Gå til innhold

Er ting som foregår her i landet bagateller?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

At noe er svært viktig, betyr likevel ikke at noe annet av den grunn bør anses som bagateller.

Endret av Virginia.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle ser vel verden fra sin egen horisont. Det er ingen tvil om at jo lengre unna noe er, desto fjernere og mindre fremstår det sett fra mitt individuelle ståsted.

Jeg kan gjerne synes at det er tragisk å se bestemor stavre rundt med rullator. Likevel er det ingen tvil om at det er verre, objektivt sett, å skvalpe planløst rundt i Middelhavet uten å vite om man noensinne vil nå land. Derfor blir det søkt å si at så lenge det finnes noen som fortsatt trenger hofteoperasjon i Norge, kan man ikke redde et liv utenfor Norge.

Selvsagt er det viktigere å redde liv enn å regne ut alle landets utgifter kalkulert om til antall hofteoperasjoner det kunne ha blitt i stedet! Når folk får seg til å si at før vi har funnet den perfekte helhetsløsning er det heller ikke noe poeng i å gjøre LITT, da har de jo effektivt valgt seg en unnskyldning som kan gjelde for all unnfallenhet, i alle situasjoner, for all fremtid.

Mobbing i skolen? Nei, så lenge vi ikke får kål på ALL mobbing, nytter det ikke å stoppe noen få. Sniking på trikken? Man klarer aldri å ta alle, ingen vits i å bare ta noen. Kreftsyke pasienter? Nei, før en garantert kur kommer i handelen vil folk fortsatt dø, ingen vits å kurere bare noen. Osv osv osv,

Anonymous poster hash: be3c3...b8a

Skrevet

Nei når man er oppi dette med sitt eget barn tenker man overhodet ikke over at en mor i Syria gjerne skulle delt rom med skrikende baby. Leste du hva jeg skrev? Beklager om jeg virker krass, men jeg skrev at den kreftsyke jenta på 6 år også trengte å sove på natten. Tilslutt kom hun inn på vårt rom. Jeg skrev ikke at jeg ikke fikk sove , noe jeg uansett ikke fikk siden barnet mitt trengte både bleieskift og andre ting hver natt. Ja det går bra nå , og forhåpentligvis er dette for alltid 😪.

Anonymous poster hash: 9f6a5...646

Å kjære, barnet ditt hadde kreft og måtte dele rom med et annet kreftbarn? Som i tillegg skrek hele natten? Det er uhørt!! Jeg hadde nok kontaktet TV2, hørt om de kunne droppe nyhetssakene om alt det som skjer i Syria etc, og heller hatt en nyhetssak om dette sykehuset, og hvor grotesk behandling barnet ditt fikk. Ja, det barnet som altså ble friskmeldt for kreft... For en urolig natt, det er ingen bagatell, ihvertfall ikke i forhold til et helt liv i konstant fare..

Anonymous poster hash: 0119b...1da

Skrevet

Nei når man er oppi dette med sitt eget barn tenker man overhodet ikke over at en mor i Syria gjerne skulle delt rom med skrikende baby. Leste du hva jeg skrev? Beklager om jeg virker krass, men jeg skrev at den kreftsyke jenta på 6 år også trengte å sove på natten. Tilslutt kom hun inn på vårt rom. Jeg skrev ikke at jeg ikke fikk sove , noe jeg uansett ikke fikk siden barnet mitt trengte både bleieskift og andre ting hver natt. Ja det går bra nå , og forhåpentligvis er dette for alltid 😪.

Å kjære, barnet ditt hadde kreft og måtte dele rom med et annet kreftbarn? Som i tillegg skrek hele natten? Det er uhørt!! Jeg hadde nok kontaktet TV2, hørt om de kunne droppe nyhetssakene om alt det som skjer i Syria etc, og heller hatt en nyhetssak om dette sykehuset, og hvor grotesk behandling barnet ditt fikk. Ja, det barnet som altså ble friskmeldt for kreft... For en urolig natt, det er ingen bagatell, ihvertfall ikke i forhold til et helt liv i konstant fare..

Anonymous poster hash: 0119b...1da

Er det mulig å være så respektløs? Uansett om man er uenig eller enig med et annet menneske så kan man fortsatt behandle folk med respekt. Hvis du tror at en slik holdning skal gjøre at andre blir mer enig i utsagnet ditt tar du skammelig feil. Jeg begynner også å forstå hvorfor mange blir imot å ta inn syriaflyktninger hvis dette er hva de møtes når de prøver å få frem sitt syn på saken.

Anonymous poster hash: c8a52...a4d

Skrevet

Var ikke mitt barn som delte med denne babyen, men det er vondt å se deg så kald... Du har tydeligvis ikke opplevd noe så jævlig ! Du skjønner om du må gjennom det samme...annenhver dag får et barn krefy i Norge. Det er mye 😪

Skrevet

Syns vel det er vondere å se andre så kalde at de ikke skjønner forskjellen på sykdom og krig. Sykdom er fælt, men det kommer til å eksistere blant oss for all fremtid. Det rammer tilfeldig. Kanskje noen barn i båtene også har kreft.

Krig er noe folk påfører andre! Hver av flyktningene er også et individ, der er det også søvnløshet og smerter.

Skrevet

Syns vel det er vondere å se andre så kalde at de ikke skjønner forskjellen på sykdom og krig. Sykdom er fælt, men det kommer til å eksistere blant oss for all fremtid. Det rammer tilfeldig. Kanskje noen barn i båtene også har kreft.

Krig er noe folk påfører andre! Hver av flyktningene er også et individ, der er det også søvnløshet og smerter.

Ja, sykdom er dessverre en del av livet. Krig burde ikke være det.

Anonymous poster hash: 635a9...7d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...