Gå til innhold

Hvorfor stemmer dere ikke FrP?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymous poster hash: b0206...c89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi jeg er grunnleggende uenig i omtrent alt de står for.

Skrevet

Ja, kan signere dette.

Anonymous poster hash: fec84...7ed

Skrevet

Fordi det de står for er ikke det jeg synes er viktig. Jeg er rød/grønn.

Anonymous poster hash: a09a8...7b7

Skrevet

Fordi frp står for alt jeg misliker. De er i mine øyne rasister, med nedlatende holdninger overfor andre mennesker med ulik kulturell bakgrunn. Derfor!

Anonymous poster hash: 4df93...505

Skrevet

Det hun sa.

Anonymous poster hash: 740d7...69c

Skrevet

Jeg er uenig med dem i det meste. De har et fokus og en holdning som er milevis fra min egen når det gjelder politikk, særlig ift spm om miljø, bistandspolitikk og økonomiske prioriteringer. De er, i mine øyne, et parti som fokuserer for mye på detaljer som har liten betydning i det store og det hele og ikke virker å se hvilke konsekvenser disse detaljene kan få. Personene i partiet har jeg også lite til overs for, så det virker jo også inn en smule. Jeg må helt ærlig si at Siv Jensen er et av de mest uspiselige mennesker jeg vet om.

Skrevet

Fordi det strider mot mine grunnleggende verdier som er raushet og kjærlighet.

Anonymous poster hash: 0ffc8...3a9

Skrevet

Fordi barne og familiepolitikk er totalt fraværende for dem! I tillegg er de for privatisering og klasseskille, de er svært lite reflekterte. De går jo på skandale etter skandale, det sier jo litt. Sorry, men FRP er for de som seriøst ikke har peiling på hvordan samfunnet fungerer. Som regel svært lite utdannede.

Anonymous poster hash: b1f10...a19

Skrevet

Det de andre sa.

Anonymous poster hash: 23fad...81b

Skrevet

Fordi jeg vet bedre:)

Anonymous poster hash: b1f10...a19

Skrevet

dere som er grunnleggende uenige i alt...hva stemmer dere?

og er dere veldig imot dette:

Vil ha en god sykelønnsordning som i likhet med dagens ordning sikrer den enkelte en trygg og forutsigbar inntekt ved sykdom. Dagens sykelønnsordning utvides for de med alvorlige sykdommer. 

Vil ha utredet muligheten for å innføre en tidskontoordning hvor varighet av sykepenger avhenger av sykemeldingsandel, men samtidig innenfor en maksimalperiode på inntil 2 år.
Vil at også bedrifter uten IA-avtale skal kunne nyte godt av ordningen med tilskudd til tilrettelegging.

Vil innføre et ”fleksibelt lønnstilskudd” for å få flere med nedsatt arbeidsevne inn i arbeidslivet uavhengig av om bedriften har IA-avtale.

Vil ha bedre kontroll og rutiner rundt legenes sykmeldingspraksis.Sykemelding utover den sjette måned foretas av spesialist eller en annen lege enn pasientens fastlege.

- See more at: http://www.spekter.no/Fakta/Fakta/Hva-kan-vi-vente-oss-etter-valget/#sthash.miXPfEvb.dpuf

Anonymous poster hash: 2b981...ca3
Skrevet

Dette.

Skrevet

For de mener at fåtallet av befolkningen er mer verdt enn vi som er helt gjennomsnittlig.

Og alt det andre. De er totalt uspiselig!

Skrevet

Fordi jeg tenker på andre enn meg selv. 

Anonymous poster hash: 7a553...aac
Skrevet

De har en veldig lite helhetlig, gjennomførbar politikk. Den er dessuten ikke heldig hverken for den samfunnsøkonomiske utviklingen, eller med tanke på miljøvern.

Det er mye fokus på enkeltsaker, men ikke på hvordan man samlet kan få et bedre samfunn. Det er viktig å klare å ha flere tanker i hodet på en gang.

Det eneste jeg er enig med dem i er at vi ikke bør ta inn så mange flyktninger nå som vi sliter med å integrere dem vi har her. Men likevel mener jeg at det er andre ting som er viktigere.

Jeg stemmer miljøpartiet de grønne

Anonymous poster hash: 57e6f...8df

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Fordi det ikke finnes et parti jeg er MER uenig med.

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Partiet startet som et parti mot skatter og avgifter. Så, i tillegg til at det ikke er gjennomførbart å først senke skatte- og avgiftsinngangen for deretter å øke eller opprettholde velferden; er jeg imot dem av flg grunner:

Kulturpolitikken deres går ut på at folk som bor i distriktene og folk som foretrekker kvalitet og smale kunstformer ikke skal få mulighet til å nyte kultur. Med sin lønnsomhetstankegang mener FrP at alt skal måtte være populært for å overleve. Men det går ikke i et så spesielt felt. Da vil sirkus erstatte teater, Se&Hør bli eneste lesestoff å få kjøpt og Ole Ivarz bli eneste musikktilbud de fleste steder.

FrP har heller ingen miljøpolitikk. Fortsatt vekst i miljøskadelige næringer vil ødelegge hele livsgrunnlaget vårt. Men det nekter de å se.

Ruspolitikken deres er ødeleggende for mennesker i randsonene - frislipp av alkohol vil ta liv, i sær når behandlingstilbudene skal konkurranseutsettes.

Når de på toppen av det hele frir til velgere gjennom folks fremmedfrykt og næringssorger og med de mest grumsete av argumenter, og de tror en flyktningkrise kan omregnes i antall hofteoperasjoner, da blir jeg bare flau.

Endret av Pashla&pashlingene
Skrevet

Partiet startet som et parti mot skatter og avgifter. Så, i tillegg til at det ikke er gjennomførbart å først senke skatte- og avgiftsinngangen for deretter å øke eller opprettholde velferden; er jeg imot dem av flg grunner:

Kulturpolitikken deres går ut på at folk som bor i distriktene og folk som foretrekker kvalitet og smale kunstformer ikke skal få mulighet til å nyte kultur. Med sin lønnsomhetstankegang mener FrP at alt skal måtte være populært for å overleve. Men det går ikke i et så spesielt felt. Da vil sirkus erstatte teater, Se&Hør bli eneste lesestoff å få kjøpt og Ole Ivarz bli eneste musikktilbud de fleste steder.

FrP har heller ingen miljøpolitikk. Fortsatt vekst i miljøskadelige næringer vil ødelegge hele livsgrunnlaget vårt. Men det nekter de å se.

Ruspolitikken deres er ødeleggende for mennesker i randsonene - frislipp av alkohol vil ta liv, i sær når behandlingstilbudene skal konkurranseutsettes.

Når de på toppen av det hele frir til velgere gjennom folks fremmedfrykt og næringssorger og med de mest grumsete av argumenter, og de tror en flyktningkrise kan omregnes i antall hofteoperasjoner, da blir jeg bare flau.

Flott å se at det finnes oppegående og reflekterte mennesker på dette forumet. :)

Anonymous poster hash: 57e6f...8df

Skrevet

Se det! Dere kan jo svare ☺️

Da tror jeg heller jeg viser denne tråden til min FrP venninne 😂

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Det er fremdeles litt tåpelig at du er så imot at din venninne skal stemme FrP, men ikke selv kan svare på HVORFOR hun ikke skal stemme FrP😋

Skrevet

Huff. Du er bare veldig trist.

Anonymous poster hash: a09a8...7b7

Skrevet

Jeg stemmer noe helt annet enn mørkeblått fordi jeg fremdeles har vettet i behold.

Anonymous poster hash: 12a12...371

Skrevet

Fordi jeg bryr meg om folk flest 😊

Anonymous poster hash: 53ac2...203

Gjest Pusikatt
Skrevet

Se det! Dere kan jo svare ☺

Da tror jeg heller jeg viser denne tråden til min FrP venninne Anonymous poster hash: b0206...c89

Men dette er jo bare synsing? På lik linje med at noen ikke stemmer Venstre eller KRF. Alle har sine preferanser og meninger.

Mener du virkelig at dette er gode nok argumenter for at andre ikke skal stemme Frp? Hvis du virkelig er så oppegående i politikken at du mener Frp er helt på jordet, må du da kunne argumentere selv, uten hjelp fra andre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...