Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er rasistisk å si at man kun skal konsentrere seg om norsk fordi man bor i Norge. Det er svært viktig at barna lærer foreldrenes morsmål og kultur fra foreldrenes hjemland. Norsk hører de absolutt overalt, det gjør de ikke med det andre språket.

Rasistisk? Forstår du i det hele tatt hva rasisme er?

Anonymous poster hash: 59128...c8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke hør på barnehagen! Her har tydeligvis pedagogen fulgt dårlig med i timen! Vanlig st flerspråklige barn gjerne begynner å produsere verbalt språk noe seinere uten at det trenger være grunn til bekymring! Og språkforståelsen er alltid det viktigste i forhold til barns språkutvikling!

Hilsen førskolelærer!

Anonymous poster hash: a6a8f...4bf

Skrevet

Her er det barnehagen som burde revurdere kunnskapene sine.

Ikke gi dere.  Foreldre skal snakke morsmålet sitt til ungene sine.  Jeg har ennå ikke truffet en tenåring eller voksen som er sure fordi foreldrene har sørget for at de har lært morsmålene til foreldrene sine.  Men jeg har møtt mange som virkelig skulle ønske at de hadde gjort det.  Flerspråklighet er en gave.  

Skrevet

Jeg jobber I bhg og vi oppmuntrer til at foreldre tar andre og tredjespråk hjemme så fikser vi norsken, barn som har flere språk trenger mer tid men i 3 4 års alderen løsner det.

Skrevet

takk for alle tibakldingen. Jeg tror at jeg fortsetter med engelsk da det er det som blir naturlig. Tror bhg har hatt litt for stort fokus på at det er noe galt. De gav denne vurdering etter en uke på ny avdeling med bare nye ansatte og nye barn. Bestekompisen plasserte de på en annn gruppe.

Tror jeg skal prøe å finne litt mer informasjon om flerprkelighet. Og tror kanskje det er bra at ppt blir involvet og kan ha litt mer fornftig å si.

Skrevet

Hvordan går man frem dersom man ønsker at barnet skal kunne norsk og engelsk flytende til de begynner på barneskolen.

Er norsk, men ganske god i Engelsk.

Snakker litt om hverandre da eller? Annenhver dag med norsk og engelsk? Fins det noe språksenter med engelskkurs/grupper for foreldre med små barn i oslo?

Anonymous poster hash: 1b603...611
Skrevet

Hvordan går man frem dersom man ønsker at barnet skal kunne norsk og engelsk flytende til de begynner på barneskolen.

Er norsk, men ganske god i Engelsk.

Snakker litt om hverandre da eller? Annenhver dag med norsk og engelsk? Fins det noe språksenter med engelskkurs/grupper for foreldre med små barn i oslo?

Anonymous poster hash: 1b603...611

Snakk morsmål med barnet, det legger utgangspunkt for en bedre relasjon mellom deg og barnet.

Anonymous poster hash: 947f2...dc5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...