Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #1 Skrevet 29. august 2015 Syntes det er så mange som plutselig har krystallsyke. Er det en ny tulle diagnose? Anonymous poster hash: 793ca...a5d
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #2 Skrevet 29. august 2015 Nei, det kan jeg love deg det ikke er. Noen får hjelp tidligere enn andre. Jeg ble brått dårlig, søkte hjelp og ble frisk etter tre mnd. Det va forferdelig da det sto på, godt jeg "raskt" ble kvitt det. Anbefaler videre å dra til kiropraktor! Anonymous poster hash: eebe7...365
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #3 Skrevet 29. august 2015 Må legge til at både lege og kiropraktoren sa at mange tror de har krystallsyken, men at de egentlig sliter mye med svimmelhet som kommer av stiv nakke og stress. Anonymous poster hash: eebe7...365
soleia Skrevet 29. august 2015 #4 Skrevet 29. august 2015 Det er iallefall ikkje noko ny diagnose. Høyres plagsomt ut, men dei fleste vert vel bra att etter ei stund?
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #5 Skrevet 29. august 2015 Jeg har hatt 4 krystallsykeanfall iløpet av 20 år. Har vært heldig så langt siden mine anfall har gått over ila 2-3 dager,men grusomt når det står på. Krystalksyke er lett å diagnostisere for de som har peiling på det. Man ser på øynene hvordan de arter seg under svimmelheten. Svimmelheten kan ikke sammenlignes med normal svimmelhet. Det er ekstremt,man mister fotfestet,må holde seg fast og i verste fall kaster man opp. Anonymous poster hash: 4a369...c2c
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #6 Skrevet 29. august 2015 Krystallsyken er små krystaller som dannes og legger seg slik at de påvirker balanseorganet i øret og følgen er at man blir forferdelig svimmel. Løsningen er å gjøre riktige øvelser slik at krystallene legger seg et sted de ikke lager problemer. Ikke noen tullediagnose, veldig konkret. Og heller ikke noe nytt. Anonymous poster hash: 5d0bc...dc1
TPK Skrevet 29. august 2015 #7 Skrevet 29. august 2015 Så du mener ME bare er tull? Du virker veldig smart og omsorgsfull...
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #8 Skrevet 29. august 2015 Du snakker som du har vett til... Anonymous poster hash: d7164...e56
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #9 Skrevet 30. august 2015 ME er ikke en sykdom, det er latskap.. krystallsyke er en sykdom som tar et par år og bli kvitt, der er du svimmel, har susing i ørene ,kvalm og vondt i hode, MYE mer sykdom enn ME som ikke fins Anonymous poster hash: b52d8...18d
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #11 Skrevet 30. august 2015 Vet om ei som var sengeliggende på neurologisk avdeling i 3 mnd pga krystallsyken, ute av stand til å heve hodet litt, men du har rett, hun bare kødda. Ville ha litt fri fra jobb, liksom... Og de som mener at ME er tull, kjenner tydelig vis ikke noen som virkelig har det. Jeg vet om noen som har blitt diagnotisert av fastlegen med ME, og det er vel høyst usikkert om det da er rette diafnosen. Jeg kjenner også mennesker som har vært flere år på AAP, som har vært hos mange spesialiser, ikke klarer å komme ut av huset/rommet, må ha det mørkt og stile, får uforklarlig feber - ofte, har hormoner med kaosverdier og ikke minst er isolert. Ingen velger det av latskap. Anonymous poster hash: 70af5...d56
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #12 Skrevet 30. august 2015 Krystallsyke er det som tidligere kaltes virus på balansenerven. Kan kureres med å bli snurret rundt i en spesiell bevegelse. ME er ikke latskap. Det er en sykdom med virkelige symptomer. Man vet bare ikke hva det skyldes. Du bør lese litt om det og forskningen rundt det før du uttaler deg. Har ikke ME selv, men en annen sykdom som gjør meg utmattet, som legene ikke finner ut sv. Kan se ut som latskap, men det er det ikke. Det er veldig vondt å ikke greie noe, f.eks. finne på ting med barna, men ikke ha energi til å gjøre noe. Savner til og med å gjøre husarbeid. Sårt at noen mistenker en for bare å være lat! Anonymous poster hash: f20db...1c8
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #13 Skrevet 30. august 2015 ME er ikke en sykdom, det er latskap.. krystallsyke er en sykdom som tar et par år og bli kvitt, der er du svimmel, har susing i ørene ,kvalm og vondt i hode, MYE mer sykdom enn ME som ikke fins Anonymous poster hash: b52d8...18d Du kan jo ikke noe - hverken om ME eller krystallsyken. Er du så kunnskapsløs, eller later du bare som? Anonymous poster hash: 5d0bc...dc1
♥Coxinelle♥ Skrevet 30. august 2015 #14 Skrevet 30. august 2015 Jeg har hatt krystallsyken tre ganger. Det kan nok utløses av stress, men for min del ble det utløst siste gang da jeg bøyde meg raskt forover i en yoga-øvelse. Det er som mange sier, veldig konkret. Anfallene ble utløst av bestemte bevegelser av hodet og det satt på venstre side. Heldigvis er det god og effektivt behandling som kan få deg kjapt frisk igjen. Første gang jeg fikk det gikk jeg imidlertid og svimlet i flere måneder fordi min fastlege bare ba meg ta det med ro... Da jeg endelig fikk behandling av kiropraktor ble jeg bra på fem-seks behandlinger og mye bedre etter første. Kan ikke se at det skal sammenlignes med ME da det kan behandles ganske raskt og de fleste blir kvitt det etter noen få behandlinger.
Mamma til 2 søte Skrevet 30. august 2015 #15 Skrevet 30. august 2015 ME er ikke en sykdom, det er latskap.. krystallsyke er en sykdom som tar et par år og bli kvitt, der er du svimmel, har susing i ørene ,kvalm og vondt i hode, MYE mer sykdom enn ME som ikke fins Anonymous poster hash: b52d8...18d Ikke uttale deg om ting du tydeligvis ikke vet noe om. "Tar ett par år å bli kvitt"? 😂 Tror nok du lider/led av noe helt annet.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #16 Skrevet 30. august 2015 Krystallsyke er det som tidligere kaltes virus på balansenerven. Kan kureres med å bli snurret rundt i en spesiell bevegelse. ME er ikke latskap. Det er en sykdom med virkelige symptomer. Man vet bare ikke hva det skyldes. Du bør lese litt om det og forskningen rundt det før du uttaler deg. Har ikke ME selv, men en annen sykdom som gjør meg utmattet, som legene ikke finner ut sv. Kan se ut som latskap, men det er det ikke. Det er veldig vondt å ikke greie noe, f.eks. finne på ting med barna, men ikke ha energi til å gjøre noe. Savner til og med å gjøre husarbeid. Sårt at noen mistenker en for bare å være lat! Anonymous poster hash: f20db...1c8 Det første der er vel feil? Jeg ble først diagnostisert med krystallsyken, men siden behandlingen ikke virket undersøkte legen med nærmere, og diagnosen ble virus på balansenerven (som det nå er enighet om at ikke kommer fra et virus), og det er to relativt like sykdommer, men ikke det samme. Jeg hadde virus på balansenerven samtidig som en venninne av meg hadde krystallsyken. Hun ble bedre av øvelsene, og var ikke kvalm eller hadde vondt i hodet. Kun svimmel, som i en karusell. Jeg var svimmel som kjentes ut som at jeg sjøsyk. Kastet opp og hadde vondt i hodet. I starten var det så ille at jeg lå mest mulig i ro. Hvis jeg måtte bevege meg (f.eks på do) måtte jeg krype de første ukene. Ble først bedre (ikke frisk, men det har hjulpet å trene opp igjen balansen) etter fem måneder. Ifølge google og fastlegene våre har vi klassiske opplevelser av hver vår sykdom. En av forskjellene er hvordan øyene blir når man trigger svimmelheten. Anonymous poster hash: d642f...93b
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #17 Skrevet 30. august 2015 Det er rart det her. Jeg kjenner tre forskjellige som har krystallsyken, men for noen år tilbake hadde ingen hørt om det, omtrent. Hva kommer det av? Anonymous poster hash: 07ed4...b88
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #18 Skrevet 30. august 2015 Krystallsyke er det som tidligere kaltes virus på balansenerven. Kan kureres med å bli snurret rundt i en spesiell bevegelse. ME er ikke latskap. Det er en sykdom med virkelige symptomer. Man vet bare ikke hva det skyldes. Du bør lese litt om det og forskningen rundt det før du uttaler deg. Har ikke ME selv, men en annen sykdom som gjør meg utmattet, som legene ikke finner ut sv. Kan se ut som latskap, men det er det ikke. Det er veldig vondt å ikke greie noe, f.eks. finne på ting med barna, men ikke ha energi til å gjøre noe. Savner til og med å gjøre husarbeid. Sårt at noen mistenker en for bare å være lat! Anonymous poster hash: f20db...1c8 Det første der er vel feil? Jeg ble først diagnostisert med krystallsyken, men siden behandlingen ikke virket undersøkte legen med nærmere, og diagnosen ble virus på balansenerven (som det nå er enighet om at ikke kommer fra et virus), og det er to relativt like sykdommer, men ikke det samme. Jeg hadde virus på balansenerven samtidig som en venninne av meg hadde krystallsyken. Hun ble bedre av øvelsene, og var ikke kvalm eller hadde vondt i hodet. Kun svimmel, som i en karusell. Jeg var svimmel som kjentes ut som at jeg sjøsyk. Kastet opp og hadde vondt i hodet. I starten var det så ille at jeg lå mest mulig i ro. Hvis jeg måtte bevege meg (f.eks på do) måtte jeg krype de første ukene. Ble først bedre (ikke frisk, men det har hjulpet å trene opp igjen balansen) etter fem måneder. Ifølge google og fastlegene våre har vi klassiske opplevelser av hver vår sykdom. En av forskjellene er hvordan øyene blir når man trigger svimmelheten. Anonymous poster hash: d642f...93b Beklager, du har sikkert rett. Men jeg tror det var slik at de ikke hadde egen diagnose for krystallsyke før og kalte det også for virus på balansenerven. Er nok der min forvirring oppsto Anonymous poster hash: f20db...1c8
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #19 Skrevet 30. august 2015 Det er rart det her. Jeg kjenner tre forskjellige som har krystallsyken, men for noen år tilbake hadde ingen hørt om det, omtrent. Hva kommer det av? Anonymous poster hash: 07ed4...b88 Det er nok bare tilfeldig. Det er jo ikke det man hører mest om i media. Jeg har sett på det som "vanlig" i ca 15 år, før det hørte jeg bare om noen få tilfeller. Men jeg begynte også å jobbe innen helse for 15 år siden, så det har nok noe med det å gjøre Anonymous poster hash: 5d0bc...dc1
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #20 Skrevet 30. august 2015 ME er ikke en sykdom, det er latskap.. krystallsyke er en sykdom som tar et par år og bli kvitt, der er du svimmel, har susing i ørene ,kvalm og vondt i hode, MYE mer sykdom enn ME som ikke fins Anonymous poster hash: b52d8...18d Ikke uttale deg om ting du tydeligvis ikke vet noe om. "Tar ett par år å bli kvitt"? Tror nok du lider/led av noe helt annet. Oki, men me er forsatt INGEN sykdom Anonymous poster hash: b52d8...18d
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #21 Skrevet 30. august 2015 Oki, men me er forsatt INGEN sykdom Anonymous poster hash: b52d8...18d ME er definert som en egen diagnose, og har i flere tiår vært definert som en nevrologisk diagnose pga. de problemene personer får med nervesystemet som følge av det som feiler dem. Det begynner imidlertid å bli stor enighet i at legene ikke vet hva som er årsaken, at det muligens er ulike faktorer som kan gi samme symptomer/sykdomsreaksjon fra nervesystem og immunsystem. Men til og med de som mener ME har psykisk årsak anerkjenner det som sykdom. Pinlig kunnskapsløst å hevde at det ikke er en sykdom! Din personlige mening er ikke sannheten, vet du Anonymous poster hash: 5d0bc...dc1
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #22 Skrevet 30. august 2015 Krystallsyken er det nye ME, og ME var det nye for samme kategori personer som gikk med nakkekrage på tidlig 90-tall... Ser ingen med det lenger, men sikker på at mødrene til 4 i hver klasse brukte krage/nakkestøtte da jeg var liten... Anonymous poster hash: eb72f...2d9
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #23 Skrevet 30. august 2015 Mange som avslører sin store kunnskapsløshet her inne i dag! Anonymous poster hash: 5d0bc...dc1
sug lut Skrevet 30. august 2015 #24 Skrevet 30. august 2015 Det utsagnet gir omtrent like mye mening som at blindtarmbetennelse er den nye armbrudd.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #25 Skrevet 30. august 2015 Det utsagnet gir omtrent like mye mening som at blindtarmbetennelse er den nye armbrudd. Du finner jo "arm" i blindtarmbetennelse også, sikker derfor.... Anonymous poster hash: 5d0bc...dc1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå