Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #26 Skrevet 6. september 2015 Du bør sykemeldes nå. Tvillingsvangerskap er risikosvangerskap, og man bør ikke jobbe fra uke 21/22!! Det er merkelig av deg å uttale deg slik, når du ikke har peiling på realiteten, man MÅ ikke sykmeldes så tidlig, det er kun om det er noe som tyder på at mor ikke bør være stort aktiv, om det er betydelig press på jobben osv osv. De fleste klarer seg helt fint til uke 24-28, de som sykmeldes før dette, får det av deres og barnas sikkerhet. Selv ble jeg ikke sykmeldt før jeg var 27+3 uker på vei. Og vet av mange andre som bar/bærer tvillinger, som klarte seg fint i jobb tett på uke 28. Mange har arb.plasser hvor det kan tilpasses også. Anonymous poster hash: 0d9ff...fb0
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #27 Skrevet 6. september 2015 HI: Snakk med legen din ang %sykmelding. Neida, svangerskap er ikke en sykdom, men den kan by på plager som kan føre til sykdommer, og gi plager som sliter en ut, slik som du har det nå. Magnesium er godt å ta ekstra av når man har rastløse ben, men snakk med legen om det, før du starter på det Ellers var ullsokker redningen for meg mot rastløse ben Så jeg sov med ullsokker på fra uke 22 Anonymous poster hash: 0d9ff...fb0
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #28 Skrevet 6. september 2015 HI: Snakk med legen din ang %sykmelding. Neida, svangerskap er ikke en sykdom, men den kan by på plager som kan føre til sykdommer, og gi plager som sliter en ut, slik som du har det nå. Magnesium er godt å ta ekstra av når man har rastløse ben, men snakk med legen om det, før du starter på det Ellers var ullsokker redningen for meg mot rastløse ben Så jeg sov med ullsokker på fra uke 22 Anonymous poster hash: 0d9ff...fb0 Jeg tar allerede magnesium, men sover sokkeløs. Skal begynne å drikke mer melk og sove med ullsokker Anonymous poster hash: 9c8b7...68c
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #29 Skrevet 6. september 2015 Ulltråd rundt anklene hjalp meg mot krampene i beina, Novaluzid mot halsbrann. Kynnerene ble bare verre og verre. Har ikke legen snakket om å sykemelding? Vanlig at tvillinggravide blir sykemeldt pga risikosvangerskap. Du er vel også på UL hver 14 dag hos lege? Det måtte ihvertfall jeg da jeg gikk med tvillinger. Anonymous poster hash: 3144f...0c7 Man blir ikke automatisk sykemeldt med tvillinger. En gyllen regel sier rundt uke 28 om ikke det er noe spesielt. Jeg jobbet med trillinger til uke 20. Anonymous poster hash: 1f4df...74c
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #30 Skrevet 6. september 2015 Kutt ut salt i kosten, ta tilskudd av magnesium (jeg må ofte doble normal dose 1-2uker), tilskudd av jern hvis jernlagrene er lave. Anonymous poster hash: d7aa6...e6c
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #31 Skrevet 6. september 2015 Kalsium sammen med magnesium er også anbefalt Anonymous poster hash: 196ed...d5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå