Flettfrid og lilleprins Skrevet 28. august 2015 #26 Skrevet 28. august 2015 Ang manglende bakgrunn; det er jo klart HI må ha som en forutsetning at min tanke om å vente 7 timer er basert utelukkende på den info hun oppga.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #27 Skrevet 28. august 2015 Ang manglende bakgrunn; det er jo klart HI må ha som en forutsetning at min tanke om å vente 7 timer er basert utelukkende på den info hun oppga. Og du som helsepersonell burde tatt forbehold om at det ikke var andre faktorer inne i bildet, og usikkerhetsmomentet som ligger i His datoanmerkning burde fått deg til å stusse. Det kan være stor forskjell på ett eller to døgn med tørre bleier... Jeg er også helsepersonell og vet nok til å vite at Hi i dette tilfellet burde avklare med legevakten. Jeg visste også at hun kunne få svar om å vente til fastlegen åpnet, men det var ikke forsvarlig å råde til å vente i dette tilfellet når man ikke selv har snakket med mor og hatt mulighet til å spørre spørsmål for å avdekke andre risikofaktorer, samt å avklare om hvor lang tid bleiene egentlig hadde vært tørre. Du skriver her at Hi må ha som forutsetning at din tanke om å vente 7 timer var basert utelukkende på den infoen hun oppga. Og det er der du bommer grovt - og enda verre er det hvis du virkelig jobber på legevakten! Du har bommet grovt her - vi er flere helsepersonell som er enige i akkurat det. Du har to valg her, fortsette å forsvare et råd som ikke kan forsvares faglig. Eller du kan ta lærdom av det. Ditt valg, et valg som kan være avgjørende for andre i fremtiden... Anonymous poster hash: 01b4d...a1d
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #28 Skrevet 28. august 2015 Hvordan går det med barnet ditt, Hi? Håper det er på bedringens vei Anonymous poster hash: 01b4d...a1d
labine Skrevet 28. august 2015 #30 Skrevet 28. august 2015 Dette er da vel ikke noe å være uenige om - er man som mor urolig for et så lite barn ringer man legevakta. Om ikke annet så for å få noen beroligende råd.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #31 Skrevet 29. august 2015 Hallo slapp av alle sammen! Spurte her fordi ingen innformerte meg på helsestasjonen anngående våte bleier. Alt er bra med barnet mitt nå . Han har begynte å spise fast føde igjen i går, drikker melk og vann og alt er bare bra 😄 Eneste som henger igjen etter dette er hosten, legen sa at det kom til å forsvinne om noen dager 😊 Anonymous poster hash: 8abc7...add
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #32 Skrevet 29. august 2015 Ang manglende bakgrunn; det er jo klart HI må ha som en forutsetning at min tanke om å vente 7 timer er basert utelukkende på den info hun oppga. Og du som helsepersonell burde tatt forbehold om at det ikke var andre faktorer inne i bildet, og usikkerhetsmomentet som ligger i His datoanmerkning burde fått deg til å stusse. Det kan være stor forskjell på ett eller to døgn med tørre bleier... Jeg er også helsepersonell og vet nok til å vite at Hi i dette tilfellet burde avklare med legevakten. Jeg visste også at hun kunne få svar om å vente til fastlegen åpnet, men det var ikke forsvarlig å råde til å vente i dette tilfellet når man ikke selv har snakket med mor og hatt mulighet til å spørre spørsmål for å avdekke andre risikofaktorer, samt å avklare om hvor lang tid bleiene egentlig hadde vært tørre. Du skriver her at Hi må ha som forutsetning at din tanke om å vente 7 timer var basert utelukkende på den infoen hun oppga. Og det er der du bommer grovt - og enda verre er det hvis du virkelig jobber på legevakten! Du har bommet grovt her - vi er flere helsepersonell som er enige i akkurat det. Du har to valg her, fortsette å forsvare et råd som ikke kan forsvares faglig. Eller du kan ta lærdom av det. Ditt valg, et valg som kan være avgjørende for andre i fremtiden... Anonymous poster hash: 01b4d...a1d Jo mer du prøver å argumentere, jo mindre logisk blir din argumentasjon!! Skrekk og gru 😂 Anonymous poster hash: 2e5c6...3da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå