Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #26 Skrevet 21. august 2015 Dette er et teit bilde fra siden jeg tok i prøverommet en dag, tok uheldigvis en bukse i str xl. Er jeg smellfeit? Jeg vet godt jeg har noen kilo som skal av. Blir ikke motivert av mas bare Anonymous poster hash: 92bc9...1b4
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #27 Skrevet 21. august 2015 Hi, du har problemer. Du sliter nok psykisk. Anonymous poster hash: b5467...7ab
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #28 Skrevet 21. august 2015 Du er hårsår. Han forsøker jo bare å være hyggelig og støttende. Når du sier at du ikke tror det blir tid tolker jo han det som at du egentlig vil trene men synes du må gjøre alt mulig annet først. Han ber deg bare prioritere deg selv først og ikke ta alt annet så nøye. Hvis du ikke hadde tenkt å trene i dag burde du svart det. Enten "Nei, trenger en treningsfri dag etter 3 treningsdager" eller "Nei, jeg har fått trening nok fra husvask." Anonymous poster hash: a9635...67e
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #29 Skrevet 21. august 2015 Dette er et teit bilde fra siden jeg tok i prøverommet en dag, tok uheldigvis en bukse i str xl. Er jeg smellfeit? Jeg vet godt jeg har noen kilo som skal av. Blir ikke motivert av mas bare Anonymous poster hash: 92bc9...1b4 Du er kjempefin 👍 Anonymous poster hash: e3877...0f5
Gjest Antarctica Skrevet 21. august 2015 #30 Skrevet 21. august 2015 Ja du er hårsår, hva med og si "elskling jeg har vasket hus i dag så jeg er helt tom, tar det imorgen ☺" Hvorfor skal hun forklare seg for ham? Jeg trener for min egen del, ikke for at mannen skal være fornøyd med kroppen min. Trening holder min kroniske sykdom i sjakk for eksempel. Hadde mannen "oppfordret" meg til å trene hver eneste dag så ville han ha fått beskjed om å passe sine egne saker. SÅ enig! Hadde ledd meg skakk om han drev og "oppfordret" meg.
the amazing spidermamma Skrevet 21. august 2015 #31 Skrevet 21. august 2015 Jeg lurer på om det ligger mer grums her enn det du sier. Hvis mannen min hadde sendt en sånn sms til meg, hadde jeg tenkt at han mente at jeg kom til å føle meg bra hvis jeg tok en treningsøkt, en hyggelig 'stå på, go for it-kommentar. Men hvis det var han som var pådriver for at jeg skulle slanke meg eller noe, da hadde jeg nok ikke vært så blid...
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #32 Skrevet 21. august 2015 Jeg lurer på om det ligger mer grums her enn det du sier. Hvis mannen min hadde sendt en sånn sms til meg, hadde jeg tenkt at han mente at jeg kom til å føle meg bra hvis jeg tok en treningsøkt, en hyggelig 'stå på, go for it-kommentar. Men hvis det var han som var pådriver for at jeg skulle slanke meg eller noe, da hadde jeg nok ikke vært så blid... Hvorfor?? Mannen min ble 15 kilo tjukkere, fikk seg ølmage og jeg ba ham om å slanke seg, for han er mye finere da og sunnere. Han hørte på meg og gikk ned 15 kilo under en mnd, og takker meg hele tiden for at jeg pushet ham. Sier at han har mye mer energi og liker å være sunnere som han er nå. Noen ganger er det greit å bli litt pushet, siden man ikke ser det selv, ofte. Anonymous poster hash: b5467...7ab
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #33 Skrevet 21. august 2015 Betyr allikevel ikke at noen skal fortelle meg hva jeg skal gjøre, eller når :-) Anonymous poster hash: 92bc9...1b4 Ja, du er hårsår Han fortalte deg ikke hva du skulle gjøre. Jeg tolket det heller som om han mente at det ikke var så farlig med vasking, og at du kunne trene med god samvittighet. Anonymous poster hash: ab83c...47a
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #34 Skrevet 21. august 2015 Jeg lurer på om det ligger mer grums her enn det du sier. Hvis mannen min hadde sendt en sånn sms til meg, hadde jeg tenkt at han mente at jeg kom til å føle meg bra hvis jeg tok en treningsøkt, en hyggelig 'stå på, go for it-kommentar. Men hvis det var han som var pådriver for at jeg skulle slanke meg eller noe, da hadde jeg nok ikke vært så blid... Hvorfor?? Mannen min ble 15 kilo tjukkere, fikk seg ølmage og jeg ba ham om å slanke seg, for han er mye finere da og sunnere. Han hørte på meg og gikk ned 15 kilo under en mnd, og takker meg hele tiden for at jeg pushet ham. Sier at han har mye mer energi og liker å være sunnere som han er nå. Noen ganger er det greit å bli litt pushet, siden man ikke ser det selv, ofte. Anonymous poster hash: b5467...7ab Ned 15 kilo på under 1 måned. Det er vel nesten umulig...4 kilo i uka........ Anonymous poster hash: ab83c...47a
Pobie Skrevet 21. august 2015 #35 Skrevet 21. august 2015 Husarbeid er IKKE trening. Jeg trenger 3 ganger i uka, men hvis jeg hadde erstattet det med husarbeid hadde jeg mistet formen ganske raskt. Jeg har faste dager hvor jeg trener, dermed er jeg ikke avhengig av motivasjon for å trene. Synes det er litt rart å ikke ha faste dager, og droppe treningen fordi man har vasket hus? Hvis det er en treningsdag, spiller det ingen rolle hva jeg skal resten av dagen, det blir trening uansett. Men ja, jeg synes du er litt hårsår. Jeg kan godt si til mannen at jeg synes han burde trene en dag, fordi jeg vet at det er bra for han og han sliter med motivasjonen hvis ingen sier noe til han.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #36 Skrevet 21. august 2015 Hi, du har problemer. Du sliter nok psykisk. Anonymous poster hash: b5467...7ab Unnskyld meg? Igår kommenterte han også når jeg tok 3 pizzastykker "du var sulten idag ja". Kl var da 20, og jeg hadde ikke spist siden kl 15. Så om han vil si jeg er for feit og trenger og gå ned kan han bare si det rett ut. Jeg har ikke psykiske problemer av den grunn. Anonymous poster hash: 92bc9...1b4
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #37 Skrevet 21. august 2015 Som sagt så dro jeg ut og jogget idag, 45 min..Etter husvask. Så hentet jeg dattra mi. Så ble det stress. Nå er jeg på jobb og her er det hvertfall litt mer rolig. Kanskje jeg bør starte trening 6 dager i uka så han blir fornøyd med kroppen min Anonymous poster hash: 92bc9...1b4
Todii Skrevet 21. august 2015 #38 Skrevet 21. august 2015 Som sagt så dro jeg ut og jogget idag, 45 min..Etter husvask. Så hentet jeg dattra mi. Så ble det stress. Nå er jeg på jobb og her er det hvertfall litt mer rolig. Kanskje jeg bør starte trening 6 dager i uka så han blir fornøyd med kroppen min Anonymous poster hash: 92bc9...1b4 Da tar selvsagt han seg av alt husarbeid?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #39 Skrevet 21. august 2015 Som sagt så dro jeg ut og jogget idag, 45 min..Etter husvask. Så hentet jeg dattra mi. Så ble det stress. Nå er jeg på jobb og her er det hvertfall litt mer rolig. Kanskje jeg bør starte trening 6 dager i uka så han blir fornøyd med kroppen min Anonymous poster hash: 92bc9...1b4 Det var jo du som ville trene og du var sulten. Det er ikke noen grunn til å tolke dette som kritikk. Det er småprat og oppmuntring, ikke ekle hint om at du er tjukk. Anonymous poster hash: a9635...67e
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #40 Skrevet 21. august 2015 Som sagt så dro jeg ut og jogget idag, 45 min..Etter husvask. Så hentet jeg dattra mi. Så ble det stress. Nå er jeg på jobb og her er det hvertfall litt mer rolig. Kanskje jeg bør starte trening 6 dager i uka så han blir fornøyd med kroppen min Anonymous poster hash: 92bc9...1b4 Da tar selvsagt han seg av alt husarbeid? Naturligvis. Og underholde unger (1 åringen vår er høyt og lavt og veldig grinete på ettermiddag etter bhg). Og selvsagt lager han alle måltider og vasker rundt. Mine tre fridager i turnusen min har jeg lagd ALT av mat, til og med kveldsmat til han når han kommer hjem fra fotballtreninger, vasket litt og trent litt da.. Skikkelig avslappende. Han er egentlig veldig flink da, men litt bortskjemt har jeg gjort han disse årene. Anonymous poster hash: 92bc9...1b4
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #41 Skrevet 21. august 2015 Som sagt så dro jeg ut og jogget idag, 45 min..Etter husvask. Så hentet jeg dattra mi. Så ble det stress. Nå er jeg på jobb og her er det hvertfall litt mer rolig. Kanskje jeg bør starte trening 6 dager i uka så han blir fornøyd med kroppen min Anonymous poster hash: 92bc9...1b4 Da tar selvsagt han seg av alt husarbeid? Naturligvis. Og underholde unger (1 åringen vår er høyt og lavt og veldig grinete på ettermiddag etter bhg). Og selvsagt lager han alle måltider og vasker rundt. Mine tre fridager i turnusen min har jeg lagd ALT av mat, til og med kveldsmat til han når han kommer hjem fra fotballtreninger, vasket litt og trent litt da.. Skikkelig avslappende. Han er egentlig veldig flink da, men litt bortskjemt har jeg gjort han disse årene. Anonymous poster hash: 92bc9...1b4 Kan dere ikke lage en slags ukeplan med oppgaver dere skal gjøre? Kanskje han da ser hvor mye du faktisk gjør. Han må for eksempel lage middag og handle hver ukedag fordi du må jo trene. Og så videre. Anonymous poster hash: 213bb...1bf
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #42 Skrevet 21. august 2015 Jeg tolker det som at han mente det godt, og foreslo at hun skulle prioritere trening fordi det føltes godt for henne selv... Anonymous poster hash: e022b...d7f
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #43 Skrevet 21. august 2015 Hjelpes... Han mener vel bare godt! Han tror vel du liker å trene, og vil du skal prioritere det fremfor andre mer trvielle ting.... (som i "det er DIN tid! Jeg holder fortet hjemme, ikke vær bekymret for oss!") Anonymous poster hash: 8de04...954
Luksusdyret Skrevet 21. august 2015 #44 Skrevet 21. august 2015 Hjelpes... Han mener vel bare godt! Han tror vel du liker å trene, og vil du skal prioritere det fremfor andre mer trvielle ting.... (som i "det er DIN tid! Jeg holder fortet hjemme, ikke vær bekymret for oss!") Anonymous poster hash: 8de04...954 Haha, holder fortet hjemme slik at hun ikke skal bekymre seg? Etter at HI har vasket hele huset? Er dere gift med tilbakestående latsabber eller, som må ha bekreftelse på at de er sååå flinke som er hjemme med egne unger i nyvaska hus? Og Hi kan jo ikke prioritere noe fremfor trivielle ting når alle trivielle tingene faller på henne? Har dere lest andre kommentarer fra HI om at mannen kommenterer hvor mye pizza hun har spist osv? Det er jo ganske klart at han er misfornøyd med hennes kropp og vil prøve å endre henne slik det passer ham. Turn off big time.
Superdolly Skrevet 21. august 2015 #45 Skrevet 21. august 2015 Jeg får en følelse av at det ligger noe mer under her, og at det ikke bare er den sms'en du reagerer på. Hadde jeg fått en slik sms fra min mann, ville jeg tolket det som en hyggelig oppfordring om å roe ned litt på husarbeidet og prioritere meg selv. Så isolert sett virker du nokså hårsår som reagerer slik. Etter som du forteller mer utover i tråden tenker jeg at dere i grunnen har et kommunikasjonsproblem. Du tolker det han sier som mer eller mindre skjult kritikk og blir såret og tar på deg martyrminen. Han er dårlig på å kommunisere det han egentlig mener, enten han nå måtte mene det som kritikk eller som en oppfordring om å slappe litt av og gjøre noe han tror du koser deg med. Den enkleste og raskeste måten å fikse dette på er å endre kommunikasjonen dere imellom. Si det rett ut neste gang, hva du tenker og føler. «Når du sier dette, blir jeg lei meg fordi jeg føler det som en kritikk av (sett inn det som måtte passe: at du tror han sier du spiser for mye, at du tror han sier du trener for lite, at du tror han sier du er feit).» Så ser du hva han svarer. Og da lytter du til det han faktisk sier, og ikke det du tror han hinter om.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #46 Skrevet 21. august 2015 Hadde jeg trent tre dager på rad og hatt et maratonløp av plikter, så hadde jeg også blitt kraftig irritert av en slik kommentar. Svar ham: "Da tar du mine oppgaver for noen timer da, eller?". Men hadde nok tolket det som at han ville ha huset alene noen timer, fremfor å tolke det som at han syntes jeg var feit. Anonymous poster hash: b502d...e52
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #47 Skrevet 21. august 2015 Hadde jeg trent tre dager på rad og hatt et maratonløp av plikter, så hadde jeg også blitt kraftig irritert av en slik kommentar. Svar ham: "Da tar du mine oppgaver for noen timer da, eller?". Men hadde nok tolket det som at han ville ha huset alene noen timer, fremfor å tolke det som at han syntes jeg var feit. Anonymous poster hash: b502d...e52 I dette tilfellet var han ikke hjemme, han jobbet. Hadde han sagt: jeg kan godt vaske hus i ettermiddag hvis du vil trene". Da ville saken vært litt mer annerledes Anonymous poster hash: 92bc9...1b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå