Gå til innhold

Vurderer å nekte mannen sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har vært på jobbreise i 5 uker nå, og kommer tilbake neste uke. To uker etter at han er hjemme igjen, reiser han ned til familien i USA, der skal han være i 4 uker til. Jeg er så i mot reisen hans, men vet at han har hatt hjemlengsel i minst ett år. Jeg vil ikke nekte han å besøke dem, men jeg vurderer å nekte han sex når han først er hjemme igjen. Litt sånn passivagressiv atferd fra min side, men er så lei av å være alenemor til to små! Hva synes dere jeg bør gjøre?

Anonymous poster hash: a2f51...b0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bli med til USA og ha sex! Ferie og romantikk, hurra!

Anonymous poster hash: 57ceb...833

Skrevet

Bli med til USA og ha sex! Ferie og romantikk, hurra!

Anonymous poster hash: 57ceb...833

Kan ikke det. Begynte i ny jobb for en måned siden. Hi

Skrevet

Hmmm ... er ikke dette litt overil? :)

Kanskje det er lurere å snakke med mannen din?

Sex handler om nærhet og intimitet, og skal fungere som "limet" i et forhold - ikke som et maktmiddel.

Ta mannen din godt i mot når du får ham hjem. Elsk så taket løfter seg og nyt hverandre.

Trøst deg med at du får en glad mann hjem etter fire uker "over there" ... og send med ham en laaaaang handleliste ;)

Skrevet

Kan du ikke sende ungene med ham til USA da?

Anonymous poster hash: eb248...4ab

Skrevet

Send han handlelisten, lang som ett vondt år, og betal med sex 👍😊

Skrevet

Hva vinner du på å skape distanse og dårlig stemning? Vil du egentlig skilles?

Anonymous poster hash: e99a5...db9

Skrevet

Så utrolig barnslig og tåpelig! Vær voksen, ikke bruk sex som våpen..

Anonymous poster hash: 950f9...be7

Skrevet

Du straffer jo seg selv også da... Barnslig holdning! La ham ta det meste med barna og husarbeid når han er hjemme, så du får hentet deg inn igjen.

Skrevet

Hvis du ønsker at det ikke skal funke kan du jo absolutt gjøre det... Tenk hvis det var deg som bodde i USA og du hadde savnet hjem et år? Ville du satt pris på at mannen din lot deg dra etter å ha vært to uker hjemme, eller syns du det hadde vært koselig å komme hjem til sexnekt og dårlig samvittighet fordi du vil hjem til familien din? Finner man noen som har tilknytning så langt vekk må man være litt forståelsesfull. Det syns jeg ikke du er nå. Klart du er lei av å ha alt ansvar alene, men er det ikke hyggeligere å ha en fornøyd og lykkelig mann når han først er hjemme?

Skrevet

Du må være dagens barnsligste.

Anonymous poster hash: 3e1d5...a5d

Skrevet

Å ta barna 4 uker fut fra skolen?

Ja kjempe lurt!

Anonymous poster hash: 9dcef...50e

Skrevet

"To små", hvor gamle er barna?

Tenker dere har vært dårlige på å planlegge. Hvorfor har dere ikke lagt USA turen til sommerferien, slik at alle kunne være med? Og hvorfor har han bestilt seg fire uker aleneferie? Vil ikke det gå utover deres felles ferie som familie? Har han som vane og opptre egoistisk?

Hvis man i et forhold vurderer sexnekt er det allerede mye feil, sex er ikke noe kvinnen gir mannen, sex burde være en glede for begge og ikke et maktmiddel.

Anonymous poster hash: 1a7df...e3d

Skrevet

Det du skriver er så barnslig at det ikke går an å ta det seriøst. Hvis dette faktisk er hvordan dere lever - mannen din reiser bort i fire uker mot din vilje, og du bruker sex som "straff" - tror jeg ikke forholdet deres kommer til å overleve småbarnstida. For mye egoisme og smålighet, for lite teamfølelse.

Anonymous poster hash: d1038...f64
Skrevet

La han isteden gjøre ALT med hus&barn de to ukene han er hjemme - så blir det en liten ferie (selv om du må på jobb) for deg. Så får du overskudd til masse sex, og kan ønske han god tur med det behovet dekket for en liten stund.

Anonymous poster hash: 8c6ce...f10
Skrevet

Jeg vil vel ikke godtatt 5 uker jobb reise en gang, men hadde i alle fall nektet på 4 uker egotur i etterkant.

Han har også unger og forpliktelser og ikke bare du.

Han får ha hjemlengsel enda en stund og ta med alle til sommeren.

Det var vel han som valgte å stifte familie her i dette landet.

Anonymous poster hash: 26bc7...b7c
Skrevet

Det er fantastisk at det er Hi som er den storer stygge ulven når det er mannen som kjører en egotripp av en annen verden.

Han har valgt å stifte familie i et annet land, og da må han ta konsekvensene av det. Han må tilrettelegge sin USA tur i forhold til når dere alle kan dra. Har man stiftet familie så er det ikke sine egne behov som skal tilfredsstilles først, og feriere gjør man sammen. 

Jeg hadde glatt sagt at jeg ikke tenner på han når han kjører en slik egotripp (og det hadde vært korrekt også), og jeg hadde heller ikke hatt sex med han. Jeg hadde nok også vurdert sterkt om dette var et forhold jeg ville opprettholdt hvis mannen var så til de grader egoistisk. Hvis han ikke klarer å sette til hensynet barna og kona foran seg selv er han ikke mye å samle på. Og ikke minst 4 uker? Det er ikke til verdensrommet han skal, så hvis han absolutt må dra nå får 1 uke holde. Det er langt i reise, men ikke så langt at 4 uker kan forsvares.

Anonymous poster hash: 41e85...ed9
Skrevet

Det er fantastisk at det er Hi som er den storer stygge ulven når det er mannen som kjører en egotripp av en annen verden.

Han har valgt å stifte familie i et annet land, og da må han ta konsekvensene av det. Han må tilrettelegge sin USA tur i forhold til når dere alle kan dra. Har man stiftet familie så er det ikke sine egne behov som skal tilfredsstilles først, og feriere gjør man sammen. 

Jeg hadde glatt sagt at jeg ikke tenner på han når han kjører en slik egotripp (og det hadde vært korrekt også), og jeg hadde heller ikke hatt sex med han. Jeg hadde nok også vurdert sterkt om dette var et forhold jeg ville opprettholdt hvis mannen var så til de grader egoistisk. Hvis han ikke klarer å sette til hensynet barna og kona foran seg selv er han ikke mye å samle på. Og ikke minst 4 uker? Det er ikke til verdensrommet han skal, så hvis han absolutt må dra nå får 1 uke holde. Det er langt i reise, men ikke så langt at 4 uker kan forsvares.

Anonymous poster hash: 41e85...ed9

Helt ok å ikke ville ha sex dersom partners oppførsel gjør at man ikke hr lyst. Men veldig, veldig feil å bruke det bevisst som straff fordi man ikke er fornøyd. Mannen til HI oppfører seg utrolig egoistisk. Mannen min må også reise mye i jobben. I en periode var han borte fire av fem uker, var tre ganger hjemme på to- og tredagersopphold. Da han kom hjem takket han nei til guttetur helga etter, og til konsertkveld med noen andre kamerater. Da ville han bare være hjemme med familien sin en stund. Skjønner godt at HI er skuffet og føler seg overkjørt. Men å bruke sex til noe annet enn nettopp sex... Det er forbudt i et forhold. Tror hun at det skal få ham til å forandre mening? Mer sannsynlig at han blir sur og irritert og de krangler før han skal dra. 

Anonymous poster hash: d1038...f64

Skrevet

Hvis du ønsker at det ikke skal funke kan du jo absolutt gjøre det... Tenk hvis det var deg som bodde i USA og du hadde savnet hjem et år? Ville du satt pris på at mannen din lot deg dra etter å ha vært to uker hjemme, eller syns du det hadde vært koselig å komme hjem til sexnekt og dårlig samvittighet fordi du vil hjem til familien din? Finner man noen som har tilknytning så langt vekk må man være litt forståelsesfull. Det syns jeg ikke du er nå. Klart du er lei av å ha alt ansvar alene, men er det ikke hyggeligere å ha en fornøyd og lykkelig mann når han først er hjemme?

Men hvorfor gidder han ikke å ta med barna slik at hun må sitte med dem i 4 uker til? Det er jo hans barn også, og de er en del av den amerikanske familien hans, og bør kjenne sine røtter. Jeg får inntrykk av at han tar det som en liten egotripp. Og FIRE UKER borte fra familie når man akkurat har vært borte i 5 uker? Hvorfor ikke to ukers besøk, så får de heller reise en gang til senere, alle sammen, når HI har ferie?

Skrevet

Det har nettopp vært sommerferie. Hvorfor brukte dere ikke ferien til å reise hjem til mannen?

En voksen mann trenger ikke 4 uker alene ferie. Hvorfor ikke 1-2 uker og heller en tur til?

Anonymous poster hash: 7c829...19a

Skrevet

Ja kjempe lurt!

Det går an å bytte billett slik at de alle sammen er der i 2 uker.

Skrevet (endret)

Jeg er fra et annet land og hadde aldri dratt ALENE uten barn og/eller mann til hjemlandet i 1 måned, mens partneren sitter med alt med hus og barn! Særlig ikke hvis jeg hadde reisejobb i tillegg! Forresten, fantastisk argument mange kommer med i diverse tråder der mannen er egoist: "mannen kjører egotripp og du sitter alene med alt ansvaret i månedsvis, men er det ikke bra å ha en fornøyd og lykkelig mann?", "mannen kikker på jenter mens dere går sammen, flørte, men er det ikke bedre at han er lykkelig og ikke har elskerinne?", "mannen gjør ikke husarbeid, men er det ikke bedre at han er rolig og fornøyd selv om du sliter seg ut?". Fantastisk!

Endret av Sarah.H.Casey
Skrevet

SYnes ikke du er barnslig! Her forteller du han er mye borte - og så velger han være litt til borte fra deg! Likevel skal du stå klar med spredte ben og ha sex med han? Skape avstand i forholdet er det HAN som gjør! Man må prioritere forholdet, ikke bare HI som skal gjøre det!

Om du vil ha sex, så ha det! Om du ikke føler for det - så ikke ha det! Lytt til deg selv! 

Skrevet

Ja kjempe lurt!

Det er snart høstferie. De kan ta ungene ut en ekstra uke og være der alle sammen i 2 uker. Eller de kan vente til sommeren.

Anonymous poster hash: 26bc7...b7c

Skrevet

Han har vært på jobbreise i 5 uker nå, og kommer tilbake neste uke. To uker etter at han er hjemme igjen, reiser han ned til familien i USA, der skal han være i 4 uker til. Jeg er så i mot reisen hans, men vet at han har hatt hjemlengsel i minst ett år. Jeg vil ikke nekte han å besøke dem, men jeg vurderer å nekte han sex når han først er hjemme igjen. Litt sånn passivagressiv atferd fra min side, men er så lei av å være alenemor til to små! Hva synes dere jeg bør gjøre?

Jeg synes du burde bli voksen! Seriøst? Bruke sexnekt som straff?

Anonymous poster hash: aa9d5...9d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...