Gjest Antarctica Skrevet 29. august 2015 #26 Skrevet 29. august 2015 Er de på familievernkontoret familieterapauter ? For den løsningen er prøvd. Anonymous poster hash: 584b6...26e Det er familieterapeuter og andre typer terapeute som jobber med samspill mange steder. Hos barnevernet, hos Modum bad eller Viken senter. Det finnes hjelp å få! Ikke gi deg selv om ditt lokale FVK er "partisk".
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #27 Skrevet 29. august 2015 Handler nok ikke om forskjellige regler, er ikke slik at det er fritt fram her hjemme. Handler mer om at stemor har kjeftet og kritisert og ikke egentid med far. Og til den siste som svarte, når barna bare må finne seg i å ikke bli hørt og far ignorerer sin sønn. Da må han ikke bli forundret at sønnen ikke renner ned dørene når han blir myndig. Anonymous poster hash: 584b6...26e Egentid med far? Skal en voksen som bor permanent i huset utestenges og bes om å forlate huset så den andre voksne og barnet får EGENTID? Hvor mye egentid bruker barn av gifte og samboende foreldre ha med hver av foreldrene? Her har ungene stefar og ingen biologisk far, men stefar ble fra dag 1 inkludert i alt. Hadde aldri funnet på å ekskludere mannen min fra familieting som turer, utflukter osv. Hvorfor skaffe seg familie hvis man skal omgås hver eneste familiemedlem separat? Anonymous poster hash: 59cf6...d9b Hva hadde du sagt om barna dine hadde etterlyst egentid med deg uten stefar? Jeg har en far som lar seg styre totalt av dragen sin. Hun har vært veldig verbalt stygg med meg opp i gjennom, og jeg har sagt til pappa at jeg ikke vil se han om hun er med. Resultatet er at jeg ser min far 2 ganger i året, og han må lyve til henne og si at han er andre steder. Anonymous poster hash: d610e...0da
Gjest Antarctica Skrevet 29. august 2015 #28 Skrevet 29. august 2015 Handler nok ikke om forskjellige regler, er ikke slik at det er fritt fram her hjemme. Handler mer om at stemor har kjeftet og kritisert og ikke egentid med far. Og til den siste som svarte, når barna bare må finne seg i å ikke bli hørt og far ignorerer sin sønn. Da må han ikke bli forundret at sønnen ikke renner ned dørene når han blir myndig. Anonymous poster hash: 584b6...26e Egentid med far? Skal en voksen som bor permanent i huset utestenges og bes om å forlate huset så den andre voksne og barnet får EGENTID? Hvor mye egentid bruker barn av gifte og samboende foreldre ha med hver av foreldrene? Her har ungene stefar og ingen biologisk far, men stefar ble fra dag 1 inkludert i alt. Hadde aldri funnet på å ekskludere mannen min fra familieting som turer, utflukter osv. Hvorfor skaffe seg familie hvis man skal omgås hver eneste familiemedlem separat? Anonymous poster hash: 59cf6...d9b Hva hadde du sagt om barna dine hadde etterlyst egentid med deg uten stefar?Jeg har en far som lar seg styre totalt av dragen sin. Hun har vært veldig verbalt stygg med meg opp i gjennom, og jeg har sagt til pappa at jeg ikke vil se han om hun er med. Resultatet er at jeg ser min far 2 ganger i året, og han må lyve til henne og si at han er andre steder. Anonymous poster hash: d610e...0da Tragisk! Menn må for pokker lære seg å ta ansvar for alle sine relasjoner. De er selv del av forholdet "far-barn". De er ikke et tohodet troll som "mann-kone" i hver eneste av sine relasjoner. I noen opptrer man faktisk kun som seg selv...
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #29 Skrevet 29. august 2015 Har ikke lest alle svarene her,men svarer i regi av min rolle som stemor til 2 barn på 7 og 10. For det første ville jeg aldri båret stebarn som protesterer inn i en bil,her gikk stemor langt over streken,om det hadde vært nødvendig var det mor eller fars oppgave. For det andre,barneoppdragelse og irettesettelser er det en selvfølge at far og stemor deltar og samarbeider ifht reglene de har i sitt hjem,det beste er hvis alle de voksne rundt kan samarbeide,men det viktigste for steforeldre er at de ikke gjør forskjell på egne barn og stebarn. Aldri! Når situasjonen først har blitt som den har blitt,bør stemor tre flere skritt tilbake,men hun må gjøre sitt beste for å snu situasjonen.Far bør ha en god del alene tid med gutten,reise på weekend turer osv. Hva som er sannhet og ikke fra barn kan være vanskelig å vite,situasjonen er likevel den at gutten ikke vil dit. Far må snakke med gutten og få kartlagt hva han synes er vanskelig. Anonymous poster hash: e4627...f65
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #30 Skrevet 29. august 2015 Handler nok ikke om forskjellige regler, er ikke slik at det er fritt fram her hjemme. Handler mer om at stemor har kjeftet og kritisert og ikke egentid med far. Og til den siste som svarte, når barna bare må finne seg i å ikke bli hørt og far ignorerer sin sønn. Da må han ikke bli forundret at sønnen ikke renner ned dørene når han blir myndig. Anonymous poster hash: 584b6...26e Egentid med far? Skal en voksen som bor permanent i huset utestenges og bes om å forlate huset så den andre voksne og barnet får EGENTID? Hvor mye egentid bruker barn av gifte og samboende foreldre ha med hver av foreldrene? Her har ungene stefar og ingen biologisk far, men stefar ble fra dag 1 inkludert i alt. Hadde aldri funnet på å ekskludere mannen min fra familieting som turer, utflukter osv. Hvorfor skaffe seg familie hvis man skal omgås hver eneste familiemedlem separat? Anonymous poster hash: 59cf6...d9b Er det ikke vanlig med egentid med barna? Jeg har et barn på 10 år og en samboer som ikke er hennes far. Hun og jeg har egentid hvor vi drar på shopping,cafe og kino bare oss to. Samtidig som hun og stefar har sine aktiviteter de driver med som fisking, trening med hundene o.l. I tillegg Gjør vi mye sammen. Men bevisst bruker vi tid hver for oss med barnet. Dette var nøye på fra hun var liten slik at hun og stefar fikk bygget opp et forhold de seg i mellom. Anonymous poster hash: ff87b...7ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå