Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #1 Skrevet 6. september 2015 http://www.dagbladet.no/2015/09/06/nyheter/innenriks/utenriks/flyktninger/petter_stordalen/40975030/ Hvorfor fremstilles dette som veldedighet. Mannen tar seg da godt betalt! Anonymous poster hash: bd35a...ea1
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #2 Skrevet 6. september 2015 Jeg leste artikkel om det i går, og da sto det at han ikke enda hadde sendt faktura til UDI, og han sa at han skulle ta 650/døgn om det drøyde ut. Ergo er det ikke sikkert han sender faktura i det hele tatt, sånn forsto jeg det. Anonymous poster hash: b1459...a78
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #3 Skrevet 6. september 2015 Helt ærlig tror jeg virkelig ikke den fyrer gjør så mye uten å tjene fett på det! Så i en artikkel at han hadde inngått en avtale med UDI hvor de skulle betale 65.000 kr! På intervjuet her om dagen ble han spurt om han skulle gi dette, men han svarte ikke ja. Han omformulerte seg på en måte hvor man forsto at han kunne tjene på dette🙈 Anonymous poster hash: 82ef4...c81
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #4 Skrevet 6. september 2015 I måten han ble fremstilt først virket det som han skulle gjøre dette gratis og for veldedighet. Var vel kanskje litt mye å forlange ... Anonymous poster hash: d5c87...3dc
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #5 Skrevet 6. september 2015 Tjener fett? Tror du at 650,- er ren fortjeneste? Sånn bortsett fra hva det koster i renhold, mat, ansatte, strøm, hygieneartikler etc. Dette er selvsagt et tapsprosjekt for Stordalen og det er veldedighet for han tjener ingenting på det. Anonymous poster hash: 4168b...57c
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #6 Skrevet 6. september 2015 http://www.dagbladet.no/2015/09/06/nyheter/innenriks/utenriks/flyktninger/petter_stordalen/40975030/ Hvorfor fremstilles dette som veldedighet. Mannen tar seg da godt betalt! Anonymous poster hash: bd35a...ea1 Nei, han tar seg ikke "godt betalt". Han tilbyr den norske stat et rimelig alternativ. Anonymous poster hash: bb840...c77
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #7 Skrevet 6. september 2015 Så vidt jeg forsto skulke han leie de ut for selvkost, da tjener han bare reklamen han får på dette Anonymous poster hash: dd090...47e
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #8 Skrevet 6. september 2015 650kr per person er ganske godt betalt det er jo 1300kr per rom, tviler på at det er mindre enn hva vi måtte betalt Anonymous poster hash: aac5b...22a
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #9 Skrevet 6. september 2015 Han lar dem jo bo gratis på hotellet! Det han har sagt er at hvis dette blir langvarig må han ta betalt selvkost. 650kr for hotellovernatting og mat er ikke dyrt! Anonymous poster hash: 9e8f6...b62
Iiiiik Skrevet 6. september 2015 #10 Skrevet 6. september 2015 Alle dere som er kritiske til hvordan andre bidrar, hva gjør dere selv? Hvis alle sørger for å gi det de synes de kan og bry seg litt mindre med hvordan andre gir, så skal du se at flyktningene får temmelig mye hjelp.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #11 Skrevet 6. september 2015 650kr per person er ganske godt betalt det er jo 1300kr per rom, tviler på at det er mindre enn hva vi måtte betalt Anonymous poster hash: aac5b...22a 650 kr for kost og losji, det vil jo si 2-3 måltider om dagen inkludert middag, det måtte vi nok betalt betraktelig mer for ja.... Spørmålet er om han vinner eller tjener flere kunder på det, om det blir for mange asylsøkere på et og samme hotell kan det faktisk hende han taper på det for dette landet er full av rasister (som ikke vil dele rom og matsal med en gjeng asylsøkere) Anonymous poster hash: dd090...47e
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #12 Skrevet 6. september 2015 Alle dere som er kritiske til hvordan andre bidrar, hva gjør dere selv? Hvis alle sørger for å gi det de synes de kan og bry seg litt mindre med hvordan andre gir, så skal du se at flyktningene får temmelig mye hjelp. Jeg skrev over her og jeg har gitt mye klær til asylmottaket her, sendt bæreseler, pledd og sko nedover til Hellas til de syriske flyktningene og jeg er medlem i Røde Kors og frivillig i hjelpekorpset til Røde Kors Anonymous poster hash: d5c87...3dc
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #13 Skrevet 6. september 2015 Alle dere som er kritiske til hvordan andre bidrar, hva gjør dere selv? Hvis alle sørger for å gi det de synes de kan og bry seg litt mindre med hvordan andre gir, så skal du se at flyktningene får temmelig mye hjelp. Jeg skrev over her og jeg har gitt mye klær til asylmottaket her, sendt bæreseler, pledd og sko nedover til Hellas til de syriske flyktningene og jeg er medlem i Røde Kors og frivillig i hjelpekorpset til Røde Kors Anonymous poster hash: d5c87...3dc Så god idè å sende seler! Hvordan har du gått fram for å gjøre det? Som privatperson, eller gjennom røde kors? Anonymous poster hash: 67566...215
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #14 Skrevet 6. september 2015 Alle dere som er kritiske til hvordan andre bidrar, hva gjør dere selv? Hvis alle sørger for å gi det de synes de kan og bry seg litt mindre med hvordan andre gir, så skal du se at flyktningene får temmelig mye hjelp.Jeg skrev over her og jeg har gitt mye klær til asylmottaket her, sendt bæreseler, pledd og sko nedover til Hellas til de syriske flyktningene og jeg er medlem i Røde Kors og frivillig i hjelpekorpset til Røde Kors Anonymous poster hash: d5c87...3dc Så god idè å sende seler! Hvordan har du gått fram for å gjøre det? Som privatperson, eller gjennom røde kors? Anonymous poster hash: 67566...215 Gikk gjennom Dråpen i Havet gruppen på Facebook og så til en lokalgruppe som tok imot og kjører det til Oslo som sender videre til Hellas. Anonymous poster hash: d5c87...3dc
Mamma til 2 søte Skrevet 6. september 2015 #15 Skrevet 6. september 2015 Han har donert haugevis med penger! 6-7 årslønner for meg! Uansett, han må jo dekke det det faktisk KOSTER!De ansatte skal jo ha lønn, feriepenger, sykepenger, overtid osv. Tenk litt Før dere rakker ned på folk som kun vil hjelpe. Han tjener nok ikke annet enn PR. Og det må jo være ok når det er for en god sak. Selv holder jeg på å sortere baby-klær, gravid-klær å dame-klær i skrivende stund. Og ei bæresele ☺ Det håper jeg dere også gjør, istedefor å kritisere folk som hjelper.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #16 Skrevet 6. september 2015 Nå blir flyktninger en handelsvare. Anonymous poster hash: e8a1f...51b
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #17 Skrevet 6. september 2015 Han skal ha et møte ned udi på tirsdag og har sagt at om dette blir langvarig kommer han til å ta 650 pr pers. Han har ikke sendt noe faktura til udi for dette oppholdet. Det er uansett er rimeligere alternativ (og sikkert bedre for de det gjelder) enn det udi allerede betaler for å huse flyktningene som kommer. Og selvsagt er dette god butikk for han, men det i form av god omtale, og ikke penger. Han har ikke kommet dit han er idag uten at han er en smart mann. Han har gitt 2 millioner kroner allerede, samt at det faktisk koster endel å ha folk boende på hotell og. 48 ekstra gjester krevde garantert ekstra personell. Samt at de fikk rimelig mye mat og drikke som de ikke betalte for. Anonymous poster hash: d4ea0...1f1
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #18 Skrevet 6. september 2015 Men slik jeg tolket det når han sto frem og sa han vil huse 1000 flyktninger , så tolket jeg det som han sto for kost og losji. Vist alle som står frem i media og vil huse flyktninger " krever" lønn for og huse de så syns jeg hele greia gir en liten bi smak! Anonymous poster hash: 58b7b...283
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #19 Skrevet 6. september 2015 Men slik jeg tolket det når han sto frem og sa han vil huse 1000 flyktninger , så tolket jeg det som han sto for kost og losji. Vist alle som står frem i media og vil huse flyktninger " krever" lønn for og huse de så syns jeg hele greia gir en liten bi smak! Anonymous poster hash: 58b7b...283 Han krever ikke lønn for å huse dem. Har du tungt for det? For det første har han ikke fakturert en dritt enda. For det andre: de 650 kr som han EVENTUELT vil be om hvis det blir snakk om veldig mange flyktninger dekker kun reelle kostnader ved å ha den på besøk med kost og logi. Det som vi andre betaler i tillegg får han ikke, slik at dette vil i så fall bli et null-prosjekt. UDI, som jo faktisk er forpliktet til å dekke disse utgiftene, sparer mange penger uansett. Det kan du være sikker på. I tillegg er det mange som glemmer at dette hotellet i tillegg gir bort rom til dette formålet som andre egentlig skulle betalt fullpris for. Så i realiteten taper han ganske mye på dette. Hvor mye avhenger av hvor mange hotelldøgn han ender opp med å gi vekk gratis, og hvor mange han gir vekk til kostpris. Anonymous poster hash: c1fed...786
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #20 Skrevet 6. september 2015 Men slik jeg tolket det når han sto frem og sa han vil huse 1000 flyktninger , så tolket jeg det som han sto for kost og losji. Vist alle som står frem i media og vil huse flyktninger " krever" lønn for og huse de så syns jeg hele greia gir en liten bi smak! Anonymous poster hash: 58b7b...283 Han krever ikke lønn for å huse dem. Har du tungt for det? For det første har han ikke fakturert en dritt enda. For det andre: de 650 kr som han EVENTUELT vil be om hvis det blir snakk om veldig mange flyktninger dekker kun reelle kostnader ved å ha den på besøk med kost og logi. Det som vi andre betaler i tillegg får han ikke, slik at dette vil i så fall bli et null-prosjekt. UDI, som jo faktisk er forpliktet til å dekke disse utgiftene, sparer mange penger uansett. Det kan du være sikker på. I tillegg er det mange som glemmer at dette hotellet i tillegg gir bort rom til dette formålet som andre egentlig skulle betalt fullpris for. Så i realiteten taper han ganske mye på dette. Hvor mye avhenger av hvor mange hotelldøgn han ender opp med å gi vekk gratis, og hvor mange han gir vekk til kostpris. Anonymous poster hash: c1fed...786 Vanligvis er det belegg på 75% av hotellrommene i Oslo og det betyr at han har en del ledige rom. Hadde han stengt hotellet for andre betalende gjester betyr det at han går i null. Men hvis det er rom som allerede står ledig så er det å tjene penger. Tviler og sterkt på at det er en og en i alle rom og går man inn på sidene så står det at det koster 1095 kr. Hvis en familie bor der da..2 voksne og 2 barn vil han få 2600 kr for rommet. Så joda hvis han fakturerer så selvfølgelig vil han tjene penger på det. Jeg har ikke noe til overs for Stordalen familien for de er jo dobbeltmoralske så det holder. Anonymous poster hash: e8a1f...51b
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #21 Skrevet 6. september 2015 Men slik jeg tolket det når han sto frem og sa han vil huse 1000 flyktninger , så tolket jeg det som han sto for kost og losji. Vist alle som står frem i media og vil huse flyktninger " krever" lønn for og huse de så syns jeg hele greia gir en liten bi smak! Anonymous poster hash: 58b7b...283 Han krever ikke lønn for å huse dem. Har du tungt for det? For det første har han ikke fakturert en dritt enda. For det andre: de 650 kr som han EVENTUELT vil be om hvis det blir snakk om veldig mange flyktninger dekker kun reelle kostnader ved å ha den på besøk med kost og logi. Det som vi andre betaler i tillegg får han ikke, slik at dette vil i så fall bli et null-prosjekt. UDI, som jo faktisk er forpliktet til å dekke disse utgiftene, sparer mange penger uansett. Det kan du være sikker på. I tillegg er det mange som glemmer at dette hotellet i tillegg gir bort rom til dette formålet som andre egentlig skulle betalt fullpris for. Så i realiteten taper han ganske mye på dette. Hvor mye avhenger av hvor mange hotelldøgn han ender opp med å gi vekk gratis, og hvor mange han gir vekk til kostpris. Anonymous poster hash: c1fed...786 Vanligvis er det belegg på 75% av hotellrommene i Oslo og det betyr at han har en del ledige rom. Hadde han stengt hotellet for andre betalende gjester betyr det at han går i null. Men hvis det er rom som allerede står ledig så er det å tjene penger. Tviler og sterkt på at det er en og en i alle rom og går man inn på sidene så står det at det koster 1095 kr. Hvis en familie bor der da..2 voksne og 2 barn vil han få 2600 kr for rommet. Så joda hvis han fakturerer så selvfølgelig vil han tjene penger på det. Jeg har ikke noe til overs for Stordalen familien for de er jo dobbeltmoralske så det holder. Anonymous poster hash: e8a1f...51b Ahhhh... Du lider av jantelov-moralisme. Det er jo ditt problem egentlig. Anonymous poster hash: c1fed...786
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #22 Skrevet 6. september 2015 Men slik jeg tolket det når han sto frem og sa han vil huse 1000 flyktninger , så tolket jeg det som han sto for kost og losji. Vist alle som står frem i media og vil huse flyktninger " krever" lønn for og huse de så syns jeg hele greia gir en liten bi smak! Anonymous poster hash: 58b7b...283 Han krever ikke lønn for å huse dem. Har du tungt for det? For det første har han ikke fakturert en dritt enda. For det andre: de 650 kr som han EVENTUELT vil be om hvis det blir snakk om veldig mange flyktninger dekker kun reelle kostnader ved å ha den på besøk med kost og logi. Det som vi andre betaler i tillegg får han ikke, slik at dette vil i så fall bli et null-prosjekt. UDI, som jo faktisk er forpliktet til å dekke disse utgiftene, sparer mange penger uansett. Det kan du være sikker på. I tillegg er det mange som glemmer at dette hotellet i tillegg gir bort rom til dette formålet som andre egentlig skulle betalt fullpris for. Så i realiteten taper han ganske mye på dette. Hvor mye avhenger av hvor mange hotelldøgn han ender opp med å gi vekk gratis, og hvor mange han gir vekk til kostpris. Anonymous poster hash: c1fed...786 Vanligvis er det belegg på 75% av hotellrommene i Oslo og det betyr at han har en del ledige rom. Hadde han stengt hotellet for andre betalende gjester betyr det at han går i null. Men hvis det er rom som allerede står ledig så er det å tjene penger. Tviler og sterkt på at det er en og en i alle rom og går man inn på sidene så står det at det koster 1095 kr. Hvis en familie bor der da..2 voksne og 2 barn vil han få 2600 kr for rommet. Så joda hvis han fakturerer så selvfølgelig vil han tjene penger på det. Jeg har ikke noe til overs for Stordalen familien for de er jo dobbeltmoralske så det holder. Anonymous poster hash: e8a1f...51b Ahhhh... Du lider av jantelov-moralisme. Det er jo ditt problem egentlig. Anonymous poster hash: c1fed...786 Haha nei så absolutt ikke. Men er ikke helt for den Gjør som jeg sier ikke som jeg Gjør. . Anonymous poster hash: e8a1f...51b
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 6. september 2015 #23 Skrevet 6. september 2015 Lurer litt på hvordan dere tror de andre asylmottakene drives? Veldedighet?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #24 Skrevet 6. september 2015 Lurer litt på hvordan dere tror de andre asylmottakene drives? Veldedighet? Ja, visste du ikke det? Bare frivillige som jobber der uten lønn, og alt av mat og sengetøy osv er gratisgaver. Ingenting av dette betales av myndighetene i alle fall. Det er også sånn at de som leier ut boliger til NAV for sosialboliger og slikt, gjør det kun av ren godhet. Anonymous poster hash: c1fed...786
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #25 Skrevet 6. september 2015 Men slik jeg tolket det når han sto frem og sa han vil huse 1000 flyktninger , så tolket jeg det som han sto for kost og losji. Vist alle som står frem i media og vil huse flyktninger " krever" lønn for og huse de så syns jeg hele greia gir en liten bi smak! Anonymous poster hash: 58b7b...283 Han krever ikke lønn for å huse dem. Har du tungt for det? For det første har han ikke fakturert en dritt enda. For det andre: de 650 kr som han EVENTUELT vil be om hvis det blir snakk om veldig mange flyktninger dekker kun reelle kostnader ved å ha den på besøk med kost og logi. Det som vi andre betaler i tillegg får han ikke, slik at dette vil i så fall bli et null-prosjekt. UDI, som jo faktisk er forpliktet til å dekke disse utgiftene, sparer mange penger uansett. Det kan du være sikker på. I tillegg er det mange som glemmer at dette hotellet i tillegg gir bort rom til dette formålet som andre egentlig skulle betalt fullpris for. Så i realiteten taper han ganske mye på dette. Hvor mye avhenger av hvor mange hotelldøgn han ender opp med å gi vekk gratis, og hvor mange han gir vekk til kostpris. Anonymous poster hash: c1fed...786 Vanligvis er det belegg på 75% av hotellrommene i Oslo og det betyr at han har en del ledige rom. Hadde han stengt hotellet for andre betalende gjester betyr det at han går i null. Men hvis det er rom som allerede står ledig så er det å tjene penger. Tviler og sterkt på at det er en og en i alle rom og går man inn på sidene så står det at det koster 1095 kr. Hvis en familie bor der da..2 voksne og 2 barn vil han få 2600 kr for rommet. Så joda hvis han fakturerer så selvfølgelig vil han tjene penger på det. Jeg har ikke noe til overs for Stordalen familien for de er jo dobbeltmoralske så det holder. Anonymous poster hash: e8a1f...51b Ahhhh... Du lider av jantelov-moralisme. Det er jo ditt problem egentlig. Anonymous poster hash: c1fed...786 Haha nei så absolutt ikke. Men er ikke helt for den Gjør som jeg sier ikke som jeg Gjør. . Anonymous poster hash: e8a1f...51b Neida har ikke tungt for å forstå at han ikke har tatt betalt , enda! Men dere ja til å ta inn flere flyktninger møter dere selv så totalt i døra!! Vi som er litt kritiske blir møtt med , egoister, hjerteløse, bare for vi vann gull loddet og ble fødd i Norge osv.. Så er dere faktisk ikke hakke bedre selv! Anonymous poster hash: 58b7b...283
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå