Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #26 Skrevet 7. september 2015 Finner ingenting om saken på tv2's nettsider Anonymous poster hash: f5ab2...bee
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #27 Skrevet 7. september 2015 Nå må dere slutte å kjefte og klage så på lærere generelt! Vi gjør faktisk en god jobb. Jeg jobber så mye i perioder at det går ut over mine egne, likevel får jeg alltid høre at jeg "har så jævla mye ferie". I hvert eneste friminutt er vi opptatt med forberedelser, inspeksjon, møter og det er sjelden jeg har en halvtime pause hvor jeg kan sitte å skravle med andre lærere! Klart noe har sviktet hvis en elev har blitt misbrukt seksuelt i et friminutt!? Trenger vel ikke være rakettforsker for å forstå at det må gjøres noe med rutiner, og ikke minst med ungenes holdninger og kunnskap om hva som er rett og galt! Blir provosert når jeg leser ting som at ungene sier at lærerene "aldri gjør noe". Hva tror dere vi holder på med i friminuttene? For det første har vi egne soner en og en som det er ganske langt mellom for at vi skal dekke hele området. Så vi kan ikke snakke med hverandre lenge av gangen! Og det vi gjør er stort sett å avverge krangling, trøste og stoppe slagsmål. I tillegg til å gi oppmerksomhet til de som trenger det! Ikke rart mange lærere slutter i jobben sin når alt de får er dritt og de aldri er gode nok. Dessverre kan vi kun jobbe for en person. Og en lærerjobb krever ofte overtid for at man skal gå hjem med god samvittighet! Vær så snill og si at du troller, at du ikke er lærer! Hvis det er sant så er jeg rystet over nivået på lærerne. Nei, sånne som du og andre som gjør masse elementære skrivefeil, gjør ingen god jobb! Det var jeg som skrev om ukeplan pepret med særskrivingsfeil. Her er enkelte av dine feil, som er hårreisende: "det er sjelden jeg har pause" - det heter sjeldenT i denne konteksten. Videre - "sitte å skravle med andre lærere" - her skal det være sitte OG skravle - du gjør flere handlinger, da er det "og" imellom. "Trenger ikke være rakettforsker" - trenger ikke Å være, man trenger Å gjøre noe. I tillegg til alle kommaene som burde ha vært der de ikke er. Du er lærer altså, og mener at du gjør en kjempegod jobb? I så fall er jeg bekymret på vegne av barna dine. Jeg kom til Norge i voksen alder, og klarer likevel å se de alvorlige feilene dine med en gang. Huff! Anonymous poster hash: 5e6e8...302 Tenkte det samme, pluss at jeg dessverre fra en annen debatt ikke klarer å glemme at denne brukeren gjerne kaller folk for neger. Jeg visste ikke at hun kanskje er mitt barns lærer.. Anonymous poster hash: 31720...1d9
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #28 Skrevet 7. september 2015 Dere vet at dersom skolen ikke gjør noe kan dere klage den inn til Fylkesmannen og be om tilsyn? Anonymous poster hash: f8a88...f57
kristinehufine Skrevet 7. september 2015 #29 Skrevet 7. september 2015 Nå må dere slutte å kjefte og klage så på lærere generelt! Vi gjør faktisk en god jobb. Jeg jobber så mye i perioder at det går ut over mine egne, likevel får jeg alltid høre at jeg "har så jævla mye ferie". I hvert eneste friminutt er vi opptatt med forberedelser, inspeksjon, møter og det er sjelden jeg har en halvtime pause hvor jeg kan sitte å skravle med andre lærere! Klart noe har sviktet hvis en elev har blitt misbrukt seksuelt i et friminutt!? Trenger vel ikke være rakettforsker for å forstå at det må gjøres noe med rutiner, og ikke minst med ungenes holdninger og kunnskap om hva som er rett og galt! Blir provosert når jeg leser ting som at ungene sier at lærerene "aldri gjør noe". Hva tror dere vi holder på med i friminuttene? For det første har vi egne soner en og en som det er ganske langt mellom for at vi skal dekke hele området. Så vi kan ikke snakke med hverandre lenge av gangen! Og det vi gjør er stort sett å avverge krangling, trøste og stoppe slagsmål. I tillegg til å gi oppmerksomhet til de som trenger det! Ikke rart mange lærere slutter i jobben sin når alt de får er dritt og de aldri er gode nok. Dessverre kan vi kun jobbe for en person. Og en lærerjobb krever ofte overtid for at man skal gå hjem med god samvittighet! Vær så snill og si at du troller, at du ikke er lærer! Hvis det er sant så er jeg rystet over nivået på lærerne. Nei, sånne som du og andre som gjør masse elementære skrivefeil, gjør ingen god jobb! Det var jeg som skrev om ukeplan pepret med særskrivingsfeil. Her er enkelte av dine feil, som er hårreisende: "det er sjelden jeg har pause" - det heter sjeldenT i denne konteksten. Videre - "sitte å skravle med andre lærere" - her skal det være sitte OG skravle - du gjør flere handlinger, da er det "og" imellom. "Trenger ikke være rakettforsker" - trenger ikke Å være, man trenger Å gjøre noe. I tillegg til alle kommaene som burde ha vært der de ikke er. Du er lærer altså, og mener at du gjør en kjempegod jobb? I så fall er jeg bekymret på vegne av barna dine. Jeg kom til Norge i voksen alder, og klarer likevel å se de alvorlige feilene dine med en gang. Huff! Anonymous poster hash: 5e6e8...302 Jeg er lærer, men ikke norsklærer. Og er faktisk god i språk, norsk var mitt sterkeste fag gjennom hele grunnskolen og videregående skole. Selv om grammatikken ikke er perfekt når jeg skriver på dib er det helt likegyldig når jeg ikke underviser i norsk. Er vel ikke akkurat skrivefeil som er det viktige i det jeg skriver? Du får være så god å irettesette rettskrivingen min, kanskje jeg lærer noe. Tviler på det har så mye å si, folk skjønner uansett hva jeg vil frem til. Å si du er bekymret for barna mine fordi jeg gjør noen grammatiske feil på et mammaforum er bak mål, man kan komme seg langt i livet (til og med lengre enn gjennomsnittet) til tross for at man har dysleksi til og med. Verre er det med de ungene som blir rettet på av foreldrene for alle ubetydelige "feil" de gjør i løpet av livet. Du er kanskje en slik mamma? I såfall er jeg mer bekymret for dine barn! Poenget mitt tidligere var at det er synd når lærere alltid blir kritisert. Spesielt sårende er det når man selv ser hvor hardt de fleste jobber for å tilfredsstille foreldre, elever og ikke minst kolleger. Får nok bare venne seg til at lærere er "fritt vilt". Før man har prøvd seg som lærer selv i noen år, burde man holde munn! Når det gjelder det tråden egentlig handler om er det forferdelig om dette er tilfelle. Barnet som har blitt misbrukt burde bytte skole om det ønsker det selv. Hadde det vært mitt barn ville jeg tatt det inn i en ny skole for en ny start. Hvis barnet virkelig har blitt misbrukt over så lang tid er jeg redd barnet allerede har en mistro til voksne på denne skolen da de ikke har grepet inn og fått dette med seg! Etter slike hendelser er det viktig med trygghet, og en ny skole med nye voksne som barnet føler tar han/henne på alvor kan være veldig viktig for å komme videre. Grusomt for barnet at alle ungene også vet om dette. Slikt går det rykter i skolegården om fort!!
kristinehufine Skrevet 7. september 2015 #30 Skrevet 7. september 2015 Nå må dere slutte å kjefte og klage så på lærere generelt! Vi gjør faktisk en god jobb. Jeg jobber så mye i perioder at det går ut over mine egne, likevel får jeg alltid høre at jeg "har så jævla mye ferie". I hvert eneste friminutt er vi opptatt med forberedelser, inspeksjon, møter og det er sjelden jeg har en halvtime pause hvor jeg kan sitte å skravle med andre lærere! Klart noe har sviktet hvis en elev har blitt misbrukt seksuelt i et friminutt!? Trenger vel ikke være rakettforsker for å forstå at det må gjøres noe med rutiner, og ikke minst med ungenes holdninger og kunnskap om hva som er rett og galt! Blir provosert når jeg leser ting som at ungene sier at lærerene "aldri gjør noe". Hva tror dere vi holder på med i friminuttene? For det første har vi egne soner en og en som det er ganske langt mellom for at vi skal dekke hele området. Så vi kan ikke snakke med hverandre lenge av gangen! Og det vi gjør er stort sett å avverge krangling, trøste og stoppe slagsmål. I tillegg til å gi oppmerksomhet til de som trenger det! Ikke rart mange lærere slutter i jobben sin når alt de får er dritt og de aldri er gode nok. Dessverre kan vi kun jobbe for en person. Og en lærerjobb krever ofte overtid for at man skal gå hjem med god samvittighet! Vær så snill og si at du troller, at du ikke er lærer! Hvis det er sant så er jeg rystet over nivået på lærerne. Nei, sånne som du og andre som gjør masse elementære skrivefeil, gjør ingen god jobb! Det var jeg som skrev om ukeplan pepret med særskrivingsfeil. Her er enkelte av dine feil, som er hårreisende: "det er sjelden jeg har pause" - det heter sjeldenT i denne konteksten. Videre - "sitte å skravle med andre lærere" - her skal det være sitte OG skravle - du gjør flere handlinger, da er det "og" imellom. "Trenger ikke være rakettforsker" - trenger ikke Å være, man trenger Å gjøre noe. I tillegg til alle kommaene som burde ha vært der de ikke er. Du er lærer altså, og mener at du gjør en kjempegod jobb? I så fall er jeg bekymret på vegne av barna dine. Jeg kom til Norge i voksen alder, og klarer likevel å se de alvorlige feilene dine med en gang. Huff! Anonymous poster hash: 5e6e8...302 Tenkte det samme, pluss at jeg dessverre fra en annen debatt ikke klarer å glemme at denne brukeren gjerne kaller folk for neger. Jeg visste ikke at hun kanskje er mitt barns lærer.. Anonymous poster hash: 31720...1d9 Du sitter mye på forum skjønner jeg? Som husker hva brukere skriver her inne. Bortsett fra et par brukere assosierer jeg ingen med noe som helst. Du skal forresten være glad hvis jeg er lærer for barna dine, selv om jeg har andre meninger enn deg. Jeg gjør nemlig så godt jeg kan hele tiden, og mitt problem er vel heller at jeg bryr meg for mye om elevene mine! Når jeg vet de har det vanskelig hjemme og jeg ikke kan gjøre noe, blir det med meg hjem hver eneste dag. Den saken vi egentlig snakker om her er forferdelig. Og hadde jeg vært lærer på den skolen hadde jeg bebreidet meg selv for å ikke følge godt nok med!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #31 Skrevet 7. september 2015 Dere vet at dersom skolen ikke gjør noe kan dere klage den inn til Fylkesmannen og be om tilsyn? Anonymous poster hash: f8a88...f57 Det kom jo frem på Tv2 nyhetene i dag at saken var meldt til Fylkesmannen i Oslo og Akershus. Hvorpå det ble fortalt at aktuelle skole ikke hadde hatt tilsyn. Anonymous poster hash: 28482...9fb
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #32 Skrevet 7. september 2015 Nå må dere slutte å kjefte og klage så på lærere generelt! Vi gjør faktisk en god jobb. Jeg jobber så mye i perioder at det går ut over mine egne, likevel får jeg alltid høre at jeg "har så jævla mye ferie". I hvert eneste friminutt er vi opptatt med forberedelser, inspeksjon, møter og det er sjelden jeg har en halvtime pause hvor jeg kan sitte å skravle med andre lærere! Klart noe har sviktet hvis en elev har blitt misbrukt seksuelt i et friminutt!? Trenger vel ikke være rakettforsker for å forstå at det må gjøres noe med rutiner, og ikke minst med ungenes holdninger og kunnskap om hva som er rett og galt! Blir provosert når jeg leser ting som at ungene sier at lærerene "aldri gjør noe". Hva tror dere vi holder på med i friminuttene? For det første har vi egne soner en og en som det er ganske langt mellom for at vi skal dekke hele området. Så vi kan ikke snakke med hverandre lenge av gangen! Og det vi gjør er stort sett å avverge krangling, trøste og stoppe slagsmål. I tillegg til å gi oppmerksomhet til de som trenger det! Ikke rart mange lærere slutter i jobben sin når alt de får er dritt og de aldri er gode nok. Dessverre kan vi kun jobbe for en person. Og en lærerjobb krever ofte overtid for at man skal gå hjem med god samvittighet! Vær så snill og si at du troller, at du ikke er lærer! Hvis det er sant så er jeg rystet over nivået på lærerne. Nei, sånne som du og andre som gjør masse elementære skrivefeil, gjør ingen god jobb! Det var jeg som skrev om ukeplan pepret med særskrivingsfeil. Her er enkelte av dine feil, som er hårreisende: "det er sjelden jeg har pause" - det heter sjeldenT i denne konteksten. Videre - "sitte å skravle med andre lærere" - her skal det være sitte OG skravle - du gjør flere handlinger, da er det "og" imellom. "Trenger ikke være rakettforsker" - trenger ikke Å være, man trenger Å gjøre noe. I tillegg til alle kommaene som burde ha vært der de ikke er. Du er lærer altså, og mener at du gjør en kjempegod jobb? I så fall er jeg bekymret på vegne av barna dine. Jeg kom til Norge i voksen alder, og klarer likevel å se de alvorlige feilene dine med en gang. Huff! Anonymous poster hash: 5e6e8...302 Jeg er lærer, men ikke norsklærer. Og er faktisk god i språk, norsk var mitt sterkeste fag gjennom hele grunnskolen og videregående skole. Selv om grammatikken ikke er perfekt når jeg skriver på dib er det helt likegyldig når jeg ikke underviser i norsk. Er vel ikke akkurat skrivefeil som er det viktige i det jeg skriver? Du får være så god å irettesette rettskrivingen min, kanskje jeg lærer noe. Tviler på det har så mye å si, folk skjønner uansett hva jeg vil frem til. Å si du er bekymret for barna mine fordi jeg gjør noen grammatiske feil på et mammaforum er bak mål, man kan komme seg langt i livet (til og med lengre enn gjennomsnittet) til tross for at man har dysleksi til og med. Verre er det med de ungene som blir rettet på av foreldrene for alle ubetydelige "feil" de gjør i løpet av livet. Du er kanskje en slik mamma? I såfall er jeg mer bekymret for dine barn! Poenget mitt tidligere var at det er synd når lærere alltid blir kritisert. Spesielt sårende er det når man selv ser hvor hardt de fleste jobber for å tilfredsstille foreldre, elever og ikke minst kolleger. Får nok bare venne seg til at lærere er "fritt vilt". Før man har prøvd seg som lærer selv i noen år, burde man holde munn! Når det gjelder det tråden egentlig handler om er det forferdelig om dette er tilfelle. Barnet som har blitt misbrukt burde bytte skole om det ønsker det selv. Hadde det vært mitt barn ville jeg tatt det inn i en ny skole for en ny start. Hvis barnet virkelig har blitt misbrukt over så lang tid er jeg redd barnet allerede har en mistro til voksne på denne skolen da de ikke har grepet inn og fått dette med seg! Etter slike hendelser er det viktig med trygghet, og en ny skole med nye voksne som barnet føler tar han/henne på alvor kan være veldig viktig for å komme videre. Grusomt for barnet at alle ungene også vet om dette. Slikt går det rykter i skolegården om fort!! NEI, DET ER MOBBERE OG OVERGRIPERE SOM SKAL BYTTE SKOLE!!! Ikke mobbeofre og overgrepsofre. Hvorfor må et offer rives fra venner, familie, foreldrene må si opp jobbene sine, selge huset osv. Offeret har ikke gjort noe galt, men det har overgriperne/mobberne! Det er helt sykt at man ikke kan utvise overgripere i Norge, men at de får lov til å fortsette på samme skole, mens offeret må flytte, kanskje få dårligere økonomi hvis foreldrene ikke finner jobb på det nye stedet/finner mye dårligere betalte jobber. Nei, en lærer skal ikke gjøre og/å-feil, og uansett hvor sliten man er så skal man ikke gjøre slike feil! Det nytter ikke å ro og si at du gjør godt nok, når du nettopp ikke gjør det. Du fremstår som arrogant og fæl, dessverre. Du mener at du selv er perfekt, unnskylder dine feil og mener at du er feilfri, mens MINE barn er det selvfølgelig synd på? Nei, jeg pirker ikke på alle feilene til BARNA (som er der for å lære), men blir matt når jeg får en ukeplan fra en lærer, og ukeplanen er full av feil! Og når en lærer skryter av hvor flink hun er på offentlig forum, samtidig som hun skriver med masse feil. Jeg klarer ikke å ta slike lærere seriøst. Det hjelper ikke at du ikke er norsklærer, barna plukker skrivemåte i ukeplaner, læringsplaner, oppgavehefter, kommentarer, meldinger fra ALLE lærere, og begynner å skrive slik selv da de tror at lærere skriver rett norsk. Det er på grunn av slike som deg at jeg begynner å miste respekt for enkelte lærere. Anonymous poster hash: 5e6e8...302
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #33 Skrevet 7. september 2015 Det er sagt "flere ganger".det har nok ikke skjedd hver dag, kanskje 2 ganger mnd? Lett at lærerne ikke ser det. Jeg har da gått skole selv, og sett mobbing. Det pågikk ikke banking eller stygt ordbruk daglig, men barna ble mobbet innimellom. Og behandlet som luft ellers. (Holder overhodet ikke med mobberne!!!) Anonymous poster hash: 34891...d45
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 8. september 2015 Forfatter #34 Skrevet 8. september 2015 På skolen til min datter, hevder de (lærerne) at det ikke finnes mobbing. Men det stemmer ikke. Jenta mi har opptil flere ganger gitt beskjed til kontaktlæreren sin om at en av guttene i klassen hennes blir utestengt og plaget. Hun skjønner ikke hvorfor det ikke blir bedre, sier hun. Og da vet jeg ikke hva jeg skal svare, det virker ikke som om de gjør noe med det. De klarer i alle fall ikke å bukt med problemet. Dette er unger i 7.klasse og mobbeproblemet har pågått i flere år. Datteren min har snakket om det siden 4.klasse. Og siden da har hun også jevnlig nevnt det for læreren. Hun har til og med tatt det opp på foreldrekonferansen sin. Men jeg forstår jo at læreren ikke kan snakke noe om dette til oss. Poenget er at hun ser hvor stygge de er mot han, og blir veldig frustrert når det bare fortsetter! Ikke rart ungene gir opp. De ser jo at ingenting blir gjort! Hvis dette er noe som har foregått i fire skoleår og det fremdeles ikke har skjedd noe så hadde jeg tatt kontakt med rektor og barnevernet. Det er jo helt håpløst at lærerne og skolen ikke tar tak i det når de vet om det. De bryter loven når de ikke gjør noe med det! Det hadde jeg nektet å vite om uten å gå videre med det - selv om det ikke var mitt barn. Så vær så snill - gjør noe!!! Anonymous poster hash: 3e905...e8b Foreldrene vet om det, og de prøver så godt de kan å gjøre noe med det. Hvilke tiltak lærerne har forsøkt å gjøre, vet jeg ikke, for ifølge min datter ser de det ikke. Det er derfor hun sier ifra. Noe jeg er veldig stolt av at hun gjør og som jeg har oppfordret henne til å fortsette med. Til og med jeg har gitt lærerne tilbakemelding om dette, for jeg tenker det må være noe som pågår ofte siden hun stadig kommer hjem og forteller om hendelser som har skjedd på skolen.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 8. september 2015 Forfatter #35 Skrevet 8. september 2015 Det er sagt "flere ganger".det har nok ikke skjedd hver dag, kanskje 2 ganger mnd? Lett at lærerne ikke ser det. Jeg har da gått skole selv, og sett mobbing. Det pågikk ikke banking eller stygt ordbruk daglig, men barna ble mobbet innimellom. Og behandlet som luft ellers. (Holder overhodet ikke med mobberne!!!) Anonymous poster hash: 34891...d45 Slik jeg har forstått det, så får han av og til være med resten av guttene i klassen. Den formen for mobbing de driver, forklarer datteren min med at de kaller han stygge ting. De planlegger sosiale ting sammen utenom skoletid, og sier til de andre at ingen må si noe til ******, for han skal ikke være med. Han spør om å få sitte sammen med de andre guttene i klassen når de skal spise, men blir avvist. De legger skylden på ham hvis noe skjer, som en av de andre kanskje har gjort. Slik pågår det ganske jevnlig etter hva jeg har fått med meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå