Heihånåerdetjuligjen Skrevet 7. september 2015 #1 Skrevet 7. september 2015 Tenker på den 8-år gamle jenta som ble seksuelt sjikanert og misbrukt på skolen, i skoletiden. Hvordan i all verden går det an?? Dere lærere - hvordan er sånt egentlig mulig å ikke få med seg? 10 unger står og bevitner hendelser, men ingenting blir videreformidlet eller fanget opp av lærere. Denne saken var drøy! Jeg har ikke ord for hvor vondt jeg har av denne jenta og hennes foreldre. Og den behandlingen de har fått i etterkant. Ingen tar ansvar og ingen tar kritikk. Ingen av barna får lære seg konsekvenser av sine handlinger. Hvilken verden lever vi i?
Hjertefru Skrevet 7. september 2015 #2 Skrevet 7. september 2015 Hvis det som er kommet frem i media stemmer, håper jeg virkelig at de finner ut av hvilke barn som har gjort dette. Må være noe fundamentalt galt i hjemmet til disse. Her bør virkelig barnevernet inn med ressurser for å hindre at de fortsetter en karriere som overgripere. Skremmende. Også at barn sto rundt uten å fortelle det til en lærer. Stakkars jente, håper hun får hjelp til å takle opplevelsene. Trodde ikke det var mulig i 2015
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 7. september 2015 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2015 Nei....Det er nesten ikke til å fatte
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #4 Skrevet 7. september 2015 Har du en link til saken? Finner den ikke på nettavisene. Anonymous poster hash: 37497...0b0
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 7. september 2015 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2015 Har du en link til saken? Finner den ikke på nettavisene. Anonymous poster hash: 37497...0b0 Jeg får ikke kopiert og limt inn, noe feil med linken på tv2.no...
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #6 Skrevet 7. september 2015 Mulige årsaker: *Læreren som skulle hatt vakt i det området var syk og vikaren hadde ikke fått beskjed (det skjer dessverre ofte!). *Læreren som hadde vakt i området måtte følge en annen elev inn for f.eks. å plastre et sår. *Læreren som skulle hatt vakt ble forhindret i å gå ut fordi en elev bare måtte snakke med ham/henne akkurat da om noe viktig. *Læreren som skulle hatt vakt måtte akutt på toalettet og kom seg derfor senere ut enn hun/han skulle. *Læreren som skulle hatt vakt måtte delta på et møte og det ble glemt å sette ut vikar i friminuttet. Det er meningen at hvert eneste område av skoleplassen skal være dekket av en lærer. De aller fleste skoler har vaktordninger der man har inspeksjon på ulike områder i ulike friminutt og at det totalt er meningen at alle områder skal være dekket til en hver tid. I praksis er det sjeldent det fungerer slik, ikke minst på grunn av de grunnene jeg ramser opp over her. Nok en gang burde vi sett mot Finland og lånt litt av deres ideer. er har de eget personell som er ansatt til å passe på og følge opp elever i friminuttene (og ta seg av gangvandrerne i timene). Dette er bare en forklaring, siden du lurte, uansett burde aldri noe slikt kunne unnskyldes. Anonymous poster hash: f3308...661
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 7. september 2015 Forfatter #7 Skrevet 7. september 2015 Mulige årsaker: *Læreren som skulle hatt vakt i det området var syk og vikaren hadde ikke fått beskjed (det skjer dessverre ofte!). *Læreren som hadde vakt i området måtte følge en annen elev inn for f.eks. å plastre et sår. *Læreren som skulle hatt vakt ble forhindret i å gå ut fordi en elev bare måtte snakke med ham/henne akkurat da om noe viktig. *Læreren som skulle hatt vakt måtte akutt på toalettet og kom seg derfor senere ut enn hun/han skulle. *Læreren som skulle hatt vakt måtte delta på et møte og det ble glemt å sette ut vikar i friminuttet. Det er meningen at hvert eneste område av skoleplassen skal være dekket av en lærer. De aller fleste skoler har vaktordninger der man har inspeksjon på ulike områder i ulike friminutt og at det totalt er meningen at alle områder skal være dekket til en hver tid. I praksis er det sjeldent det fungerer slik, ikke minst på grunn av de grunnene jeg ramser opp over her. Nok en gang burde vi sett mot Finland og lånt litt av deres ideer. er har de eget personell som er ansatt til å passe på og følge opp elever i friminuttene (og ta seg av gangvandrerne i timene). Dette er bare en forklaring, siden du lurte, uansett burde aldri noe slikt kunne unnskyldes. Anonymous poster hash: f3308...661 Jeg kan forstå det om det hadde vært et engangstilfelle, men det var det jo ikke. Forferdelig sløve folk!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #8 Skrevet 7. september 2015 Som min datter sier: "Det er ingen vits i å si det til en lærer. De gjør ikke noe likevell." Anonymous poster hash: d1b5b...e74
Hjertefru Skrevet 7. september 2015 #9 Skrevet 7. september 2015 Klart at inspeksjonen må ha sviktet rutinemessig her. Drittungene visste nok at det var fritt frem.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 7. september 2015 Forfatter #10 Skrevet 7. september 2015 Klart at inspeksjonen må ha sviktet rutinemessig her. Drittungene visste nok at det var fritt frem. Det er helt klart ja!
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 7. september 2015 Forfatter #11 Skrevet 7. september 2015 På skolen til min datter, hevder de (lærerne) at det ikke finnes mobbing. Men det stemmer ikke. Jenta mi har opptil flere ganger gitt beskjed til kontaktlæreren sin om at en av guttene i klassen hennes blir utestengt og plaget. Hun skjønner ikke hvorfor det ikke blir bedre, sier hun. Og da vet jeg ikke hva jeg skal svare, det virker ikke som om de gjør noe med det. De klarer i alle fall ikke å bukt med problemet. Dette er unger i 7.klasse og mobbeproblemet har pågått i flere år. Datteren min har snakket om det siden 4.klasse. Og siden da har hun også jevnlig nevnt det for læreren. Hun har til og med tatt det opp på foreldrekonferansen sin. Men jeg forstår jo at læreren ikke kan snakke noe om dette til oss. Poenget er at hun ser hvor stygge de er mot han, og blir veldig frustrert når det bare fortsetter! Ikke rart ungene gir opp. De ser jo at ingenting blir gjort!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #12 Skrevet 7. september 2015 Grusomt, håper de skyldige får sin straff og at barnevernet kobles inn som nevnt over her. Må jo være noe alvorlig galt hjemme hos disse barna som gjør slike ting mot andre.. Og for ikke å snakke om de som bare stod og såg på! Men min datter sier også at det ikke nytter å gi beskjed til lærer/friminuttvakt på hennes skole om det er noe, for det eneste de får beskjed om er at "så pass må du tåle" og "det der ordner dere opp i selv". Skremmende holdning på de voksne ansatte der, og det er mye mobbing som foregår.. Anonymous poster hash: 109df...eaa
kristinehufine Skrevet 7. september 2015 #13 Skrevet 7. september 2015 Nå må dere slutte å kjefte og klage så på lærere generelt! Vi gjør faktisk en god jobb. Jeg jobber så mye i perioder at det går ut over mine egne, likevel får jeg alltid høre at jeg "har så jævla mye ferie". I hvert eneste friminutt er vi opptatt med forberedelser, inspeksjon, møter og det er sjelden jeg har en halvtime pause hvor jeg kan sitte å skravle med andre lærere! Klart noe har sviktet hvis en elev har blitt misbrukt seksuelt i et friminutt!? Trenger vel ikke være rakettforsker for å forstå at det må gjøres noe med rutiner, og ikke minst med ungenes holdninger og kunnskap om hva som er rett og galt! Blir provosert når jeg leser ting som at ungene sier at lærerene "aldri gjør noe". Hva tror dere vi holder på med i friminuttene? For det første har vi egne soner en og en som det er ganske langt mellom for at vi skal dekke hele området. Så vi kan ikke snakke med hverandre lenge av gangen! Og det vi gjør er stort sett å avverge krangling, trøste og stoppe slagsmål. I tillegg til å gi oppmerksomhet til de som trenger det! Ikke rart mange lærere slutter i jobben sin når alt de får er dritt og de aldri er gode nok. Dessverre kan vi kun jobbe for en person. Og en lærerjobb krever ofte overtid for at man skal gå hjem med god samvittighet!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #14 Skrevet 7. september 2015 På skolen til min datter, hevder de (lærerne) at det ikke finnes mobbing. Men det stemmer ikke. Jenta mi har opptil flere ganger gitt beskjed til kontaktlæreren sin om at en av guttene i klassen hennes blir utestengt og plaget. Hun skjønner ikke hvorfor det ikke blir bedre, sier hun. Og da vet jeg ikke hva jeg skal svare, det virker ikke som om de gjør noe med det. De klarer i alle fall ikke å bukt med problemet. Dette er unger i 7.klasse og mobbeproblemet har pågått i flere år. Datteren min har snakket om det siden 4.klasse. Og siden da har hun også jevnlig nevnt det for læreren. Hun har til og med tatt det opp på foreldrekonferansen sin. Men jeg forstår jo at læreren ikke kan snakke noe om dette til oss. Poenget er at hun ser hvor stygge de er mot han, og blir veldig frustrert når det bare fortsetter! Ikke rart ungene gir opp. De ser jo at ingenting blir gjort! Kan du ta dette opp på felles foreldremøte? Jeg er så stygg at jeg hadde truet ungene med grusejuling. det gjorde jeg da noen jenter kastet stein på hestene på stallen. De syns det var kjempemorsomt og rakk finger da de fikk tilsnank. En dag jagde jeg de inn i skogen og fikk tak i begge to. Dengte de i bakken og sa med iskald stemme at dette var siste gang de plagde dyr, neste gang kom jeg til å slå de gule og blå, og jeg kom til å sende folk på de så de ikke kunne ta meg for det. Det skjedde aldri igjen. Anonymous poster hash: 57c0c...9c8
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 7. september 2015 Forfatter #15 Skrevet 7. september 2015 På skolen til min datter, hevder de (lærerne) at det ikke finnes mobbing. Men det stemmer ikke. Jenta mi har opptil flere ganger gitt beskjed til kontaktlæreren sin om at en av guttene i klassen hennes blir utestengt og plaget. Hun skjønner ikke hvorfor det ikke blir bedre, sier hun. Og da vet jeg ikke hva jeg skal svare, det virker ikke som om de gjør noe med det. De klarer i alle fall ikke å bukt med problemet. Dette er unger i 7.klasse og mobbeproblemet har pågått i flere år. Datteren min har snakket om det siden 4.klasse. Og siden da har hun også jevnlig nevnt det for læreren. Hun har til og med tatt det opp på foreldrekonferansen sin. Men jeg forstår jo at læreren ikke kan snakke noe om dette til oss. Poenget er at hun ser hvor stygge de er mot han, og blir veldig frustrert når det bare fortsetter! Ikke rart ungene gir opp. De ser jo at ingenting blir gjort! Kan du ta dette opp på felles foreldremøte? Jeg er så stygg at jeg hadde truet ungene med grusejuling. det gjorde jeg da noen jenter kastet stein på hestene på stallen. De syns det var kjempemorsomt og rakk finger da de fikk tilsnank. En dag jagde jeg de inn i skogen og fikk tak i begge to. Dengte de i bakken og sa med iskald stemme at dette var siste gang de plagde dyr, neste gang kom jeg til å slå de gule og blå, og jeg kom til å sende folk på de så de ikke kunne ta meg for det. Det skjedde aldri igjen. Anonymous poster hash: 57c0c...9c8 Faren har tatt dette opp på et felles foreldremøte, men fikk veldig lite respons fra de andre gutteforeldrene der (det er guttene i klassen som er plageåndene her). De satt tause og hadde ingen innspill eller svar til ham. Det hele var veldig merkelig. Spesielt når jeg vet hva som foregår. Vel, moren til den ene mobberen klarte å spør læreren "Får foreldrene til de som mobber, tilbakemelding om dette?" Enten så vet ikke foreldrene til mobberne noe om dette, eller så valgte hun å "frigi" sønnen sin ved å spørre på denne måten.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 7. september 2015 Forfatter #16 Skrevet 7. september 2015 (endret) Nå må dere slutte å kjefte og klage så på lærere generelt! Vi gjør faktisk en god jobb. Jeg jobber så mye i perioder at det går ut over mine egne, likevel får jeg alltid høre at jeg "har så jævla mye ferie". I hvert eneste friminutt er vi opptatt med forberedelser, inspeksjon, møter og det er sjelden jeg har en halvtime pause hvor jeg kan sitte å skravle med andre lærere! Klart noe har sviktet hvis en elev har blitt misbrukt seksuelt i et friminutt!? Trenger vel ikke være rakettforsker for å forstå at det må gjøres noe med rutiner, og ikke minst med ungenes holdninger og kunnskap om hva som er rett og galt! Blir provosert når jeg leser ting som at ungene sier at lærerene "aldri gjør noe". Hva tror dere vi holder på med i friminuttene? For det første har vi egne soner en og en som det er ganske langt mellom for at vi skal dekke hele området. Så vi kan ikke snakke med hverandre lenge av gangen! Og det vi gjør er stort sett å avverge krangling, trøste og stoppe slagsmål. I tillegg til å gi oppmerksomhet til de som trenger det! Ikke rart mange lærere slutter i jobben sin når alt de får er dritt og de aldri er gode nok. Dessverre kan vi kun jobbe for en person. Og en lærerjobb krever ofte overtid for at man skal gå hjem med god samvittighet! Dette er ingen personlig kritikk til deg som lærer. Men jeg synes det ofte høres om mobbing på skoler som lærere og rektor ikke klarer å gjøre noe med. Og i akkurat denne saken var det jo graverende feil fra skolens side. Å bli furten fordi du hører at "dere har så jævla mye ferie" er bare dumt. Dere HAR mye ferie. Dere jobber mye ja, men det gjør vi andre i andre yrker også. Myyyye overtid og helger. Likevel har vi 5 ukers ferie i året. Hvor mange uker har dere? Endret 7. september 2015 av Kari Mari
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #17 Skrevet 7. september 2015 Nå må dere slutte å kjefte og klage så på lærere generelt! Vi gjør faktisk en god jobb. Jeg jobber så mye i perioder at det går ut over mine egne, likevel får jeg alltid høre at jeg "har så jævla mye ferie". I hvert eneste friminutt er vi opptatt med forberedelser, inspeksjon, møter og det er sjelden jeg har en halvtime pause hvor jeg kan sitte å skravle med andre lærere! Klart noe har sviktet hvis en elev har blitt misbrukt seksuelt i et friminutt!? Trenger vel ikke være rakettforsker for å forstå at det må gjøres noe med rutiner, og ikke minst med ungenes holdninger og kunnskap om hva som er rett og galt! Blir provosert når jeg leser ting som at ungene sier at lærerene "aldri gjør noe". Hva tror dere vi holder på med i friminuttene? For det første har vi egne soner en og en som det er ganske langt mellom for at vi skal dekke hele området. Så vi kan ikke snakke med hverandre lenge av gangen! Og det vi gjør er stort sett å avverge krangling, trøste og stoppe slagsmål. I tillegg til å gi oppmerksomhet til de som trenger det! Ikke rart mange lærere slutter i jobben sin når alt de får er dritt og de aldri er gode nok. Dessverre kan vi kun jobbe for en person. Og en lærerjobb krever ofte overtid for at man skal gå hjem med god samvittighet! Du bør vel ta deg en chill pill? Når det kommer til mobbing er skremmende mange skoler ufattelig dårlige til å ta tak i problemet! I tillegg er det altfor mange læreren som lukker øynene eller bortforklarer. Hva du gjør i skolens friminutt er egentlig ganske uinteressant! At du velger denne tråden til å spy ut dine frustrasjoner er usmakelig! Dette handler om en åtteråring som har blitt grovt mobbet og misbrukt! Du og ditt er irrelevant og uvesentlig! Anonymous poster hash: 0997b...031
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #18 Skrevet 7. september 2015 Nå må dere slutte å kjefte og klage så på lærere generelt! Vi gjør faktisk en god jobb. Jeg jobber så mye i perioder at det går ut over mine egne, likevel får jeg alltid høre at jeg "har så jævla mye ferie". I hvert eneste friminutt er vi opptatt med forberedelser, inspeksjon, møter og det er sjelden jeg har en halvtime pause hvor jeg kan sitte å skravle med andre lærere! Klart noe har sviktet hvis en elev har blitt misbrukt seksuelt i et friminutt!? Trenger vel ikke være rakettforsker for å forstå at det må gjøres noe med rutiner, og ikke minst med ungenes holdninger og kunnskap om hva som er rett og galt! Blir provosert når jeg leser ting som at ungene sier at lærerene "aldri gjør noe". Hva tror dere vi holder på med i friminuttene? For det første har vi egne soner en og en som det er ganske langt mellom for at vi skal dekke hele området. Så vi kan ikke snakke med hverandre lenge av gangen! Og det vi gjør er stort sett å avverge krangling, trøste og stoppe slagsmål. I tillegg til å gi oppmerksomhet til de som trenger det! Ikke rart mange lærere slutter i jobben sin når alt de får er dritt og de aldri er gode nok. Dessverre kan vi kun jobbe for en person. Og en lærerjobb krever ofte overtid for at man skal gå hjem med god samvittighet! Dette er ingen personlig kritikk til deg som lærer. Men jeg synes det ofte høres om mobbing på skoler som lærere og rektor ikke klarer å gjøre noe med. Og i akkurat denne saken var det jo graverende feil fra skolens side. Å bli furten fordi du hører at "dere har så jævla mye ferie" er bare dumt. Dere HAR mye ferie. Dere jobber mye ja, men det gjør vi andre i andre yrker også. Myyyye overtid og helger. Likevel har vi 5 ukers ferie i året. Hvor mange uker har dere? Lærere har også 5 ukers ferie. Er det virkelig noen som fremdeles ikke har fått det med seg? Resten av tiden en lærer har fri er avspasering for alle ettermiddager og helger. Selv om også mange andre yrker kan ha mye jobbing på kveld og i helger, skal også disse yrkene kompensere for det på ulike måter (overtidsbetaling, bonuser, avspasering osv). Dersom noen jobber i et yrke hvor det ikke er kompensasjon for overtidsarbeid så må en faktisk gjøre noe med det selv og ikke bare snilt finne seg i det for deretter å sutre over at andre får avspasere/få overtidsbetaling. Det er i så fall ikke andres feil at man ikke får det man har krav på. Anonymous poster hash: f3308...661
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 7. september 2015 Forfatter #19 Skrevet 7. september 2015 Nå må dere slutte å kjefte og klage så på lærere generelt! Vi gjør faktisk en god jobb. Jeg jobber så mye i perioder at det går ut over mine egne, likevel får jeg alltid høre at jeg "har så jævla mye ferie". I hvert eneste friminutt er vi opptatt med forberedelser, inspeksjon, møter og det er sjelden jeg har en halvtime pause hvor jeg kan sitte å skravle med andre lærere! Klart noe har sviktet hvis en elev har blitt misbrukt seksuelt i et friminutt!? Trenger vel ikke være rakettforsker for å forstå at det må gjøres noe med rutiner, og ikke minst med ungenes holdninger og kunnskap om hva som er rett og galt! Blir provosert når jeg leser ting som at ungene sier at lærerene "aldri gjør noe". Hva tror dere vi holder på med i friminuttene? For det første har vi egne soner en og en som det er ganske langt mellom for at vi skal dekke hele området. Så vi kan ikke snakke med hverandre lenge av gangen! Og det vi gjør er stort sett å avverge krangling, trøste og stoppe slagsmål. I tillegg til å gi oppmerksomhet til de som trenger det! Ikke rart mange lærere slutter i jobben sin når alt de får er dritt og de aldri er gode nok. Dessverre kan vi kun jobbe for en person. Og en lærerjobb krever ofte overtid for at man skal gå hjem med god samvittighet! Dette er ingen personlig kritikk til deg som lærer. Men jeg synes det ofte høres om mobbing på skoler som lærere og rektor ikke klarer å gjøre noe med. Og i akkurat denne saken var det jo graverende feil fra skolens side. Å bli furten fordi du hører at "dere har så jævla mye ferie" er bare dumt. Dere HAR mye ferie. Dere jobber mye ja, men det gjør vi andre i andre yrker også. Myyyye overtid og helger. Likevel har vi 5 ukers ferie i året. Hvor mange uker har dere? Lærere har også 5 ukers ferie. Er det virkelig noen som fremdeles ikke har fått det med seg? Resten av tiden en lærer har fri er avspasering for alle ettermiddager og helger. Selv om også mange andre yrker kan ha mye jobbing på kveld og i helger, skal også disse yrkene kompensere for det på ulike måter (overtidsbetaling, bonuser, avspasering osv). Dersom noen jobber i et yrke hvor det ikke er kompensasjon for overtidsarbeid så må en faktisk gjøre noe med det selv og ikke bare snilt finne seg i det for deretter å sutre over at andre får avspasere/få overtidsbetaling. Det er i så fall ikke andres feil at man ikke får det man har krav på. Anonymous poster hash: f3308...661 Og hvor mange ukers avspasering har dere da? Jeg får også det jeg har krav på i form av overtidsbetaling. Hvis jeg ønsker avspasering, så går stort sett ikke det i det yrket jeg har. Det som er litt betenkelig med avspaseringsordningen for dere lærere, er at det gjelder for ALLE: Og ikke alle jobber så mange timer som du vil ha det til. Det burde finnes en mer individuell ordning på dette, for den enkelte lærer, som i andre yrker.
Gjest Antarctica Skrevet 7. september 2015 #20 Skrevet 7. september 2015 Å Jesus. Selv dette skal vris til "lærere jobber for lite"-debatten. Nå er det uansett ikke i løpet av sommerferien at de ansatte hadde ansvar for barnet, det var i løpet av skoledagen. Det er jo i den tida rutinene har svikta. Hva ungene gjør mens læreren avspaserer er foreldrenes sak. Så det kan vi holde totalt utenom.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #21 Skrevet 7. september 2015 På skolen til min datter, hevder de (lærerne) at det ikke finnes mobbing. Men det stemmer ikke. Jenta mi har opptil flere ganger gitt beskjed til kontaktlæreren sin om at en av guttene i klassen hennes blir utestengt og plaget. Hun skjønner ikke hvorfor det ikke blir bedre, sier hun. Og da vet jeg ikke hva jeg skal svare, det virker ikke som om de gjør noe med det. De klarer i alle fall ikke å bukt med problemet. Dette er unger i 7.klasse og mobbeproblemet har pågått i flere år. Datteren min har snakket om det siden 4.klasse. Og siden da har hun også jevnlig nevnt det for læreren. Hun har til og med tatt det opp på foreldrekonferansen sin. Men jeg forstår jo at læreren ikke kan snakke noe om dette til oss. Poenget er at hun ser hvor stygge de er mot han, og blir veldig frustrert når det bare fortsetter! Ikke rart ungene gir opp. De ser jo at ingenting blir gjort! Hvis dette er noe som har foregått i fire skoleår og det fremdeles ikke har skjedd noe så hadde jeg tatt kontakt med rektor og barnevernet. Det er jo helt håpløst at lærerne og skolen ikke tar tak i det når de vet om det. De bryter loven når de ikke gjør noe med det! Det hadde jeg nektet å vite om uten å gå videre med det - selv om det ikke var mitt barn. Så vær så snill - gjør noe!!! Anonymous poster hash: 3e905...e8b
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 7. september 2015 Forfatter #22 Skrevet 7. september 2015 Å Jesus. Selv dette skal vris til "lærere jobber for lite"-debatten. Nå er det uansett ikke i løpet av sommerferien at de ansatte hadde ansvar for barnet, det var i løpet av skoledagen. Det er jo i den tida rutinene har svikta. Hva ungene gjør mens læreren avspaserer er foreldrenes sak. Så det kan vi holde totalt utenom. Tråden sporte av her. Jeg kjente også litt på det.....
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #23 Skrevet 7. september 2015 Grusomt at noe sånt har skjedd. På skolene til mine barn, så foregår det og mobbing. Men de reklamerer med at de begge er mobbefrie skoler, og det sosiale er så bra. På begge skoler har barn måtte bli hentet i ambulanse og kjørt på sykehuset, etter slosskamp. Eller mobberne som denger løs på den ene som blir mobbet. Er jo derfor det bare er en som må på sykehuset. Min datter ble selv mobbet, men jeg ringte skolen og sa at gjorde ikke de noe, så kom jeg til å anmelde saken til politiet. Var snakk om grov nettmobbing og. Da ble det virkelig fart i sakene, og de tok de sakene veldig alvorlig. Men tror vel og en liten grunn, er vel at de ikke ønsket politiet involvert, da kan de jo ikke kalle det mobbefri skole lenger. På ungdomsskolen så er det en jente mobbejeng som herjer og, men de er jo ganske flinke til å gjøre det ganske skjult. Og ingen tørr og sladre på de. For da blir det bare mye verre. Dette er samme jenter som mobbet mitt barn på barneskolen. Har pratet med foreldrene deres og, men selvfølgelig deres søte engel gjør jo ikke noe galt. De er nå 14 år gamle, ute på natta, drikker og har sex med gutter. Synes det er fælt når skoler ikke tar mobbing på alvor. Her har mine barn meg som kjemper for de, og de har et veldig godt forhold til meg og, så de forteller meg alt. Dermed kan vi og stoppe mobbing tidlig. Men hva med de barna som ikke forteller det til sine foreldre, hva med de barna som har foreldre, som ikke kjemper for de. De som ikke lærerne vil se. Som må bli mobbet i år etter år. Anonymous poster hash: 79efd...bf8
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #24 Skrevet 7. september 2015 Nå må dere slutte å kjefte og klage så på lærere generelt! Vi gjør faktisk en god jobb. Jeg jobber så mye i perioder at det går ut over mine egne, likevel får jeg alltid høre at jeg "har så jævla mye ferie". I hvert eneste friminutt er vi opptatt med forberedelser, inspeksjon, møter og det er sjelden jeg har en halvtime pause hvor jeg kan sitte å skravle med andre lærere! Klart noe har sviktet hvis en elev har blitt misbrukt seksuelt i et friminutt!? Trenger vel ikke være rakettforsker for å forstå at det må gjøres noe med rutiner, og ikke minst med ungenes holdninger og kunnskap om hva som er rett og galt! Blir provosert når jeg leser ting som at ungene sier at lærerene "aldri gjør noe". Hva tror dere vi holder på med i friminuttene? For det første har vi egne soner en og en som det er ganske langt mellom for at vi skal dekke hele området. Så vi kan ikke snakke med hverandre lenge av gangen! Og det vi gjør er stort sett å avverge krangling, trøste og stoppe slagsmål. I tillegg til å gi oppmerksomhet til de som trenger det! Ikke rart mange lærere slutter i jobben sin når alt de får er dritt og de aldri er gode nok. Dessverre kan vi kun jobbe for en person. Og en lærerjobb krever ofte overtid for at man skal gå hjem med god samvittighet! Vær så snill og si at du troller, at du ikke er lærer! Hvis det er sant så er jeg rystet over nivået på lærerne. Nei, sånne som du og andre som gjør masse elementære skrivefeil, gjør ingen god jobb! Det var jeg som skrev om ukeplan pepret med særskrivingsfeil. Her er enkelte av dine feil, som er hårreisende: "det er sjelden jeg har pause" - det heter sjeldenT i denne konteksten. Videre - "sitte å skravle med andre lærere" - her skal det være sitte OG skravle - du gjør flere handlinger, da er det "og" imellom. "Trenger ikke være rakettforsker" - trenger ikke Å være, man trenger Å gjøre noe. I tillegg til alle kommaene som burde ha vært der de ikke er. Du er lærer altså, og mener at du gjør en kjempegod jobb? I så fall er jeg bekymret på vegne av barna dine. Jeg kom til Norge i voksen alder, og klarer likevel å se de alvorlige feilene dine med en gang. Huff! Anonymous poster hash: 5e6e8...302
februarprins2013 Skrevet 7. september 2015 #25 Skrevet 7. september 2015 helt forferdelig rett og slett, har ikke ikke ord
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå