Twintipp og himmelblå Skrevet 19. august 2015 #26 Skrevet 19. august 2015 Beklager brutaliteten, men du har 60% sjangse for å utvikle kreft, barna dine kan potensielt miste moren sin og du kan lide en lite hyggelig skjebne, og det er et vanskelig valg? I mine øyne har du ikke to valg. Du har ett og det er å fjerne kilden som gir deg dårlige prognoser. Jeg har forøvrig silikon i brystene og har ikke ofret de slappe knappene en tanke siden. Puppene er en utvekst på kroppen din, men det som er inne i de kan leke russisk rulett med livet ditt, valget burde være såre enkelt! Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #27 Skrevet 19. august 2015 Ikke meningen å kuppe tråden din, hi, men dere som har gjort det; blir resultatet bra? Anonymous poster hash: 22c4c...3ef
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #28 Skrevet 19. august 2015 Hadde fjernet dem på flekken. Så viktige er ikke puppene mine altså... Anonymous poster hash: 27aa9...b46 Det ville jeg også gjort men mine pupper er ikke noe å samle på. De er små. litt spøk... Anonymous poster hash: e6cd5...510
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #29 Skrevet 19. august 2015 Er det kun ved brystkreft i familien man burde ta denne testen? Eller kan hvem som helst gjøre dette? Og evt betale for testen selv? Er det blodprøve bare? Anonymous poster hash: 58636...861
umuligejulie Skrevet 19. august 2015 #30 Skrevet 19. august 2015 Dytt..hvordan går man frem for å bli testet?
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #31 Skrevet 19. august 2015 Dytt..hvordan går man frem for å bli testet? Hvis det er mye kreft i familien får man ofte tilbud om testing, eller man kan kontakte avdeling for genetisk veiledning ved Radiumhospitalet (mulig andre sykehus også gjør det). Vi har mye kreft i familien, jeg tok kontakt og fikk dem til å gå gjennom familiehistorikken. Tok også en blodprøve selv som påviste at jeg har genvarianten for brystkreft. Men det er ikke noe man trenger gjøre om det ikke er spesiell grunn for det i familiehistorikken. Anonymous poster hash: 56248...3f6
Mandala Skrevet 19. august 2015 #32 Skrevet 19. august 2015 Jeg tok testen å har heldigvis ikke utslag, men jeg var fast bestemt på å fjerne brystene hvis det betydde å ikke måtte leve i en konstant hva om. Dessuten så er det så mye fint å få i plastikk i disse dager😜 Anonymous poster hash: 350cd...a06 Samme her. Jeg tenkte fjerne de. Men det er klart - om valget hadde blitt helt reelt, hadde jeg kanskje blitt usikker jeg også.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #33 Skrevet 19. august 2015 Jeg har testet genene mine for brystkreft, og jeg har 60% sjanse til å utvikle brystkreft. Jeg har to valg... Gå på sjekk to ganger i året, eller å fjerne brystene. Hva hadde du gjort? Skal jeg vente på å kanskje få kreft, og leve med usikkerheten, eller fjerne dem? Noen som har gjort dette? Mye kreft i familien min, og derfor har jeg blitt testet. Anonymous poster hash: 2da56...fba Jeg tok testen for to mnd siden og venter på svar. Jeg skal operere bort alt hvis testen er positiv. Har også testet for eggstokk. Orker ikke leve med den usikkerheten. Enkelt valg for meg. Anonymous poster hash: f3c54...857
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #34 Skrevet 19. august 2015 Jeg har fått fjernet mitt bryst pga kreft og om noen hadde gitt meg valget før jeg fikk kreft vile jeg ha fjernet alt som skulle til. Når du har kreft er det ikke bare deg som påvirkes av dette. Mine gutter var 3 og 5 år da jeg fikk kreft og når nesten 5 år etter på er eldste fortssatt preget. Føler jeg har ødelagt mye av hans barndom. Det værste ved å ha kreft er ikke cellegift, operasjoner, strålebehandling, fatigue, arr, senvirkninger, men den psykiske biten. Å være konstant redd for ikke å oppleve barna dine bli voksne. Jeg levde lenge med målsettinger: eldste som skulle begynne på skole frem til mitt langsiktet mål om å overleve til minste på nesten 3 skulle begynner på skole. Trodd lenge dette ikke var et reelt mål (nå går han i 2. klasse ) Jeg har gjordt alt for å være hos de til de har vokst opp. Det har vært viktig for meg da jeg selv opplevde å miste pappa da jeg var liten. Vi er alle forskjellige, men jeg må si at jeg har vanskelig ved å skjønne de som gambler med at de ikke får kreft når de har fått påvise stor risiko. Er jo som å kjøre uten bilbelte: for det meste går det jo bra ikke å bruke det, men blir stor konsekvenser dersom man havner i en ulykke. Anonymous poster hash: 90a32...440
MammaTilNick Skrevet 19. august 2015 #35 Skrevet 19. august 2015 Hei damer!Jeg testet positivt for arvelig brystkreftgen (BRCA1) i september ifjor.Fikk vite at jeg hadde 80% sjangse for å få brystkreft. Jeg ble rett og slett livredd!Dro på mammografi og MR 18.desember. Gikk hele julen og gråt, var livredd for at de skulle finne noe.Lettelsen var enorm da jeg i starten av februar fikk vite at prøvene var fine, altså ingen farlige kuler. Likevel var jeg redd og kjente jeg allerede gruet meg for neste gang jeg skulle ta mammografi og MR.April i år så fjernet jeg og rekonstruerte brystene mine i en alder av 26 år.Jeg fikk lagt inn noe som kalles ekspanderproteser. Da har jeg saltvann, ikke så mye i starten, men jeg gikk jevnlig til sykehuset og fylte på 100ml om gangen. Nå har jeg 620ml i hver pupp.Skal inn å bytte ekspanderprotesene med silikon når arrene har blitt hvite.Før operasjonen så hadde jeg en liten C-cup, men nå har jeg D-cup og er strålende fornøyd.Trenger ikke å bruke bh engang og endelig kan jeg bruke stroppløse singletter og kjoler Det litt kjipe med puppene er at de er ganske harde og har ikke så mye følelse i dem.Jeg ser uansett det lyse på alt dette!Kan nå slippe å gå med frykten for å bli alvorlig syk og kanskje dø fra barnet mitt.Vi med dette genet kan få en annen type brystkreft som er mer hissig enn vanlig brystkreft.Så for guds skyld, tenk nøye igjennom dette med operasjon! Det er bare pupper.Jeg må også fjerne eggstokker på grunn av faren for eggstokkreft.Så de blir fjernet når jeg er mellom 30-35 år.Jeg skriver dette for å sette lys på brystkreft. Dra på mammografi jevnlig damer!Uansett om dere har genfeil eller ikke. Klem fra meg
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #36 Skrevet 19. august 2015 Men, testes dette hos legen? Eller på riksen, radium? Og er det forskjellig tester for bryst og eggstokk? Pris? Anonymous poster hash: 58636...861
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #37 Skrevet 19. august 2015 Jeg ville fjernet brystene. Anonymous poster hash: 1fbab...761
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #38 Skrevet 19. august 2015 Jeg hadde utvilsomt fjernet dem. Jeg spiller jo lotto med evinnelig dårligere odds enn det. 60% er ikke verdt å gamle på. Det jeg hadde lurt på hadde vært hvordan de skulle se ut etterpå. Jeg har alltid hatt lange sokkepupper som trilles inn i en d eller e-cup, noe jeg misliker. Men samtidig så er jo de en del av meg. Og det hadde føltes rart å brått fått fine pupper. Anonymous poster hash: 525f2...aef
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #39 Skrevet 19. august 2015 Hei damer! Jeg testet positivt for arvelig brystkreftgen (BRCA1) i september ifjor. Fikk vite at jeg hadde 80% sjangse for å få brystkreft. Jeg ble rett og slett livredd! Dro på mammografi og MR 18.desember. Gikk hele julen og gråt, var livredd for at de skulle finne noe. Lettelsen var enorm da jeg i starten av februar fikk vite at prøvene var fine, altså ingen farlige kuler. Likevel var jeg redd og kjente jeg allerede gruet meg for neste gang jeg skulle ta mammografi og MR. April i år så fjernet jeg og rekonstruerte brystene mine i en alder av 26 år. Jeg fikk lagt inn noe som kalles ekspanderproteser. Da har jeg saltvann, ikke så mye i starten, men jeg gikk jevnlig til sykehuset og fylte på 100ml om gangen. Nå har jeg 620ml i hver pupp. Skal inn å bytte ekspanderprotesene med silikon når arrene har blitt hvite. Før operasjonen så hadde jeg en liten C-cup, men nå har jeg D-cup og er strålende fornøyd. Trenger ikke å bruke bh engang og endelig kan jeg bruke stroppløse singletter og kjoler Det litt kjipe med puppene er at de er ganske harde og har ikke så mye følelse i dem. Jeg ser uansett det lyse på alt dette! Kan nå slippe å gå med frykten for å bli alvorlig syk og kanskje dø fra barnet mitt. Vi med dette genet kan få en annen type brystkreft som er mer hissig enn vanlig brystkreft. Så for guds skyld, tenk nøye igjennom dette med operasjon! Det er bare pupper. Jeg må også fjerne eggstokker på grunn av faren for eggstokkreft. Så de blir fjernet når jeg er mellom 30-35 år. Jeg skriver dette for å sette lys på brystkreft. Dra på mammografi jevnlig damer! Uansett om dere har genfeil eller ikke. Klem fra meg Du har vært gjennom så mye på så ung alder og har tatt alle de riktige stegene! You are my hero! Hatten ned! Anonymous poster hash: e6cd5...510
MammaTilNick Skrevet 19. august 2015 #40 Skrevet 19. august 2015 Hei damer! Jeg testet positivt for arvelig brystkreftgen (BRCA1) i september ifjor. Fikk vite at jeg hadde 80% sjangse for å få brystkreft. Jeg ble rett og slett livredd! Dro på mammografi og MR 18.desember. Gikk hele julen og gråt, var livredd for at de skulle finne noe. Lettelsen var enorm da jeg i starten av februar fikk vite at prøvene var fine, altså ingen farlige kuler. Likevel var jeg redd og kjente jeg allerede gruet meg for neste gang jeg skulle ta mammografi og MR. April i år så fjernet jeg og rekonstruerte brystene mine i en alder av 26 år. Jeg fikk lagt inn noe som kalles ekspanderproteser. Da har jeg saltvann, ikke så mye i starten, men jeg gikk jevnlig til sykehuset og fylte på 100ml om gangen. Nå har jeg 620ml i hver pupp. Skal inn å bytte ekspanderprotesene med silikon når arrene har blitt hvite. Før operasjonen så hadde jeg en liten C-cup, men nå har jeg D-cup og er strålende fornøyd. Trenger ikke å bruke bh engang og endelig kan jeg bruke stroppløse singletter og kjoler Det litt kjipe med puppene er at de er ganske harde og har ikke så mye følelse i dem. Jeg ser uansett det lyse på alt dette! Kan nå slippe å gå med frykten for å bli alvorlig syk og kanskje dø fra barnet mitt. Vi med dette genet kan få en annen type brystkreft som er mer hissig enn vanlig brystkreft. Så for guds skyld, tenk nøye igjennom dette med operasjon! Det er bare pupper. Jeg må også fjerne eggstokker på grunn av faren for eggstokkreft. Så de blir fjernet når jeg er mellom 30-35 år. Jeg skriver dette for å sette lys på brystkreft. Dra på mammografi jevnlig damer! Uansett om dere har genfeil eller ikke. Klem fra meg Du har vært gjennom så mye på så ung alder og har tatt alle de riktige stegene! You are my hero! Hatten ned! Anonymous poster hash: e6cd5...510 Tusen takk for varme ord <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå