Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #26 Skrevet 1. september 2015 Vi må signere for at leksene er gjennomgått, og skolen sier at lekser er forelrenes ansvar. Kjenner at jeg ikke er helt enig, men vi følger selvfølgelig opp. Vi sitter med alle tre på 6, 8 pg 9. De to yngste er plankjekjøring, og vi trenger ikke rette noe. 9-åringen har ADHD. Kjempesmart, men får ikke utrettet noe. Der må vi lokke, gjete, peke og innhente fokus HELE tiden. Leksene tar gjerne 1-1 1/2 time hver dag, og han blir slettes ikke ferdig alle dagene. Det er hyling, skriking, kaste seg i gulvet av fortvilelse og erklæringer om at ha ikke skjønner noe og hater skolen. Skal ha dialogmøte med skole, BUP og PPT, samt oppstart av medisiner, og jeg har nedlagt veto med lekser fram til det. Orker ikke påføre gutten mer traumer. Anonymous poster hash: e53ea...c6a
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #27 Skrevet 1. september 2015 Vi må signere for at leksene er gjennomgått, og skolen sier at lekser er forelrenes ansvar. Kjenner at jeg ikke er helt enig, men vi følger selvfølgelig opp. Vi sitter med alle tre på 6, 8 pg 9. De to yngste er plankjekjøring, og vi trenger ikke rette noe. 9-åringen har ADHD. Kjempesmart, men får ikke utrettet noe. Der må vi lokke, gjete, peke og innhente fokus HELE tiden. Leksene tar gjerne 1-1 1/2 time hver dag, og han blir slettes ikke ferdig alle dagene. Det er hyling, skriking, kaste seg i gulvet av fortvilelse og erklæringer om at ha ikke skjønner noe og hater skolen. Skal ha dialogmøte med skole, BUP og PPT, samt oppstart av medisiner, og jeg har nedlagt veto med lekser fram til det. Orker ikke påføre gutten mer traumer. Anonymous poster hash: e53ea...c6a Det er jo helt vilt. Da skyves jo bare konflikten over på dere, og det pedagogiske ansvaret også. Legg ned veto videre framover også. Det sier seg selv at læringsutbyttet ikke er stort for barnet deres på den måten der! Anonymous poster hash: ad351...4e2
Englenemine Skrevet 1. september 2015 #28 Skrevet 1. september 2015 Ja og sitter sammen med han når han gjør leksene. Koselig stund😃
Mamma_til_2 Skrevet 1. september 2015 #29 Skrevet 1. september 2015 Sjekker leksene hver dag, påpeker feil som stor bokstav og feile svar i matte eller om hun har misforstått hele oppgaven! Vi skal ikke påpeke rettskriving.
MTF Skrevet 1. september 2015 #30 Skrevet 1. september 2015 (endret) Ja, det gjør jeg alltid. Barna går i 3. og 6. klasse. De må alltid lese leselekser høyt i tillegg til å lese de alene før vi kommer fra jobb (ikke bare norsk, men alle fag det er leselekser i). Ellers gjør de leskene før vi kommer fra jobb. De er skoleflinke begge to, så behøver sjelden hjelp til noe. Hjelper dem alltid med å pugge til diktat og gloseprøver. Endret 1. september 2015 av MTF
Miss Chocolate Skrevet 1. september 2015 #31 Skrevet 1. september 2015 (endret) Ja, men jeg er veldig usikker hvor mye jeg skal rette på han. Han blir så lett demotivert... Endret 1. september 2015 av chocolate
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #32 Skrevet 1. september 2015 Nei. Han tar ansvar for leksene selv og har god kontroll på det meste. Veldig opptatt av å få det riktig, så hvis det er noe han ikke er 100% sikker på så spør han meg om det er riktig. Han ber meg også av og til om å høre ham i noe. 9 år gammel. Anonymous poster hash: 11dea...26a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå