*Miss Marple* Skrevet 26. august 2015 #26 Skrevet 26. august 2015 Å få barn i 'godt voksen alder' er det beste vi har gjort. Det var selvsagt fint og gøy å få barn i tyveårene også, men vi har en helt annen ro nå. Jeg stresser lite med om ting er normalt eller godt nok. Vi er trygge på foreldrerollen, livssituasjonen er trygg og vi føler minsten gir oss ekstra energi og glede i hverdagen. Jeg tar meg i å lure på hva jeg skulle brukt tiden til om jeg ikke var småbarnsmor Vi kommer rett og slett ikke på at vi er opp til 20 år eldre enn de andre foreldrene i bhg, og det har jeg ikke inntrykk av at noen andre gjør heller. Når det gjelder nattevåk og travel småbarnstid har jeg en helt annen innstilling nå enn med de eldste. Nå er jeg så veldig klar over at alt er for en kort periode, så da er det enklere å takle trass og en hyperaktiv treåring. Så om dere ønsker flere barn, ikke la alderen stoppe dere. (Jeg tør vedde på at de som mener at dere er for gamle selv ikke har rundet 30 ihvertfall).
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #27 Skrevet 26. august 2015 Å få barn i 'godt voksen alder' er det beste vi har gjort. Det var selvsagt fint og gøy å få barn i tyveårene også, men vi har en helt annen ro nå. Jeg stresser lite med om ting er normalt eller godt nok. Vi er trygge på foreldrerollen, livssituasjonen er trygg og vi føler minsten gir oss ekstra energi og glede i hverdagen. Jeg tar meg i å lure på hva jeg skulle brukt tiden til om jeg ikke var småbarnsmor Vi kommer rett og slett ikke på at vi er opp til 20 år eldre enn de andre foreldrene i bhg, og det har jeg ikke inntrykk av at noen andre gjør heller. Når det gjelder nattevåk og travel småbarnstid har jeg en helt annen innstilling nå enn med de eldste. Nå er jeg så veldig klar over at alt er for en kort periode, så da er det enklere å takle trass og en hyperaktiv treåring. Så om dere ønsker flere barn, ikke la alderen stoppe dere. (Jeg tør vedde på at de som mener at dere er for gamle selv ikke har rundet 30 ihvertfall). Å nei du, jeg er i midten av 30 årene og min kjære nærmer seg 40 år, så der tok du feil Anonymous poster hash: b6326...052
peggy08 Skrevet 26. august 2015 #28 Skrevet 26. august 2015 Dere er ikke for gamle! Vi fikk minstemor når vi begge var 42 år, da var de to eldste nesten voksen. Jeg så glad for at vi bestemte oss for å få ett barn til. Hun er virkelig en berikelse i familien. Nei, stå på! dere kommer aldri til å angre på at dere fikk ett barn til :-) Lykke til med valget!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #29 Skrevet 26. august 2015 Hei. Sett igang med prøvinga! Selv er jeg 40 og mannen 45 og vi er nygravide med nr 3. Nr 2 fikk vi da jeg var 38. Anonymous poster hash: b9b63...36e
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #30 Skrevet 26. august 2015 Det er da ikke så uvanlig å få barn som 37-åring. Anonymous poster hash: d68ac...724
magica fra tryll Skrevet 26. august 2015 #31 Skrevet 26. august 2015 Jeg fikk 3 barn til etter 40. Hadde 3 fra før. Mannen var 47 når sistemann kom. Vi er begge usedvanlig friske og opplagte foreldre. Elsker min store familie og alle mine barn! Hadde ikke nølt hvis jeg var deg.....-men det er jo opp til dere;) Føler meg som en mye bedre foreldre idag enn når jeg var 25...
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #32 Skrevet 26. august 2015 Gjør det om dere vil Mammaen min var 40 dag hun fikk meg, jeg fylte 40 samme år jeg fikk minstemann Vi er friske, raske og over gjennomsnittet smarte alle mann Anonymous poster hash: 51628...26a
shari_z Skrevet 26. august 2015 #33 Skrevet 26. august 2015 Vi fikk vår nr 2 da vi var (nesten) 39 (meg) og 46 (mannen). Synes det var perfekt alder på alle måter, hadde nok med energi og var mye mer avslappet enn med nr 1 da vi var 31 og 38. Og i fjor fikk vi nr 3 da jeg var nesten 45 og mannen 52. Dette var et uplanlagt men velkommen barn som har vært veldig enkel å ha med å gjøre. Jeg synes ikke vi er for gamle, skjønt jeg forstår såpass at når en hører kun alderen tenker de fleste det er for gammelt. Men det er slett ikke realiteten for oss og vi stortrives og tenker vi blir ikke alene på mange år og føler oss heldig! Så jeg sier, dere er langt i fra for gammel, heller i en perfekt alder! Kjør på :-)
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #34 Skrevet 26. august 2015 Om dere blir naturlig gravide er dere ikke for gamle. Har venner i 40 årene som har store, nesten voksne barn og som bruker tiden på åspille golf og drive med bikkjer. Må si jeg synes det er stusselig å tenke på at mitt liv hadde vært slik, skulle jeg vært ferdig med den beste tiden av livet alt nå? nei, det er godt å ha barn i huset i mange år fremover! Anonymous poster hash: 24fb4...e28
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #35 Skrevet 26. august 2015 Pappa var 45 da jeg ble født, men dessverre døde han i en alder av 61 år. Eldre foreldre har mer tålmod og stresser ikke så mye! Jeg synes ikke dere er for gamle Min sønn flytter for å gå videregående når jeg er 35, så orker ikke å bytte bleier da nei. Bra vi er forskjellige mennesker! Gjør det dere føler for Anonymous poster hash: 5e00d...a4d
Havhesten Skrevet 26. august 2015 #36 Skrevet 26. august 2015 Ikke for gamle om dere har lyst og energi. Dog bare dere selv som kan svare på dette. Hva vi mener betyr null og niks Lykke til!
Mrs Smith Skrevet 26. august 2015 #37 Skrevet 26. august 2015 Du er iallefall ikke for gammel. Fars alder.., kommer helt an på hvor sprek han er 😅 Det ER tøft å få baby, nattevåk, småbarnstiden, den varer en stund. Det er en grunn til at vi er skapt til å få barn rimelig unge. Vet hva jeg snakker om, har prøvd begge ytterpunkt. Men til syvende og sist er det dere som må føle på det. Er dere ikke "ferdig" og ønsker barn, så kjør på !👍
Gjest Darwinia:-) Skrevet 27. august 2015 #38 Skrevet 27. august 2015 Jeg må være ærlig å si at jeg syns dere er for gamle. Dere vil være 60-70 år før minste barnet flytter ut, og jeg syns det er i overkant sent. Anonymous poster hash: 3288d...22a Kanskje du kan få mammaen din til å hjelpe deg å regne neste gang? Så slipper du å drite deg ut?
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #39 Skrevet 27. august 2015 Jeg må være ærlig å si at jeg syns dere er for gamle. Dere vil være 60-70 år før minste barnet flytter ut, og jeg syns det er i overkant sent. Anonymous poster hash: 3288d...22a Kanskje du kan få mammaen din til å hjelpe deg å regne neste gang? Så slipper du å drite deg ut? Trenger kanskje regnehjelp du og? Anonymous poster hash: 8dbbd...e6d
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #40 Skrevet 27. august 2015 Du angrer aldri på de barna du får. De fleste eldre jeg har snakket med, sier at om det er noe de angrer på, så er det at de ikke fikk flere barn. Og de sier at den beste tiden i livet var når barna var barn. Tiden uten barn kommer fortere en du aner. Få en til du, så varer den beste tiden deres litt lengre. Anonymous poster hash: 37a22...22b
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #41 Skrevet 27. august 2015 Ingen av dere er for gamle. Anonymous poster hash: e52a1...1e9
Gjest Darwinia:-) Skrevet 27. august 2015 #42 Skrevet 27. august 2015 Jeg må være ærlig å si at jeg syns dere er for gamle. Dere vil være 60-70 år før minste barnet flytter ut, og jeg syns det er i overkant sent. Anonymous poster hash: 3288d...22a Kanskje du kan få mammaen din til å hjelpe deg å regne neste gang? Så slipper du å drite deg ut? Trenger kanskje regnehjelp du og? Anonymous poster hash: 8dbbd...e6d Du mener altså at 37+18=60 og 46+18=70? Hvis det klaffer med en gang vil mor være 56 og far være 65 når ungen fyller 18. Selv om det skulle ta noen år vil de fremdeles være i 50 og 60 årene når ungen blir myndig. Ikke 60 og 70 årene.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #43 Skrevet 27. august 2015 Vi har diskutert det samme endel her hjemme. Da vi fikk første var jeg 26 og mannen 32. Siste ble født var jeg 37 og mannen 42. Mine foreldre var 37 da jeg ble født, mannens hhv 34 og 40. Vi sitter nå med små barn og gamle foreldre. Én ting er at vi ikke har avlastning (det kan man nesten ikke bestille), noe annet er at det er krevende med fulle jobber, små barn og gamle/syke foreldre man må ta seg av. I går ble min far innlagt med massivt lungeemboli, min lett demente mor prøver å klare seg selv hjemme, min svigermor reiser så mye hun orker (dårlig til bens, men vil oppleve mest mulig så lenge hun kan), noe som gjør at vi må ta alt det praktiske for svigerfar (handling, husvask, plenklipping, vedlikehold på hus etc), da han ikke klarer seg selv. Travle dager. Jeg ville ikke vært minste foruten et sekund, men håper hun ikke er alt for gammel når hun selv får barn, så vi kan være skikkelig til hjelp. Anonymous poster hash: 50747...099
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #44 Skrevet 27. august 2015 Jeg må være ærlig å si at jeg syns dere er for gamle. Dere vil være 60-70 år før minste barnet flytter ut, og jeg syns det er i overkant sent. Anonymous poster hash: 3288d...22a Kanskje du kan få mammaen din til å hjelpe deg å regne neste gang? Så slipper du å drite deg ut?Trenger kanskje regnehjelp du og? Anonymous poster hash: 8dbbd...e6d Du mener altså at 37+18=60 og 46+18=70? Hvis det klaffer med en gang vil mor være 56 og far være 65 når ungen fyller 18. Selv om det skulle ta noen år vil de fremdeles være i 50 og 60 årene når ungen blir myndig. Ikke 60 og 70 årene. Den anonyme nevnte ikke myndighetsalder, uansett så flytter ikke alle ut når de er myndige, så foreldrene kan fort være i 60 og 70 årene ja. Men jeg synes at andre (som anonym 22a) må kunne ha andre meninger uten å få slengt dritt etter seg. Hi spør tross alt et spørsmål, og da må det vel være greit å ha ulike meninger., selv om de ikke samsvarer med dine Anonymous poster hash: 8dbbd...e6d
Gjest Darwinia:-) Skrevet 27. august 2015 #45 Skrevet 27. august 2015 (endret) Jeg må være ærlig å si at jeg syns dere er for gamle. Dere vil være 60-70 år før minste barnet flytter ut, og jeg syns det er i overkant sent. Anonymous poster hash: 3288d...22a Kanskje du kan få mammaen din til å hjelpe deg å regne neste gang? Så slipper du å drite deg ut?Trenger kanskje regnehjelp du og? Anonymous poster hash: 8dbbd...e6d Du mener altså at 37+18=60 og 46+18=70? Hvis det klaffer med en gang vil mor være 56 og far være 65 når ungen fyller 18. Selv om det skulle ta noen år vil de fremdeles være i 50 og 60 årene når ungen blir myndig. Ikke 60 og 70 årene. Den anonyme nevnte ikke myndighetsalder, uansett så flytter ikke alle ut når de er myndige, så foreldrene kan fort være i 60 og 70 årene ja. Men jeg synes at andre (som anonym 22a) må kunne ha andre meninger uten å få slengt dritt etter seg. Hi spør tross alt et spørsmål, og da må det vel være greit å ha ulike meninger., selv om de ikke samsvarer med dine Anonymous poster hash: 8dbbd...e6d Helt greit å ha andre meninger, men det er kanskje noe som skurrer når man føler behov for å overdrive litt for å validere de meningene. Som for eksempel å anta at ungen blir boende hjemme til den er uti 20årene, slik at foreldrene rekker å bli 60 og 70 år fordi det høres mye verre ut enn 56 og 65. Jeg ser virkelig ikke problemet med å ha en tenåring i den alderen. Hvis de ønsker å ha ungen hjemme etter fylte 18 så vil det være fordi de føler at de har kapasitet til detog da er det likegyldig hvor gamle de er. Endret 27. august 2015 av Darwinia:-)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #46 Skrevet 27. august 2015 Jeg må være ærlig å si at jeg syns dere er for gamle. Dere vil være 60-70 år før minste barnet flytter ut, og jeg syns det er i overkant sent. Anonymous poster hash: 3288d...22a Kanskje du kan få mammaen din til å hjelpe deg å regne neste gang? Så slipper du å drite deg ut?Trenger kanskje regnehjelp du og? Anonymous poster hash: 8dbbd...e6d Du mener altså at 37+18=60 og 46+18=70? Hvis det klaffer med en gang vil mor være 56 og far være 65 når ungen fyller 18. Selv om det skulle ta noen år vil de fremdeles være i 50 og 60 årene når ungen blir myndig. Ikke 60 og 70 årene.Den anonyme nevnte ikke myndighetsalder, uansett så flytter ikke alle ut når de er myndige, så foreldrene kan fort være i 60 og 70 årene ja. Men jeg synes at andre (som anonym 22a) må kunne ha andre meninger uten å få slengt dritt etter seg. Hi spør tross alt et spørsmål, og da må det vel være greit å ha ulike meninger., selv om de ikke samsvarer med dine Anonymous poster hash: 8dbbd...e6d Helt greit å ha andre meninger, men det er kanskje noe som skurrer når man føler behov for å overdrive litt for å validere de meningene. Som for eksempel å anta at ungen blir boende hjemme til den er uti 20årene, slik at foreldrene rekker å bli 60 og 70 år fordi det høres mye verre ut enn 56 og 65. Jeg ser virkelig ikke problemet med å ha en tenåring i den alderen. Men at du synes hun overdriver er jo ingen grunn til å slenge dritt for meningen hennes. Jeg synes ikke hun var ufin, men det synes jeg du var Anonymous poster hash: 8dbbd...e6d
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #47 Skrevet 27. august 2015 De aller aller fleste flytter hjemmefra I alderen 18-20 år!! Anonymous poster hash: e27ff...20c
Gjest Darwinia:-) Skrevet 27. august 2015 #48 Skrevet 27. august 2015 (endret) Jeg må være ærlig å si at jeg syns dere er for gamle. Dere vil være 60-70 år før minste barnet flytter ut, og jeg syns det er i overkant sent. Anonymous poster hash: 3288d...22a Kanskje du kan få mammaen din til å hjelpe deg å regne neste gang? Så slipper du å drite deg ut?Trenger kanskje regnehjelp du og? Anonymous poster hash: 8dbbd...e6d Du mener altså at 37+18=60 og 46+18=70? Hvis det klaffer med en gang vil mor være 56 og far være 65 når ungen fyller 18. Selv om det skulle ta noen år vil de fremdeles være i 50 og 60 årene når ungen blir myndig. Ikke 60 og 70 årene.Den anonyme nevnte ikke myndighetsalder, uansett så flytter ikke alle ut når de er myndige, så foreldrene kan fort være i 60 og 70 årene ja. Men jeg synes at andre (som anonym 22a) må kunne ha andre meninger uten å få slengt dritt etter seg. Hi spør tross alt et spørsmål, og da må det vel være greit å ha ulike meninger., selv om de ikke samsvarer med dine Anonymous poster hash: 8dbbd...e6d Helt greit å ha andre meninger, men det er kanskje noe som skurrer når man føler behov for å overdrive litt for å validere de meningene. Som for eksempel å anta at ungen blir boende hjemme til den er uti 20årene, slik at foreldrene rekker å bli 60 og 70 år fordi det høres mye verre ut enn 56 og 65. Jeg ser virkelig ikke problemet med å ha en tenåring i den alderen. Men at du synes hun overdriver er jo ingen grunn til å slenge dritt for meningen hennes. Jeg synes ikke hun var ufin, men det synes jeg du var Anonymous poster hash: 8dbbd...e6d Det står du fritt til å mene. Slik jeg står fritt til å synes det var ufint å overdrive foreldrenes alder. Hvis du synes det er greit får vi bli enige om å være uenige. Endret 27. august 2015 av Darwinia:-)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #49 Skrevet 27. august 2015 Vi har diskutert det samme endel her hjemme. Da vi fikk første var jeg 26 og mannen 32. Siste ble født var jeg 37 og mannen 42. Mine foreldre var 37 da jeg ble født, mannens hhv 34 og 40. Vi sitter nå med små barn og gamle foreldre. Én ting er at vi ikke har avlastning (det kan man nesten ikke bestille), noe annet er at det er krevende med fulle jobber, små barn og gamle/syke foreldre man må ta seg av. I går ble min far innlagt med massivt lungeemboli, min lett demente mor prøver å klare seg selv hjemme, min svigermor reiser så mye hun orker (dårlig til bens, men vil oppleve mest mulig så lenge hun kan), noe som gjør at vi må ta alt det praktiske for svigerfar (handling, husvask, plenklipping, vedlikehold på hus etc), da han ikke klarer seg selv. Travle dager. Jeg ville ikke vært minste foruten et sekund, men håper hun ikke er alt for gammel når hun selv får barn, så vi kan være skikkelig til hjelp. Anonymous poster hash: 50747...099 Du tenker helt likt som oss. Vi har også lyst på småttiser igjen, men etter lang betekningstid ble heldigvis min kjære og jeg enige om å la være å få noen attpåklatt. Og heller bruker tida fremover på to ungene vi har og foreldre på begge sider. Især svigers, siden begge er gammel og syke. Min kjære er enebarn så vi har nok å henge fingrene i. Om noen år blir vi forhåpentligvis beste foreldre selv, da er det kjekt å ha tid og muligheter for å stille opp for ungene og barnebarna våres. Det gleder jeg meg til :) Anonymous poster hash: b6326...052
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #50 Skrevet 27. august 2015 Vil bare si at jeg ble mamma som 25 og 27 åring. Men aldri hatt avlastning Mine foreldre lever livet selv,reiser bort lenge om gangen. Svigers bor på en annen kant av landet Det har ikke alltid med alder å gjøre Anonymous poster hash: abcf4...b92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå