Gå til innhold

Er vi for gamle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må være ærlig å si at jeg syns dere er for gamle. Dere vil være 60-70 år før minste barnet flytter ut, og jeg syns det er i overkant sent.

Anonymous poster hash: 3288d...22a

Kanskje du kan få mammaen din til å hjelpe deg å regne neste gang? Så slipper du å drite deg ut?

Tja. Mange fullfører videregående og noe gjerne et år hjemme etter det. Kan ikke ta som en selvfølge at barna flytter ut på 18-årsdagen (med mindre planen er å kaste dem ut da.)

37+20=57

46+20=66

Ok, jeg endrer til "Dere vil være 57-66 år før barna flytter ut..." Bedre for deg?

Unødvendig å føle seg truffet og bli frekk, trodde man roet seg litt på drittslenging når man ble eldre? Hi stiller et direkte spørsmål, og lurer på om de er for gamle. Regner med hun takler ærlige svar på det.

Jeg er forøvrig 36 om du lurer.

Anonymous poster hash: 3288d...22a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk 3 barn til etter 40. Hadde 3 fra før. Mannen var 47 når sistemann kom. Vi er begge usedvanlig friske og opplagte foreldre. Elsker min store familie og alle mine barn! Hadde ikke nølt hvis jeg var deg.....-men det er jo opp til dere;) Føler meg som en mye bedre foreldre idag enn når jeg var 25...

Altså bare.... Wow! I positiv forstand☺

Skrevet

Jeg synes absolutt dere skal prøve. Det er ingen som tenker på at det faktisk blir litt avlastning i storesøsknene da? :-) 

Skrevet

Jeg syns ikke dere er for gamle, og jeg blir litt glad når jeg leser svarene du får her :) Jeg er selv 35 nå og til tross for at jeg gjerne ville ha flere barn, hadde jeg slått fra meg tanken da jeg var singel og tiden løp fra meg. Men plutselig traff jeg verdens beste mann, og han vil gjerne ha barn! Så kanskje,kanskje blir vi prøvere om en stund! :D Jeg vil da være minst 36 år og den tanken har bekymret meg litt :)

Skrevet

Det er kun dere som bestemmer om dere er for gamle. Hvis dere føler dere klare, så kjør på ;)

Lykke til!

Anonymous poster hash: 0f380...13b
Skrevet

Helt ærlig synes jeg dere begynner å bli i eldste laget, i hvert fall han. Min egen mor fikk min bror da han var 38 år, og nå som broren min er 17 år innrømmer hun at hun synes det er vanskelig å følge med på samme måte som da jeg var ungdom. Sprikt blir for stort og hun tenker mye på dette med barnebarn når hun selv da vil være mye mer skrøpelig enn det hun er nå som mine barn er "små".

Og før noen begynner med sånne "lille venn, det skjønner du når du blir så stor" og andre former for hersketeknikker fordi dere ikke tåler at noen er uenig med dere; jeg er selv 35 år og har fire barn. Jeg er ikke noen umoden og uutdannet 20-åring som synes alle over 40 år er klar for gamlehjemmet ;) Likevel synes jeg at det begynner å bli litt sent å få barn i den alderen. Man bør tenke seg ekstra godt om i hvert fall. Risikoen for feil ved fosteret er mye større. Risikoen for komplikasjoner i forbindelse med fødsel er mye større. Hva om dere er disponible for demens? Hvordan vil det være for en tenåring? Hva med framtidige barnebarn som da kanskje kommer på samme tid som dere selv begynner å bli pleietrengende? Det bli utfordrende for barnet å stå der med barna småbarn selv og foreldre som trenger ekstra hjelp.

Ja, men kan aldri vite noe sikkert uansett, og de som har valgt å få barn sent i livet er sikkert stort sett fornøyd med det. Så lenge ting går bra, er man stort sett fornlyd med egne valg, men det behøver ikke å bety at det valget er til det beste for majoriteten.

Anonymous poster hash: ac324...33c
Skrevet

Helt ærlig synes jeg dere begynner å bli i eldste laget, i hvert fall han. Min egen mor fikk min bror da han var 38 år, og nå som broren min er 17 år innrømmer hun at hun synes det er vanskelig å følge med på samme måte som da jeg var ungdom. Sprikt blir for stort og hun tenker mye på dette med barnebarn når hun selv da vil være mye mer skrøpelig enn det hun er nå som mine barn er "små".

Og før noen begynner med sånne "lille venn, det skjønner du når du blir så stor" og andre former for hersketeknikker fordi dere ikke tåler at noen er uenig med dere; jeg er selv 35 år og har fire barn. Jeg er ikke noen umoden og uutdannet 20-åring som synes alle over 40 år er klar for gamlehjemmet ;) Likevel synes jeg at det begynner å bli litt sent å få barn i den alderen. Man bør tenke seg ekstra godt om i hvert fall. Risikoen for feil ved fosteret er mye større. Risikoen for komplikasjoner i forbindelse med fødsel er mye større. Hva om dere er disponible for demens? Hvordan vil det være for en tenåring? Hva med framtidige barnebarn som da kanskje kommer på samme tid som dere selv begynner å bli pleietrengende? Det bli utfordrende for barnet å stå der med barna småbarn selv og foreldre som trenger ekstra hjelp.

Ja, men kan aldri vite noe sikkert uansett, og de som har valgt å få barn sent i livet er sikkert stort sett fornøyd med det. Så lenge ting går bra, er man stort sett fornlyd med egne valg, men det behøver ikke å bety at det valget er til det beste for majoriteten.

Anonymous poster hash: ac324...33c

Vel jeg er 34, og har begynnende demens. Ti år siden jeg fikk mitt siste barn. Men jeg burde ikke fått dem for stakkars barn som måvokse opp med dement mor?

Livet kan man ikke styre, uansett om man er tjue eller femti

Anonymous poster hash: e47d6...31a

Skrevet

Jeg var 40 og far 46 når vi fikk siste for 3 år sidenHan er riktignok 60 når hun står til konfirmasjon....men til hans forsvar så ser han ikke en dag eldre enn 40 ut.

Anonymous poster hash: 9c2b9...4f5

Skrevet

Jeg var 40 og far 46 når vi fikk siste for 3 år sidenHan er riktignok 60 når hun står til konfirmasjon....men til hans forsvar så ser han ikke en dag eldre enn 40 ut.Anonymous poster hash: 9c2b9...4f5

Selv ikke som 60-åring :P ???

Anonymous poster hash: 3859e...b6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...