdeig, karbonadedeig osv med ris, pasta eller potet Kaffe etter middag med en bit mørk sjokolade Kvelds: 2 grove skiver med smør, salami, majones og ost med bringebærsyltetøy Kan nevne at jeg har laktoseintoleranse, og tåler så og si ingen frukter (får kløe i halsen) Spiser også mer usunne/kosemiddager fredag-søndag, også chips og godteri (kontrollerte mengder) Anonymous poster hash: 5a0a8...310
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #2 Skrevet 8. september 2015 Skal du ned i vekt eller tenker du for helsen? Det første jeg tenkte var at det var mye mat! Men det kan jo være at du er mye mer aktiv enn meg;) Anonymous poster hash: 2790e...ebd
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #3 Skrevet 8. september 2015 Tenker at hvis du skal ned i vekt bør du i hvert fall kutte ut syltetøy og peanøttsmør Anonymous poster hash: b9074...c2f
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #4 Skrevet 8. september 2015 Hvor er grønnsakene? Anonymous poster hash: 1de3e...dac
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #5 Skrevet 8. september 2015 Grønnsakene er der sammen med maten. Bare glemte å skrive de opp. Men til lunsj og middag er det masse grønnsaker. Anonymous poster hash: 5a0a8...310
MammantilNurket Skrevet 8. september 2015 #6 Skrevet 8. september 2015 Frokost: 2 grove skiver med peanøttsmør og jordbærsyltetøy, 1 glass ekstra lett melk, kaffe Lunsj: det som blir servert (suppe, knekkebrød, brød/rundstykker, grove pannekaker, kornblanding, enkle middagsretter osv) Mellom: noen ganger husmann knekkebrød med leverpostei Middag: Laks, kylling, kyllingkjøttdeig, karbonadedeig osv med ris, pasta eller potet Kaffe etter middag med en bit mørk sjokolade Kvelds: 2 grove skiver med smør, salami, majones og ost med bringebærsyltetøy Kan nevne at jeg har laktoseintoleranse, og tåler så og si ingen frukter (får kløe i halsen) Spiser også mer usunne/kosemiddager fredag-søndag, også chips og godteri (kontrollerte mengder) Anonymous poster hash: 5a0a8...310 Hvis vi tar utgangspunkt i at du har et moderat aktivitetsnivå tenker jeg at du spiser litt mye.Frokost: Velg pålegg med mindre fett og sukker som kokt skinke eller hardkokt egg, alternativt makrell i tomat, røkelaks. Suppler med agurk, tomat, paprika. Lunch: Ha med matpakke slik at du har 100% kontroll på hva og hvor mye du spiser. Du trenger ikke to middager i løpet av en dag. Middag: Mer grønnsaker. Hvis du må ha pasta og ris bør du satse på fullkornspasta og brun ris. Vei porsjonene dine på kjøkkenvekt slik at du har kontroll på kaloriinnholdet. Fort gjort å få i seg for mye her. Kvelds: kveldsmaten din er en kaloribombe! Hvis du må spise noe på kvelden spis en gulrot, et knekkebrød med magerost og grønt, litt bær med kesam eller en Atkins-bar (125 kalorier). Du kan fint lage sunnere varianter av helgemiddagene Husk at kjøkkenvekten er din beste venn.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #7 Skrevet 8. september 2015 Jeg jobber i bhg så er aktiv på jobb. Pluss at jeg løper ca 5 km 4-5 ganger i uka. Veier 56 kg og er 164 cm. Hvis det er av betydning. Hvis jeg spiser mindre vil det jo føre til vekttap? Anonymous poster hash: 5a0a8...310
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #8 Skrevet 8. september 2015 Jeg tenker at det er et helt ok kosthold for en med ditt aktivitetsnivå og vekt/høyde, dersom du ønsker å opprettholde denne vekta. Er dette et kosthold som gjør at du holder deg stabil i vekt? Selv ville jeg nok kuttet ut noe av den store kveldsen og heller spist nøtter elelr frukt/grønnsaker til mellomåltid + et sunnere pålegg til frokost. Da tenker jeg helst på næringsinnholdet og på at jeg syns det er ubehagelig å spise en så stor kvelds. Kanskje kuttet ut en av brødskivene, hatt litt lettere pålegg på eller byttet ut brød med knekkebrød? Anonymous poster hash: 15437...1a5
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #9 Skrevet 8. september 2015 Du spiser så mye, shit! Men om det ikke har noe å si på vekta, så forsett. Anonymous poster hash: 6046f...2b7
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #10 Skrevet 8. september 2015 Kanskje variert pålegget til frokost. Ellers så syns jeg ikke det så mye ut. Du er i aktivitet og trenger absolutt ikke slanke deg. Ikke vits i å spise mindre iallfall! Anonymous poster hash: e1652...605
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #11 Skrevet 8. september 2015 Fatter ikke at dere sier hun spiser mye. For å opprettholde det aktivitetsnivået både med jogging og det å jobbe i barnehage må en spise nok for å ha energi. Hvis hi ikke hadde vært noe særlig aktiv så kanskje mye, men ikke ellers. Jeg veier to kg mer enn hi og spiser nok litt mer enn hi, men trener styrke to ganger i uken, i tillegg til løping og fjellturer. Anonymous poster hash: e1652...605
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #12 Skrevet 8. september 2015 Spiser jeg mindre er jeg konstant sulten og slapp 😳 hva om en bytter brød med knekkebrød? Anonymous poster hash: 5a0a8...310
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #13 Skrevet 8. september 2015 Spiser jeg mindre er jeg konstant sulten og slapp hva om en bytter brød med knekkebrød?Anonymous poster hash: 5a0a8...310 Du trenger ikke spise mindre! Bytt heller ut pålegget med noe sunnere! Anonymous poster hash: e1652...605
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #14 Skrevet 8. september 2015 Skjønner ikke dere som sier at HI spiser mye. Både peanøttsmør og majones er sunt fett så det hadde jeg fortsatt med, men hadde byttet ut salami med for eksempel skinke. Og begrenset syltetøy til et par dager i uka pga sukkerinnholdet. Ellers hadde jeg fortsatt akkurat som du gjør HI. Med mindre du vil ned i vekt, da blir du nok nødt til å se hvor du kan kutte i kalorier. Anonymous poster hash: 3e311...630
SuperFries Skrevet 8. september 2015 #15 Skrevet 8. september 2015 Så lenge du er aktiv, kan du spise det du spiser.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #16 Skrevet 8. september 2015 Jeg ville byttet vanlig brød med grove knekkebrød, tror jeg. Byttet ut endel pålegg med sukker med sunnere varianter. Ikke noen grunn til å kutte de karbohydratene til middag hvis man ikke skal ned i vekt. Vil tro jeg spiser litt mer enn deg, men er også større da - 179 cm og 65 kg. Skjønner ikke at mange synes du spiser mye. Etter hva jeg forstår, spiser du én posjon lunch og én posjon middag? Ofte her mange tar litt mye. Hva spiser dere ila en dag, dere som synes hun spiser mye? Anonymous poster hash: f3a01...2a9
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #17 Skrevet 8. september 2015 Skjønner ikke dere som sier at HI spiser mye. Både peanøttsmør og majones er sunt fett så det hadde jeg fortsatt med, men hadde byttet ut salami med for eksempel skinke. Og begrenset syltetøy til et par dager i uka pga sukkerinnholdet. Ellers hadde jeg fortsatt akkurat som du gjør HI. Med mindre du vil ned i vekt, da blir du nok nødt til å se hvor du kan kutte i kalorier. Anonymous poster hash: 3e311...630 Ikke når hun hiver innpå med karbohydrater. Anonymous poster hash: fc468...d0f
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #18 Skrevet 8. september 2015 Men hva vil du egentlig? Du vil ikke ned i vekt, du kan ikke spise mindre for da blir du slapp. Altså, hva er målet ditt med at vi kommenterer kostholdet ditt? Vil du bare spise generelt sunnere? Syns forøvrig det kan høres ut som kjøkkenvekten lett blir ens verste fiende. Anonymous poster hash: 3c1fb...df1
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #19 Skrevet 8. september 2015 Skjønner ikke dere som sier at HI spiser mye. Både peanøttsmør og majones er sunt fett så det hadde jeg fortsatt med, men hadde byttet ut salami med for eksempel skinke. Og begrenset syltetøy til et par dager i uka pga sukkerinnholdet. Ellers hadde jeg fortsatt akkurat som du gjør HI. Med mindre du vil ned i vekt, da blir du nok nødt til å se hvor du kan kutte i kalorier. Anonymous poster hash: 3e311...630 Ikke når hun hiver innpå med karbohydrater. Anonymous poster hash: fc468...d0f Sunt fett er sunt fett, kroppen har godt av det uansett om hun i tillegg spiser karbohydrater. Anonymous poster hash: 3e311...630
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #20 Skrevet 8. september 2015 Frokost: 2 grove skiver med peanøttsmør og jordbærsyltetøy, 1 glass ekstra lett melk, kaffe Lunsj: det som blir servert (suppe, knekkebrød, brød/rundstykker, grove pannekaker, kornblanding, enkle middagsretter osv) Mellom: noen ganger husmann knekkebrød med leverpostei Middag: Laks, kylling, kyllingkjøttdeig, karbonadedeig osv med ris, pasta eller potetKaffe etter middag med en bit mørk sjokolade Kvelds: 2 grove skiver med smør, salami, majones og ost med bringebærsyltetøy Kan nevne at jeg har laktoseintoleranse, og tåler så og si ingen frukter (får kløe i halsen) Spiser også mer usunne/kosemiddager fredag-søndag, også chips og godteri (kontrollerte mengder) Anonymous poster hash: 5a0a8...310 Nå vet ikke jeg helt hvorfor du vil endre kostholdet ditt, men ofte vil folk ned i vekt, så jeg tar det som utgangspunkt. Så lenge du er påpasselig med hvor store porsjoner du spiser synes jeg kun kan fortsette med lunsjer og middager som det er, men pass på mengden pasta, ris. poteter. Du spiser grove brødskiver, men de kan likevel være fulle av kalorier. Kutt ut salami og majones, og dobbelt pålegg(ost og syltetøy). Og de grove pannekakene er trolig også fulle av kalorier selv om noen har litt sammalt mel i røra. Begynn å,spise grønnsaker, du nevner ingen. Ta deg ei gulrot eller to som mellommåltid, istedenfor mer brød/knekkebrød med leverpostei. Ja, og personlig ville jeg kuttet ut brødskivene til kvelds,,og med salami med majones blir det masse kalorier. Hva med uoghurt naturell med litt bær istedenfor? Anonymous poster hash: 5bb1c...784
Pobie Skrevet 8. september 2015 #21 Skrevet 8. september 2015 Synes det virker som veldig mye mat. Og frokost og kveldsmat er usunne og fulle av kalorier. Skjønner heller ikke hvorfor du i det hele tatt trenger kveldsmat når du spiser skikkelig lunsj OG middag. Du kan da vel ikke bli sulten igjen mellom middag og leggetid? Bytt ut frokost med smoothie eller havregrøt, eller velg sunnere pålegg. Spis mer gulrøtter el.l. til mellommåltid istedenfor skiver eller knekkebrød. Spise masse grønnsaker til middag. Dropp kveldsmaten.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #22 Skrevet 8. september 2015 Hvis det funker for deg, så hold deg til dette. Du har en flott vekt😊👏🏻 Men det kan være lurt å tenke på at hvert måltid skal inneholde næring og byggeklosser til hele kroppen. Sunt fett for hjerne og hjerte, fiber og vitaminer og mineraler. Grønnsaker bør du spise til alle måltider! Anonymous poster hash: 8aadb...d78
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #23 Skrevet 8. september 2015 Skulle gjerne spist kesam eller Joghurt med bær, men har laktoseintoleranse så det går ikke 😏 og kvelden spiser jeg fordi jeg trener mellom 20-21, og er da veldig sulten. Hopper jeg over denne er jeg dobbelt så sulten dagen etter. Og spiser go og mager salami, er vel ikke fryktelig mye verre en skinke det?? Men takk for tilbakemeldinger. Er et utpreget rutinemenneske så spiser veldig etter rutiner og vaner og ikke alltid sultfølelse... Anonymous poster hash: 5a0a8...310
Pobie Skrevet 9. september 2015 #24 Skrevet 9. september 2015 Skulle gjerne spist kesam eller Joghurt med bær, men har laktoseintoleranse så det går ikke og kvelden spiser jeg fordi jeg trener mellom 20-21, og er da veldig sulten. Hopper jeg over denne er jeg dobbelt så sulten dagen etter. Og spiser go og mager salami, er vel ikke fryktelig mye verre en skinke det?? Men takk for tilbakemeldinger. Er et utpreget rutinemenneske så spiser veldig etter rutiner og vaner og ikke alltid sultfølelse... Anonymous poster hash: 5a0a8...310 Etter trening burde du spise noe som hjelper kroppen å bygge seg opp igjen. Det du spiser er fullt av karbohydrater og ikke spesielt sunt. Lag deg heller en sunn smoothie, eller en proteindrikk (proteinpulver), eller spis noe som har høyt proteininnhold, f eks smaksatt tunfisk på grovbrød, kokt egg på skive, eggerøre, el.l.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #25 Skrevet 9. september 2015 Skulle gjerne spist kesam eller Joghurt med bær, men har laktoseintoleranse så det går ikke og kvelden spiser jeg fordi jeg trener mellom 20-21, og er da veldig sulten. Hopper jeg over denne er jeg dobbelt så sulten dagen etter. Og spiser go og mager salami, er vel ikke fryktelig mye verre en skinke det?? Men takk for tilbakemeldinger. Er et utpreget rutinemenneske så spiser veldig etter rutiner og vaner og ikke alltid sultfølelse... Anonymous poster hash: 5a0a8...310 Etter trening burde du spise noe som hjelper kroppen å bygge seg opp igjen. Det du spiser er fullt av karbohydrater og ikke spesielt sunt. Lag deg heller en sunn smoothie, eller en proteindrikk (proteinpulver), eller spis noe som har høyt proteininnhold, f eks smaksatt tunfisk på grovbrød, kokt egg på skive, eggerøre, el.l. Egg på skive inneholder like mye karbohydrater det vel... Anonymous poster hash: 5a0a8...310
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå