Gå til innhold

En liten opptelling om depresjon: hvor mange her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bipolar 1 og går på medisiner. Vært innlagt mange ganger. Men livet går mye bedre enn før!

Anonymous poster hash: 78488...0e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har diagnosen tilbakevendene depresjon. Jeg har opplevd en del traumatisk i oppveksten men har bearbeidet meg bra gjennom problemene mine. Ferdig med psykolog behandøing for 4 år siden å tar ingen medisiner. Har ikke rørt medisiner på 6 år. Kan få små perioder når det er mye stress rundt meg, å en del tunge ting som skjer men de går fort over nå fordi jeg har lært meg måter som fungerer for meg når det gjelder å takle problemer.

Skrevet

Jeg har diagnosen tilbakevendene depresjon. Jeg har opplevd en del traumatisk i oppveksten men har bearbeidet meg bra gjennom problemene mine. Ferdig med psykolog behandøing for 4 år siden å tar ingen medisiner. Har ikke rørt medisiner på 6 år. Kan få små perioder når det er mye stress rundt meg, å en del tunge ting som skjer men de går fort over nå fordi jeg har lært meg måter som fungerer for meg når det gjelder å takle problemer.

Slike metoder skulle jeg gjerne lært meg. Jeg er inne i min tredje, langvarige depresjon nå, og aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymous poster hash: 9797e...8ae

Skrevet

Hatt alvorlig depresjon siden jeg var 7-8 år. I ungdomstiden, med mye hormoner i sving i tillegg, endte det med flere selvmordsforsøk og innleggelser. Men systemet var dårlig på oppfølging den gangen og hadde lite å tilby barn (under 18 år) av behandling og oppfølging. Så da tok jeg det med i voksenlivet. Skulle ønske jeg kunne, som hun over her, anmelde overgrep, men det er for sent for min del. I tillegg er alle så glad i denne mannen, at det er umulig å fortelle de hva han har gjort.

I voksen alder er det lettere å takle. Man forstår jo mer av egne følelser. Men da mannen min stakk av og ikke tok kontakt siden og jeg ble sittende der.... Da kom det tilbake relativt kraftig og jeg har vært sykmeldt siden. Og da blir det bare verre. Etter et år, så mister man 40% inntekt og man blir deppa fordi man aldri har råd til noe. Så blir man deppa fordi man ikke er i jobb. Så depper man fordi det ikke er sosialt akseptert. Så er kroppen lei av de psykiske plagene og angriper deg fysisk. Så blir det flere diagnoser å leve med. Så blir man deppa av det. Det er en ond sirkel..

Går på antidepressiva og gjort det i flere år. Høy dose. Kan ikke legges inn da jeg har barna 100%. Mannen kom aldri tilbake for barna heller. Venter på behandling, men det tar lang tid. Kan ikke ha mannlig psykolog da menn i lukket rom gir angstanfall.

Søker nye jobber nå for å få en fresh start. Mot NAV sin vilje. Men jeg planla ALDRI at jeg skulle være en statssnylter med lav pensjon, så jeg forsøker jobb, og med den- litt mer sosialt liv. For jeg er jo ikke dum! Jeg har jo en master. Men jeg føler meg så lite samfunnsnyttig slik det er nå.

Anonymous poster hash: 2c5c8...266

Skrevet

Slike metoder skulle jeg gjerne lært meg. Jeg er inne i min tredje, langvarige depresjon nå, og aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymous poster hash: 9797e...8ae

Gjennom psykologbehandling å gruppeterapi lærte jeg mye om meg selv som jeg ikke visste at jeg hadde/kunne. Det endret tankegangen min slik at nå vet jeg bedre så når de lumske tankene å dårlige periodene kommer så er jeg bedre rustet til å takle dem.

Tror bare du må finne ut hvem du er, hva du er å hva du er villig til å finne deg i før du klarer å finne ut hvordan du skal takle de dårlige periodene. Enkelt sagt mwn fryktelig mye jobb for å komme dit. Håper du en dag finner løsningen som passer for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...