Gå til innhold

For eller mot monarkiet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvorfor?

Jeg er imot. Mener at det å arve titler er udemokratisk og avles.

Anonymous poster hash: bc0d7...bdd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns at representerer Norge på en fin måte og gjøre mye flott arbeid.

Men de koster for mye.

Anonymous poster hash: 04525...98d

Skrevet

For, fordi det gir landet et mer personlig og mykt preg. At vi er mer "folkelige" hvis du skjønner meg.

De kongelige har egentlig ikke så mye makt, er regjeringen som styrer, og de kongelige jobber som representanter. De gjør på en måte menneskelig pr :-)

Skrevet

For!

Man ser jo de landene hvor dem ikke har det ( f.eks USA, Tyskland osv), hvor mye krangel og spetakkel hver gang det er president o.l valg år. Og ikke minst hvor mye unødvendig penger som går til valgkampen. Syns det er mer enn nok av valg vi har her i Norge annen hvert år...

Anonymous poster hash: d0114...81d

Skrevet

Definitivt mot. Det er utgått på dato for lenge siden. Noe stort tull, legitimering av overklasse. Skulle ønske vi heller hadde republikk.

Anonymous poster hash: 0b72a...126

Skrevet

Definitivt mot. Det er utgått på dato for lenge siden. Noe stort tull, legitimering av overklasse. Skulle ønske vi heller hadde republikk.

For å ikke snakke om hvor mye skattepenger som går til dette...

Anonymous poster hash: b3c8e...8d0

Skrevet

Jeg er imot, de har ingen makt og de lever utelukkende på samfunnet. Et unødvendig pengesluk i mine øyne...

Anonymous poster hash: 1bac0...8a3

Skrevet

Jeg er imot, de har ingen makt og de lever utelukkende på samfunnet. Et unødvendig pengesluk i mine øyne...

Anonymous poster hash: 1bac0...8a3

Signerer. Disse pengene kunne ha gått til oppussing av sykehjem og fødestuer, bedre skoletilbud osv. Istedet for at en eks-narkis skal reise rundt i en kjole til 60 000 og preke om et eller annet under en fancy middag.

Skrevet

Og det er helt gratis å ha republikk mener du? HAHAHAHAHAHA...