Gå til innhold

Har to flotte gutter - og venter ny baby. MEN

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så eitrende irritert på alle som ønsker at det er en jente på mine vegne! 

"Nå kommer vel jenta" 

Vel, det vet vi ikke før barnet er født.

Men for å være helt dønn ærlig med hånden på hjertet, så håper vi faktisk på en liten lillebror (en jente er jo også er like velkommen) 

Gutter kan jeg, og jeg føler at jeg har full kontroll på det å være guttemamma - selv om gutter selvfølgelig også er forskjellige. 

Det er bare forventet at jeg lengter etter en jente, og at det nærmest er årsaken til at vi venter barn nr tre. 

Jeg var ikke noe ok å være i hus med i tenårene, og jeg skammer meg når jeg tenker på det. Ønsker ikke reprise. 

Hva svarer man ?

Anonymous poster hash: 6d7dd...148
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også to gutter og vurderer et barn til. Ønsker meg mest en tredje gutt. Folk forventer vel at man skal ønske seg det kjønnet man ikke har .....

Anonymous poster hash: dca30...705

Skrevet

Neeh, gravid med nr to her, gutt dette også :)

Om vi velger å gå for et tredje barn, så kan jeg ikke si at jeg helst ønsker meg jente... Bare det er friskt, så spiller kjønnet ingen rolle, men skal jeg være ærlig så hadde jeg blitt glad for en tredje gutt. :)

Vet ikke hva man skal svare jeg, gi faen er vel det beste rådet ;)

Anonymous poster hash: 1f235...e07

Skrevet

Folk er forskjellige, ikke ta til dere det folk sier. Jeg skjønner det er irriterende, men bare drit i det.

Her mases det om nr tre. 

Jeg har en av hver, og da jeg venta nr to, HÅPET jeg på en gutt til. Får vi en til nå, så vurderer jeg å ikke vite noe frem til fødsel. (haha, jeg er så nyskjerrig at det klarer jeg nok ikke!) 

Men sånne folk er det over alt. Jentemas, flere baby-mas, bryllup-mas og mas mas mas... 

Anonymous poster hash: c2fe2...bec
Skrevet

Har tre gutter og det er veldig fint. Det hender det kommer kommentarer, det verste var vel en som sa "stakkars deg", men jeg tenker at de ikke har peiling, de får jo ikke erfare selv hvor herlig de tre guttene mine er å leve med. Bare ikke bry deg om kommentarer!

Anonymous poster hash: b2222...2b7

Skrevet

Hvorfor bry seg? Det er da bare slik folk sier...? Akkurat som at man snakker om været?

Anonymous poster hash: c4f72...91c

Skrevet

Hvorfor tror dere jenter er så annerledes? Har en av hver (store barn) og de er først og fremst mennesker, ikke kjønn. Gutten er rolig og jenta er en villstyring. Helt normale barn.

Anonymous poster hash: cdb51...e43

Skrevet

Har tre gutter og det er veldig fint. Det hender det kommer kommentarer, det verste var vel en som sa "stakkars deg", men jeg tenker at de ikke har peiling, de får jo ikke erfare selv hvor herlig de tre guttene mine er å leve med. Bare ikke bry deg om kommentarer!

Anonymous poster hash: b2222...2b7

Jeg har også fått høre "stakkars deg"! Argh! Har tre nydelige gutter! Det er ikke noe stakkars meg! Men du har rett, ingen andre enn meg og pappaen deres vet hvor herlig det er å leve med dem!❤️

Anonymous poster hash: 041fc...f03

Skrevet

Hvorfor tror dere jenter er så annerledes? Har en av hver (store barn) og de er først og fremst mennesker, ikke kjønn. Gutten er rolig og jenta er en villstyring. Helt normale barn.

Jeg kan bare referere til meg selv. Og jeg var ikke grei å tenårene i det hele tatt ihvertfall. Brødrene mine var helt annerledes, vi fikk samme oppdragelse.

Skrevet

Jeg kan bare referere til meg selv. Og jeg var ikke grei å tenårene i det hele tatt ihvertfall. Brødrene mine var helt annerledes, vi fikk samme oppdragelse.

Ok, vet om mange gutter som ikke var helt greie i tenårene jeg, bl.a. min bror ;)

Skrevet

Jeg har også to gutter, og vi prøver på tredjemann nå... skal ærlig innrømme at jeg gjerne vil ha en jente, men først og fremst vil jeg jo ha ET BARN, og hvis vi får en liten gutt, vil jeg være verdens heldigste mamma. :) 

Men jeg må si jeg kvier meg til kommentarene jeg allerede vet jeg vil få. Da vi ventet andremann (visste ikke kjønn før fødsel) hørte jeg gnål om jente-jente-jente hele tiden. "Ja, nå kommer jenta." "Håper du det blir jente?" "Det blir sikkert jente." Svigermor kjøpte rosa babyklær!!! Jeg holdt på å bli gal. Og jeg vet at når man får barn #2 får man mye mindre oppmerksomhet enn når det er førstemann, og det er helt greit, men jeg syntes faktisk det ble påfallende lite. Kommentarene jeg fikk etterpå var som regel: "Å, det er jo praktisk. Da kan du bruke de samme klærne en gang til!" Takk, jeg har fått et barn, og din første tanke er at det er PRAKTISK!? Jeg ser jo responsen venner som får barn nummer to (gutt første gang, jente andre gang) får, og den er slett ikke at det er praktisk, for å si det sånn, men noe i retning av "så artig med en av hver, gratulerer". 

Jeg synes folk burde ha vett til å la være å komme med idiotiske kommentarer, og heller fokusere på at folk får BARN, de får ikke først og fremst en JENTE eller en GUTT. Og med "folk" mener jeg kvinner, for jeg har ikke fått én eneste teit kommentar fra menn, bare fra kvinner. 

Anonymous poster hash: ef75f...3b8
Gjest Antarctica
Skrevet

"Vi regner med at det blir ...en BABY!"

Skrevet

Jeg har også to gutter, og vi prøver på tredjemann nå... skal ærlig innrømme at jeg gjerne vil ha en jente, men først og fremst vil jeg jo ha ET BARN, og hvis vi får en liten gutt, vil jeg være verdens heldigste mamma. :)

Men jeg må si jeg kvier meg til kommentarene jeg allerede vet jeg vil få. Da vi ventet andremann (visste ikke kjønn før fødsel) hørte jeg gnål om jente-jente-jente hele tiden. "Ja, nå kommer jenta." "Håper du det blir jente?" "Det blir sikkert jente." Svigermor kjøpte rosa babyklær!!! Jeg holdt på å bli gal. Og jeg vet at når man får barn #2 får man mye mindre oppmerksomhet enn når det er førstemann, og det er helt greit, men jeg syntes faktisk det ble påfallende lite. Kommentarene jeg fikk etterpå var som regel: "Å, det er jo praktisk. Da kan du bruke de samme klærne en gang til!" Takk, jeg har fått et barn, og din første tanke er at det er PRAKTISK!? Jeg ser jo responsen venner som får barn nummer to (gutt første gang, jente andre gang) får, og den er slett ikke at det er praktisk, for å si det sånn, men noe i retning av "så artig med en av hver, gratulerer". 

Jeg synes folk burde ha vett til å la være å komme med idiotiske kommentarer, og heller fokusere på at folk får BARN, de får ikke først og fremst en JENTE eller en GUTT. Og med "folk" mener jeg kvinner, for jeg har ikke fått én eneste teit kommentar fra menn, bare fra kvinner. 

Jeg kan legge til at hvis vi er så heldige å bli gravide med en tredjemann, kommer jeg til å be om å få vite kjønn... Så blir det i alle fall bare 18 uker med jentegnål, og ikke 38. Vi har ikke visst kjønn med de to første, og vært fornøyde med det, men ikke denne gangen...

Skrevet

Jeg blir så eitrende irritert på alle som ønsker at det er en jente på mine vegne! 

"Nå kommer vel jenta" 

Men for å være helt dønn ærlig med hånden på hjertet, så håper vi faktisk på en liten lillebror (en jente er jo også er like velkommen) 

Gutter kan jeg, og jeg føler at jeg har full kontroll på det å være guttemamma - selv om gutter selvfølgelig også er forskjellige. 

Det er bare forventet at jeg lengter etter en jente, og at det nærmest er årsaken til at vi venter barn nr tre. 

Jeg var ikke noe ok å være i hus med i tenårene, og jeg skammer meg når jeg tenker på det. Ønsker ikke reprise. 

Hva svarer man ?

Bare svar at vi har ingen ønsker om at det blir det ene eller det andre. Begge er like velkommene. Gutt kan vi sådet hadde vært lettest.. ;)

Skrevet

Kanskje fordi de ønsker/ønsket seg en datter selv? Men uansett er det jo lite vits i å legge mer press på at det kjønnet man ikke har, nå "endelig" kommer... Hva har de tenkt å si når en evt gutt nr 3 kommer da? At han er fin, MEN...?

Anonymous poster hash: 09e09...9d9

Skrevet

I feel you sister. Vi har alltid ønsket oss fem barn. Hadde fire gutter, og fikk til slutt en jente. Alle var over seg av begeistring på mine vegne. Vi ville ikke vite kjønn, og når jeg støtt og stadig fikk kommentaren "NÅ kommer vel jenta" smilte jeg bare og sa at det hadde vært koselig det, men vi er så fornøyde med de gode guttene vi har at vi tar gjerne en ny gutt også. Med hånden på hjertet spiller kjønn ingen rolle. Jeg elsker dem alle så uendelig høyt.

Anonymous poster hash: d9edb...bae

Skrevet

På seg selv kjenner man andre? Vet jo at det er mange som ønsker barn av begge kjønn, så da tror de vel at alle gjør det. Kjenner to familier med 5 barn, ene har 4 jenter og så en gutt til slutt, hos den andre er det omvendt. Tror neppe det er tilfeldig, ikke hos begge i alle fall. :P

Anonymous poster hash: b3059...c92
Gjest Darwinia:-)
Skrevet

"Nå kommer vel jenta"

Hva svarer man ?

"Ja, får inderlig håpe at det er ei jente. Hvis det er enda en gutt så adopterer vi han vekk. Hva faen skal vi med en gutt til liksom? "

Gjest Moonstruck
Skrevet

Velg og ikke irritere deg over slike kommentarer...Det finnes en bråte idiotiske mennesker -du velger selv om du gidder å bruke energi på dem. 

Skrevet

Hvorfor er det greit å si at man ønsker seg gutt nr 3, men å si at man ønsker seg en jente er bare galt?

Anonymous poster hash: e16e9...211

Skrevet

Kjenner meg dessverre igjen her. Hadde to fantastiske jenter før jeg ble gravid med nr.3. Og kommentarene lot ikke vente på seg. Ingen myntet på meg men alle på den "stakkars" mannen min som nå måtte få gutten sin! Og om han ikke fikk det måtte jo vi kjøre på med nr.4. Ingen forventningspress her nei... Vi trodde vi var lure og valgte ikke få vite kjønn på ul. Skulle vi aldri ha gjort! Helsikes til mas om den gutten skal du lete lenge etter!! Og når jente nr.3 endelig kom gav en del folk fred, men jaggu meg ikke alle. I stedet for å gratulere så spurte de bare når nr.4 kom!!! Åndsvake mennesker! Og få tror fremdeles på meg når jeg sier at mannen er over månen lykkelig og fornøyd med sine vakre, gode, friske døtre. Synd for de. For fy søren så heldige vi er <3 ;)

Jeg har funnet ut at mesteparten er tenkeløse tullinger. De mener sikkert ikke noe vondt med det. Men det sårer på vegne av døtrene mine. For de sier indirekte at de ikke er gode nok. Men du må bare drite i de og gled deg over dine gode gutter og baby i magen. Ikke la det ødelegge for deg. Du vet best. Så kan de andre få tro nett hva de vil. De mangler sikkert noe i livet og må prøve og trykke ned andre.

Lykke til og nyt livet!! :)

Anonymous poster hash: 7c57e...81b

Skrevet

Er gravid med nummer 3. Har to gutter. Gruer meg til maset om kjønn... Jeg hadde jo ikke startet på nytt med så store barn som vi har, dersom det var for å få jente. Det er vel rundt 70% sjans for gutt igjen :)

Anonymous poster hash: 7c956...eb3

Skrevet

Da jeg annonserte svangerskap nr 3 svarte veldig mange; "Det er vel for å endelig få jenta det da?". Kunne ikke brydd meg mindre. Da svarte vi bare, "Nei, vi blir glade for en gutt også vi". Ser ikke problemet...

Anonymous poster hash: c97d5...842

Skrevet

Hvorfor er det greit å si at man ønsker seg gutt nr 3, men å si at man ønsker seg en jente er bare galt?

Samme tenkte jeg. Heia hodet.

Anonymous poster hash: 4b358...382

Skrevet

Er det slik, altså? I så fall er de vel like tette de som sier det som de som spør guttemødre når jenta kommer.

Anonymous poster hash: d9edb...bae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...