Gå til innhold

Har to flotte gutter - og venter ny baby. MEN

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det greit å si at man ønsker seg gutt nr 3, men å si at man ønsker seg en jente er bare galt?

Anonymous poster hash: e16e9...211

Samme tenkte jeg. Heia hodet.

Anonymous poster hash: 4b358...382

For mg var det sånn: Fordi alle rundt deg ønsker deg en jente ( i situasjonen med to gutter), og vil bli lykkelig om jenta kommer. Du som mor vet jo godt at guttene dine er fantastiske vesener og ønsker ikke at noen av de er jenter. Du som mor ønsker deg et barn og skulle det være en lillebror, vil de rundt deg bli skuffet på dine vegne, og familiens vegne. Som mor, så er det helt naturlig at man ønsker " det uønskede" barnet velkomment. Mor blir jo glad uansett, og vil derfor være talerør for sin stakkars sønn, som ingen andre vil ha i familien...

Jeg fikk da en jente, og ingen kommenterte at jeg måtte være skuffet av den grunn. Mens kommentarene om gutt og skuffelse haglet under svangerskapet.

Anonymous poster hash: 10d41...831

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes alt dette pratet om kjønn er idiotisk i det store og hele.

Og DU HI er ikke så mye bedre. Du sier jenter ikke er ok å få.

Det gjør deg nøyaktig like ille.

Typisk i-lands problem. Folk har det for godt når man hisser seg opp over slike kommentarer.

Anonymous poster hash: e14dd...7f0

Skrevet

Kjenner meg igjen, jeg har 2 jenter og er ferdig med småbarn, men alikavell kan ikke folk skjønne det for alle maser om når kommer gutten da???

Skrevet

Å, ja, utrolig irriterende med det maset om kjønn! Vi hadde to jenter fra før da vi gikk for nr 3, og alle gikk ut fra at det var fordi vi ville ha en gutt, også... Hallo - vi ville ha et barn til, ikke et bestemt kjønn! Nå ble nr 3 en gutt, så nå slipper vi iallefall mas om vi skal ha flere barn ☺ De fleste regner visst med at nå som vi har barn av begge kjønn trenger vi ikke flere.

Anonymous poster hash: e0bf8...e78

Skrevet

Tror dere folk mener det så alvorlig da?

Jeg har bare hørt slike komentarer sagt som tull og en type harmløs og koslig småerting.

Anonymous poster hash: ae5ee...03d
Skrevet

Ååååh, vi har sagt at vi bare skal ha to barn og i fem år har folk mast om "ja, når kommer jenta?!"

Jeg vil gjerne ha en gutt jeg. Gutt kan jeg liksom, jeg er jo allerede guttemamma.

Men uansett så har vi prøvd i fem år uten klaff så hvilket kjønn det blir til slutt driter jeg langveis i.

Uansett, fatter ikke hvorfor folk tror man må ønske seg en av hver!

Anonymous poster hash: bf996...148

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Hvorfor er det greit å si at man ønsker seg gutt nr 3, men å si at man ønsker seg en jente er bare galt?

Anonymous poster hash: e16e9...211

Jeg har mer inntrykk av at folk med, for eksempel, jenter blir fornærmet hvis en med to gutter ønsker en tredje gutt (og omvendt). Man tolker det at folk vil ha det de allerede har som kritikk av det en selv har. Ellers er jo folk veldig opptatt av at alle skal oppleve gleden av å ha begge kjønn. Har du to gutter sier folk "nå kommer vel jenta". Har du to jenter sier folk "nå kommer gutten".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...